Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Fout.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
Bron: nu.nlquote:Trein ramt kudde olifanten
NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
© Inertia Stock
De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.
Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fout.
een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.
Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
Is dat zo?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |