Nope, er zijn verschillende (reken)manieren om dat te doen, en ook hier geldt dat het ontwerp en de bouwkwaliteit een zekere invloed hebben. Luister maar eens naar 1 van de eerste cd-spelers, en een van de meer recente, dan zal je horen dat de nieuwere generaties een veel soepeler en vloeiender geluid laten horen, van dezelfde bron. Het zijn wel bits en bytes, maar als die niet goed in de pas lopen qua tijd, krijg je iets wat "jitter" heet, Maw, de bits en bytes zijn er allemaal nog wel, maar komen nét niet in de goede volgorde aan, en dat kan je horen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:50 schreef San_Andreas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met D -> A converters. Kan weinig mee mis gaan, elke budget D -> A converter zou goed moeten zijn, toch?
Voorlopig nog, maar die wetswijziging laat natuurlijk niet al te lang meer op zich wachten.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:38 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
betalen voor iets dat gratis is
1x op vakantie, af en toe naar een concert gaan en een dikke installatie thuis hebben, dáár krijg je een harde janker van!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:23 schreef Maikuuul het volgende:
30k uitgeven aan een paar boxen
Ga dan 3x per jaar op vakantie en bezoek concerten, is toch veel leuker dan een harde knoeperd krijgen van de geluidsinstallatie bij jezelf thuis....
Dit soort pauperdingen zijn speakers:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:34 schreef sinadO het volgende:
Mensen die speakers boxen noemen. Alleen paupers en marktplaatsers doen dat. Hoewel die laatste groep ook de term boksen pleegt te bezigen.
En wat nou als die notenhouten dingetjes van jou een beroerder geluid produceren dan die marktplaats 'boxen'?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit soort pauperdingen zijn speakers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit noemen wij een luidspreker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ben ik gestopt met lezenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:10 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
En wat nou als die notenhouten dingetjes van jou een beroerder geluid produceren dan die marktplaats 'boxen'?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:17 schreef zquing het volgende:
Actieve monitoren gebruiken voor andere dingen als muziek afmixenOf je moet van die PMC dingen hebben. Maar dan nogsteeds, doe mij maar een goede losse versterker
Actieve monitoren kunnen best goed zijn. Ze zijn echter nog wel zeldzaam in de woonkamer, misschien wel onterecht. Dat ding wat jij net post is alleen niet echt een doorsnee marktplaats 'boombox' speakerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:19 schreef Zware_jongen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn wel meer actieve monitoren voor gewoon `huis, tuin en keuken gebruik` hoor.
Betalen doe je vaak voor de naam en in dit geval onzinnige dingetjes als notenhouten zijkantenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezenDie dingetjes van jou zullen vast beter klinken dan een zeer gerenommeerde luidspreker van ¤ 11.000,- inderdaad.
Het gaat niet om design, het gaat om het geluid.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef zquing het volgende:
Blijft mn punt nogsteeds, dat ik liever zelf de versterker uitzoek voor mn speakers. Hoeven er in iedergeval minder concessies gedaan te worden op het design daarvan.
Ik zie ze in iedergeval geen klasse A versterker proppen in zo'n kleine behuizing, zonder dat er teveel ruimte verloren gaat voor het speakerdesign
Ik gebruik ze overigens voor het maken van muziekquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Actieve monitoren kunnen best goed zijn. Ze zijn echter nog wel zeldzaam in de woonkamer, misschien wel onterecht. Dat ding wat jij net post is alleen niet echt een doorsnee marktplaats 'boombox' speaker
Kan best, voor een klasse A schakeling moet je alleen wel zorgen voor een goede hitte afvoer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef zquing het volgende:
Blijft mn punt nogsteeds, dat ik liever zelf de versterker uitzoek voor mn speakers. Hoeven er in iedergeval minder concessies gedaan te worden op het design daarvan.
Ik zie ze in iedergeval geen klasse A versterker proppen in zo'n kleine behuizing, zonder dat er teveel ruimte verloren gaat voor het speakerdesign
Ja je hebt gelijk hoor. De Nautilus 800 is helemaal ruk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:24 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Betalen doe je vaak voor de naam en in dit geval onzinnige dingetjes als notenhouten zijkanten
[..]
Het gaat niet om design, het gaat om het geluid.
Dat is inderdaad precies wat ik zeg. Knap dat je dat eruit hebt weten te vissen!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk hoor. De Nautilus 800 is helemaal ruk.
Zeg maar niks meer als je er geen verstand van hebt![]()
Ja, je hebt gelijk. Het gaat mij enkel om de naam en het design. De luidspreker is zijn geld dan ook niet waard, zo'n marktplaats boombox is net zo goed, misschien wel beter zelfs.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:30 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies wat ik zeg. Knap dat je dat eruit hebt weten te vissen!
Wat ik dus wel duidelijk wil maken, is dat het onzin is om design en merknaam belangrijker te vinden dan het geproduceerde geluid.
Geloof ik meteen. Heb zelf ook actieve speakers gehad in het verleden, Philipsquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:25 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik gebruik ze overigens voor het maken van muziek
Maar ermee naar muziek luisteren gaat ook fantastisch hoor
Het design is mede bepalend voor het geluid. Betalen doe je ook voor de dure drivers en filters, al is 11.000 voor een stel speakers wel exorbitant. Doe mij overigens maar een paartje van dezequote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:24 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Betalen doe je vaak voor de naam en in dit geval onzinnige dingetjes als notenhouten zijkanten
[..]
Het gaat niet om design, het gaat om het geluid.
Niet helemaal... je hebt design om het uiterlijk te verbeteren, en een degelijk ontwerp om de klanken te optimaliseren. Ik geef voorkeur aan dat laatste, al zien ze er dan verschrikkelijk uit. Ze zijn toch niet om naar te kijkenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:33 schreef Zware_jongen het volgende:
[..]
Het design is mede bepalend voor het geluid. Betalen doe je ook voor de dure dure drivers en filters, al is 11.000 wel exorbitant.
Klasse D kan inderdaad prima klinken, maar hoort IMHO niet thuis in een highend versterker.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kan best, voor een klasse A schakeling moet je alleen wel zorgen voor een goede hitte afvoer.
Ik zie verder geen bezwaren. Een klasse D kan ook uitstekend presteren overigens.
Weet jij hoe degelijk die Nautilus gebouwd is? Ik betwijfel of je hem op kunt tillenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Niet helemaal... je hebt design om het uiterlijk te verbeteren, en een degelijk ontwerp om de klanken te optimaliseren. Ik geef voorkeur aan dat laatste, al zien ze er dan verschrikkelijk uit. Ze zijn toch niet om naar te kijken
Dan maak je de luidspreker gewoon wat groter denk ik? Blijft wel over dat je vast zit aan deze combinatie en er niet mee kunt 'spelen'. Het zou mijn keuze waarschijnlijk toch niet zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:38 schreef zquing het volgende:
[..]
Klasse D kan inderdaad prima klinken, maar hoort IMHO niet thuis in een highend versterker.
Klasse A in zo'n kleine behuizing passen lijkt me lastig. Niet alleen al omdat je(stel we gaan voor 40W) pakweg 150W aan warmte moet kunnen disiperen, maar ook omdat je daar natuurlijk een extreem stabiele voeding met genoeg capaciteit voor wil hebben. Voor een beetje koptelefoonversterker heb je al meer ruimte nodig dan wat je daar hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |