Tering ranzige tumor eropquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dit noemen wij een luidspreker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had er tijdje geleden 1, gebruikte 'm in de winter als voetenkachelquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan maak je de luidspreker gewoon wat groter denk ik? Blijft wel over dat je vast zit aan deze combinatie en er niet mee kunt 'spelen'. Het zou mijn keuze waarschijnlijk toch niet zijn.
Ik heb overigens een klasse A versterker, na een tijdje blazen kun je er een ei op bakken![]()
Dat is een B&W nautilus tweeter, audio-filistijn.quote:
Wat is het met al die bedrijven die B&W, B+W en andere combinaties met die twee letters hebben?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is een B&W nautilus tweeter, audio-filistijn.
B&W en B&O maken mooie spullenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat is het met al die bedrijven die B&W, B+W en andere combinaties met die twee letters hebben?
T+A ook trouwens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
B&W en B&O maken mooie spullen
Dat ding ziet er godverdomme gewoon uit als een frituurpan van twee knaak vijftig. Dat wil je toch voor je verdriet niet in je woonkamer laten staan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
T+A ook trouwens.Een setje M-10 monoblokken mogen er bij mij wel komen.
[ afbeelding ]
Klopt nietquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit soort pauperdingen zijn speakers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit noemen wij een luidspreker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Speaker is 't complete plaatje, een "speaker zonder behuizing" is een driverquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:22 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Klopt niet!!!
Een box is gewoon de behuizing.
Een speaker is de benaming voor een speaker zonder behuizing.
Maar meestal wordt onder speaker ook gewoon de hele boel in de kast tezamen verstaan.![]()
Haha ik dacht dat het bij jou puur om het geluid gingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:19 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dat ding ziet er godverdomme gewoon uit als een frituurpan van twee knaak vijftig. Dat wil je toch voor je verdriet niet in je woonkamer laten staan?
Kom op, dit heeft niets meer met geluid of design te maken man
Goede monitorspeakers zijn niet alleen bedoeld voor afmixen hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:17 schreef zquing het volgende:
Actieve monitoren gebruiken voor andere dingen als muziek afmixenOf je moet van die PMC dingen hebben. Maar dan nogsteeds, doe mij maar een goede losse versterker
Daar zitten gewoon ranzige standaard EL8 buisjes in hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
T+A ook trouwens.Een setje M-10 monoblokken mogen er bij mij wel komen.
[ afbeelding ]
Jullie/jij blijven hameren op het "Het moet ook in je interieur passen" verhaal. Woon je op de Death Star of Cybertron? Nee? Dan heb je hier geen kloten aanquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha ik dacht dat het bij jou puur om het geluid ging![]()
Ik zou hem wel willen hoor. Lijkt me een geweldige set met de B&W 800.
En voor het geld koop je ook een nieuwe Audi A4![]()
Moet ik dat plaatje van jou nog eens posten? Kunnen we kijken wie hier de homofiel is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:29 schreef geluidstechnicus het volgende:
Ik begin zwaar te twijfelen of audiofiel niet gewoon een ander woord voor homofiel is
Ik denk dat homo's niet met dit soort figuren vergeleken wensen te wordenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:29 schreef geluidstechnicus het volgende:
Ik begin zwaar te twijfelen of audiofiel niet gewoon een ander woord voor homofiel is
M'n jaren70 versterker met germanium transistoren klinkt toch echt wel heel anders dan mn Yamaha Natural Sound, welke weer heel anders klinkt dan m'n budget kenwood, welke dan weer totaal niet klinkt als mn Sansuiquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:29 schreef sinadO het volgende:
Het schijnt trouwens dat alle transistorversterkers en alle cd spelers hetzelfde klinken.
Ik betwijfel of je ze blind uit elkaar kan houden als ik eerlijk ben...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:31 schreef zquing het volgende:
[..]
M'n jaren70 versterker met germanium transistoren klinkt toch echt wel heel anders dan mn Yamaha Natural Sound, welke weer heel anders klinkt dan m'n budget kenwood, welke dan weer totaal niet klinkt als mn Sansui
Hmmmm, germanium en silicium hou ik wel uit elkaar, kenwood VS mn sansui wordt wat lastiger. Maar mn Yamaha tegen de rest is wel te doenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:32 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je ze blind uit elkaar kan houden als ik eerlijk ben...
Je ziet, ik begin ook een beetje te twijfelen aan de zogenaamde grote verschillen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Hmmmm, germanium en silicium hou ik wel uit elkaar, kenwood VS mn sansui wordt wat lastiger. Maar mn Yamaha tegen de rest is wel te doen
Hè hè, ga je eindelijk overstag?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:32 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je ze blind uit elkaar kan houden als ik eerlijk ben...
Doe maar eens een blinde luistertest met alle versterkers op gelijke uitgangsspanning.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Ding is namelijk verschrikkelijk analytisch en neutraal. De rest is duidelijk warmer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |