abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75317207
Ik kan, na vanochtend zelf voor het eerst op een echt blubberig parcours gereden te hebben, zeggen dat veldrijden echt moeilijk is.
pi_75317384
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vrijwel alles was vooraan eindigde, had bij de jeugd nog aan veldrijden of mountainbiken gedaan.
Jammer dat ik niet van deze wedstrijd wist. Had dit best willen gaan bekijken eigenlijk. Leuk deelnemersveld ook!
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:07:21 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75317772
Wynants is beste "crosser" aan Zilvermeer

za 05/12/2009 - 16:00 Maarten Wynants heeft in Mol de veldrit voor het goede doel gewonnen. De Quick-Step-renner reed alleen over de finish aan het Zilvermeer. Jelle Vanendert (tweede) en Dries Devenyns (derde) deden het als wegrenners ook goed in het veld.

Maarten Wynants, Dries Devenyns, Pieter Vanspeybrouck, Wim De Vocht en Tom Boonen maakten de beste start.

Tom Boonen kwam halfweg ten val, toen hij zich vastreed in het zand. Wat verder moest hij nog eens van zijn fiets, omdat zijn ketting moeilijk deed. Boonen reed rustig uit en maakte nog wat plezier met Carlos Barredo. Maarten Wynants reed de rest los in de slotfase.

"Dit was heel leuk", zei Wynants. "Het was wel moeilijk om het juiste spoor te volgen in het zand. Elk foutje werd meteen afgestraft."

"Het was heel moeilijk", vertelde Tom Boonen. "Ik heb boed, zweet en tranen gelaten. Of ik dit nog zal doen? Misschien. En anders kiezen we volgend jaar voor een biljarttoernooi."
Uitslag

01. Maarten Wynants
02. Jelle Vanendert
03. Dries Devenyns
04. Pieter Vanspeybroeck
05. Wim De Vocht
06. Kevin Hulsmans
07. Jurgen Van den Broeck
08. Roy Sentjens
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_75319666
quote:
SCHAIJK - Rabobank heeft vergevorderde plannen om komend jaar de wielerploeg uit te breiden met een off-roadteam. Het veldrijden en mountainbiken in Nederland moeten daarmee een nieuwe impuls krijgen. De ploeg heeft Richard Groenendaal uit Sint-Michielsgestel en Leo van Zeeland uit Gemert op het oog om de ploegleiders te worden.

Groenendaal, momenteel ploegleider van Team AA-Drink heeft de aanbieding van Rabobank in beraad. Leo van Zeeland is oud-bondscoach van de mountainbikers. Beiden verwachten dat het team binnen enkele weken gepresenteerd wordt.

Brentjens gepasseerd
Bart Brentjens uit Schaijk vindt het raar dat hij niet is benaderd voor een rol binnen dit nieuwe off-roadteam, iets wat hij graag wil. De oud-olympisch kampioen heeft zelf contact gezocht met Rabobank, maar kreeg geen redenen te horen waarom er geen plek is voor hem.

Volgens de vaandeldrager van de mountainbikesport is er een verschil in visie. Zo vindt Brentjens dat de mountainbiketalenten momenteel in zijn eigen ploeg rijden. Rabobank zou daar anders over denken.
Bron: Omroep Brabant
pi_75338760
Stybar alleen vooruit in Igorre (live op Sporza), Albert (en de rest) zijn niet ver.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 december 2009 @ 16:09:00 #256
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75339664
Stybar lijkt bang dat ze op die lange klim uit zijn wiel gaan wegspringen, wil daar altijd laatste zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75339773
Ai, Nijs.
pi_75339826
Stybar wint, voor Albert en Nys.
sig verwijderd door FA
pi_75339833
Stybar wel sterk vandaag.
pi_75339847
Stybar wint weer eens. En dat terwijl hij halverwege toch echt leek af te haken.
  zondag 6 december 2009 @ 16:20:40 #261
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75339922
Ze leken alledrie wel even goed, elk met hun betere en mindere momenten.
Zo toch veruit het leukste veldritjaar in tijden, dit.
  zondag 6 december 2009 @ 16:23:40 #262
67640 SaintOfKillers
pi_75340009
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:20 schreef Beregd het volgende:
Ze leken alledrie wel even goed, elk met hun betere en mindere momenten.
Zo toch veruit het leukste veldritjaar in tijden, dit.
Ik denk dat Vantornout zonder pech ook even sterk was geweest.

Knap van Stybar, al vraag ik me toch af of die met het oog op het WK niet compleet verkeerd aan het pieken is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75341438
Beetje sullig van Nys om in de laatste ronde precies het spoor te kiezen waar die gedubbelde stond. Je zag het aankomen.
pi_75343922
Al maakt rentree op 18 december
Thijs Al zal nog dit jaar zijn rentree maken in een veldrit. Al brak in de wereldbekerveldrit in het Belgische Koksijde zijn wijsvinger. Op 18 december maakt Al, één van de Nederlandse blikvangers in het veld, zijn rentree.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  FOK!fotograaf zondag 6 december 2009 @ 19:56:15 #265
73911 ultra_ivo
pi_75346186
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:11 schreef Wombcat het volgende:
Beetje sullig van Nys om in de laatste ronde precies het spoor te kiezen waar die gedubbelde stond. Je zag het aankomen.
Die gedubbelde probeerde al om niet in de weg te staan.
pi_75347284
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Knap van Stybar, al vraag ik me toch af of die met het oog op het WK niet compleet verkeerd aan het pieken is.
Ik ook. Maar misschien dat ie nu even gas terug neemt, om op het WK op een nieuwe piek te zijn.
pi_75347352
Stybar
  zondag 6 december 2009 @ 20:27:28 #268
67640 SaintOfKillers
pi_75347375
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:56 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die gedubbelde probeerde al om niet in de weg te staan.
Het was wel de slechtst mogelijke plaats op de hele omloop om "opzij" te gaan staan, boven op een erg lastig net-wel, net-niet klimmetje waar het versmalt. Hij had gewoon beneden moeten wachten.

Uiteraard kiest Nys zelf voor de verkeerde kant, maar hij had al bewezen dat dat de enige kant was waar je tot boven kon rijden en hij ging er vanuit dat die kerel niet op die plek zou staan blijven suffen.

Nou ja, shit happens en ik weet niet of dat het uiteindelijke resultaat had veranderd, maar zoals Nys zelf al zei, het had veel leuker geweest om te zien wat er gebeurde wanneer ze met z'n drietjes die lange klim probeerden op te vliegen dan op zo'n manier te winnen/verliezen.
pi_75347944
De Belgen worden al zenuwachtig met het oog op het WK.
pi_75348830
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef Halcon het volgende:
De Belgen worden al zenuwachtig met het oog op het WK.
  zondag 6 december 2009 @ 23:29:37 #271
67640 SaintOfKillers
pi_75355332
quote:
Tom Vannoppen heeft zondag zijn comeback gevierd in de B-veldrit van Averbode. Winnen deed hij niet, Vannoppen eindigde als zesde op 52 deelnemers. "Ik heb even hard gereden als de koplopers", zei Vannoppen, die achterin moest starten. "Als ik voorin had mogen starten, had ik zeker meegedaan voor de zege. Ik dacht al dat ik goed was en dat is gebleken. Het ziet er goed uit", noteerde cyclocross.info
Nog even en de VDB van de cross is terug.

De winnaar was trouwens Stijn Huys. Dé Stijn Huys? Ja, inderdaad.
pi_75355687
Fotos van Mol. een veldrit voor wegrenenrs met als doel het geld verzamelen voor "move to improve". een organisatie die zich inzet voor kinderen die problemen hebben met hun motoriek.
pi_75357103
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:38 schreef Bartoli het volgende:
Fotos van Mol. een veldrit voor wegrenenrs met als doel het geld verzamelen voor "move to improve". een organisatie die zich inzet voor kinderen die problemen hebben met hun motoriek.

Kerst is nog niet geweest, maar het kerstbuikje zit er al aan bij Nuyens
pi_75363729
Lekker warm tijdens al die saaie duurtrainingen
pi_75363967
Die Pipo Pozzato is trouwens ook wel übersoignee. Zwarte kleding is natuurlijk veel minder besmettelijk in de modder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')