Opzich wel, maar de regenboogkleuren vallen te weinig op vind ik door al die sponsors en dat zwart.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het prima zo. Lekker traditioneel.
quote:"Waarom is zandbak weg in Ruddervoorde?"
Zondag wordt in Ruddervoorde de Superprestige op gang geschoten. Eén ding valt op: voor het eerst in vijf jaar ligt er geen zandbak. De UCI wil die namelijk nergens meer zien verschijnen. De kritiek op de afschaffing is echter niet min.
Kenners en renners vragen zich openlijk af waarom. "Dit is een ingreep op verzoek van de renners", verdedigt UCI-coördinator Peter Van den Abeele zich in Het Laatste Nieuws.
"Erwin Vervecken, rennersafgevaardigde binnen de UCI-commissie, deed een rondvraag bij de renners. Na gezamenlijk overleg hebben we de beslissing genomen."
Albert: "Met die zandbak is niets mis"
Niels Albert, Sven Nys en Bart Wellens vallen uit de lucht. "Ik ben zeker niet gepolst", zegt Albert ook in Het Laatste Nieuws. "Telt de mening van een wereldkampioen niet? Met de zandbak in Ruddervoorde is niks mis."
"Maar in Hooglede op het WK 2007 daarentegen lag een zandbak ineens niets te doen. Ook in Tabor lag vorig jaar plots een hoop zand. Zinloos, maar moet je dat veralgemenen?", vraagt Albert.
Erwin Vervecken geeft toe: "Ik heb de vraag niet rechtstreeks gesteld. Maar ik weet dat al jaren bepaalde zandhopen niet echt geliefd zijn. Nu zijn de meningen plots verdeeld."
Vervecken: "Misschien toch uitzonderingen?", UCI: "Nee!"
Vervecken vindt de algemene afschaffing van de zandbak ondertussen misschien ook te ver gegaan. "Moeten er geen uitzonderingen toegestaan worden?"
Maar daar wil Van den Abeele niet van weten. "Waar trek je de grens? In Ruddervoorde wel, in Diegem niet? Het is niet mogelijk om zwart op wit te beoordelen waar een zandbak functioneel is. Nee, het is zo en het blijft zo", klinkt het ferm.
De organisatoren van Ruddervoorde laten het ondertussen niet aan hun hart komen. "Het is jammer, maar we hebben een leuk alternatief: 80 meter kasseien." Of de renners daar zo tevreden mee zijn, is nog maar de vraag.
Tja, nu blijkt dat Albert niet eens gevraagd is, Wellens verontwaardigd is en Nys zal juist vóór zandstroken zijn, net als Vervecken zelf lijkt me.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:42 schreef Beregd het volgende:
na een rondvraag bij de renners, wat een methodesTuurlijk zeggen de meeste renners die daar de top niet kunnen volgen dat ze die zandbak weg willen, hoe zou je zelf zijn.
quote:"Het beestje" is bijna weg bij Bart Wellens
Veldrijder Bart Wellens is zijn gevecht met het cytomegalovirus aan het winnen. "De nieuwe bloedtest was spectaculair beter", schrijft de Telenet-Fidea-renner op zijn website.
Bart Wellens heeft de echte start van het veldritseizoen aan zich voorbij moeten laten gaan omdat het cytomegalovirus hem parten speelt. Maar het zwaarste lijkt voorbij voor de renner.
"De nieuwe bloedtest was spectaculair beter", laat hij weten. "Maar ik moet rustig blijven. Pas als de volgende test weer beterschap aangeeft, mag ik misschien over een tiental dagen fietsen."
"Het doet deugd dat rust, homeopathische middeltjes en Concap (het product dat Dave Bruylandts aan de man brengt, red) mijn lichaam herstellen."
"Mijn fietsen staan al klaar, nu enkel nog groen licht om er tegenaan te gaan. Vanaf nu rust ik nog meer dan ervoor, want het "beestje" moet weg".
Albert met zijn eerste gebleit van het seizoen in de mediaquote:Albert: "Parcours in Namen trekt op niet veel"
Na de commotie rond de zandbak in Ruddervoorde heerst er in de veldritwereld ook verdeeldheid over het parcours van de GvA-cross in Namen. "Dit is voor mountainbikers", foetert Niels Albert. "De kritiek van Albert is flauw", zegt parcoursbouwer Roland Liboton.
De omloop rond de Citadel van Namen, waar zaterdag de eerste cross in de GvA-trofee wordt gereden, is selectief. "Misschien is dit wel iets te zwaar", zegt Albert in Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws.
"Na twee ronden zal iedereen al alleen rijden. Levert dat dan spektakel op? Bovendien is de ronde te lang, de fans zullen ons maar zeven keer zien passeren."
"Het is een halve ronde bergaf gevolgd door een halve ronde bergop", zegt de wereldkampioen. "Geef toe, hier kun je toch meer mee aanvangen. Als ik eerlijk moet zijn, het trekt op niet veel."
De andere crossers verkenden woensdag ook het parcours in Namen. Zij zijn het niet eens met Albert. "Loodzwaar, maar chic", zegt Erwin Vervecken.
Zdenek Stybar treedt de veteraan bij. "Ik vind het een moeilijke, maar mooie omloop. De omgeving maakt het allemaal nog specialer. Dit is voor mannen in vorm, dus Niels moet niet klagen."
Parscourbouwer Liboton: "Kritiek van Albert is flauw"
Parcoursbouwer Roland Liboton is zich van geen kwaad bewust. "De kritiek van Albert is flauw. De organisatie vroeg een klimkoers en ik heb mijn opdracht vervuld. We hebben genoeg criteriums."
Paul Herijgers controleerde de omloop. "Dit is het zwaarste wat België te bieden heeft, dit is voor echte crossers. Er zit een stukje Koppenberg, een stukje Asper en een stukje Overijse. De toeschouwers in Namen zullen iets zien dat ze nog nooit gezien hebben."
Sporza
Toen Albert door begon te trekken was het nog rond de 20 met Nys, die tweede ronde van Albert was enorm snel. Daarbij was het Nys' eigen keuze om rustig te beginnen om zich niet op te blazen zoals vorige week.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:18 schreef Bartoli het volgende:
Nys heeft prima gereden. Jammer dat hij pas vanaf de 4e startrij moest starten. Toen hij goed en wel vooraan zat was het verschil al een seconden of 33-34. Ondanks de val heeft hij weinig op Albert moeten prijsgeven. Denk dat we een eerste duel op de Koppenberg gaan krijgen
quote:Wellens: "Mag weer wennen aan de fiets"
Bart Wellens heeft dinsdag goed nieuws gekregen. Vanaf woensdag mag de Telenet-Fidea-renner - op het gemak - opnieuw zijn fiets op.
"Normaal was het bloedonderzoek woensdag pas, maar omdat ik me al een paar dagen heel goed voelde ging ik vroeger", schrijft Wellens op zijn site.
"In de namiddag kreeg ik het nieuws dat ik woensdag al een klein uur mag rondrijden. Niet trainen! Gewoon weer wat wennen aan de fiets", vertelt Wellens.
"Elke dag een uurtje en elke dag naar mijn lichaam luisteren. Volgende week is er een nieuwe bloedafname: afwachten hoe mijn lichaam en vooral lever en bloed daarop reageren."
dat denk ik niet..zal wel een of andere prominenten cross zijn....kan me er ook één herinneren in ik meen hofstade met Gilbert, Van Avermaet e.a. profs. Nu is Hofstade wel niet meer omdat ze niet meer over het bloso domein mogen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:32 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik hoorde dat Boonen één of andere cross gaat rijden in december. Klopt dit? En als dat zo is, Is dat dan een onderdeel van een groter plan om Tom een beetje normaal door de winter te loodsen?
Maar hij moest er deze keer toch al wat meer moeite voor doen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zal vaak het beeld van dit seizoen worden
quote:Philip Walsleben hervatte de competitie
Philip Walsleben zit terug op het goede spoor. Na maanden van kommer en kwel heeft de regerende beloftenwereldkampioen zondag de competitie hervat in het Duitse Lohne. Hij moest er in een sprint met twee maar nipt de duimen leggen voor zijn landgenoot Ole Quast.
"Ik startte de wedstrijd behoedzaam", vertelde Walsleben na afloop aan bikesportnews.de. "Logisch, want ik wist helemaal niet hoe het met de conditie was. Maar het ging allemaal beter dan verwacht. Nadat ik me in de aanvangsfase beperkte tot volgen, durfde ik in de finale al wat initiatief nemen. Maar Ole Quast geraakte ik niet kwijt. Uiteraard ben ik bijzonder tevreden met deze tweede plaats."
Dit weekend zal Walsleben van start gaan in de Oudenaardse Koppenbergcross. "Eerst deze week goed luisteren naar mijn lichaam en niets forceren", besloot hij.
quote:Tom Vannoppen heeft nieuwe ploeg
Tom Vannoppen gaat weer crossen. Er werd al weken gespeculeerd over Vannoppens comeback. De Limburger bevestigt nu zijn terugkeer aan de krant 'Het Belang van Limburg'. Hij tekende een contract bij een Oostenrijks team.
Tom Vannoppen ondertekende een contract voor twee jaar bij het Oostenrijkse team Mooserwirt-Ridley Bikes. "De man die alles regelt voor dat team (Paul Kumpen) ken ik al lang, omdat we al vele winters samen gaan skiën", weet het voormalige enfant terrible van het veldrijden.
Vannoppen zal eind november, begin december de competitie hervatten in een paar kleinere crossen. "Voor de komende maanden heb ik niet te veel grote doelen. Ik
ga vanaf december gewoon wat lokale wedstrijden rijden. Er kwamen nochtans al een paar organisatoren van grote crossen aankloppen. Maar voorlopig ik hou de boot af. Ik wil het dit keer goed doen."
2010
De Limburger heeft wel de intentie zich intensief voor te bereiden op het volgende veldritseizoen. "Het is de bedoeling om in 2010 zowel in België als in Oostenrijk wat rittenkoersen op de weg te rijden, zodat ik goed voorbereid aan de volgende winter kan beginnen, ja."
"Ik heb geen zin in een lucratief profavontuur, dat misschien nergens toe leidt", vertelt de voormalige vice-wereldkampioen van Zolder nog aan Het Belang. "Lukt het wel, dan heb ik later nog tijd zat om het eventueel over een andere boeg te gooien."
quote:Nys pakt in Nederland zijn tweede seizoenszege
Sven Nys heeft op de Nacht van Woerden, een avondcross in Nederland, zijn tweede veldritzege van het seizoen gevierd. Niels Albert reed niet mee.
Nys reed bijna de hele wedstrijd op kop met Gerben de Knegt. In de slotronde schudde onze landgenoot zijn ex-ploegmaat van zich af. De derde plaats was weggelegd voor Thijs Al. Veel Belgische toppers, zoals onder anderen Niels Albert, waren wel niet naar Nederland afgezakt.
"Ik had snel door dat ik veel sterker was dan Gerben", zei Nys. "Maar je kunt op dit snelle parcours beter met zijn tweeën rijden dan alleen. Op het technische stuk heb ik dan flink versneld."
Ja, maar het parcours lijkt er toch niet superzwaar bij te liggen, zoals eigenlijk de laatste jaren wel steeds het geval was. De beloften en junioren zijn allemaal gefinished zonder een spatje modder op hun shirtquote:Op zondag 25 oktober 2009 09:18 schreef franklop het volgende:
Neem aan dat het ook daar geregend heeft
Koppenberg
En regen en wind nuquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |