dankjewel!quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben even opzoek naar een filmpje voor je, even geduld, komt goed!
hier is ie!

Idd!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
dankjewel!
Wat zijn die mondjes klein en die tepels groot

Thanks!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:12 schreef Ticootje het volgende:
SSSerpente, nee het is niet normaal dat je borsten pijnlijk zijn.
Je zou kunnen proberen om voordat je gaat voeden je borst even lekker warm te maken met een kompres. Zo gaat de melk nog wat beter stromen. Tijdens het voeden kun je je borst zachtjes masseren op de beurse plek. Als je het idee hebt dat ze de borst niet goed leegdrinkt kun je deze na de voeding nog eens goed nakolven.

zachtjes erover wrijven he... het hoeft geen taise massage te zijn..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Dat compres ga ik proberen! Masseren doe ik wel, maar da's wel erg pijnlijk op het moment.
Ze drinkt sowieso nog steeds niet meer dan één borst per keer. (En dan verschoon ik 'r ook nog tussendoor omdat ze halverwege in slaap valt.) Dus het kan idd best zo zijn dat ze 'm toch niet helemaal leegdrinkt.
Heb gister een kolf gekocht, dus die ga ik dan nog 'ns opzetten na het voeden.

Ah, dan zal ik snel aan dat Thaise meisje vragen of ze met d'r blote voeten van m'n borsten afstapt!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
zachtjes erover wrijven he... het hoeft geen taise massage te zijn..
Dat het erg pijnlijk is kan kloppen. Ik weet verder niets van je af qua medicijn gebruik enz. Maar je kunt je huisarts vragen, of misschien weet je dat zelf, of je paracetamol mag gebruiken.

Ibuprofen mag ook samen met borstvoeding, maar daar geldt hetzelfde voor. Ik weet niet of jij dat mag gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik snel aan dat Thaise meisje vragen of ze met d'r blote voeten van m'n borsten afstapt!![]()
Paracetamol mag ik gebruiken. Maar dat werkt niet ontstekingsremmend toch? Alleen pijnstillend. Maar da's ook al fijn.

vwb die massage, volgens mij is het wel dan vooral vanaf je oksel (of waar de plk dan ook zit, echt wel beginnen bij de aanhechting van je borst, zeg maar) richting tepel schuiven met je hand. niet rondjes draaien of iets.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik snel aan dat Thaise meisje vragen of ze met d'r blote voeten van m'n borsten afstapt!![]()
Paracetamol mag ik gebruiken. Maar dat werkt niet ontstekingsremmend toch? Alleen pijnstillend. Maar da's ook al fijn.

quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:18 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
vwb die massage, volgens mij is het wel dan vooral vanaf je oksel (of waar de plk dan ook zit, echt wel beginnen bij de aanhechting van je borst, zeg maar) richting tepel schuiven met je hand. niet rondjes draaien of iets.
just to be sure
(* denkt aan reanimatiereclame "tot hier het borstbeen indrukken, en dan zo het hoofd kantelen.... ja, het is toch belangrijk om te zien wat je doet..." )

Thanks! Ga idd ook maar eens koelen achteraf. Volgens de ha is het stuwing en moet ik viermaaldaags een paracetamol nemen. Als het over een paar dagen niet terug is, moet ik terugkomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:29 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, ik had dat een tijdje terug ook. Kreeg de tips om tijdens het voeden de plek warm te houden en na het voeden te koelen (alleen die plek, niet je hele borst). Verder veel aanleggen en masseren inderdaad, bijvoorbeeld onder de douche, met de warme straal erop. Bij mij was het toen binnen 48u weer weg (volgende dag was het al een heel stuk verbeterd). Sterkte

Dat heb ik hier her en der ook gelezen idd! Apart hè? Zal 'ns aan N. vragen of ie van de week een kooltje meeneemt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:13 schreef Linda2205 het volgende:
Beetje raar misschien, maar hier in Dld zeggen ze dat je moet koelen met witte kool. Kool in de koelkast leggen, blaadje op maat scheuren en dan in je bh dragen tot het warm is, dan een nieuw blaadje enz.enz. Helpt heel goed, die kool is echt heet als je 'm van je borst haalt

Of kwark in een hydrofiel, doen ze hier ook... mafkezenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat heb ik hier her en der ook gelezen idd! Apart hè? Zal 'ns aan N. vragen of ie van de week een kooltje meeneemt.

Echt? Ow.. Ik dacht dat het zo'n maffe Duitse actie wasquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:17 schreef Jelief het volgende:
Kwark is ook in Nederland bekend als goed koelmiddel hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |