Volledig artikel:quote:Oud-premier Dries van Agt voelt zich op allerlei fronten tegengewerkt door zijn eigen partij, het CDA. Zowel in het conflict tussen Israël en de Palestijnen als in de kwestie van het diplomatieke paspoort voor oud-premiers ziet Van Agt een aversie van de partij tegen hem.
Van Agt boos op Pechtold
En passant uitte Van Agt ook nog stevige kritiek op fractieleider Alexander Pechtold van D66. Die gaf laatst in het tv-programma Zomergasten aan niet te kunnen en willen kiezen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen.
'Pechtold heeft daar ernstig gefaald! Hij had toen een keuze moeten maken.'
Oud-premier Van Agt uitte zijn ongenoegen vanavond in het tv-programma Pauw & Witteman.
'Katholieke politici'
De CDA'er staat bekend om de grote draai die hij in het Midden-Oosten-conflict heeft gemaakt. Als voornaam politicus was hij pro-Israël, maar toen zijn politieke loopbaan voorbij was, werd hij actief pro-Palestijns. Dat heeft er volgens Van Agt toe geleid dat de machthebbers van het CDA, volgens Van Agt allemaal pro-Israël, niet meer naar hem luisteren.
Niet alleen het CDA hoor, Dries...quote:Dries van Agt: CDA zet me weg als dwaas
Meneer heeft een beetje last van vervolgingswanen volgens mij. Bovendien, met een gewoon paspoort kan hij toch ook reizen?quote:Dan is er nog de kwestie rond het diplomatieke paspoort. Minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) heeft onlangs besloten dat onder anderen alle oud-premiers hun diplomatieke paspoort (waarmee ze vrij naar het buitenland kunnen reizen) moeten inleveren. Dat komt neer op vier nog levende oud-premiers: Ruud Lubbers, Wim Kok, Piet de Jong en Van Agt.
De eerste twee zijn echter benoemd tot minister van Staat, waardoor ze het paspoort behouden. 'Piet de Jong is al erg oud en reist niet meer zoveel. De enige die ze ermee hebben ben ik, de activist!' klaagt Van Agt. Op de vraag van Pauw of dit een pesterij van Verhagen is, antwoordt Van Agt: 'Ik durf dat bijna niet te ontkennen.'
Hij lijkt wel enigszins gebrainwashed en voorzien van een obsessie.quote:Op donderdag 10 september 2009 04:39 schreef Clairvaux het volgende:
Sinds Dries met heks Gretta omgaat is het helemaal niets meer met die man, jammer.
Vervolgingswaan omdat een nieuwe wet wordt gemaakt die exact op 1 persoon impact heeft? Och...quote:Op donderdag 10 september 2009 07:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Niet alleen het CDA hoor, Dries...
[..]
Meneer heeft een beetje last van vervolgingswanen volgens mij. Bovendien, met een gewoon paspoort kan hij toch ook reizen?
Activisme doe je maar op je eigen naam, en niet met een diplomatiek paspoort onder je arm van een land waarvan het grootste deel van de bevolking het niet eens is met je standpunten meneer van Agt.
quote:Op donderdag 10 september 2009 06:08 schreef WammesWaggel het volgende:
De man is dementerende dat is duidelijk.
Twee personen, Piet de Jong raakt zijn diplomatieke paspoort ook kwijt. Maar dat probeert meneer van Agt weg te cijferen met "hij is toch oud", lekker standpunt.quote:Op donderdag 10 september 2009 07:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Vervolgingswaan omdat een nieuwe wet wordt gemaakt die exact op 1 persoon impact heeft? Och...
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diplomatiek_paspoortquote:Tot voor kort[6] mochten Nederlandse oud-bewindslieden en Nederlands oud-ambassadeurs levenslang op diplomatieke paspoorten rekenen. Dat privilige is ingetrokken
Klopt, als hij activist wil zijn, dan kan dat ook met een 'normaal' nederlands paspoort. Daar heeft hij helemaal geen diplomatiek paspoort voor nodig. Diplomatieke paspoort is bedoeld voor voor personeel van diplomatieke missies in het buitenland die namens Nederland optreden.quote:En niemand heeft gezegd dat oud-politici moeten doen wat het volk zeggen, dat maak jij ervan.
Stel je niet aan man, als de Palestijnen eens afleren zich als terroristen te gedragen zul je zien dat er niks meer gebeurt, maar dat komt hen waarschijnlijk niet zo goed uit, aangezien ze constant de confrontatie opzoeken.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:47 schreef boofer het volgende:
Bind alle CDA vrouwtjes eens een hoofdoek om en plak een baard op Balkenende en Kwalletje Verhagen en dump ze dan maar eens voor een weekje in de Gaza. Eens zien of ze dan nog zo pro-israel zijn!
Je bent zo blind als een mol als je Israel nog probeert te verdedigen tegenwoordig. Ze lappen verdrag na resolutie na diplomatiek initiatief aan hun laars en toch is de ergste straf die wij ze dan weer opleggen: Een resolutie waarin we zeggen: "Foei, Israel! Niet meer doen! En natuurlijk zijn de palestijnen ook fout, dus daar bevriezen we de hulpgoederen maar van, isoleren we ze nog even wat verder en verhevigen we de controlles bij hun grenzen". Een beetje onevenredig, niet? Plus Israel legt die resolutie daarna toch weer aan de kant en gaan ze weer door met het hardhandig koloniseren van het concentratiekamp genaamd Palestina...
Eindelijk ziet dan een CDA'er in dat er van beide kanten wel fouten worden gemaakt (dus niet alleen de palestijnen zijn fout), maar dat is natuurlijk wel het laatste wat de gristelijke CDA wel kan gebruiken! Vooral jezelf blind blijven staren
Heeft hij echt een diplomatiek paspoort?quote:Op donderdag 10 september 2009 06:06 schreef niet_links het volgende:
Tjsa die oude seniele man heeft het er zelf naar gemaakt, hij stookt onrust met zn diplomatieke paspoort. Daar wordt Nederland op aangekeken, dus gelijk hebben ze om op een creatieve manier zijn paspoort in te trekken.
Wie zoekt er nu de confrontatie op? Degene die zich niet aan de VN-resoluties houd en gewoon doorgaat met het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied toch zeker. Hoe zou jij het vinden als je buren ineens hun schutting 5 meter jouw tuin in verplaatsen en alles direct beginnen te bestraten? Je zult het zeker wel over je kant laten gaan, omdat je geen aansteller bent?quote:Op donderdag 10 september 2009 08:57 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, als de Palestijnen eens afleren zich als terroristen te gedragen zul je zien dat er niks meer gebeurt, maar dat komt hen waarschijnlijk niet zo goed uit, aangezien ze constant de confrontatie opzoeken.
ElectricEye: de rest van Nederland ook, dwaze Driesje.quote:Dries van Agt: CDA zet me weg als dwaas
je bent zo achterlijk a;s een rund als je de terroristenverenigingen Hamas, Hezbolla en aanverwanten blijft verdedigen tegenwoordig.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:47 schreef boofer het volgende:
Je bent zo blind als een mol als je Israel nog probeert te verdedigen tegenwoordig.
Bouwen van nederzettingen = fout.quote:het hardhandig koloniseren van het concentratiekamp genaamd Palestina...
Dat lijkt me dan meteen mooi een aanleiding om gewelddadig de confrontatie op te zoeken en mijn kroost in de schootslinie te plaatsen zodat ik er later zielig over kan gaan doen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef boofer het volgende:
[..]
Wie zoekt er nu de confrontatie op? Degene die zich niet aan de VN-resoluties houd en gewoon doorgaat met het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied toch zeker. Hoe zou jij het vinden als je buren ineens hun schutting 5 meter jouw tuin in verplaatsen en alles direct beginnen te bestraten? Je zult het zeker wel over je kant laten gaan, omdat je geen aansteller bent?
laat me niet lachen
Van Agt heeft me positief verrast met zijn ommezwaai. Ik vond hem altijd een glibber.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:47 schreef boofer het volgende:
Bind alle CDA vrouwtjes eens een hoofdoek om en plak een baard op Balkenende en Kwalletje Verhagen en dump ze dan maar eens voor een weekje in de Gaza. Eens zien of ze dan nog zo pro-israel zijn!
Je bent zo blind als een mol als je Israel nog probeert te verdedigen tegenwoordig. Ze lappen verdrag na resolutie na diplomatiek initiatief aan hun laars en toch is de ergste straf die wij ze dan weer opleggen: Een resolutie waarin we zeggen: "Foei, Israel! Niet meer doen! En natuurlijk zijn de palestijnen ook fout, dus daar bevriezen we de hulpgoederen maar van, isoleren we ze nog even wat verder en verhevigen we de controlles bij hun grenzen". Een beetje onevenredig, niet? Plus Israel legt die resolutie daarna toch weer aan de kant en gaan ze weer door met het hardhandig koloniseren van het concentratiekamp genaamd Palestina...
Eindelijk ziet dan een CDA'er in dat er van beide kanten wel fouten worden gemaakt (dus niet alleen de palestijnen zijn fout), maar dat is natuurlijk wel het laatste wat de gristelijke CDA wel kan gebruiken! Vooral jezelf blind blijven staren
Voor het eerst dat jij het met me eens bent... het is een beginquote:Op donderdag 10 september 2009 09:32 schreef ElectricEye het volgende:
Bouwen van nederzettingen = fout.
Door Israel geschonken gebieden? Hoe kom je daar nu dan weer bij? Volgens mij woonden de palestijnen er al zo'n 2000 jaar en zijn de israeli's pas in 1948 definitief naar Israel verscheept. Er waren toen grenzen aangegeven door de VN (geallieerden) maar daar zijn ze al snel over heen gegaan en hebben ze zich agressief uitgebreid. Niet bepaald een kadootje dus van de Israeli's...quote:De door de Palestijnen gevraagde, door Israël geschonken gebieden die door diezelfde Palestijnen niet worden onderhouden en dus schandelijk verpauperen, zijn geen concentratiekamp. Als dat wel zo was zou de bevolking niet zo explosief toenemen.
Nee, jij hangt waarschijnlijk wat bloembakken aan de schutting en bedankt je buren ervoor dat ze hem zo lekker dichtbij je raam gezet hebben. Kun je ze gewoon vanuit je huis water gevenquote:Op donderdag 10 september 2009 09:34 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan meteen mooi een aanleiding om gewelddadig de confrontatie op te zoeken en mijn kroost in de schootslinie te plaatsen zodat ik er later zielig over kan gaan doen.
Het zijn een stelletje idioten, en meer ook niet.
Dan mag jij als idioot er tussen gaan zitten, probeer ze maar tegen te houden.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:50 schreef boofer het volgende:
[..]
Nee, jij hangt waarschijnlijk wat bloembakken aan de schutting en bedankt je buren ervoor dat ze hem zo lekker dichtbij je raam gezet hebben. Kun je ze gewoon vanuit je huis water geven
Het zijn inderdaad een stel idioten, van beide kanten... maar wij zijn idioten omdat wij het maar door laten gaan daarzo.
Nouja het feit dat ie Alexander Pechtold aanvalt omdat die niet in een loopgraven gaat liggen komt wel erg simplistisch over. Een beetje "Wie niet voor oons is is tegen ons"-denken.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:47 schreef boofer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |