Het was een blijde verassing voor mij dat er ooit werkelijk iets als beleid op migratiegebied geweest is. Het laatste echte beleid was volgens mij gericht op emigratie, omdat Nederland met zijn tien miljoen inwoners als te vol, veel te vol, werd beschouwd. Het hele immigratieverhaal sinds de jaren '60 hebben we gewoon over ons laten komen.quote:Het Nederlandse immigratiebeleid is onbetaalbaar en schadelijk voor de economie. Aan de komst van importbruiden naar Nederland moet een einde komen. Dat schrijft oud-PvdA-minister van Sociale Zaken Willem Vermeend in zijn nieuwe boek De Wij Economie.
De hiernaast genoemde oplossingen maken deel uit van het tienpuntenplan van Vermeend. De andere punten zijn:
Tot 2019 9 miljard extra uitgeven aan onderwijs en onderzoek
Stoppen verkoop Nederlandse bedrijven
Fouten privatisering en marktwerking herzien
Alle banken moet coöperaties worden zoals de Rabobank
Herziening van het ontslagrecht
Flexibele AOW tussen 63 en 67 jaar, wie langer doorwerkt krijgt meer
Herziening belastingstelsel
Neem ergernissen over de Europese Unie weg
Dat schrijft dagblad De Telegraaf donderdag.
Niet te dragen
Hoogleraar Europees fiscaal recht en fiscale economie Vermeend schrijft in zijn nieuwe boek over de aanpak van de crisis in Nederland.
‘De hoge kosten die gemoeid zijn met het huidige toelatingsbeleid zijn, zeker na de crisis, niet meer te dragen.'
Draagvlak
Ook het maatschappelijke draagvlak neemt, mede door de problemen rond integratie, sterk af,’stelt Vermeend.
Volgens de PvdA-coryfee moeten alleen gekwalificeerde mensen ‘die met werk een bijdrage kunnen leveren aan de Nederlandse welvaart worden toegelaten’.
Kernenergie
Verder verdedigt Vermeend in zijn boek dat vandaag verschijnt, bezuinigingen van veertig miljard euro van 2011 tot 2019. Ook houdt hij een pleidooi voor kernenergie.
Volgens de oud-staatssecretaris van Financieën is de energie schoon en is bouw van extra centrales in Nederland nodig om Europa in de toekomst van stroom te blijven voorzien.
Door Arne Hankel
Hij heeft het dan ook over immigratie, ik zie hem niet verkondigen dat allochtonen schadelijk zijn. Dat laatste gedeelte vind jij schijnbaar zelf.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:46 schreef LXIV het volgende:
Het gros van de aanwas van allochtonen vindt niet meer door immigratie plaats maar gewoon door interne geboorte.
Er bestaan inderdaad groepen allochtonen die in economische zin iets voor dit land betekenen.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over immigratie, ik zie hem niet verkondigen dat allochtonen schadelijk zijn. Dat laatste gedeelte vind jij schijnbaar zelf.
Dat zou dan kunnen komen door het feit dat allochtonen ook gewoon mensen zijn. Is maar een gokje hoor.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:06 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Er bestaan inderdaad groepen allochtonen die in economische zin iets voor dit land betekenen.
Zoals? Iets zegt mij dat kennisimmigranten (die niet de islam aanhangenquote:Op donderdag 10 september 2009 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
(Massale) immigratie is alleen tijdelijk een oplossing de problemen komen later. Deze uitspraak van Vermeend doet derhalve ook denken aan een gevalletje als het kalf verdronken is dempt men de put.
Als we het in Nederland over immigratieproblematiek hebben dan hebben we het over grote aantallen ongeschoolde gelukszoekers uit de derde wereld. Expats uit de VS of desnoods India worden helemaal niet meegenomen in de overwegingen hiervan. Het zijn er bovendien maar weinig en ze gaan meestal na een paar jaar weg of zijn dusdanig aangepast dat ze niet meer opvallen.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zoals? Iets zegt mij dat kennisimmigranten (die niet de islam aanhangen) geen probleem vormen als er bijv. een tekort aan gekwalificeerd personeel is.
Kennismigranten vormen niet het leeuwendeel aan migranten die hier in de afgelopen decennia zijn neergestreken. Ongeschoolde of laaggeschoolden niet-westerse migranten daar doelde ik op die problemen veroorzaken op de lange termijn.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zoals? Iets zegt mij dat kennisimmigranten (die niet de islam aanhangen) geen probleem vormen als er bijv. een tekort aan gekwalificeerd personeel is.
Idd, maar wel goed te horen dat toch eindelijk van PvdA-ers de ogen open gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef bwgrainer het volgende:
Dit had die PvdA-lamlul 15 jaar geleden moeten roepen, toen half Nederland het al wist maar bijna niemand het nog durfde uit te spreken. Dan was hij een echte vent geweest, zoals Bolkestein dat destijds was. Nu niet, nu is het allemaal mosterd na de maaltijd, is de schade onherroepelijk en kunnen we toch niet meer terug.
Ga je schamen, Vermeend!
Nou nou poe poeh, verder dan normaal immigratiebeleid een lippendienst bewijzen komen ze vooralsnog niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar wel goed te horen dat toch eindelijk van PvdA-ers de ogen open gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |