Dr.Mikey | donderdag 10 september 2009 @ 09:50 |
Zo juist op het nieuws . Is die lijn er eindelijk . Een stukje toekomst in Nederland de hoge snelheidslijn we kunnen eindelijk een beetje mee met een land als Frankrijk. En wat gebeurt er in Nederland ? Henk en Pien die bij het spoor wonen lopen te klagen dat ze de trein horen. En wat willen Henk Pien Herman en Truus nu ? Juist dure maatregelen zodat ze de trein minder horen. .. Stom kut pauper volkje ![]() | |
Luiheid | donderdag 10 september 2009 @ 09:51 |
Mensen die tegen vooruitgang zijn ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 09:52 |
Eens met TS. Sommige mensen moeten echt overal over zeiken en staan ernstig in de weg van de vooruitgang. Ik snap ook niet dat we serieus op dit soort mensen in moeten gaan. | |
#ANONIEM | donderdag 10 september 2009 @ 09:53 |
Zeg tegen ze dat ze dan moeten opkankeren naar een tokkiewijk. | |
RemcoDelft | donderdag 10 september 2009 @ 09:55 |
Bij 80% van de mensen waarbij de maximale (!) gevelgeluidsbelasting wordt overschreden, is de trein de oorzaak... Gek genoeg heeft de NS geen klachtenlijn. Ontopic: welkom bij het NIMBY-effect. Mensen willen wel afgelegen wonen met een grote tuin, en ondertussen ook genieten van de luxe van een moderne samenleving, maar een snelweg of trein moet natuurlijk bij iemand anders langskomen... | |
Mdk | donderdag 10 september 2009 @ 09:56 |
Terechte klacht van die mensen. Dat ding maakt echt een klereherrie, veel meer dan van tevoren voorspelt was. Lijkt me niet meer dan terecht dat er dan alsnog maatregelen getroffen worden om dat te minderen of dat de mensen die er omheen wonen financieel gecompenseerd worden wegens de waardedaling van hun huis. | |
Armageddon | donderdag 10 september 2009 @ 10:05 |
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!! Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken. Ik zeg, nekschot voor die mongolen. | |
Prosac | donderdag 10 september 2009 @ 10:05 |
Net als mensen die onder de aanvliegroutes van Schiphol gaan wonen en dan gaan zeiken over het lawaai. Dat vliegveld lag er toch ineens niet de dag nadat je de koop had rondgemaakt? of wel dan? ![]() | |
Luiheid | donderdag 10 september 2009 @ 10:13 |
quote:Als dat zo is dan hebben die mensen helemaal geen recht van spreken, vind ik ![]() | |
MMUFC | donderdag 10 september 2009 @ 10:16 |
Tip voor die mensen: Verhuis naar een onbewoond, en zodra jullie daar wonen dus niet meer onbewoond ![]() | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 10:16 |
quote:In dit geval meer dan terecht. Waar koeien wonen tunnels maken en waar mensen wonen halfbakken geluidsschermen. De HSL loopt zelfs bovengronds langs een nieuwe wijk. Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen. Overigens worden bij vrijwel alle treinen de normen van geluid ver overschreden. Daarom mogen er ook nooit geluidsmetingen bij treinen worden gedaan en wordt er alleen maar aan gerekend. Het is bekend dat die berekeningen het geluid voor treinen zwaar onderschatten en voor autoverkeer zwaar overschatten. Het gaat vaak zelfs zover dat geluidschermen naast de snelweg worden gezet maar dat er tussen de woonwijk en het geluidsscherm nog een spoor ligt. | |
Armageddon | donderdag 10 september 2009 @ 10:17 |
Koeien zijn bazen. | |
RemcoDelft | donderdag 10 september 2009 @ 10:23 |
quote:Gaan ze dan ook bijbetalen als overheidsbeleid (lees: kunstmatig tekort aan woningen) een waardestijging van hun huis regelt? | |
RemcoDelft | donderdag 10 september 2009 @ 10:26 |
quote:De "Partij voor de Mensen" bestaat dan ook niet... quote:OV heeft een soort kunstmatig verheven status in Nederland, omdat het "politiek correct" is. Ondanks rapporten waaruit (logischerwijs) blijkt dat bussen die de hele dag vrijwel leeg rondrijden, tot 4 keer zoveel vervuilen per pax-km dan SUV's. En qua geluid slaat het ook nergens op om met stalen wielen zonder differentieel door stadscentra te rijden... | |
weps | donderdag 10 september 2009 @ 10:33 |
Een TGV, Thalys, ICE, Eurostar maken minder geluid dan de ICR-rijtuigen die op dit moment rijden. Reden hiervoor is dat ICR niet ontworpen is als hogesnelheidstrein en hierdoor de wielen er niet op aangepast zijn. Tevens heeft normaal spoor bielzen en balast die het geluid dempen. De HSL is een betonnenbak met stalenspoorstaven die totaal niet gedempt zijn. Dat zijn de redenen van de geluidsoverlast. Voor mensen die zeggen dat ze zeuren ga zelf een luisteren langs de HSL en normaal spoor dan zul je ze snel gelijk geven dat er wel degelijk geluidsoverlast is. HSL != normaal spoor. | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 10:40 |
Ik woon vlak langs dat ding en hij maakt wel degelijk een teringherrie. vooral omdat het geluid lang hoorbaar blijft. als je in de tuin zit moet je gewoon een halve minuut het gesprek staken omdat niemand meer te verstaan is over de herrie van de trein. beetje vervelend als dit straks om de 10 minuten het geval is. verder lijkt het me geen slecht idee om een geluidsmuur neer te zetten. aan de andere kant van het spoor, waar een muur staat, hoor je namelijk veel minder van de trein. na de belachelijke kosten van het ding, kan een muurtje er ook nog wel bij! en oja, ik woon er nog bijna een kilometer vanaf ook! [ Bericht 5% gewijzigd door sjaak_trekbek op 10-09-2009 10:46:09 ] | |
Elixabete | donderdag 10 september 2009 @ 10:42 |
stelletje zeikerds. Ik woon ook langs het spoor en je went eraan. | |
weps | donderdag 10 september 2009 @ 10:43 |
quote:Als eerder gezegd: HSL is niet vergelijkbaar met normaal spoor. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 10:47 |
quote:Precies dat dus. Je weet dat het ding er ligt en dan ga je zeiken als het ook nog gebruikt word. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 10:47 |
quote:Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil. | |
Antaresje | donderdag 10 september 2009 @ 10:55 |
quote:Hoe lang woon je al waar je nu woont? | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 10:56 |
en die mensen komen uit mij dorp (ook) ![]() was bij mn pa toen die trein voorbij kwam en owow, wat een herrie... Mn pa merkte terrecht op, zondagochtend kwamen de eerste 20 vliegtuigen al tussen 6 en 7 over (wonen onder de aanvliegroute naar de kaagbaan) -zucht- naja, er gloort hoop aan de horizon, als het extra aquaduct klaar is kunnen ze eindelijk het geluidsscherm langs de a4 afmaken wat ook in treinherrie moet schelen. | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 10:57 |
quote: ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 10:58 |
quote:Erg he, de waarheid | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 11:04 |
quote:Ze rijden sneller dus ze maken meer herrie ![]() | |
weps | donderdag 10 september 2009 @ 11:05 |
quote:Al eens in de gebruikte technieken voor t spoor verdiept? Dan merk je al snel dat normaal spoor en HSL qua technische opbouw een groot verschil kennen. Waarom maken normale treinen in tunnels en op viaducten dan ook herrie en op de normale baan niet? Terwijl de HSL vanaf schiphol tot aan breda grens herrie maakt? Goedzo de onderbouw is van beton en dat dempt geen geluid. Betonnen bielzen en balast dempen het geluid een stuk beter. Ontwerp van het gebruikte materieel helpt ook mee. Er rijdt nu geen HSL materieel maar gepimpt IC materieel ![]() | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 11:07 |
hmm, idd... die betonnen bak waar die trein op rijd zal weinig geluid dempen. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:07 |
quote:Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen. | |
Elixabete | donderdag 10 september 2009 @ 11:09 |
quote:Mensen moeten altijd iets te zeiken hebben. Vlakbij Schiphol wonen en dan zeiken om het geluid. etc etc. | |
BobbyB | donderdag 10 september 2009 @ 11:09 |
Tot ze een keer een spoor door de achtertuin van TS gaan aanleggen natuurlijk, dan is het ineens wel vervelend. | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 11:10 |
wat ik niet snap is het gezeur over herrie. Ik woonde in Roelofarendsveen, dat ligt aan de a4, onder de rook van schiphol. ik denk dat een van de drukste wegen van NL + de grootste luchthaven van NL meer lawaai maken dan die trein, die in princiepe alleen maar stiller gaat worden... | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 11:10 |
quote:Behalve dan dat nu al duidelijk is dat de treinen veel meer herrie gaan maken dan de normen toestaan. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:11 |
quote:En dat weten we op basis van die paar treinen die er nu rijden? Zonder dat de officiele dienstregeling begonnen is? | |
weps | donderdag 10 september 2009 @ 11:11 |
Dat overvallen is ook veel bla bla bla... Dat was ruim van te voren te voorzien. T punt bij mij was dat een HSL meer geluid maakt dan regulier spoor. Maar het is ook een stukje zeiken wat ze doen. De meeste mensen naast t spoor merken de treinen pas op als ze niet rijden. Het went. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:11 |
quote:Sad but true. Nederlanders leven nu eenmaal om te zeiken. | |
BobbyB | donderdag 10 september 2009 @ 11:12 |
quote:Leef jij ook weer? | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 11:12 |
quote:Denkfout. Ik woon op 100m van een snelweg en op 300m van een spoorlijn. De ruiten van het huis trillen letterlijk als er een goederentrein voorbij komt. Treinen maken echt absurd veel herrie terwijl je een snelweg een constante 'zoef' veroorzaakt. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:12 |
TS woont zelf obviously niet in de buurt van deze lijn. Vooraf is gezegd dat het geluid een decibel gehalte van ongeveer 40-50 zal gaan bevatten. In de realiteit is het 95 dB. Ik heb er zelf geen last van, behalve als de wind anders staat ( ![]() ![]() Ze hebben sowieso hier een heel zooitje gesloopt voor die lijn, met de beloftes dat niemand er last van zal hebben. Dan mogen die rubberen strips op de rails die het geluid verminderen van mij best wel ingevoerd worden. | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 11:14 |
quote:Yep. Al was het alleen maar omdat treinen sowieso al veel meer herrie maken dan volgens de berekeningsmethoden. In de berekeningsmethoden wordt uitgegaan van nieuwe treinen, nieuw spoor, nieuwe wissels wat dus een tamelijk ideale situatie is. Wielen zijn tenslotte niet rond, spoor slijt om over de wissels nog maar te zwijgen. | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 11:15 |
quote:Volgens mij hebben de mensen die daar wonen geen hoorns op een kop dus van de overheid hoef je niks te verwachten. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:19 |
quote:Toen ik er 10 jaar geleden kwam te wonen, was er nog helemaal geen sprake van een dergelijke lijn. Ook de mensen waarvan de huizen gesloopt moesten worden, die er al meer dan 15 jaar wonen, was het allemaal plots. Op de HSL zijn nu testritjes, die MINDER herrie maken dan de echte dienstregeling. Gisteren was er hier een vergadering over de HSL waar ook inwoners aanwezig mochten zijn. De politie had al ME en een shitload andere agenten klaarstaan voor rellen ![]() ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:22 |
quote:Waarschijnlijk omdat je altijd mensen hebt die denken dat geweld de oplossing voor alles is. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:23 |
quote:Dat is bij normaal spoor ook en daar hoor je niemand over. | |
twiFight | donderdag 10 september 2009 @ 11:23 |
Herrie kan wel degelijk heel vervelend zijn. Ik ben ook bewust bij een vliegbasis in de buurt gaan wonen, daar zal ik ook niet moeilijk over doen, maar door die herrie moest ik wel elke keer de film 2 minuten op pauze doen, en vaak stijgen er een vliegtuig of 8 op, met korte tussenpozen. Dan ben je dus een half uur verder, in welke tijd de film niet te volgen is. Maar begrijp ik het goed dat er later andere treinen gaan rijden die er voor gemaakt zijn, en die minder herrie maken? | |
Sideshowbobbie | donderdag 10 september 2009 @ 11:24 |
Dat nog niemand is opgevallen dat er een gruwelijke spelfout in de de TT staat ![]() Omwoonende ![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:25 |
quote:Ja en jij hebt geen flauw idee wat het effect is van zo'n HSL lijn 500 meter van je huis vandaan. En dan ligt hij nog in een een bak hè! | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:25 |
quote: ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:26 |
quote:Ik woon zelf op 200 meter van een spoorlijn en ik ken mensen die er bijna naast wonen. Hoor ik ook niemand over klagen. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:27 |
quote:We praten over later hè. CS Rotterdam zou ook binnen een paar jaar klaar zijn, dat is nu ook al 7 jaar bezig ofzo ![]() Eerst zien dan geloven en elke dag dat die nieuwe treinen er niet zijn, is het gewoon een kanker zooitje die HSL lijn. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:28 |
quote:Tsja vooruitgang is a bitch | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:29 |
quote:Hoe labiel ben je als je continu de verkeerde vergelijking maakt. HSL en normale spoorlijn zit een wereld van verschil in. Je kan er dan wel mee gewerkt hebben, je hebt obviously nog nooit het verschil in het echt gehoord. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:30 |
quote:Onwetendheid ook ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:34 |
quote:Klopt, vandaar dat al die omwonenden nu onzin spreken. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:34 |
quote:Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:36 |
quote:Waarom ben je hier nog als je niet weet waar je het over hebt ![]() ![]() | |
S1nn3rz | donderdag 10 september 2009 @ 11:37 |
quote:Sowieso, treinen. ![]() ![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:37 |
quote:Jij woont daar niet, jij weet niet hoe het is dus jij bent hier de mafketel die de HSL loopt goed te praten omdat jij toevallig weet dat het op papier geen herrie maakt ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:38 |
quote:Ik ben er nog omdat ik er niet tegen kan dat een stel omwonenden van alles loopt te roepen wat aantoonbaar niet waar is en soms gewoon onzin is. En aangezien ik gewoon wel weet waar ik het over heb heb ik geen enkele reden om weg te gaan. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 11:38 |
quote:Tsja als je gewoo niet wilt begrijpen wat ik zeg dan heeft het ook geen zin. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:44 |
quote:Het is een FEIT dat er geluidsoverlast is. In plaats van de aangegeven en beloofde 40-50 dB is er sprake van 95 dB. Einde discussie geef me maar gelijk en slotje plz. | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 11:46 |
quote:21 jaar. Ook in Roelofarendsveen. Wat die karr ook zegt, het blijft een tyfusherrie waarover in eerste instantie werd gezegd dat ze het tegen zouden gaan. Ze komen hun beloftes niet na en vinden het vreemd dat mensen zeuren als ze niet eens rustig in hun achtertuin kunnen zitten?! Het geluid van de vliegtuigen haalt bij lange na de overlast van de HSL niet. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:47 |
quote:Kijk, jij woont daar ook en spreekt ook uit eigen ervaring met deze HSL-lijn. Wat karr-1 ook zegt, hij heeft alleen maar ervaring met wat er toentertijd op papier is gezet, meer niet. Ik daag je uit voor een middagje 500 meter naast de HSL-lijn karr-1 en kijken of je dan nog zo pro-hsl bent ![]() | |
S1nn3rz | donderdag 10 september 2009 @ 11:54 |
quote: ![]() | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 11:57 |
quote:Nou, sorry... wat ik uit eigenervaring heb mee gemaakt is dat het inmijnogen wel mee valt. mn vader woont omgeving delfland, rijnland, schieland en een boeing 747 die de laatste bocht voor schiphol gaat maken met zn fucking straalomkeerder ofzo aan maakt echt wel meer herrie dan die hsl... maarja, ik woon er niet meer, dus weet neit hoe het 24/7 is ![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 11:57 |
quote:Tja, hopeloos linksch geval ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:03 |
quote:Als er iets is wat ik niet ben dan is het wel links. Maar goed, discussie hier is zinloos dat is duidelijk. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:03 |
quote:Ik ben niet pro-hsl, ik heb helemaal niets met de HSL te maken. Ik kan alleen niet tegen mensen die ronduit onzin vertellen en daarmee in de media komen. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:04 |
quote:Als je gelijkt hebt zal ik je het geven. Het feit dat jij stelt blijkt nergens uit, dus is het geen feit. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 12:04 |
quote:Ik heb al je statements verworpen door ervaringen, niet alleen ik trouwens. En toch blijf je volhouden dat het niet zo is... ![]() | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 12:05 |
quote:wtf? als het aan groen links had gelegen was die hele trein er never nooit gekomen ![]() | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 12:05 |
quote:Ik woon hemelsbreed een stuk verder weg, in de buurt van het sluisje. Tussen veel gebouwen valt de herrie misschien nog enigzins mee?! Naar mijn ervaring zijn de klachten in ieder geval zeer terecht! Vliegtuigen heb ik geen last van, en dat is niet omdat ik eraan gewend ben, maar gewoon omdat ze veel minder herrie maken. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:06 |
quote:Wat jij wilt. ![]() | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 12:08 |
quote:het is een open stuk totaan de a4, met alleen de babystunter ( ![]() maar ik zal volgend weekend wel opletten bij het sluisje hoeveel herrie er is van de trein garpje natuurlijk, dan is het weer Met een droge doos boven de krokodildo's tijd | |
S1nn3rz | donderdag 10 september 2009 @ 12:08 |
quote:Nee, jij weet niets van de situatie. Jij zit waarschijnlijk in een hip homo appartementje drie hoog in de buurt van het centrum van Amsterdam. En dan hier komen vertellen dat anderen er geen last van hebben. ![]() Een trein wil je gewoon niet voor je huis langs hebben. Ook niet als ie 50 rijdt. Tenminste, dat vind ik dan. Goederentreinen zijn helemaal erg. ![]() Ik kan me dus prima voorstellen dat deze mensen niet zitten te wachten op een overbodige trein (immers, het tijdsverschil is maar 20 minuten) | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:09 |
quote:Ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam en die geaardheid heeft er ook niets mee te maken. Zoals ik al eerder zei woon ik op een paar honderd meter naast een spoorlijn dus ik heb echt wel wat ervaring. | |
Fastmatti | donderdag 10 september 2009 @ 12:16 |
quote:Niet waar, maar er mag niet gemeten worden dus komt er nooit naar voren dat treinen veel meer herrie maken. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 12:30 |
quote:Maak je weer die vergelijking, je bent echt dom he? ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 12:55 |
quote:Als jij daar blij van word zal ik ja zeggen. Goed? | |
Metro2005 | donderdag 10 september 2009 @ 13:04 |
quote:Die trein ligt ook wel érg dicht bij de woningen en maakt ook gewoon een teringherrie dus ik vind die klachten terecht. In frankrijk leggen ze die treinrails ook niet door achtertuinen zoals ze hier wel doen. Treinen maken ook gewoon enorm veel herrie. Echt véél meer herrie dan een snelweg. Als ik wel eens door midden delfland loop / fiets of er gewoon lig dan komt er ook elke 10 minuten zo'n takketrein langs denderen en dat maakt echt een enorm kabaal. Ik woon zelf in Schiedam, op niet zoveel afstand van de snelweg en daar heb ik niet echt last van, hoogstes wat geraas in de achtergrond. [ Bericht 8% gewijzigd door Metro2005 op 10-09-2009 13:16:26 ] | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 13:15 |
quote:Zolang je jezelf ermee overtuigt en hier wegblijft. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 13:18 |
quote:Ik peins er niet over zolang hier onwaarheden gesproken worden. | |
Skylark. | donderdag 10 september 2009 @ 13:31 |
NIMBY. | |
ASroma | donderdag 10 september 2009 @ 13:34 |
ts kijkt op tegen frankrijk...................... ![]() ![]() | |
Knuffelzacht | donderdag 10 september 2009 @ 13:35 |
quote:laat me raden... die ligt vast niet in een betonnenbak die absoluut geen geluid dempt? ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 13:36 |
quote:He jammer, toevallig net wel. | |
Knuffelzacht | donderdag 10 september 2009 @ 13:37 |
quote:en rijden ze daar ook met 160km/u doorheen?? | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 13:38 |
quote:Een aantal malen per dag wel ja | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 13:39 |
quote:Godsamme wat ben jij eigenwijs zeg ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 13:40 |
quote:Vervelend he als je geen gelijk krijgt..... | |
Knuffelzacht | donderdag 10 september 2009 @ 13:45 |
quote:mja hoe dan ook... ik kan er sowieso niet over oordelen. Ik woon er niet naast. Ik vind trouwens wel dat het op het journaal al een irritant kut geluid maakt. Ook blijft het apart dat het veboden is omdat geluidsmetingen te verrichten te doen bij het spoor want dat wekt alleen maar de indruk dat ze iets te verbergen hebben. Zolang dat er inderdaad echt een overlast veroorzaakt omdat dat niet de juiste treinen op het spoor rijdt vind ik dat ze daar wat aan moeten doen dmv geluidswallen oid. Nog iets... als mensen niet zouden zeiken zouden veel plekken nog veel overlast hebben. Zou schiphol nooit mensen compensatie gegeven hebben of betere isolatie aangeboden hebben, hadden ze bij dordt nooit zo'n geluidswal gezet en hadden we er al helemaal nooit over gedacht hebben om (vliegtuig)motoren stiller te maken etc etc. Conclusie: zeiken helpt innovatie ook door fabrikanten anders naar hun techniek te laten kijken. ohja die vergelijking met frankrijk is erug onrealistisch...... daar wonen niet zoveel mensen per m2 als hier.... frankrijk ietsiepietsie groter dan NL | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 13:54 |
quote:Nee het is vervelend omdat ik gelijk heb want ik spreek uit ervaring en jij een eigenwijze nicht bent die geen idee heeft waar hij over praat. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 14:00 |
quote:Zullen we de geaardheid er maar buiten laten, dat is totaal niet relevant in dit verband. En jij kunt niet beoordelen of ik weet waar ik over praat of niet, dus ook dat is niet relevant. Want ik weet dus WEL waar ik over praat. | |
Metro2005 | donderdag 10 september 2009 @ 14:07 |
quote:Aan je verhaal te zien weet je het alleen in theorie. Net zoals dat in theorie die 80km zones best voor een goede doorstroming zorgen en net als dat in theorie de zorg goedkoper wordt als die geprivatiseerd wordt. Zo zal ook een HSL in theorie best stiller zijn dan een gewone trein. Als je er naast woont (zoals iemand eerder aangaf in dit topic) heb je recht van spreken en kan je zeggen dat je exact weet waar je over praat. Als ik als ICT nerd zeg dat een bepaalde voeding heel stil is en een klant komt terug omdat ie een takke herrie maakt dan kan ik hoog en laag springen en zeggen dat ie heel stil is (dat staat immers op de doos) mara die klant heeft hem aangehad in zijn stille woonkamer en vond hem veel te luidruchtig. Dan heeft die klant gewoon gelijk en ik niet. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 14:16 |
quote:Dank u ![]() | |
jack4ya | donderdag 10 september 2009 @ 14:16 |
Knal er een aarden wal tegen aan, door de schuinte wordt er vrij veel de lucht in gekaatst. (We wonen pal tegenover een aarden wal, die naast een spoorlijn ligt.) We kwamen er wonen toen de lijn er al flink lang lag en ja, dat hebben we heel bewust mee laten wegen. Speciaal voor teruggekomen, plannen ingezien etc. Het feit dat we nooit woningen voor onze deur krijgen was een niet ingecalculeerde maar heel fijne plus. We kijken zeer regelmatig uit op een aarden wal die knalt van de klaprozen. 't Is maar hoe je het bekijkt. Het niet toestaan van metingen is ridicuul. RO is normaal helemaal geil van metinkjes en onderzoekjes, dus ik snap niet waar dit verbod vandaan komt, en wat de grond ervan is. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 14:29 |
quote:Ik ken zowel de theorie als de praktijk, maar goed laten we het daar maar niet over hebben. Ik kan beter tegen een muur praten, dan heb ik meer kans op succes. | |
Mdk | donderdag 10 september 2009 @ 15:52 |
quote: quote:Je spreekt jezelf tegen... ![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 15:52 |
quote:Inderdaad, die zal jouw onzin kunnen verdragen ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 16:04 |
quote:Niet live als in dat ik naast het spoor woon, wel live als in dat ik het geluid gehoord heb wat geproduceerd word. Maar goed, ik neem aan dat ook dat wel weer op andere wijze uit te leggen is. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 16:05 |
quote:Nu ineens wel? | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 16:07 |
quote:Weet je, ik ben er wel klaar mee. Ik weet waar ik over praat al zijn er altijd mensen die er over twijfelen. Ik zou zeggen, zeur lekker verder met zijn allen, mijn mening is duidelijk. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 16:09 |
quote:Je mening is duidelijk ja, je onderbouwing is alleen zo wispelturig als een heks in de overgang ![]() | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 16:10 |
quote:Mening is duidelijk met perfect sluitende onderbouwing, kortom niets meer aan toe te voegen. | |
Freak187 | donderdag 10 september 2009 @ 16:12 |
quote:Hahah wat een argument. Het spoor lag er, dus je wist dat er teringherrie zou komen. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als die trein de norm overschreid moeten er aanpassingen komen. Hoe kan je de HSL nou onder de noemer 'vooruitgang' scharen? Het is niks meer dan een trein die iets sneller zal rijden. En voor zoiets moet iedereen maar op de knieën gaan en geen kritiek meer leveren? | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 16:13 |
quote:Vertel, welke heb je nog meer dan? quote:Sneller is eerder op plek van bestemming is vooruitgang. | |
Metro2005 | donderdag 10 september 2009 @ 16:15 |
quote:Niet ten koste van alles. Daarom mogen we op de snelweg ook geen 250km/u rijden. | |
karr-1 | donderdag 10 september 2009 @ 16:15 |
quote:HSL is dan ook geen snelweg. Als er een aparte weg zou komen waar je 250 kunt rijden dan is er geen probleem. | |
Freak187 | donderdag 10 september 2009 @ 16:32 |
quote:Lekker beperkt. Vooruitgang is het pas, als alle partijen erop vooruit gaan. Dus: trein sneller en omwonenden geen last. | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 18:40 |
quote:je lijkt wel een troll (L) | |
gebrokenglas | donderdag 10 september 2009 @ 18:43 |
quote:Klopt. Dat wil iedereen toch? Denk maar niet dat er ooit een hoge lawaaierige, horizonvervuilende windmolen komt in de buurt van het huis van een minister. | |
gebrokenglas | donderdag 10 september 2009 @ 18:47 |
quote:Misschien maakt hij wat lawaai, maar hij gaat zo snel dat het lawaai ook snel voorbij is, kwestie van seconden denkelijk. Het is immers een hogesnelheidstrein?!? | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 19:01 |
quote:hij is toch snel zo'n 20-30 sec erg lawaaierig. de trein rijdt ongeveer om het dorp waar ik woon heen. | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 20:26 |
quote:Wat jij wilt ouwe ![]() Je hebt je zelf bewust of onbewust compleet voor lul gezet hier. Je kan je bijna als Troll bestempelen ![]() | |
Hukkie | donderdag 10 september 2009 @ 20:32 |
quote:Is het echt zo erg in de Veen dan? De snelweg ligt er ook nog tussen. Ken wel wat Veners maar die heb ik nog niet horen klagen, beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk. | |
Qaox | donderdag 10 september 2009 @ 20:34 |
Je kiest er ook zelf voor om aan het spoor te gaan wonen?![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 20:42 |
quote:Zucht, dat spoor ligt er net een jaar of misschien 2, alle woningen bij mij in de omgeving van het spoor staan er al minimaal 10, 15 jaar. | |
Booomer | donderdag 10 september 2009 @ 20:50 |
quote:Dan wonen ze al denk ik. Als ze in een goeie wijk woonden, hadden ze waarschijnlijk geen HSL pal voor hun huis. ![]() | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 20:52 |
quote: ![]() ![]() | |
Qaox | donderdag 10 september 2009 @ 20:58 |
quote:De oplossing is dan toch vrij simpel? Verder: Stond die HSL eigenlijk in het bestemmingsplan? Anders kon je een tegemoetkoming aanvragen ofzo, ken de precieze regeling niet,,, | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 21:00 |
quote:Toen ik er kwam wonen in 1999 of 2000 whatever was er in ieder geval niks bekend over een HSL-lijn die door het dorp zou gaan razen ![]() | |
Qaox | donderdag 10 september 2009 @ 21:06 |
Zoek eens uit wanneer het bestemmingsplan opgesteld is en of dat die HSL erin verwerkt is. | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 22:04 |
quote:volgens mij wel hoor. ze waren toen zelfs al bezig ![]() fietste er elke dag langs | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 22:24 |
quote:Hier 100% zeker niet in ieder geval (woon net boven Rotterdam en onder Zoetermeer ![]() | |
Jumparound | donderdag 10 september 2009 @ 22:30 |
quote:ja daaaaaaaaag! in roelofarndsveen ligt het werk al zo lang stil... hoe lang denk je dat ze met al die tunnels en bruggen zijn bezig geweest? Bijvoorbeeld over de merwede? Of de tunnel onder het groene hart? als je dit project gemist hebt dan verdien je die trein in je achtertuin ![]() | |
sjaak_trekbek | donderdag 10 september 2009 @ 23:42 |
quote:die snelweg is juist kut, de geluidsmuur aan de andere kant staat pal tegen het spoor. daar heb je weinig last van geluidsoverlast. bij onze kant komt het geluid over de muur zetten. oftewel, er zou nog een muur tussen de snelweg en het spoor moeten komen, dan lijkt mij dat de overlast nagenoeg weg zou moeten zijn, (ik hoorde ook iets van dat het geluid na enkele honderden meter kan zakken, zodat wij er alsnog last van hebben, maar dit leek mij onzin.) x | |
AlligatorNL | donderdag 10 september 2009 @ 23:52 |
quote:Dat ze in dat gat niet snel werken kan ik niks aan doen ![]() ![]() | |
Bowlingbal | donderdag 10 september 2009 @ 23:52 |
Onterechte klacht. | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 08:08 |
quote:Kortom, je blijft je eigen gelijk volhouden. Vooral doorgaan zou ik zeggen. | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 08:09 |
quote:Overduidelijk aan het trollen ![]() Dat doe jij net zo goed alleen is het grote verschil tussen jou en mij dat ik ook daadwerkelijk uit ervaring kan spreken. En tja, jij niet ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door AlligatorNL op 11-09-2009 08:15:43 ] | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 09:01 |
quote:Ik wel dus, maar dat weiger jij te geloven. Dat is niet mijn fout. | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 10:27 |
quote:Oh ja? ![]() quote:QFT ![]() | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 10:32 |
quote:Ja quote:Maar goed, ik laat je verder trollen, ik ben er klaar mee. | |
wallofdolls | vrijdag 11 september 2009 @ 10:39 |
Ik was laatst op vakantie op Zakhyntos en ons hotel lag onder, lees goed onder de aanvliegroute van het vliegveld een kilometer verderop. Dat wende binnen een paar dagen. Je kan mij niet vertellen dat een HSL meer herrie maakt dan een vliegtuig? | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 10:41 |
quote:Af en toe een vliegtuig dat overvliegt als je 2 weken op vakantie bent is anders dan elke 10 minuten een HSL trein die langsraast. En geloof me, dat geluid is irritanter ![]() | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 10:43 |
quote:Het laatste woord willen hebben en tegelijkertijd loze woorden rondgooien ![]() Je bent nu na Gordon, Albert Verlinde en Gerard Joling de nummer 4 meest irritante homo van Nederland ![]() | |
wallofdolls | vrijdag 11 september 2009 @ 10:43 |
quote:Ik weet niet of jij ooit op Zakhyntos bent geweest, maar dat is om de 20 minuten á half uur een vliegtuig in het hoogseizoen ![]() | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 10:46 |
quote:De HSL is 12 maanden lang, jaar in jaar uit, elke 10 minuten, en dat geluid galmt langer door dan dat van een vliegtuig ![]() ![]() | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 10:47 |
quote: ![]() | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 10:55 |
quote:Ja dat is inderdaad iets om trots op zijn, zo'n zogenaamde hersenafwijking ![]() | |
wallofdolls | vrijdag 11 september 2009 @ 11:06 |
quote:Het gaat er mij in die reactie om dat jij net doet alsof daar geen vliegtuigen langskomen. En in die reactie daarvoor ging het mij om de term 'gewenning'. Er zal ook gerust wel gekeken worden naar beter materiaal, maak je maar geen zorgen | |
Jumparound | vrijdag 11 september 2009 @ 11:13 |
quote:Bullshit, dat bestaat niet. Die plannen liggen er al veel langer, en de werkzaamheden lopen al jaren. | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 11:30 |
quote:Ah nu heb ik al een hersenafwijking, het word steeds beter hier. | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 11:43 |
quote:Jaren ja, 3 jaar ofzo maximaal hier ![]() | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 11:45 |
quote:Lees zelf maar | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 11:47 |
quote:Anders prima, maar een hersenafwijking lijkt me wat sterk. Maar dat is een hele andere discussie. | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 12:08 |
quote:True, laten we het maar hierbij laten, ik heb het laatste woord, slotje ![]() | |
probeer | vrijdag 11 september 2009 @ 12:16 |
nog steeds van niemand echte bronnen gezien.. kom daar eerst maar eens mee.. ga maar met een decibelmeter naast de hsl en een normale trein staan, veel plezier! en tot die tijd.. niet huilen plz, of verhuizen. | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 12:21 |
quote:TROLLLLLLLL | |
Jumparound | vrijdag 11 september 2009 @ 12:27 |
quote:oke, waar is hier... Dan is het misschien terug te vinden. Luister, deze megaprojecten worden NIET ineens een paar kilomter omgelegd. Hoeveel voorbereiding denk je dat er er in zit? Grond aankopen, klaarmaken van de zandberg om de grond in te laten klinken, aansluiting op megaprojecten zoals de groene hart tunnel, de flyover bij Pijnacker, de underpass van de a4 de underpass bij breda, de merwedebrug aanlsuiting op het belgische stuk enz. enz. Dat gaan ze echt niet realiseren in 3 jaar... | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 12:33 |
quote:Bergschenhoek, ik lees nu net dat de eerste voorbereidingen werden getroffen in 2003, dus 6 jaar geleden. Nou dat is alsnog geen 10 jaar, toen was het nog niet bekend dat het er zou komen ![]() | |
Goofisch | vrijdag 11 september 2009 @ 12:35 |
Ik weet niet of iemand het al geschreven heeft maar toch nog even. Op dit moment rijden er van die gehuurde Traxx locs met een stel benelux ICR rijtuigen ertussen. Deze zijn echter niet gemaakt om op een snelheid van 160km/h te rijden waardoor ze lekker rinkelen en ze klinken alsof er idd om de hoek een vrachtwagen met kiezels word neer gegooid. Deze treinen gaan uiteindelijk (2011 zeker dacht ik) weer er af om plaats te maken voor die "Fyra" De meest afschuwelijke trein die deze aardkloot ooit gebouwd heeft. ![]() Persoonlijk zou ik meer problemen hebben met het aanzicht van dat ding vanuit je badkamer raam dat het geluid ervan ![]() Maar dat terzijde. Deze zullen wel stiller zijn. thalys net zo. Verder gaan er in 2012 6 treinen per uur rijden. ![]() succes. Verder heb ik nog altijd niet het directe nut gezien van deze gehele lijn. Miljarden voor minder 20min reistijd.. Ik denk dat het er meer in zit van " kijk wij nederlanders kunnen ook 300km/h" Echter hebben Frankrijk en Duitslands wel genoeg ruimte om zo'n lijn aan te leggen. een ruimte die wij hier in dit volgepropte kutland niet hebben en dus maar respectloos door de achtertuinen van mensen word neer gerampt. [ Bericht 6% gewijzigd door Goofisch op 11-09-2009 12:41:44 ] | |
probeer | vrijdag 11 september 2009 @ 12:53 |
quote:ik houd graag het topic levend ![]() nee maar geheel serieus hoor.. bronnen? lezers hier hebben niets aan 'ik ben van mening dat hij teveel herrie maakt'.. | |
karr-1 | vrijdag 11 september 2009 @ 12:57 |
quote:Ik gun het je | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 13:14 |
quote:Dank je | |
AlligatorNL | vrijdag 11 september 2009 @ 13:16 |
quote:Hierzo, onder het stukje van Lansingerland (waar ik woon). | |
Jumparound | vrijdag 11 september 2009 @ 13:39 |
quote:kijk op een kaart hoe het trace loopt, dan gaan ze echt niet opeens, 3 jaar na de start, ergens een stukje omleggen. | |
wallofdolls | vrijdag 11 september 2009 @ 13:47 |
quote:Het gaat hem volgens mij ook niet om die luizige 20 minuten (20 minuten op ruim n uur is trouwens best veel? 30%). Het gaat hem puur om de concurrentie met het eigen vervoer Als jij met een bepaalde zekerheid in een bepaalde tijd op je plaats van bestemming kunt aankomen zal je minder snel het risico nemen een file te vangen. Bovendien gok ik dat een trein per persoon wel iets milieuvriendelijker is dan eigen vervoer. | |
Jumparound | vrijdag 11 september 2009 @ 13:52 |
Niet alleen eigen vervoer, maar elke dag in de trein in de spits op en neer naar amsterdam of rotterdam... ik zou het wel weten. ![]() En de aansluiting op een europees HSL netwerk is kennelijk ook wat waard (met de hsl naar barcalona over een paar jaar. of londen of milaan... |