abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72647221
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:04 schreef nijnja het volgende:
Sorry!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is daar MCR aan?
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:16 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje jammer dat ze zo mensen proberen te lokken om het online te kopen. Zet dezelfde features op de CD van 15 tot 20 euro (of hoeveel die ook kost), en verkoop hem in de winkel. Is veel leuker om hem fysiek te hebben... denk ik dan.

Ben benieuwd naar het "animated artwork" trouwens.
pi_72647941
Heb hem net binnen gekregen van bol.com

Eerste luisterbeurt aan het geven !
pi_72647954
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:48 schreef Leonos het volgende:
Heb hem net binnen gekregen van bol.com

Eerste luisterbeurt aan het geven !

Ik heb hem nog niet
pi_72648072
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:48 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet
Baas boven baas
pi_72648515
ik zag hem bij de post liggen toen ik naar de trein moest rennen voor school!
Dus ff snel mee gepakt en de hele dag op school naar zitten staren en het boekje doorlezen enzo..
En aan iedereen laten zien hoe mooi hij was haha!
Ga zo even die docu kijken, heb de limited edition

trouwens, het instrument bij I belong to you is een bas klarinet
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:23:01 #106
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_72649184
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:03 schreef Duizendpootje het volgende:
ik zag hem bij de post liggen toen ik naar de trein moest rennen voor school!
Dus ff snel mee gepakt en de hele dag op school naar zitten staren en het boekje doorlezen enzo..
En aan iedereen laten zien hoe mooi hij was haha!
Ga zo even die docu kijken, heb de limited edition

trouwens, het instrument bij I belong to you is een bas klarinet
DANKE DANKE
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:23:39 #107
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_72649199
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:26 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Wat is daar MCR aan?
[..]

Ik vind het een beetje jammer dat ze zo mensen proberen te lokken om het online te kopen. Zet dezelfde features op de CD van 15 tot 20 euro (of hoeveel die ook kost), en verkoop hem in de winkel. Is veel leuker om hem fysiek te hebben... denk ik dan.

Ben benieuwd naar het "animated artwork" trouwens.
De outfit, zn ogen lijken zwaar gem eekupt..
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_72649436
Gisteravond voor het eerst geluisterd. Een paar nummers zijn wel ok, maar ben er niet helemaal weg van nog. Misschien als ik hem nog eens luister, heb ik wel vaker.

Ik hoop dat ze op 12 oktober iig ook wat oude nummers spelen en niet alleen van het nieuwe album.
pi_72650883
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:30 schreef Schuifpui het volgende:

Ik hoop dat ze op 12 oktober iig ook wat oude nummers spelen en niet alleen van het nieuwe album.
Waar spelen ze 12 oktober? Duitsland?
Patat Friet
pi_72650926
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Waar spelen ze 12 oktober? Duitsland?
Texas
pi_72651357
quote:
Muse - The Resistance
Uitgegeven: 11 september 2009 18:13
Laatst gewijzigd: 11 september 2009 18:12
Drie jaar na Black Holes And Revelations is Muse terug met The Resistance. Ditmaal pakt de groep nog groter uit. Stevige gitaren ondersteund door buitenaardse arrangementen. Een band met een missie.

De plaat klinkt dan ook groots. Heel groots. Koning Matthew Bellamy spreekt zijn koninkrijk toe.

"We will be victorious" zingt hij in Uprising. Dat draagt de cd ook uit. Een reis naar een verre planeet, om zich die vervolgens toe te eigenen.

Al dat bombast is een beetje teveel van het goede. Zitten we wel te wachten op Queen in een hip jasje? Eigenlijk niet.

Dankzij een paar sterke nummers gaat het gelukkig net goed. De tweede helft van de plaat tilt Muse naar een voldoende.

Queen

Vanaf het moment dat United States Of Eurasia beluisterbaar was, waren de referenties aan Queen niet van de lucht. Terecht, want het lijkt er meerdere malen op dat Muse een nieuwe Bohemian Rhapsody poogt te introduceren.

Dat lukt niet helemaal. Zo lijkt titelnummer The Resistance met de gesproken intermezzo's, "It could be wrong", een moderne versie van, "Tell me more", Summer Nights uit Grease. De elektronica neemt de oubolligheid echter niet weg.

Bellamy haalde zijn inspiratie mede uit de hedendaagse R&B scene. De invloeden van bijvoorbeeld Timbaland zijn goed te horen in Undisclosed Desires.

Zo is de beat langzaam, maar doordringend, en is de tekst ontzettend glad. Een nummer dat Justin Timberlake niet zou misstaan.

Exogenesis

Gelukkig groeit het album langzamerhand. De oude kant van Muse drijf langzaam naar boven. Met scherpe riffs, een beukende drum en ingeleid door toetsen. Unnatural Selection trapt af in de tweede helft en doet denken aan Origin of Symmetry. Niet zoveel poespas, maar gewoon goed rockend.

Het is jammer dat er maar een paar nummers zo in elkaar zitten. Samen met MK Ultra zorgt het in ieder geval voor een aangename afwisseling tussen al het vuurwerk.

Pretentieus als het album is kon er ook nog wel een drieluik bij. Een symfonie zelfs. Exogenis Symphony Part I,II en III gaat het om. De nummers sluiten goed bij elkaar aan en werken stuk voor stuk naar een heerlijke climax toe.

Dik

Exogenis Symphony bewijst gelukkig dat de groep het op plaat ook kan brengen zonder dat het er veel te dik op ligt.

Muse vliegt op The Resistance een paar keer uit de bocht, maar weet via een omweg de verre planeet alsnog te bereiken. Maar veroveren? Dat lukt voorlopig nog niet.

6/10
helemaal mee eens!
you might aswell do the white line
pi_72651696
Vandaag stond er ook een pagina groot interview in de Spits.
En ze stonden zelfs op de voorpagina
pi_72652127
Zitplaatsen?
pi_72652152
Heb net de c.d. twee keer achter elkaar geluisterd. Heb nog nooit zo iets moois gehoord.....
pi_72652310
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Stofje het volgende:
Zitplaatsen?
Ja, da's wel jammer. Ook nog 's 2e ring.
Maar als je het positief bekijkt, kun je wel zeggen dat je erbij bent geweest.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72652334
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, da's wel jammer. Ook nog 's 2e ring.
Maar als je het positief bekijkt, kun je wel zeggen dat je erbij bent geweest.
True. Naja, heb kaarten voor Antwerpen. Wilde ook erg graag naar Rotterdam, maar doordat Antwerpen al in the pocket zijn, is er geen grote noodzaak .
pi_72653825
Ik vind de cd een beetje tegenvallen
Tap tap tap
pi_72653976
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind de cd een beetje tegenvallen
Heb je 'm al 10 keer of meer geluisterd?
pi_72654171
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:41 schreef Stofje het volgende:

[..]

Heb je 'm al 10 keer of meer geluisterd?
Nee, 3 keer vanmiddag.
Tap tap tap
pi_72654302
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, 3 keer vanmiddag.
Mja. Ik ben van Muse gewend dat ik het in het begin 'zozo' vind en het later steeds beter vindt worden. Geef het nog een paar dagen en een paar luisterbeurten de kans, is mijn advies. Er zitten echt geweldige stukken tussen, laat het groeien .
pi_72654398
BH&R vond ik gelijk al helemaal fantastisch, vandaar . Te hoge verwachtingen anders?
Tap tap tap
pi_72654631
Hmm, ik vond BH&R eigenlijk na 10 keer nog niet echt fantastisch. KoC, MOTP en Assassin waren eigenlijk de enige die ik kon waarderen.

Maar dit album klinkt zoveel beter. Klinkt weer vertrouwd eigenlijk, met allemaal rare riedeltjes enzo. BH&R vond ik toch wat te gelikt eigenlijk.
pi_72654698
Potdulle, Undislosed desires is echt een lekker nummer. !
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:11:18 #125
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_72655069
Hoorde het album vandaag deels in de CD winkel. Klonk als een partij gejengel. Ik vond het oprecht onaangenaam Is Muse nu echt volledig die zeikerige jengelkant opgegaan, of heb ik net het verkeerde stuk gehoord?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')