FOK!forum / Klaagbaak / Dynafix
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 19:53
Hoi,

Ik heb in April een nieuw toestel + Abonnement aangeschaft bij Vodafone een Sony Ericsson Xperia X1. Tijdje geen problemen tot ik na een tijdje scheuren in de behuizing kreeg. Bleek een productiefout te zijn bij o.a. de W44 modellen.

Oke, Vodafone bellen, sturen de koerier naar mijn huis om het toestel op te halen en te brengen naar Dynafix een bedrijf die zich ''specialiseert'' in het repareren van Elektronica/Toestellen.
Kreeg een vervangend toestel de Samsung U700 en binnen 4 kalenderdagen was mijn Xperia terug. Scheuren waren weg maar nu had de behuizing een andere kleur dan de achterklep
(Donkergrijs/lichtgrijs) zag er niet uit + ze hadden er een beschermplasticje opgedaan die ik er niet af kreeg.

Ik weer bellen, sorry meneer.. word opgelost weer koerier, weer U700 leentoestel, weer binnen 4 kalenderdagen terug. Klepje niet vervangen, beschermplasticje verwijderd en er zaten krassen op het schermpje!
100% zeker dat ik die niet heb gemaakt.
Dat was niet het enigste, want hij kon mijn SIM kaart ook niet meer lezen (leentoestelen wel) dus WEER bellen, sorry meneer.. kan gebeuren maar dit hoort niet nee.. weer een koerier dit keer kreeg ik een HTC TyTN (Vodafone 1615) met toetsenbord etc. nu vandaag mijn Xperia na 7 kalenderdagen terug, NOG niet gemaakt, ook het klepje niet, krassen nog op het scherm en hij leest het SIM kaartje nog steeds niet.

Enigste wat ze deden is software updates uitvoeren. Wat een kut bedrijf dat Dynafix.
Morgen maar een aangtekende brief sturen naar Dynafix en Vodafone. Dit word gewoon de 4e reparatie achter elkaar. En hij komt alleen maar met schade terug!


Bottomline: Dynafix repareert je toestel niet, maakt hem erger kapot en vervolgens doen ze er niks meer aan..
borisbanaanwoensdag 9 september 2009 @ 19:55
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat je na een x aantal reparaties recht had op een nieuw/ander/vervangend toestel (doorhalen wat niet van toepassing is). Met dynafix heb je iig geen reet te maken, aangezien je daar niet je toestel hebt gekocht.

Vodafone pesten dus. Sterkte
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 19:57
Ja en je krijgt met je leentoestelen een koffertje waar alles in zit etc. (Transposafe) toestel, batterij, oplader, instructieboekje. Heb nu mijn 3e koffer ingeleverd, word altijd gechecked door de koerier. Altijd correct ingeleverd. Kreeg ik vorige week een belletje:

Ja meneer, dit is Dynafix u bent een oplader vergeten mee te geven, als u die niet retour opstuurt dan gaat Vodafone hoge kosten berekenen
Treceswoensdag 9 september 2009 @ 19:57
Ik las 4 kanker dagen.
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 19:57
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat je na een x aantal reparaties recht had op een nieuw/ander/vervangend toestel (doorhalen wat niet van toepassing is). Met dynafix heb je iig geen reet te maken, aangezien je daar niet je toestel hebt gekocht.

Vodafone pesten dus. Sterkte
Had ik met mijn PC van Dynabyte.. na 3 reparaties van circa 1 maand per reparatie was ie nog niet gemaakt, kreeg ik na een aangetekende brief en 30 e-mailtjes sturen een gratis PC van 900¤
pfefferkatzewoensdag 9 september 2009 @ 19:58
Na 3 keer reparatie mag je toch inderdaad een compleet nieuw toestel?
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 19:59
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:58 schreef RacerDKB het volgende:
Na 3 keer reparatie mag je toch inderdaad een compleet nieuw toestel?
Hoe gaat dat het beste?

Aangetekende brief sturen, klantenservice contacteren (die een koerier laat langskomen en denk afijn..)?
Neleoswoensdag 9 september 2009 @ 20:00
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:53 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,

Ik heb in April een nieuw toestel + Abonnement aangeschaft bij Vodafone een Sony Ericsson Xperia X1. Tijdje geen problemen tot ik na een tijdje scheuren in de behuizing kreeg. Bleek een productiefout te zijn bij o.a. de W44 modellen.

Oke, Vodafone bellen, sturen de koerier naar mijn huis om het toestel op te halen en te brengen naar Dynafix een bedrijf die zich ''specialiseert'' in het repareren van Elektronica/Toestellen.
Kreeg een vervangend toestel de Samsung U700 en binnen 4 kalenderdagen was mijn Xperia terug. Scheuren waren weg maar nu had de behuizing een andere kleur dan de achterklep
(Donkergrijs/lichtgrijs) zag er niet uit + ze hadden er een beschermplasticje opgedaan die ik er niet af kreeg.

Ik weer bellen, sorry meneer.. word opgelost weer koerier, weer U700 leentoestel, weer binnen 4 kalenderdagen terug. Klepje niet vervangen, beschermplasticje verwijderd en er zaten krassen op het schermpje!
100% zeker dat ik die niet heb gemaakt.
Dat was niet het enigste, want hij kon mijn SIM kaart ook niet meer lezen (leentoestelen wel) dus WEER bellen, sorry meneer.. kan gebeuren maar dit hoort niet nee.. weer een koerier dit keer kreeg ik een HTC TyTN (Vodafone 1615) met toetsenbord etc. nu vandaag mijn Xperia na 7 kalenderdagen terug, NOG niet gemaakt, ook het klepje niet, krassen nog op het scherm en hij leest het SIM kaartje nog steeds niet.

Enigste wat ze deden is software updates uitvoeren. Wat een kut bedrijf dat Dynafix.
Morgen maar een aangtekende brief sturen naar Dynafix en Vodafone. Dit word gewoon de 4e reparatie achter elkaar. En hij komt alleen maar met schade terug!


Bottomline: Dynafix repareert je toestel niet, maakt hem erger kapot en vervolgens doen ze er niks meer aan..
Enige.
CantFazeMewoensdag 9 september 2009 @ 20:01
Solidvision van T-Mobile is ook geen haar beter.
automatic_woensdag 9 september 2009 @ 20:01
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat je na een x aantal reparaties recht had op een nieuw/ander/vervangend toestel (doorhalen wat niet van toepassing is).
Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:59 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Hoe gaat dat het beste?

Aangetekende brief sturen, klantenservice contacteren (die een koerier laat langskomen en denk afijn..)?
Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.
LangeJanwoensdag 9 september 2009 @ 20:02
Zou het eigenlijk Bynafix moeten heten
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 20:10
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]

Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.
Ik ga nu hameren op een nieuw toestel, ben er echt helemaal klaar mee.. zelfde klachten elke keer, steeds meer komen erbij doordat ie defect terug komt en dan zeiken dat ik geen oplader heb meegestuurd terwijl de koerier dat checkt.

Ik kies de weg van een aangetekende brief
Ook omdat dit helpte met mijn PC reparaties toen der tijd, ga zometeen douche en dan iets moois opstellen.
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 20:10
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:02 schreef LangeJan het volgende:
Zou het eigenlijk Bynafix moeten heten
automatic_woensdag 9 september 2009 @ 20:11
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:10 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ik ga nu hameren op een nieuw toestel, ben er echt helemaal klaar mee.. zelfde klachten elke keer, steeds meer komen erbij doordat ie defect terug komt en dan zeiken dat ik geen oplader heb meegestuurd terwijl de koerier dat checkt.
Misschien dat je ergens de wet erbij kan pakken? Geen idee waar dat staat en/of hoe dat heet hoor

Ik heb in ieder geval al twee keer een nieuw toestel gehad (1x bij Vodafon/Dynafix en 1x bij Hi/Dynafix (dacht ik). Waarvan één keer dezelfde (dit was al bij de 2e keer opsturen) en één keer een ander toestel, omdat mijn toestel uit de handel was genomen.
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 20:18
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:11 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Misschien dat je ergens de wet erbij kan pakken? Geen idee waar dat staat en/of hoe dat heet hoor

Ik heb in ieder geval al twee keer een nieuw toestel gehad (1x bij Vodafon/Dynafix en 1x bij Hi/Dynafix (dacht ik). Waarvan één keer dezelfde (dit was al bij de 2e keer opsturen) en één keer een ander toestel, omdat mijn toestel uit de handel was genomen.
Wat ik ga doen is dus straks een brief opstellen, mijn rechten even bekijken, informatie inwinnen op de site van Vodafone/Dynafix omtrent dit onderwerp etc.
Morgen aangetekend laten versturen, Vodafone bellen, Dynafix bellen en even goed laten weten dat dit niet zo hoort, en dan het gore lef te hebben te bellen voor een oplader. En hun Vodafone bescherm ''sok'' retour sturen in de envelop waarop staat: Home Sweet Home.

Met als achterliggende gedachten, ik ben er klaar mee blijf maar even lekker daar!
Devviewoensdag 9 september 2009 @ 20:21
Ik heb ook een xperia en na een week zaten de scheuren erin.. Ik ben zelf naar het reparatiebedrijf geweest en na 2dagen was hij gefixed, nu 2maanden later, heb ik echter weer scheuren

Klacht: Als dit toestel niet door HTC werd geproduceerd zou er niets aan de hand zijn
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 20:30
Ook voor jou, een terechte klacht..

Heb echt spijt van deze aankoop..
Acinonyxwoensdag 9 september 2009 @ 20:33
TS heeft Lebara mobiel

Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 20:44
What the fuck is Lebara mobiel nou weer?

Ik heb Vodafone/Libertel oetlul
Neleoswoensdag 9 september 2009 @ 20:45
Met Lebara Mobile kun je al je negers goedkoop opbellen.
3keernixwoensdag 9 september 2009 @ 20:46
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:30 schreef Dionysiou het volgende:
Ook voor jou, een terechte klacht..

Heb echt spijt van deze aankoop..
Acinonyxwoensdag 9 september 2009 @ 20:56
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:44 schreef Dionysiou het volgende:
What the fuck is Lebara mobiel nou weer?

Ik heb Vodafone/Libertel oetlul

hilliebilliewoensdag 9 september 2009 @ 21:38
collega van mij heeft ook allemaal problemen met haar gsm. Ook al een paar keer gerepareerd en blijft vastlopen. Op een gegeven moment heeft ze een mail gehad dat ze wanneer het toestel weer niet zou werken ze een nieuw toestel zou krijgen (was geloof ik na 3 keer dus na de 4e keer zou ze een nieuw toestel krijgen) ondertussen is haar toestel weer defect en zeggen ze dat hij weer gerepareer zou moeten worden dat ze pas na 5 reparaties een nieuw toestel krijgt. ze wordt dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

Vodafone geeft aan dat die regel per 1 juli is gewijzigd maar ze had later dan die datum ook nog eens een mail gehad met die info.
Ze is ondertussen al flink aan het bellen/schrijven/mailen maar er wordt nog geen haarbreed toegegeven en er wordt zelfs de hoorn opgegooid.

Dus bij deze wil ik je heel erg veel succes wensen bij het ontvangen van een nieuw toestel, maar ik hoop dat het je lukt!!
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 21:42
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:38 schreef hilliebillie het volgende:
collega van mij heeft ook allemaal problemen met haar gsm. Ook al een paar keer gerepareerd en blijft vastlopen. Op een gegeven moment heeft ze een mail gehad dat ze wanneer het toestel weer niet zou werken ze een nieuw toestel zou krijgen (was geloof ik na 3 keer dus na de 4e keer zou ze een nieuw toestel krijgen) ondertussen is haar toestel weer defect en zeggen ze dat hij weer gerepareer zou moeten worden dat ze pas na 5 reparaties een nieuw toestel krijgt. ze wordt dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

Vodafone geeft aan dat die regel per 1 juli is gewijzigd maar ze had later dan die datum ook nog eens een mail gehad met die info.
Ze is ondertussen al flink aan het bellen/schrijven/mailen maar er wordt nog geen haarbreed toegegeven en er wordt zelfs de hoorn opgegooid.

Dus bij deze wil ik je heel erg veel succes wensen bij het ontvangen van een nieuw toestel, maar ik hoop dat het je lukt!!
Dankje!
Klinkt niet goed, maar ben benieuwd.

Heb net een hele mooie brief opgemaakt, RacerDKB heeft hem daarna nog gecontroleerd en verbeterd en ik stuur hem binnenkort op!
Mr.Cooperwoensdag 9 september 2009 @ 21:53
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:33 schreef Acinonyx het volgende:
TS heeft Lebara mobiel

[ afbeelding ]
Ik las lepra mobiel.
hilliebilliewoensdag 9 september 2009 @ 21:53
Ik ben benieuwd mede ook namens mijn collega. Als het jouw wel met een brief lukt ben ik toch wel benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen hebt
Dionysiouwoensdag 9 september 2009 @ 22:23
De brief is net uitgeprint, handtekening ondergezet en kijken wat ik doe met de reguliere briefpost versturen of aangetekend, vraag wel wat wijs is aan het postkantoor morgen.

Van de rest heb ik gewoon keiharde bewijzen in de brief staan, wat er verkeerd gaat en ging, en wat de gevolgen zijn en met 2 concrete oplossingen gekomen waar ze uit mogen kiezen omdat hun het probleem niet konden oplossen.

Ben benieuwd.
CantFazeMedonderdag 10 september 2009 @ 00:07
Je moet het bedrijf wel in gebreke stellen en een ultimatum stellen. Tenminste dat doe ik altijd. Beetje pushen met deze grote bedrijven. Doen ze ook bij jouw dus. Dus NIET bellen, of een normale brief schrijven, dan wordt je steeds van kastje naar muur gestuurd.
kikoooooodonderdag 10 september 2009 @ 06:31
Wees blij dat je van dat kut toestel af bent. Ze denken met je mee.
Dionysioudonderdag 10 september 2009 @ 07:26
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Je moet het bedrijf wel in gebreke stellen en een ultimatum stellen. Tenminste dat doe ik altijd. Beetje pushen met deze grote bedrijven. Doen ze ook bij jouw dus. Dus NIET bellen, of een normale brief schrijven, dan wordt je steeds van kastje naar muur gestuurd.
Bedankt voor de informatie, heb al een redelijke boze brief met harde feiten erin, gaat het hier niet mee lukken stuur ik een sommatie
Dionysioudonderdag 10 september 2009 @ 13:47
Brief vandaag op de post gedaan ben erg benieuwd
stevenmac26donderdag 10 september 2009 @ 14:16
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]



Zijn ze niet verplicht hoor en zeker niet in TS zijn geval want toestel is niet voor de 4e x voor hetzelfde iets opgestuurd.
Dionysioudonderdag 10 september 2009 @ 17:15
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:16 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]



Zijn ze niet verplicht hoor en zeker niet in TS zijn geval want toestel is niet voor de 4e x voor hetzelfde iets opgestuurd.
Bij de PC kreeg ik ook bij de 3e keer een nieuwe PC, en hij is 3x met dezelfde klachten opgestuurd en vind het wel goed zo. Ik vertik het om hem steeds te blijven op te sturen. Laat het hoofdkantoor maar met een mooie oplossing komen
MMUFCdonderdag 10 september 2009 @ 17:19
Vodafone is sowieso goed in repareren..
Had last dat mijn telefoon uitviel terwijl de batterij nog gewoon vol was.. Zouden ze hem gaan updaten.. kon niet in zo'n Vodafone winkel met "reparatie-hoek" dus moest opgestuurd worden.
Week later telefoon terug met bon waarop stond wat er gedaan was:
- Software geupdate
- Onderdeel vervangen

Welk onderdeel het was wisten ze me niet te vertellen..

Paar weken later was het probleem weer terug.. Dus ik weer naar de winkel.. zouden ze hem weer updaten.. Moest een uur later terugkomen, lukte niet moest weer een uur later terugkomen.. uiteindelijk 3 uur in de stad rondgelopen..
Bleek er iets fout gegaan te zijn met het updaten.. waardoor de telefoon niet eens meer aan ging..

Uiteindelijk geupdate, nadat hij opgestuurd was, en tot nu toe geen problemen meer.. maar wat niet is kan nog komen
Dionysiouvrijdag 11 september 2009 @ 18:31
Oke, kleine update.

Vandaag kreeg ik een mail met: ''Uw rekening voor de maand september ligt klaar'' per mail.
Hmm, raar.

Ik had in de brief 2 dingen gezegd:

optie 1: Ontbinding contract (kosteloos)
optie 2: Xperia inruilen voor gelijkwaardig toestel

Heel raar, hoor de rekening nog lang niet te krijgen, helemaal niet van september.
Die van Augustus had ik al.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dionysiou op 11-09-2009 18:49:57 ]
_Nienna_dinsdag 22 september 2009 @ 17:45
Ik MOET ook even klagen over Dynafix hoor.

In april heb ik een Nokia telefoon gekocht (Simlock vrij, via webshop). Maar die liep iedere keer vast. In mei een vervangende telefoon geregeld (een rotding, maar boeiend want zou tijdelijk zijn) en telefoon teruggestuurd naar Dynafix .

Kreeg ik 'm terug, nog steeds hetzelfde probleem . Dus terug naar webshop. Policy is logischerwijs dat ze m terugsturen ter reparatie. Nou prima, doe maar. Komt ie terug, WEER niet goed, gewoon nog steeds hetzelfde probleem.

WEER teruggestuurd naar Dynafix. Weer terug EN WEER niet gerepareerd terug

Natuurlijk flink pissed, maar no problem, nu zouden ze het goed regelen en zou ik een nieuwe telefoon krijgen. Puntje bij paaltje, hebben ze m weer terug moeten sturen naar Dynafix. Ik inmiddels al woest natuurlijk, maar vooruit, als het dan opgelost is...

Vorige week telefoon terug met het bericht: niet te repareren. Vandaag zijn ze zover gekomen dat ze ook weten waarom: er zi een grote scheur dwars over het scherm. En dat is de schuld van de klant en dat gaan ze dus niet repareren/vergoeden.....

Dus nu zijn ze (de webshop) bezig het via Nokia zelf te regelen allemaal, maar ik ben bang dat daar niks uit gaat komen. En heb ik, na een half jaar, nog steeds geen fatsoenlijke telefoon, die ik een half jaar geleden duur heb gekocht !

Dus ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen, ik hou het topic in de gaten!
mp_40_fandinsdag 22 september 2009 @ 17:50
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:53 schreef Dionysiou het volgende:
HTC TyTN
Tieten

Verder: Dat is best wel fucked Vodafone mag echt wel es wat doen aan hun klantenservice, want het is echt om te janken.
_Nienna_dinsdag 22 september 2009 @ 17:55
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]

Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.
Heb je hier een bron van?
Dionysiouvrijdag 16 oktober 2009 @ 17:48
Hoi,

Tijdje geleden dat ik gepost hebt ivm maand ban etc.
Ik heb hem 5-10-2009 weer verstuurd naar Dynafix voor de 4e reparatie.

Had na een mooie brief naar Vodafone en na wat contact via Vodafone klantenservice uit eindelijk geen vervangend toestel gekregen want hij moest nog een keer weg voor reparatie om ze de kans te geven.

Dus ik breng hem weer weg, nu 16 oktober dacht ik het duurt wel heel lang? Dus ik bellen, zegt de vrouw aan de telefoon: Wij wachten op de fabrikant (S E). Oh, maar hij word toch gewoon gerepareerd neem ik aan?

Nee meneer, u krijgt een hagelnieuw toestel van SE!

Joepie
quote:
Order - Bevestigd 5-10-2009 9:32:03
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 5-10-2009 9:32:04
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-10-2009 12:34:07
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-10-2009 12:34:08
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 9-10-2009 7:36:04
Reparatie repair center - In behandeling 9-10-2009 10:40:56
Reparatie - Component repair 9-10-2009 10:42:00
Reparatie - Wacht op omruil 12-10-2009 9:27:35
automatic_vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:50
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:55 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van?
Sorry, ik had dit niet gelezen.
En nee, dit hoorde ik van een verkoper, maar er zal vast wel "ergens" een linkje zijn

En fijn Dion!
griekjeeevrijdag 16 oktober 2009 @ 17:51
Lange OP, even lezen.
griekjeeevrijdag 16 oktober 2009 @ 17:52
Kut voor je.
leetzorsvrijdag 16 oktober 2009 @ 17:54
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
Kut voor je.
Dionysiouvrijdag 16 oktober 2009 @ 18:15
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Sorry, ik had dit niet gelezen.
En nee, dit hoorde ik van een verkoper, maar er zal vast wel "ergens" een linkje zijn

En fijn Dion!
Zeker fijn!

Het is inderdaad bij de 4e reparatie dat is wettelijk geregeld:
quote:
Mijn aanvraag voor een vervangend toestel is afgekeurd. Als een toestel voor de 4e keer een defect vertoont, dan lost Sony Ericsson dit op
Wat nu dus het geval is
Dionysiouvrijdag 16 oktober 2009 @ 18:15
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
Kut voor je.
Het is al geregeld griekje
griekjeeevrijdag 16 oktober 2009 @ 18:16
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:15 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Het is al geregeld griekje
Oh Mooizo
griekjeeevrijdag 16 oktober 2009 @ 18:18
Ik lees het nu
dirkjovrijdag 16 oktober 2009 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
Kut voor je.
mooie reactie
griekjeeevrijdag 16 oktober 2009 @ 18:28
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:26 schreef dirkjo het volgende:

[..]

mooie reactie
Zelfs mijn reacties zijn mooi.
Dionysiouvrijdag 16 oktober 2009 @ 20:05
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:18 schreef griekjeee het volgende:
Ik lees het nu
Lezen is moeilijk
Dionysiouwoensdag 21 oktober 2009 @ 14:59
Werd net gebeld door een special nummer van Vodafone.

Krijg dus een nieuw toestel + 2 maanden hoef ik geen abbonementskosten te betalen
Dionysiouwoensdag 18 november 2009 @ 00:54
En Dynafix is weer lekker op dreef hoor!

Weer enorm veel gezeik:

Dynafix + Geldklopperij, wat nu?

Iig als je op Dynafix googeld staat dit topic bovenaan!
Gaat goed

Screw them!
Vieze geldklopperij
Dionysiouwoensdag 18 november 2009 @ 00:55
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:04 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi.

Na vroeger al 6 reparaties met Dynafix van mijn Xperia X1 kreeg ik een geheel nieuw toestel via Dynafix. Zo gezegd zo gedaan.

Toen ik het toestel ontving was ie niet goed. De connectors waren kapot of beschadigd dus ik mail dit keer met SE (Sony Ericsson) en na 15-tal mails kon ik het toestel voor de laatste keer opsturen naar Dynafix aangetekend naar het adres.

(10 november kreeg ik het adres, 11 november was ie binnen geboekt bij Dynafix. Aankoop bewijs heb ik nog en verzendbewijs. Maar die gozer van SE had het in z'n mails staan. Gaf hem toen ook de 3S code.)

Dat heb ik uiteraard gedaan, mocht het toestel dan niet gemaakt zijn kijken we voor een ander toestel. Nu bel ik rond 15.00 Dynafix om te vragen naar de reparatie status. Zeggen ze:
''Het toestel is niet gerepareerd, er is met beunhazerij aan gewerkt. Er worden ¤50,- onderzoekskosten verrekend, dit moet je betalen om het toestel te krijgen anders lever je hem vrijwillig in en word het toestel milieuvriendelijk afgebouwd.''

En moet voor 8 december reageren anders ben ik hem kwijt.

Hiermee ging ik uiteraard niet mee akkoord! Ik heb niet eens met het toestel gebeld. Ik heb er zelfs nog 1,4 jaar garantie op, waarom zou ik hem door iemand laten repareren?
En daarbij komt dat ik het toestel meteen weer retour stuurde. Binnen 3 dagen na ontvangst van het nieuwe toestel.

Heb dus meteen contact opgenomen met SE. Dus net de man van de Xperia helpdesk opgebeld en alles uitgelegd en die vond het heeeeeeeel raar en die start een onderzoek naar Dynafix bij z'n meerdere. Ik krijg aan het eind van de week bericht.

In hoe ver kan ik mijn recht behalen?
Ik ben al sinds april bezig met dit soort gelul.
Dionysiouwoensdag 2 december 2009 @ 19:51
quote:
Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson XPERIA support.

Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

U zult vanuit Dynafix een nieuw toestel ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Na zeker 2 weken wachten is de zaak hopelijk nu afgedaan. Ik mocht een ander toestel. Dus ik wil de X2 ipv de X1.
automatic_woensdag 2 december 2009 @ 19:53
Jemie, wat een gedoe!
Dionysiouwoensdag 2 december 2009 @ 19:55
O kut mijn achternaam stond er nog
Moe enzo.

Je inderdaad heel wat gedoe!
Maar ik ben er wel blij mee als het nu eindelijk is opgelost haha!
indahnesia.comzondag 6 december 2009 @ 05:31
Je schrijft bijna 2 maand geleden dat je een nieuwe telefoon krijgt, die heb je natuurlijk al in je bezit?
Dionysiouzondag 6 december 2009 @ 13:09
quote:
Op zondag 6 december 2009 05:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Je schrijft bijna 2 maand geleden dat je een nieuwe telefoon krijgt, die heb je natuurlijk al in je bezit?
Link? Quote?
Ik heb helemaal niks in mijn bezit.
Dionysiouzondag 6 december 2009 @ 13:10
Oja, behalve rekeningen die ik gewoon blijf krijgen.
Dionysioumaandag 7 december 2009 @ 09:38
Ze werken inderdaad met refurbished toestellen.
quote:
Een refurbished toestel is ook een nieuw toestel aangezien deze door Sony Ericsson helemaal uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gemonteerd. Daarbij worden alle defecten onderdelen vervangen voor nieuwe.
Letterlijke QUOTE van een medewerker.
Dionysiouvrijdag 12 februari 2010 @ 19:50
De zaak is nu (eindelijk afgedaan) ik bleef problemen krijgen met de Xperia. Een stevige brief naar 'Special Services' van Vodafone gestuurd. Werd 2 dagen later gebeld door een onbekend nummer, special services. Ik mocht de Nokia N97 of HTC HD2 voor ¤150,- en kon de Xperia behouden.

Ik krijg nu binnenkort de HTC HD2.
Donjeronwoensdag 23 maart 2011 @ 16:15
God, wat een rukbedrijf. :{
Ik heb op 21 januari m'n LG KF750 opgestuurd.
Het duurde nogal lang, dus heb ik een mail gestuurd naar Dynafix. Hierop kreeg ik een email terug. Zij hadden me mobiel niet ontvangen. Dus ik naar TNT gebeld, zeggen zij (met bewijs) dat ie wel degelijk is aangekomen... :z Dus nu hopelijk binnekort me mobiel terug, maar ik raad jullie aan om ergens anders je mobiel te laten maken :*
CantFazeMewoensdag 23 maart 2011 @ 17:00
Waarom koop je gewoon geen andere?
ATOMIC_FUUUwoensdag 23 maart 2011 @ 17:09
OP niet gelezen maar Dynafix is één en al aids :r :r
Terechte klacht.
voyager4zondag 1 mei 2011 @ 10:54
Ik lees een hoop rottigheid over Dynafix. Het personeel is onkundig en het het bedrijf heeft mij geprobeerd op te lichten. Mijn HTC HD2 deed het plots niet meer, dus via Typhone werd mijn toestel naar Dynafix gestuurd. Na een paar weken kreeg ik een brief waarinstond dat het moederbord moest worden vervangen a ¤256,- en ik moest dit zelf betalen. Hierop ben ik natuurlijk niet ingegaan, ik had toch garantie? Ik wilde mijn toestel terug maar moest daarvoor wel eerst ¤60,- betalen. Toen ik het toestel terug had ben ik flink gaan zoeken op internet en vond daar de eenvoudige oplossing. Accu eruit gehaald, daarna er weer ingedaan en met een knoppen combinatie opnieuw op gestart en walah... het toestel doet het al weer maanden goed. Het moederbord was dus helemaal niet kapot. Dynafix is een kutbedrijf dat je probeerd op te lichten en het personeel zijn een stel domme apen die er niks van snappen!!!! Van mij kan dit bedrijf niet snel genoeg failliet gaan.......
OPLICHTERS!!!!
Hyperdudezondag 1 mei 2011 @ 11:02
Mijn HTC hebben ze wel vlot en goed gefixt.
Moest wel naar Duitsland want het was "ingewikkeld" :P
Neerlands_Trotszondag 1 mei 2011 @ 12:18
Als aids een bedrijf was inderdaad..
Ik heb anderhalve maand geleden mijn iPhone 4 ter reparatie aangeboden i.v.m. de melding "Geen simkaart geinstalleerd". Volgens de Vodafone medewerker zou ik waarschijnlijk gewoon een nieuwe krijgen, dus dat was mooi dacht ik.
Nu kun je dus via track&trace van Dynafix zien wat er met je telefoon gebeurt. Bij mij stonden er al meteen 2 foto's van de binnenkant met een rood dingetje erop, wat betekent dat er waterschade is geconstateerd. Ik heb hem nooit in het water laten vallen of mee laten wassen ofzo, dus dit is gewoon pure onzin. Vervolgens een update in track&trace met "Prijsopgave gemaakt", kortom niks gratis telefoon.
Echter, deze prijsopgave heb ik nooit gekregen, noch via de mail, noch via de post. Gisteren kreeg ik een smsje met: Uw toestel ligt klaar bij uw Vodafone dealer. Blijkt hij ongerepareerd terug te zijn gestuurd en mocht even cashen om mijn telefoon weer terug te krijgen :r
CantFazeMezondag 1 mei 2011 @ 12:45
Dynafix is inderdaad erg onprofessioneel kutbedrijf. Ze proberen altijd te cashen en de schuld in de schoenen van de klant schuiven.

Het zou mij niks verbazen als zij die bolletjes zelf rood maken.
horned_reaperwoensdag 2 november 2011 @ 13:55
AAAAAAAAAAAAAAARGH WAT HAAT IK DIT BEDRIJF!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH STERRFFF!!!!!! :(
ChandraDoomdinsdag 7 februari 2012 @ 21:17
Zo'n bedrijf moet keihard aangepakt worden. Schakel journalisten en politici in. Zulke wantoestanden moeten stoppen. Omdat de consument geen directe klant is van Dynafix heeft Dunafix maling aan de klanten. Een poederbrief of (brand) bom doet soms ook wonderen.

Laat het maar op de TV komen een groep boze klanten, die samen met een journalist verhaal komt halen daar.
Timooondinsdag 7 februari 2012 @ 21:19
Wel fijn dat je dit topic kickt met deze belachelijk overdreven reactie.

En welkom op FOK!.