abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72619186
Obama krijgt het zorgstelsel erdoor, punt voor Obama
quote:
do 10 sep 2009, 16:01
Meerderheid positief over speech Obama
WASHINGTON - Twee van de drie Amerikanen die naar de toespraak van president Barack Obama hebben gekeken, staan achter zijn plannen voor het hervormen van het zorgstelsel. Dat blijkt donderdag uit een opiniepeiling van de Amerikaanse nieuwszender CNN. Van de ondervraagde mensen steunt 67 procent een nieuw zorgstelsel, 29 procent is tegen het voorstel dat Obama woensdag uitlegde aan het Congres.

Deze cijfers komen overeen met de peiling direct na de speech van toenmalig president Bill Clinton in 1993 tot het Congres. De grote vraag is of de kijkers positief blijven. Vijf maanden na de toespraak van Clinton was een meerderheid tegen de hervormingen.

Een op de zeven personen veranderde van mening na het zien van de speech van Obama. Voor de toespraak stond slechts een krappe meerderheid achter Obama's plannen: 53 procent.

Ruim zeven op de tien kijkers vonden dat Obama zijn voorstel duidelijk uiteenzette. Een op de vier vond dat niet. Driekwart van de kijkers verwacht dat de plannen van Obama doorgaan, een op de vier acht dat onwaarschijnlijk.

Volgens CNN lijkt het erop dat de Democraten oververtegenwoordigd waren onder de kijkers. Hierdoor zouden de cijfers positiever voor Obama kunnen zijn dan onder de gehele bevolking. Ruim 425 Amerikanen werden telefonisch ondervraagd, van wie 45 procent Democraat was en 18 procent Republikein. De peiling heeft een foutmarge van plus of min 5 procentpunten.
pi_72619329
Rare amerikanen altijd.

Zo gevoelig voor kracht taal en mooie beloftes in speeches.
pi_72620354
Een hele lange rij zal dat worden.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:08:09 #4
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72622654
Dat zijn weer eens verregaande conclusies gebaseerd op vrij weinig, Henkway..
pi_72623332
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat zijn weer eens verregaande conclusies gebaseerd op vrij weinig, Henkway..
Ik lees gewoon het nieuws
quote:
Twee van de drie Amerikanen die naar de toespraak van president Barack Obama hebben gekeken, staan achter zijn plannen voor het hervormen van het zorgstelsel. Dat blijkt donderdag uit een opiniepeiling van de Amerikaanse nieuwszender CNN. Van de ondervraagde mensen steunt 67 procent een nieuw zorgstelsel
  donderdag 10 september 2009 @ 20:37:01 #6
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72623778
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik lees gewoon het nieuws
[..]

Nee, dat doe je niet, of je moet een complete randdebiel zijn.

Je TT is nogal een statement op basis van slechts een niet representatief telefonisch onderzoek onder 435 Amerikanen over één speech, door CNN! Wil je echt zijn approval rating weten? Kijk dan bijvoorbeeld hier:

En dan zeg je ook nog eens dat zijn plan erdoor gaat komen terwijl het ten eerste dus niet over een representatieve peiling gaat; ten tweede het niet het volk is dat bepaalt, maar het congres; ten derde is de meerderheid van het volk juist niet voor Obamas plannen volgens alle gerespecteerde polls.
pi_72630725
Zou mooi zijn voor Amerika...
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:52:32 #8
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72640207
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:40 schreef Ataraxy het volgende:
Zou mooi zijn voor Amerika...
Als het te betalen is. Vergeet niet dat wij niet eens meer een publieke zorgverzekering hebben omdat dat te duur was.
pi_72641583
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Als het te betalen is. Vergeet niet dat wij niet eens meer een publieke zorgverzekering hebben omdat dat te duur was.
volgens mij was het toen een fractie van wat het nu kost
ik was toen ook particulier en betaalde minder dan de helft van nu

Maar we hebben nu marktwerking., dat is ook weer een voordeel
pi_72641684
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee, dat doe je niet, of je moet een complete randdebiel zijn.

Je TT is nogal een statement op basis van slechts een niet representatief telefonisch onderzoek onder 435 Amerikanen over één speech, door CNN! Wil je echt zijn approval rating weten? Kijk dan bijvoorbeeld hier:
Nog afgezien daarvan lijkt het mij niet heel onredelijk om te veronderstellen dat het gegeven dat de peiling beperkt is tot mensen die de speech hebben gehoord een behoorlijke 'selection bias' introduceert wanneer je het hebt over de mening van "de Amerikanen".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72641775
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog afgezien daarvan lijkt het mij niet heel onredelijk om te veronderstellen dat het gegeven dat de peiling beperkt is tot mensen die de speech hebben gehoord een behoorlijke 'selection bias' introduceert wanneer je het hebt over de mening van "de Amerikanen".
Ok, dar heb je gelijk in, 2 van de 3 weldenkende Amerikanen staat achter Obama.

Zo goed??
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:25 #12
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72642056
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:37 schreef Wheelgunner het volgende:

Wil je echt zijn approval rating weten? Kijk dan bijvoorbeeld hier:

[ afbeelding ]
Dat is niet zijn approval rating, dat is een zogenaamde "passion index" van de peiler die consequent Obama lager inschat dan andere peilers.

Gemiddeld zit Obama op 50% approval.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72642147
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat is niet zijn approval rating, dat is een zogenaamde "passion index" van de peiler die consequent Obama lager inschat dan andere peilers.

Gallup zit zo rond de 50% inmiddels inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:22:19 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72644942
Maar goed, zodra de economie weer aantrekt en er een nieuwe gezondsheidswet is, dan denk ik dat het wel weer richting de 60% gaat. En uiteindelijk heb je voor een herverkiezing meestal wel genoeg aan 45% approval.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:35:47 #15
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72651580
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik weet het, maar deze was recenter dan de laatste poll die gisteren op gallup stond, of ik moet niet goed gekeken hebben.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:55:34 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72652308
Ik weet uit ervaring - en wonende in het Republikeinse bolwerk van een Orange County.... dat VRIJ VEEL Republikeinen wel wat zien in het plan van Obama voor ziektekosten.

De reden waarom de Republikeinse politici er niet zoveel in zien heeft veel meer te maken met lobbyisten, en het feit dat veel Republikeinse kandidaten toch redelijk wat financiële steun krijgen uit de zorgverzekerings-wereld. Maar dat is nou eenmaal iets wat je - aan beide kanten van het politieke spectrum - er moeilijk uit te halen is.

Je hebt natuurlijk altijd nog het type mensen dat "mijn partij is goed DUS alles wat jouw partij bedenkt is per definitie slecht" hanteert, maar het valt me op dat onder de gewone Amerikanen republikeinen en democraten veel vaker het enigszins met elkaar eens zijn met betrekking tot gezondheidszorg.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')