abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72642696
Mijn kat heeft 5 kittens en over 8 weekjes mogen ze bij de moeder weg.

Heb inmiddels wel al een advertentie geplaats zodat ik op tijd een goed tehuis voor ze kan regelen.

Ik vraag alleen wel een kleine vergoeding voor de kittens omdat ik ze ontworm en ontvlooi. Nu krijg ik allemaal reacties van mensen die me voor gek verklaren dat ik geld vraag voor europese korthaar kittens.

Maar zo gek is het toch niet? Neem aan dat een echte kattenliefhebber het er wel voor over heeft.
pi_72642743
Een echte kattenliefhebber heeft de honderden gratis katten die aangeboden worden evenzeer lief als jouw dure katten. Dan worden het dus de gratis katten.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72642747
Het is maar beter dat je er geld voor vraagt dan is de kans dat ze goed terecht komen een stuk groter.
Als je dat niet zou doen heeft de lokale chinees weer wat extra vlees
pi_72642757
idd, niks is gratis hoor !
is dood normaal dat je er wat voor vraagt!
-
pi_72642780
Tvp voor de foto's van je poesjes
pi_72642926
Ik vind het juist goed van je om een vergoeding te vragen.
Dat houdt bepaald volk in ieder geval weg.
Je hoort weleens van die nare dingen dat er gratis katten worden opgehaald voor verkeerde doeleinden.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:25:12 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_72642953
Als je ze ontwormd en ontvlooid aflevert mag je daar best een vergoeding voor vragen, ik heb mijn kittens gratis gekregen, maar ben toen wel binnen een week met ze naar de dierenarts gegaan.

Moet je de mensen die kittens bij je kopen wel het dierenpaspoort erbij geven natuurlijk.
pi_72642967
Vind het raar dat er mensen zijn die zo reageren. Voor niks gaat de zon op zeker. Heel normaal dat je geld vraagt voor je kittens. Heb je al leuke foto's
pi_72642974
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:24 schreef Stali het volgende:
Je hoort weleens van die nare dingen dat er gratis katten worden opgehaald voor verkeerde doeleinden.
Dat dus
pi_72643004
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:24 schreef Stali het volgende:
Dit. Zullen niet de eerste zijn die slangenvoer worden anders

En niet meer dan logisch, ik heb het ook aangeboden toen ik mijn kitten ging halen, en toen dat écht niet hoefde een kleinigheidje meegenomen voor de baasjes en de overige achtergebleven kittens. Zeker als je er zelf al kosten aan hebt gemaakt is het echt niet raar daar een vergoeding voor te vragen.
pi_72643046
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:25 schreef geelkuikentje het volgende:
Vind het raar dat er mensen zijn die zo reageren. Voor niks gaat de zon op zeker. Heel normaal dat je geld vraagt voor je kittens. Heb je al leuke foto's
Foto`s staan in het topic: Snappie is aan het bevallen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 september 2009 @ 14:29:00 #12
163650 Greys
pi_72643068
Niet meer dan normaal.
Als het maar een beetje een normaal bedrag is, de kosten dekkend die jij er aan gehad hebt voor het ontwormen en ontvlooien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:29:17 #13
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72643080
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Is dat uit eigen ervaring, of heb je dat alleen van horen zeggen??
pi_72643090
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:28 schreef AliedaHGZ het volgende:

[..]

Wat een leuke, lieve, kleine hummeltjes
pi_72643103
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:29 schreef ursel het volgende:

[..]

Gelukkig 'van horen zeggen' danwel uit topics hier ofzo.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:30:53 #16
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_72643151
Ik heb 2 kittens gratis te verkrijgen , maar ze mrrrrriiiiiaaauwen wel met zachte "g"
pm me maar

[ Bericht 33% gewijzigd door misteriks op 11-09-2009 14:52:03 ]
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 september 2009 @ 14:31:03 #17
163650 Greys
pi_72643158
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:29 schreef ursel het volgende:

[..]

Daar wordt zelfs regelmatig voor gewaarschuwd op Marktplaats zelf.
Schijnt echt voor te komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_72643251
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:28 schreef AliedaHGZ het volgende:

[..]

Weet je, i.p.v. je druk te maken over een klaplopers die alles gratis willen.
Waarom zet je niet ook een advertentie op FOK!
Zijn genoeg dieren die hier aan een baasje zijn gekomen. .
pi_72643261
Als je er geld voor vraagt, weet je tenminste bijna zeker dat ze naar een betrouwbaar persoon gaat. Anders hadden ze er geen geld voor over gehad.
pi_72643286
Wij hebben 2 kittens gekocht bij een boer verderop voor 20 euro p.k. En dat zelfs nog zonder dat ze ontvlooid en ontwormt zijn.

Niet dat we een zwangere poes hebben, die kans is ook zeer onwaarschijnlijk, maar ook vanuit het oogpunt dat ik de kittens een toekomst wil geven, zal ik ze eerder verkopen dan gratis aan te bieden.
Er worden echt misselijke dingen uitgehaald met die kittens...

*Ik ga nu even naar topic van Snappie
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 september 2009 @ 14:34:49 #21
163650 Greys
pi_72643289
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Hebben zich nog geen potentiële blikopeners gemeld in het Snappie bevalt topic TS?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:35:02 #22
63192 ursel
pi_72643295
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Zover ik er in ieder geval bekend mee ben wordt dit door de katten liefhebbers in de wereld gehouden.
Vanuit de reptielen liefhebbers is dit absoluut niet waar, omdat een kitten geen natuurlijke prooi is voor een slang en derhalve ziet dit dus ook niet als prooi.

Maar goed, dacht dat iemand mij dit ooit zo had verteld, zal het vanaaf wel ff verifiëren voor je vanuit de slangen hoek. .
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:36:49 #23
267062 Ranking_Joe
A tribute to John
pi_72643356
vergoeding voor het ontwormen en ontvlooien lijkt me normaal, zolang jij die ook normaal houdt.
Round the world
pi_72643374

Heb je die leuke wit/zwars/rooie nog rechts onder?
En is het een mannetje of een vrouwje?
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:39:24 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_72643446
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:37 schreef Moozzie het volgende:
[ afbeelding ]
Lapjes zijn in 99% van de gevallen vrouwtjes.
pi_72643482
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Yea true maar vraag het toch maar
pi_72643607
Nee hoor vind ik niet raar. Ik heb het in het verleden zelf ook gedaan toen ik een moederpoes met nest vond. De eigenaren niet kunnen vinden en de kittens met zorg groot gebracht wat bij mij inhield dat ik ze dus ook had onwormd en ontvlooid en liet inenten.
Deze kosten heb ik dus wel door berekend aan de nieuwe eigenaren.
Ook ik werd door sommige mensen voor gek verklaard, maar op deze manier wist ik wel dat ik in elk geval mijn best had gedaan.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:45:02 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72643667
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Dan mag ze er geen geld meer voor vragen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72643924
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan mag ze er geen geld meer voor vragen
Kostenvergoeding voor enten en wormen toch wel?
Dacht dat er gewoon geen winst gemaakt mocht worden.
pi_72643930
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:37 schreef Moozzie het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, er heeft nog niemand zich gemeld voor dat schatje, het is een vrouwtje.

De andere 4 zijn katertjes.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:53:34 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72643991
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Kostenvergoeding voor enten en wormen toch wel?
Dacht dat er gewoon geen winst gemaakt mocht worden.
Nay, al is het een euro dan nog niet geloof ik? Omdat het dan al gewoon onder handel zou vallen. Mag ook niet in V&A en ik meende dus alleen gratis hier.

Seeeeeeeeneeeeeeeesssta?
pi_72644017
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Klopt, net als schildpadkatjes.

Maar er word van rode katten gezegt dat het meestal katers zijn, maar ik heb zelf 3 vrouwelijke gehad

Maar de 3 rode uit het nestje van Snappie zijn toevallig wel weer allemaal katertjes.
pi_72644098
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nay, al is het een euro dan nog niet geloof ik? Omdat het dan al gewoon onder handel zou vallen. Mag ook niet in V&A en ik meende dus alleen gratis hier.

Seeeeeeeeneeeeeeeesssta?
Het is niet zijn intentie ze weg te doen in dit topic maar te vragen of het normaal is dat je een vergoeding vraagt
pi_72644110
Gewoon wat geld voor vragen. Er zijn altijd mensen die alles gratis willen hebben en zo werkt dat nou eenmaal niet. Op het moment heb ik ook een nestje op mp staan en ja vraag er gewoon geld voor (is gewoon ee nrichtprijs, mensen zijn vrij om te bieden). Komt ook wel voor dat ik vreemde mailtjes krijg. Was iemand die vond dat ik veeeeeel te veel vroeg en ze ze voor paar centen bij de dierenwinkel kon krijgen en dus voor dat bedrag een kitten wilde komen halen.
Ik heb er niet op gereageerd verder, bedoel als iets je niet aanstaat sla je de advertentie toch over en ga je naar de volgende.

Over het slangenvoer. Er zijn altijd van die gekken die van alles probeen te voeren, maar over het algemeen wordt een kitten niet als slangenvoer gebruikt. Zal hooguit 1 of andere mafketel zijn die zoiets zou doen.
Heb zelf ook slangen en moet er niet aan denken dat ze een kitten te pakken zou nemen, zorg er dan ook voor dat ze niet bij elkaar kunnen komen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:57:25 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72644154
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:55 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Het is niet zijn intentie ze weg te doen in dit topic maar te vragen of het normaal is dat je een vergoeding vraagt
Ja, en iemand opperde FF en daar hebben we het nu over
pi_72644251
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, en iemand opperde FF en daar hebben we het nu over
Ja true true maar even voor de zekerheid dat dit niet op slot wordt gegooid vanwege een misverstandje.
Lets go back on topic
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:00:30 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72644262
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies. 10 euro o.i.d. is echt niet erg voor een kittenliefhebber. En als-ie dat er al niet voor over heeft, een dierenarts kost veel meer!
censuur :O
pi_72644294
De verkoopster vroeg voor mijn poesjes 20e per stuk. Toen ik daar aankwam zei ze dat ik ze voor niets kon meenemen als ik zou beloven dat ik een paar keer foto's van ze zou maken en doorsturen. Die 20e in de advertentie was idd vooral om bepaald volk weg te houden. Maar nee, het is dus niet vreemd om er geld voor te vragen.
Ja, ik generaliseer.
pi_72644352
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:00 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Ja true true maar even voor de zekerheid dat dit niet op slot wordt gegooid vanwege een misverstandje.
Lets go back on topic
Volgens mij is iedereen het er hier over eens dat het niet vreemd is een vergoeding voor de gemaakte kosten te vragen.
Kunt wel ontopic blijven maar er is geen discussie en ook zet het voor TS geen zoden aan de dijk.
Maar goed dat is maar mijn idee hoor. .
pi_72644387
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef Northside het volgende:
De verkoopster vroeg voor mijn poesjes 20e per stuk. Toen ik daar aankwam zei ze dat ik ze voor niets kon meenemen als ik zou beloven dat ik een paar keer foto's van ze zou maken en doorsturen. Die 20e in de advertentie was idd vooral om bepaald volk weg te houden. Maar nee, het is dus niet vreemd om er geld voor te vragen.
Inderdaad ze willen gewoon het beste voor het katje en voor gratis krijg je dat niet altijd.
En sowieso wat is nou 20 euro voor zo'n beesie? Uiteindelijk gaat hij veel meer kosten hoor. Eten/speeltjes/kattenbak/dierenarts etc etc
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:08:05 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72644511
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef Northside het volgende:
Mijn huidige kitten was 5 euro, en erg veel waar voor d'r geld Ik heb inderdaad ook na een aantal maanden wat foto's gestuurd. Gisteren vierde ze d'r verjaardag
censuur :O
pi_72644522
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Inderdaad ze willen gewoon het beste voor het katje en voor gratis krijg je dat niet altijd.
En sowieso wat is nou 20 euro voor zo'n beesie? Uiteindelijk gaat hij veel meer kosten hoor. Eten/speeltjes/kattenbak/dierenarts etc etc
uiteindelijk gaat hij veel meer opleveren en als hij ziek wordt ben je ook nogeens bereidt de dierenarts meer dan 100 euro te betalen, en anders kan je beter geen kat nemen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:08:52 #43
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72644531
Dus als een slang een muis als voer krijgt is het normaal maar zodra het een konijntje of kitten is, is het ineens zielig? Wat een hypocrisie weer...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:11:13 #44
63192 ursel
pi_72644617
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef pisnicht het volgende:
Dus als een slang een muis als voer krijgt is het normaal maar zodra het een konijntje of kitten is, is het ineens zielig? Wat een hypocrisie weer...
Nee hoor, Bij onze gaat er ook een konijn in, alleen halen we die niet gratis op bij mensen die een goed tehuis ervoor zoeken.
pi_72644650
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Klopt had ik keer voor iemand op marktplaats kittens aangeboden omdat dat persoon niks van computers snapte. En kreeg ik een dag later een bericht dat kittens soms als slangenvoer gebruikt worden
pi_72644974
Geld vragen voor kittens is niet meer dan normaal en juist aan te raden.

Als eerste om raar volk weg te houden en als tweede omdat je kosten ervoor maakt. Moederpoes moet extra eten, de kleintjes gaan eten, je ontvlooit en ontwormt ze etc.

Ik zou zelf geen kittens meegeven aan mensen die moeilijk doen over een kleine bijdrage. Als 20 euro al teveel is om te betalen, hoe gaan ze dan de DA kosten, voer, mandje en speeltjes voor ze betalen?

Op dit moment vang ik kittens op voor een organisatie die zwerfkatten van straat haalt.
Ze vragen 120 euro voor een kitten. Maar dan krijg je wel een ontvlooid, ontwormd en geënt kitten mee met 8 weken. De tweede enting (11 weken) zit er ook bij in, alsmede de castratie. Als je al die kosten los zou moeten betalen zou je een stuk duurder uit zijn.

Wijs de mensen die je raar aankijken eens op deze site: gratiskitten.nl
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_72645008
Ik vind het prima dat je er een bedrag(je) voor vraagt, niet i.v.m. de kosten (want dan had je je kat maar geen kittens op de wereld moeten laten zetten, ik ben zeer voor sterilisatie/castratie voordat er een nest kan komen want de asiels zitten al vol zat) maar meer omdat gratis kittens in handen kunnen komen van mensen die er hele vreemde dingen mee doen (o.a.gebruiken voor slangenvoer). Verder houdt een bedrag vragen impulsaankopen tegen. Er zijn al genoeg katten die gedachtenloos worden aangeschaft als zijnde...ach leuk een gratis kitten...wil ik wel...en die mensen komen er dan de volgende zomer achter dat zo'n beest niet altijd klein, lief en schattig blijft en met de vakantie toch wel problemen oplevert en een pension is natuurlijk te duur dus hoppa dumpen die hap en na de vakantie weer een nieuw schatitig klein gratis kitten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:24:33 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72645024
Ik zag trouwens ook eens een advertentie van mensen die geld vroegen voor kittens, maar je moest ze nog wel zelf inenten/ontwormen ed
pi_72645163
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef pisnicht het volgende:
Muizen en ook konijnen zijn natuurlijke prooidieren voor een slang maar een kitten niet...die gaat terugvechten om los te komen (heb daar helaas eens beelden van gezien). Bovendien loopt de slangeneigenaar ook nog de kans dat het kitten de slang verwondt en een echte slangenliefhebber zal het risico dan ook niet willen lopen dat zijn geliefde huisdier verwondingen oploopt van zijn prooi.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 15:28:16 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72645165
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Seeeeeeeeneeeeeeeesssta?
Je hebt gelijk, als er geld gevraagd word dan zien we het liever gewoon niet
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')