heeft niet met hypokritie te maken, maar meer wat natuurlijk voedsel is voor een dier... je geeft een konijn toch ook geen kip, koe of schaap te eten...quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef pisnicht het volgende:
Dus als een slang een muis als voer krijgt is het normaal maar zodra het een konijntje of kitten is, is het ineens zielig? Wat een hypocrisie weer...

simpele oplossing: de pootjes eraf knippen voordat je ze aan de slang voert!quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Muizen en ook konijnen zijn natuurlijke prooidieren voor een slang maar een kitten niet...die gaat terugvechten om los te komen (heb daar helaas eens beelden van gezien). Bovendien loopt de slangeneigenaar ook nog de kans dat het kitten de slang verwondt en een echte slangenliefhebber zal het risico dan ook niet willen lopen dat zijn geliefde huisdier verwondingen oploopt van zijn prooi.

Misschien wil de verkoper dat wel alvast doen voor een vergoedingquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:37 schreef alsem het volgende:
[..]
simpele oplossing: de pootjes eraf knippen voordat je ze aan de slang voert!
en TS, koop een slang!

quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:37 schreef alsem het volgende:
[..]
simpele oplossing: de pootjes eraf knippen voordat je ze aan de slang voert!
en TS, koop een slang!

Is niets nieuws toch? Helaas...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het niet vreemd hoor, al verkocht je een stel muizen. Maar muizen worden dan daadwerkelijk als slangenvoer gebruikt en ik weet dat slangen moeten eten, maar niet mijn beestjes
.
Maar er was volgens mij een tijdje terug iets in het nieuws over mensen die gratis kittens van marktplaats ophaalden en er vervolgens joost mag weten wat mee deden... Misschien dat ik het nog terug kan vinden, misschien dat het alsnog een broodje-aapverhaal is, maar als mensen al geen twintig euro voor een kitten over hebben, hoe gaan ze dat de komende 20 jaar dan doen met dierenartskosten en voer.

DAt buitenlandse stel?quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het niet vreemd hoor, al verkocht je een stel muizen. Maar muizen worden dan daadwerkelijk als slangenvoer gebruikt en ik weet dat slangen moeten eten, maar niet mijn beestjes
.
Maar er was volgens mij een tijdje terug iets in het nieuws over mensen die gratis kittens van marktplaats ophaalden en er vervolgens joost mag weten wat mee deden... Misschien dat ik het nog terug kan vinden, misschien dat het alsnog een broodje-aapverhaal is, maar als mensen al geen twintig euro voor een kitten over hebben, hoe gaan ze dat de komende 20 jaar dan doen met dierenartskosten en voer.

En daarna een goudhamsterquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:04 schreef CherryLips het volgende:
Of gewoon niet verzorgd. Goedkoopste voer, niet eens een vaste hoeveelheid. Flikker ze ongechipt naar buiten of hou ze de hele dag binnen in een klein kamertje, ontwormen ho maar, castreren is al helemaal te duur. Want de kinderen willen zo graag een kitten. En over drie weken willen ze een puppy.

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |