abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73638592
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben even opzoek naar een filmpje voor je, even geduld, komt goed!

hier is ie!
dankjewel!
Wat zijn die mondjes klein en die tepels groot
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73639542
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:16 schreef Twinkly het volgende:

[..]

dankjewel!
Wat zijn die mondjes klein en die tepels groot
Idd!

Ook een vraagje: ik heb sinds gister een pijnlijke borst. Hij voelt aan de bovenkant behoorlijk beurs en lijkt ietsje warmer, maar echt een 'gloeiende' plek, bobbel of harde schijf kan ik niet ontdekken. Ik heb 't idee dat ze 'm altijd goed leegdrinkt (tot ze zo'n vier/vijf keer zuigt en dan pas slikt).

Zou het toch een verstopt melkkliertje kunnen zijn of is het normaal dat je borsten gewoon wat pijnlijk zijn als je borstvoeding geeft?

En zou het helpen om na het voeden de kolf er nog op te zetten om 'm nog eens écht goed leeg te maken?
pi_73639794
SSSerpente, nee het is niet normaal dat je borsten pijnlijk zijn.

Je zou kunnen proberen om voordat je gaat voeden je borst even lekker warm te maken met een kompres. Zo gaat de melk nog wat beter stromen. Tijdens het voeden kun je je borst zachtjes masseren op de beurse plek. Als je het idee hebt dat ze de borst niet goed leegdrinkt kun je deze na de voeding nog eens goed nakolven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73640009
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:12 schreef Ticootje het volgende:
SSSerpente, nee het is niet normaal dat je borsten pijnlijk zijn.

Je zou kunnen proberen om voordat je gaat voeden je borst even lekker warm te maken met een kompres. Zo gaat de melk nog wat beter stromen. Tijdens het voeden kun je je borst zachtjes masseren op de beurse plek. Als je het idee hebt dat ze de borst niet goed leegdrinkt kun je deze na de voeding nog eens goed nakolven.
Thanks!

Dat compres ga ik proberen! Masseren doe ik wel, maar da's wel erg pijnlijk op het moment.

Ze drinkt sowieso nog steeds niet meer dan één borst per keer. (En dan verschoon ik 'r ook nog tussendoor omdat ze halverwege in slaap valt.) Dus het kan idd best zo zijn dat ze 'm toch niet helemaal leegdrinkt.

Heb gister een kolf gekocht, dus die ga ik dan nog 'ns opzetten na het voeden.
pi_73640723
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Thanks!

Dat compres ga ik proberen! Masseren doe ik wel, maar da's wel erg pijnlijk op het moment.

Ze drinkt sowieso nog steeds niet meer dan één borst per keer. (En dan verschoon ik 'r ook nog tussendoor omdat ze halverwege in slaap valt.) Dus het kan idd best zo zijn dat ze 'm toch niet helemaal leegdrinkt.

Heb gister een kolf gekocht, dus die ga ik dan nog 'ns opzetten na het voeden.
zachtjes erover wrijven he... het hoeft geen taise massage te zijn..

Dat het erg pijnlijk is kan kloppen. Ik weet verder niets van je af qua medicijn gebruik enz. Maar je kunt je huisarts vragen, of misschien weet je dat zelf, of je paracetamol mag gebruiken.
pi_73645282
Ticootje, thanks voor je antwoord. Dan was het dus waarschijnlijk niet de hutspot maar de zuurkool van gisteren. En laat zuurkool nou bekend zijn als probleemeten voor mensen met darmproblemen. Even geen zuurkool meer dus. Overleven we ook wel weer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73648176
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

zachtjes erover wrijven he... het hoeft geen taise massage te zijn..

Dat het erg pijnlijk is kan kloppen. Ik weet verder niets van je af qua medicijn gebruik enz. Maar je kunt je huisarts vragen, of misschien weet je dat zelf, of je paracetamol mag gebruiken.
Ah, dan zal ik snel aan dat Thaise meisje vragen of ze met d'r blote voeten van m'n borsten afstapt!

Paracetamol mag ik gebruiken. Maar dat werkt niet ontstekingsremmend toch? Alleen pijnstillend. Maar da's ook al fijn.
pi_73648374
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ah, dan zal ik snel aan dat Thaise meisje vragen of ze met d'r blote voeten van m'n borsten afstapt!

Paracetamol mag ik gebruiken. Maar dat werkt niet ontstekingsremmend toch? Alleen pijnstillend. Maar da's ook al fijn.
Ibuprofen mag ook samen met borstvoeding, maar daar geldt hetzelfde voor. Ik weet niet of jij dat mag gebruiken.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:18:20 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73652919
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

vwb die massage, volgens mij is het wel dan vooral vanaf je oksel (of waar de plk dan ook zit, echt wel beginnen bij de aanhechting van je borst, zeg maar) richting tepel schuiven met je hand. niet rondjes draaien of iets.

just to be sure

(* denkt aan reanimatiereclame "tot hier het borstbeen indrukken, en dan zo het hoofd kantelen.... ja, het is toch belangrijk om te zien wat je doet..." )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73653227
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:18 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

vwb die massage, volgens mij is het wel dan vooral vanaf je oksel (of waar de plk dan ook zit, echt wel beginnen bij de aanhechting van je borst, zeg maar) richting tepel schuiven met je hand. niet rondjes draaien of iets.

just to be sure

(* denkt aan reanimatiereclame "tot hier het borstbeen indrukken, en dan zo het hoofd kantelen.... ja, het is toch belangrijk om te zien wat je doet..." )

Thanks! Dat had ik al begrepen! Straks even m'n kolf sterilliseren, dan kan ik vanavond ns kijken of ie echt leeg is.
pi_73677441
Net bij het CB geweest en de arts (was een ander) raadde mij aan te stoppen met bv en over te stappen op dreumesmelk 'want hij moet toch een keer van je loskomen'
en dat terwijl het leidend voorwerp op dat moment helemaal aan de andere kant van het kamertje aan het spelen was Niet dat hij verlegen bij me op schoot geplakt zat oid.

Die is raar

Maar goed, misschien moet ik zo langzamerhand maar wel eens stoppen, want het is zo'n beetje droog drinken geworden. 1x per 5 zuigen een slok oid. Schiet niet op.
's Avonds kan wel, dan drinkt hij 2 minuten per borst, nog niet eens. Als ikhem dan gewoon een papje oid geef, is hij ook happy en dat komt wel goed.

Alleen die ochtend.... Hij wordt wakker tegen 7:00/7:30, drinkt bij mij (kwartiertje tot 25 minuten) en gaat daarna nog even terug in bed. Als hij niet gaat slapen blijft hij daar tot ik kleren aan heb (das een kwartiertje later ongeveer en hij ligt dan gewoon te kletsen) en anders tot hij wakker wordt. Dan krijgt hij een broodje en drinken.
Maar moet ik dan gewoon om 7:00 gaan opstaan en meteen een broodje? Das einde relaxed begin van de dag...

En alleen 's avonds skippen voorlopig? Volgens mij produceer ik dan helemaal niks meer
pi_73677565
Ssserpente, ik had dat een tijdje terug ook. Kreeg de tips om tijdens het voeden de plek warm te houden en na het voeden te koelen (alleen die plek, niet je hele borst). Verder veel aanleggen en masseren inderdaad, bijvoorbeeld onder de douche, met de warme straal erop. Bij mij was het toen binnen 48u weer weg (volgende dag was het al een heel stuk verbeterd). Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_73679402
Ssserpente, hopelijk is het beurse gevoel snel weg.
En freecell, arme kind van jou, met 14 maand nog aan de borst! Moest je hem nu zelf vaker aanleggen dan hij vroeg, tot daar aan toe. Maar dat lijkt me niet het geval hè?

Ik ben ook rond 14 maanden gestopt met borstvoeding, ik trok het niet meer door de pijnlijke tepels en het (vermoed ik) relatieve droogzuigen. Ik was toen een maand of 3 zwanger.
Wij hebben vaak voor de makkelijke optie gekozen: 's morgens nog een klein flesje warme melk geven, dan sliep ze ook nog even langer. Goed, je moet er voor uit je bed, maar het is minder wakkermakend dan een boterham smeren zeg maar
Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken of je al dan niet doorgaat, je wou graag tandemen zei je toch?
pi_73679576
Nou, niet als in 'ik wíl tandemen!' maar meer: 'als hij dan nog drinkt mag dat wel van mij'
Aan de andere kant kan ik nu wrs zonder al te veel gedoe afbouwen, voorkomt het misschien jaloerse scene's als de baby er is en kunnen we dan nog een keer een weekendje samen weg
pi_73680088
Free, my two cents...
Ik vond het heel prettig dat Emma de stuwing weg kon drinken, daardoor heb ik er bijna geen last van gehad. En die paar keer met twee tegelijk aan de borst waren ook heel bijzonder. maarrr.. Het blijkt in de praktijk toch een heel geregel en gedoe. Ruben mag in de regel altijd en overal drinken, Emma alleen nog maar voor het slapen gaan en dan alleen als Ruben gedronken heeft of slaapt. Emma kan daar best moeilijk over doen en zeuren om mamadrinken( net als ze kan zeuren om een snoepje of koekje). Ik vind het vervelend om haar dan te moeten weigeren. We hebben nu afgesproken dat ze stopt alsze 4 is (nog 2 weken!).
Al met al vind ik het bijzonder dat ze allebij drinken maar het is ook een extra 'last'. Het lijkt mij ook dat je nu makkelijker af kan bouwen dan sraks als er weer volop melk is. (een van de redenen dat Emma nog steeds drinkt is omdat ik een te groot watje ben om het af te bouwen)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_73680172
Ja, precies, daar zat ik ook aan te denken.
En Leander is nu nog zo klein, die kan hooguit zeuren om 'DIEDIEDIE'' *wijs!* *mama!!!! HAP!* ofzo
En nu is hij nog af te leiden, niet meer als hij groter is waarschijnlijk...

Vanavond maar aan de karnemelk uit beker dan (melk vindt hij vies)

En dan eens rustig afwachten wat er met de ochtendvoeding gebeurt, ik heb ook geen haast natuurlijk
pi_73680279
Dat is ook wel het punt, ik vind het heel fijn dat ik Emma zo lang zoveel goeds heb kunnen geven maar het is ook wel klaar. Ze kan het teveel beredeneren zeg maar. "Ja maar ik heb gisteravond niet gedronken mag ik dan nu? "alsof het om een snoepje gaat dat ik haar beloofd heb
pi_73680372
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:29 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, ik had dat een tijdje terug ook. Kreeg de tips om tijdens het voeden de plek warm te houden en na het voeden te koelen (alleen die plek, niet je hele borst). Verder veel aanleggen en masseren inderdaad, bijvoorbeeld onder de douche, met de warme straal erop. Bij mij was het toen binnen 48u weer weg (volgende dag was het al een heel stuk verbeterd). Sterkte
Thanks! Ga idd ook maar eens koelen achteraf. Volgens de ha is het stuwing en moet ik viermaaldaags een paracetamol nemen. Als het over een paar dagen niet terug is, moet ik terugkomen.

pi_73680769
Beetje raar misschien, maar hier in Dld zeggen ze dat je moet koelen met witte kool. Kool in de koelkast leggen, blaadje op maat scheuren en dan in je bh dragen tot het warm is, dan een nieuw blaadje enz.enz. Helpt heel goed, die kool is echt heet als je 'm van je borst haalt
Lotte!
Noah!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:39:01 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73681504
Even een update-je. LK hier voor de derde keer geweest, ook zij adviseert mij nu om te gaan kolven en met de fles geven. Zij kan geen verklaring vinden voor het overstrekken, de stress, en het krijsen. Bij de ostheo was alles ook prima, zag er dik in orde uit.
Dus nu gaan we maar op zoek naar een electrische kolf!

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73681702
Hoe zijn je tepels takkie? Lotte krreg de mijne niet goed in dr mond en zette daarom ook zo'n keel op, dat was echt een gevecht..
Lotte!
Noah!
pi_73682044
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:13 schreef Linda2205 het volgende:
Beetje raar misschien, maar hier in Dld zeggen ze dat je moet koelen met witte kool. Kool in de koelkast leggen, blaadje op maat scheuren en dan in je bh dragen tot het warm is, dan een nieuw blaadje enz.enz. Helpt heel goed, die kool is echt heet als je 'm van je borst haalt
Dat heb ik hier her en der ook gelezen idd! Apart hè? Zal 'ns aan N. vragen of ie van de week een kooltje meeneemt.
pi_73682571
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat heb ik hier her en der ook gelezen idd! Apart hè? Zal 'ns aan N. vragen of ie van de week een kooltje meeneemt.
Of kwark in een hydrofiel, doen ze hier ook... mafkezen Maar die kool helpt echt heel goed, ik doe het nu nog af en toe als het zeer doet
Lotte!
Noah!
pi_73682721
Kwark is ook in Nederland bekend als goed koelmiddel hoor!
pi_73683019
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:17 schreef Jelief het volgende:
Kwark is ook in Nederland bekend als goed koelmiddel hoor!
Echt? Ow.. Ik dacht dat het zo'n maffe Duitse actie was
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')