Presenteer mij een ander religieus boek waar zulke teksten in staan en toon mij die teksten.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef xenobinol het volgende:
Waarom presenteren gelovigen de teksten uit hun religieuze boeken als 'bewijs'![]()
Het concept van een religie is dat je iets gelooft zonder daarvoor bewijs te hebben, dat is maar goed ook want anders zou niemand gelovig zijn.
De kans dat jij bestaat is gelijk aan 1, want er zijn altijd mensen die het niet snappenquote:Op donderdag 10 september 2009 22:11 schreef polderturk het volgende:
De kans dat wij per toeval bestaan (dus dat er geen reden is voor jou bestaan) is bijna 0.
Ik zal uitleggen waarom.
Als de Big Bang niet had plaatsgevonden, dan had jij niet bestaan. De Big Bang had kunnen plaatsvinden, of niet kunnen plaatsvinden. Stel de kans dat de Big Bang plaats zou vinden is 50%, de kans dat hij niet plaatsvindt is dan ook 50%
Bij de Big Bang is ook massa gecreeerd. Als massa niet zou bestaan, dan zou jij niet bestaan. Stel de kans dat massa bestaat is ook 50%.
Als er geen electronen en protonen zouden bestaan, dan zou jij niet bestaan. Electronen maken veel chemische verbindingen mogelijk. Zonder deze bindingen zou jij niet bestaan. Zonder electronen zou electrische geleiding (zoals in jouw zenuwstelsel) ook niet mogelijk zijn
Als massa niet de eigenschap zou hebben dat massa's elkaar aantrekken (gravitatiekracht) zou jij niet bestaan
Als koolstof (of silicium) bepaalde eigenschappen niet gehad zouden hebben, dan zou jij niet hebben bestaan (wij zijn koolstof gebaseerde organismen)
Dit zijn allemaal pre-condities voor leven. Er zijn nog talloze van zuike condities
De kans dat jij per toeval bestaat (geen reden) wordt dan 0,5*0,5*0,5*..... = ongeveer 0
De kans dat jij niet per toeval bestaat wordt dan 100%
Laat mij een andere persoon zien uit de geschiedenis die zo veel van zulke voorspellingen heeft gemaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja vriend, zo kan ik ook wel een lijst maken met nogal voor de hand liggende grijze redelijk aannemelijke zweverige uitspraken
Dit stukje tekst is een pure belediging voor de kansrekening. Ik denk dat als er echt een God zou bestaan, hij het niet zou toestaan dat iemand zoiets zou schrijven.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:11 schreef polderturk het volgende:
De kans dat wij per toeval bestaan (dus dat er geen reden is voor jou bestaan) is bijna 0.
Ik zal uitleggen waarom.
Als de Big Bang niet had plaatsgevonden, dan had jij niet bestaan. De Big Bang had kunnen plaatsvinden, of niet kunnen plaatsvinden. Stel de kans dat de Big Bang plaats zou vinden is 50%, de kans dat hij niet plaatsvindt is dan ook 50%
Bij de Big Bang is ook massa gecreeerd. Als massa niet zou bestaan, dan zou jij niet bestaan. Stel de kans dat massa bestaat is ook 50%.
Als er geen electronen en protonen zouden bestaan, dan zou jij niet bestaan. Electronen maken veel chemische verbindingen mogelijk. Zonder deze bindingen zou jij niet bestaan. Zonder electronen zou electrische geleiding (zoals in jouw zenuwstelsel) ook niet mogelijk zijn
Als massa niet de eigenschap zou hebben dat massa's elkaar aantrekken (gravitatiekracht) zou jij niet bestaan
Als koolstof (of silicium) bepaalde eigenschappen niet gehad zouden hebben, dan zou jij niet hebben bestaan (wij zijn koolstof gebaseerde organismen)
Dit zijn allemaal pre-condities voor leven. Er zijn nog talloze van zuike condities
De kans dat jij per toeval bestaat (geen reden) wordt dan 0,5*0,5*0,5*..... = ongeveer 0
Je kunt hier beter mee stoppen.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:11 schreef polderturk het volgende:
Ik zal uitleggen waarom.
Hier wil ik wel even op reageren:quote:Op donderdag 10 september 2009 22:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
De bijbel is vervalst en de Koran bewijst dit.
Bekijk deze video van een interview van een voormalige christelijke priester die moslim is geworden.
In de bijbel staat dat Jesus gevangen was genomen. Het volk kon kiezen uit de vrijlating van twee personen: Jezus Christus of Jezus Barabbas. Barabbas betekent echter zoon van de vader in het Aramees. In de bijbelvertalingen wordt Barabbas echter nooit vertaald. Jezus de zoon van de vader werd vrijgelaten en de andere Jezus werd gekruisigd.
Dat zijn veel kansen!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:11 schreef polderturk het volgende:
Ik zal uitleggen waarom.
hahaha.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:09 schreef vaarsuvius het volgende:
Men will begin to look like women and women will begin to look like men
vooral als ze de 800m lopen
Lees het OT maar eens goed met de bewijzen die ik voor je heb gegeven. Wederzijds jongeman, ik heb jou verhalen ook gelezen en het relevante eruit gehaald.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:31 schreef polderturk het volgende:
Dank je wel triggershot. Ik heb nu even geen tijd. Over een uur kom ik terug om op alle berichten te reageren.
Hierbij verzoek ik jullie om met argumenten en bewijzen te komen ipv mijn berichten zonder toelichting belachelijk te maken.
Heeft het vliegende spaghetti monster dergelijke voorspellingen gemaakt. Zoals ik heb aangegeven zijn de teksten zeer duidelijk en maar op een manier te interpretteren.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef Pumatje het volgende:
ja lekker vriend
maar elke moslim schijnt de Islam en koran wel anders te interpreteren..
zo kan ik aan de gang met elk boek en het tot "bijbel"verklaren, ook voor het flying spaghetti monster...
Een of ander groepje interpreteerd het zo als jij nu ons zit te verkondigen, en jij maakt er reclame voor..
That's all..
je wilt het gewoon graag geloven, dat is wat hier speelt.
Het lijkt erop dat jij niet op alle feiten wilt reageren. Geen reactie is wat mij betreft einde discussie.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Heeft het vliegende spaghetti monster dergelijke voorspellingen gemaakt. Zoals ik heb aangegeven zijn de teksten zeer duidelijk en maar op een manier te interpretteren.
Laat mij die teksten uit de bijbel zien die de blauwdruk voor het vliegtuig.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:50 schreef xenobinol het volgende:
Echt.... iedere keer zien mensen achteraf allerlei 'bewijs', typisch menselijk gedrag. Als de koran gevuld zou zijn met allerlei wetenschappelijke feiten en theorieėn dan zou ik hooguit constateren dat de schrijver een wetenschapper geweest zou kunnen zijn. Maar er staat niets van dat alles in de koran, slechts enkele zaken die iedereen anders kan interpreteren. Mijn ouders lieten mij vroeger ook een 'kinderbijbel' zien met plaatsjes van een boeing erin, zogenaamd was het in 'openbaringen' allemaal al bekend dat Boeing de 747 jumbojet ging bouwen. Boeing hoefde alleen maar de bouwtekeningen uit openbaringen te kopiėren![]()
Stomme idioten bij Fokker hadden dat natuurlijk ook kunnen bedenken
Wees geduldig. Ik ben ook aan het skypen nu.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:43 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat jij niet op alle feiten wilt reageren. Geen reactie is wat mij betreft einde discussie.
Het is een feit dat er een hele hoop informatie aan de bijbel is toegevoegd. Paulus heeft bovendien een hoop zelf geschreven. Er zijn veel stukken ook uit de bijbel weggelaten. Dit staat onomstotelijk vast. Dit is wat de man in de video ook beweert.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:27 schreef Integrity het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op reageren:
Genesis 3:15 Oudste voorspelling van Jezus' dood en zijn daaropvolgende overwinning op satan.
Psalm 40: 8 & 9 Jezus besluit om te doen wat in de profetieėn werd vastgelegd.
Psalm 41:10 Het verraad van Judas tijdens het laatste avondmaal.
Zacharia 11:12 Het verradersloon: dertig zilverstukken.
Zacharia 11:13 Het land van de pottenbakker dat met dit verradersloon wordt gekocht.
Zacharia 13:7 Jezus wordt door zijn leerlingen in de steek gelaten.
Psalm 2:2 Machthebbers spannen samen tegen Jezus.
Psalm 35:11 Er treden valse getuigen tegen Jezus op.
Jesaja 53:7 Jezus verdedigt zichzelf niet.
Jesaja 50:6 Jezus wordt gegeseld.
Psalm 35:15 Een menigte kwaadwillende mensen lopen te hoop.
Jesaja 52:14 en 53:2 Jezus is niet meer om aan te zien.
Genesis 22:13 en 14 God zal zelf op de berg in een offerlam voorzien.
Jesaja 53:7 Jezus als offerlam.
Jesaja 53:12 Jezus wordt als een misdadiger tussen misdadigers gestraft.
Jesaja 53:5 / Psalm 22:17 Jezus' handen en voeten doorboord.
Psalm 22:8 Jezus wordt bespot
Psalm 22:9 Jezus wordt uitgedaagd om Gods hulp in te roepen.
Psalm 69:22 Jezus krijgt zure wijn te drinken.
Jesaja 50:3 / Amos 8:9 De lucht wordt zwart.
Psalm 38:12 en 69:9 Jezus' vrienden en familie blijven op een afstand toekijken.
Psalm 69:20 en 21 Jezus' lijden in eenzaamheid.
Psalm 22:15 en 16 Jezus' lichamelijk lijden door het hangen.
Psalm 22:2 Jezus door God verlaten.
Psalm 31:6 Jezus geeft zijn Geest over aan God.
Psalm 22:15 Jezus' hart begeeft het.
Zacharia 12:10 Jezus wordt doorstoken.
Psalm 34:21 Geen been van Jezus wordt gebroken.
Jesaja 53:9 Jezus wordt begraven in het graf van een rijke.
Psalm 16:8-11 Jezus blijft niet in het graf.
Jesaja 53:4 en 5 Jezus draagt onze straf en bewerkt vrede met God.
Psalm 118:22 en 23 Jezus was een verworpen steen die tot een hoeksteen wordt
1 Koningen 8:27 en
Jesaja 66:1 en 2 God wil niet in een stenen tempel wonen, maar in eenvoudige mensen.
Joėl 2:28 en 29 God wil met zijn Geest in mensen wonen.
Jesaja 53:10-12 Jezus leeft en volbrengt Gods plan.
Psalm 2 en Jesaja 49:1-7 Jezus, Gods Zoon, zal koning zijn over heel de wereld.
Wat ik je duidelijk probeer te maken is dat mensen graag hun eigen betekenis en waarde proberen te geven aan dit soort religieuze boeken. Als het moet met zogenaamd gefabriceerd bewijs en 'zie je wel' opmerkingen. Laat mij maar eens een religieus boek zien waar exacte en in detail zaken beschreven staan. Met uitleg en exacte data erbij. Dat zou op mij indruk maken. Al de dingen die jij noemt hebben een heel erg hoog Nostradamus gehalte. Nostradamus heeft ook een grote meute aanhangers die zullen blijven beweren dat hij het allemaal al voorzien heeft. Niemand kan beweren dat hij weet wat de schrijver van de koran exact bedoelde, de schrijver is dood en kan dus niet meer geraadpleegd worden. Persoonlijk vind ik dat erg jammer want dan zou dit hele misverstand (religie) waarschijnlijk een stuk sneller de wereld uit geholpen zijnquote:Op donderdag 10 september 2009 22:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Laat mij die teksten uit de bijbel zien die de blauwdruk voor het vliegtuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |