Inderdaad, 1.4 miljoen een paar jaar geleden al. Geen flauw idee waar die teller inmiddels staat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
Acht jaar geleden vond ik het verschrikkelijk. Nu nog steeds, maar wel in mindere mate. Intussen ben ik volwassen geworden en heb ik leren relativeren en niet alles in zwart/wit bekijken. Als je bijvoorbeeld hoort dat er meer dan een miljoen Irakezen zijn omgekomen sinds de Amerikaanse invasie dan blijft er nog maar weinig over van 9/11.
WTC = world trade centre.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan helemaal geen idee hebt waar de Twin Towers ideologisch gezien voor stonden dan, maar dat neem ik je niet kwalijk, want in andere topics heb je ook al bewezen een ander oogpunt op de situatie te hebben dan mij.
Het mengelmoes van de Irakezen heeft ook de eigenschap om elkaar naar het leven te staan , dit heeft verder weinig te maken met de VS , maar met het wegvallen van een dispoot , met als gevolg een strijd om de macht.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
Acht jaar geleden vond ik het verschrikkelijk. Nu nog steeds, maar wel in mindere mate. Intussen ben ik volwassen geworden en heb ik leren relativeren en niet alles in zwart/wit bekijken. Als je bijvoorbeeld hoort dat er meer dan een miljoen Irakezen zijn omgekomen sinds de Amerikaanse invasie dan blijft er nog maar weinig over van 9/11.
Ja je bent de enorme aandelen speculaties van vlak voor 9/11 nog vergeten. Op aandeeltjes American Airlines en United Airlines is toen grof geld verdiend. Kennelijk waren bepaalde handelaren op de hoogte van de aanslagenquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:45 schreef kitao het volgende:
[..]
WTC = world trade centre.
Dat die handel grotendeels eenzijdig was lijkt me gezien de vele bittere armoede in de wereld wel duidelijk.
Maar ik zou desondanks graag willen weten waar ze ideologisch voor stonden , want ik sluit niet uit dat ik een aantal dingen gemist heb ?
Dat begrijp ik. Echter, de Irakees heeft niets te maken met 9/11, maar zij sterven wel als gevolg van deze terroristische actie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Het mengelmoes van de Irakezen heeft ook de eigenschap om elkaar naar het leven te staan , dit heeft verder weinig te maken met de VS , maar met het wegvallen van een dispoot , met als gevolg een strijd om de macht.
Er was natuurlijk al veel oorlog in die regio , Irak/Iran , Irak/Koeweit , Irak/Koerden , met als inzet en dreiging het opblazen van een groot deel van de beschikbare wereldolie-energie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Echter, de Irakees heeft niets te maken met 9/11, maar zij sterven wel als gevolg van deze terroristische actie.
Kom op he, dit is echt goedpraterij in zn ergste soort. Als je zo gaat redeneren, dan heb ik al helemaal geen medelijden meer met de slachtoffers van 9/11. Amerikaans beleid was immers de reden achter de aanvallen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Er was natuurlijk al veel oorlog in die regio , Irak/Iran , Irak/Koeweit , Irak/Koerden , met als inzet en dreiging het opblazen van een groot deel van de beschikbare wereldolie-energie.
Dé Irakees heeft hierom niet gevraagd natuurlijk , maar de terroristische aanslag was waarschijnlijk ook een gevolg van al deze oorlogen.
En eerlijk gezegd zie ik ook weinig animo bij Irakezen om een eensgezind nieuw Irak te maken uit de puinhopen.
Dus naar mijn mening hebben ze er wel mee te maken , maar minder dan hun behandeling zou rechtvaardigen.
Waar kwam uiteindelijk de anthrax vandaan waar vijf Senatoren aan overleden die tegen de bezetting van Afghanistan waren? Waar is dat spul gemaakt? In welk laboratorium was dat ook alweer?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef onlogisch het volgende:
Hoe kan iemand dit op zn gemakkie filmen zonder "omg / holy shit" etc te zeggen?
In welk opzicht en waar precies ?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op he, dit is echt goedpraterij in zn ergste soort. Als je zo gaat redeneren, dan heb ik al helemaal geen medelijden meer met de slachtoffers van 9/11. Amerikaans beleid was immers de reden achter de aanvallen.
Valt mee , op kabeltv wordt je aardig dood gegooid met die vliegende euthanisten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:33 schreef kalinho het volgende:
Wat het verschil is met een paar japanse aanvallen 60 jaar geleden of aanvallen in Irak en Afghanistan i dat je er echt moeite voor moet doen om het te gaan zien.
quote:According to a U.S Air Force webpage:
Approximately 2,800 Kamikaze attackers sunk 34 Navy ships, damaged 368 others, killed 4,900 sailors, and wounded over 4,800. Despite radar detection and cuing, airborne interception and attrition, and massive anti-aircraft barrages, a distressing 14 percent of Kamikazes survived to score a hit on a ship; nearly 8.5 percent of all ships hit by Kamikazes sank
quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:47 schreef ron1872 het volgende:
[..]
Kom op zeg, iedereen weet inmiddels dat de Amerikanen zelf dat kunstje geflikt hebben.
Zoals Chomsky het al zei: 9/11 is uniek omdat het Westen eindelijk een keer in het hart is getroffen. Volgens Chomsky gedragen de meeste westerlingen zich idd hypocriet omdat ze al hun imperialistische wandaden van de afgelopen 200/300 jaar die ze elders op de wereld (lees: niet in het Westen) begaan voor het gemak negeren: 'dat is toch maar een ver-van-mijn-bed-show'... 9/11 was uniek omdat de superpower van het moment in het hart is getroffen: ze zijn vernederd op eigen bodem en dat komt bijna niet voor in de geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:22 schreef ASroma het volgende:
waarom vinden we dit allemaal zo erg en ingrijpend dat we er na 8 jaar nog steeds over vertellen waar we toen waren? terwijl er intussen mede door ons toe doen verschillende honderdenduizenden mensen zijn gestorven in Irak en en Afghanistan, i guess that aint cool enough
Het is een oorlog tussen Westerse krachten die het Midden-Oosten (en de wereld) willen domineren en lokale krachten die de westerlingen eruit willen trappen en een einde willen maken aan de westerse bemoeienis met hun regio.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:18 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Het officiële begin van de oorlog met de islam.
Bij die zin had je me meteen al kwaad, knap gedaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:26 schreef Cordoba het volgende:
[..]
Zoals Chomsky het al zei: 9/11 is uniek omdat het Westen eindelijk een keer in het hart is getroffen.
Kan je boos om worden, is je goed recht, maar is het ook zinnig?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bij die zin had je me meteen al kwaad, knap gedaan.
Het voorval 9/11 is dan ook niet af te doen als totaal 'onverwacht' aangezien er inderdaad wat haat gekweekt is, maar de toon die Cordoba zet die krijgt mij al snel over de rooie, dat soort mensen kunnen van mij een vuistslag verwachten als ik ze in het echt tegen kom.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan je boos om worden, is je goed recht, maar is het ook zinnig?
Vindt je het zo'n onwaarheid dan dat het westen na vele en vele jaren van rondslaan eens een tik terug krijgt?
Leuk is het niet, sterker nog het was afschuwelijk, maar geheel onverwacht dat niet, ook niet eens geheel onterrecht zelfs, als je ruzie maakt kan je nog weleens wat klappen terugkrijgen, dat we maar zo weinig klappen terugkrijgen is een hele dikke meevaller ipv terrecht.
LOL, haat tegen het blanke ras? (wtf)quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:23 schreef Waterwereld het volgende:
Alsof Saddam niet zelf met de reiniging van eigen volk al was begonnen voor de inval. Zijn medemoslims werden niet eens begraven op Islamitische wijze, maar opgestapeld in schuren.
Laat ook maar. De haat tegen het blanke ras spreekt weert boekdelen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |