Had ik met mijn PC van Dynabyte.. na 3 reparaties van circa 1 maand per reparatie was ie nog niet gemaakt, kreeg ik na een aangetekende brief en 30 e-mailtjes sturen een gratis PC van 900¤quote:Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat je na een x aantal reparaties recht had op een nieuw/ander/vervangend toestel (doorhalen wat niet van toepassing is). Met dynafix heb je iig geen reet te maken, aangezien je daar niet je toestel hebt gekocht.
Vodafone pesten dus. Sterkte
Hoe gaat dat het beste?quote:Op woensdag 9 september 2009 19:58 schreef RacerDKB het volgende:
Na 3 keer reparatie mag je toch inderdaad een compleet nieuw toestel?
Enige.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:53 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Ik heb in April een nieuw toestel + Abonnement aangeschaft bij Vodafone een Sony Ericsson Xperia X1. Tijdje geen problemen tot ik na een tijdje scheuren in de behuizing kreeg. Bleek een productiefout te zijn bij o.a. de W44 modellen.
Oke, Vodafone bellen, sturen de koerier naar mijn huis om het toestel op te halen en te brengen naar Dynafix een bedrijf die zich ''specialiseert'' in het repareren van Elektronica/Toestellen.
Kreeg een vervangend toestel de Samsung U700 en binnen 4 kalenderdagen was mijn Xperia terug. Scheuren waren weg maar nu had de behuizing een andere kleur dan de achterklep
(Donkergrijs/lichtgrijs) zag er niet uit + ze hadden er een beschermplasticje opgedaan die ik er niet af kreeg.
Ik weer bellen, sorry meneer.. word opgelost weer koerier, weer U700 leentoestel, weer binnen 4 kalenderdagen terug. Klepje niet vervangen, beschermplasticje verwijderd en er zaten krassen op het schermpje!![]()
100% zeker dat ik die niet heb gemaakt.
Dat was niet het enigste, want hij kon mijn SIM kaart ook niet meer lezen (leentoestelen wel) dus WEER bellen, sorry meneer.. kan gebeuren maar dit hoort niet nee.. weer een koerier dit keer kreeg ik een HTC TyTN (Vodafone 1615) met toetsenbord etc. nu vandaag mijn Xperia na 7 kalenderdagen terug, NOG niet gemaakt, ook het klepje niet, krassen nog op het scherm en hij leest het SIM kaartje nog steeds niet.
Enigste wat ze deden is software updates uitvoeren. Wat een kut bedrijf dat Dynafix.
Morgen maar een aangtekende brief sturen naar Dynafix en Vodafone. Dit word gewoon de 4e reparatie achter elkaar. En hij komt alleen maar met schade terug!
Bottomline: Dynafix repareert je toestel niet, maakt hem erger kapot en vervolgens doen ze er niks meer aan..
Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat je na een x aantal reparaties recht had op een nieuw/ander/vervangend toestel (doorhalen wat niet van toepassing is).
Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:59 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Hoe gaat dat het beste?
Aangetekende brief sturen, klantenservice contacteren (die een koerier laat langskomen en denk afijn..)?
Ik ga nu hameren op een nieuw toestel, ben er echt helemaal klaar mee.. zelfde klachten elke keer, steeds meer komen erbij doordat ie defect terug komt en dan zeiken dat ik geen oplader heb meegestuurd terwijl de koerier dat checkt.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]
Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:02 schreef LangeJan het volgende:
Zou het eigenlijk Bynafix moeten heten
Misschien dat je ergens de wet erbij kan pakken? Geen idee waar dat staat en/of hoe dat heet hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 20:10 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik ga nu hameren op een nieuw toestel, ben er echt helemaal klaar mee.. zelfde klachten elke keer, steeds meer komen erbij doordat ie defect terug komt en dan zeiken dat ik geen oplader heb meegestuurd terwijl de koerier dat checkt.
Wat ik ga doen is dus straks een brief opstellen, mijn rechten even bekijken, informatie inwinnen op de site van Vodafone/Dynafix omtrent dit onderwerp etc.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien dat je ergens de wet erbij kan pakken? Geen idee waar dat staat en/of hoe dat heet hoor
Ik heb in ieder geval al twee keer een nieuw toestel gehad (1x bij Vodafon/Dynafix en 1x bij Hi/Dynafix (dacht ik). Waarvan één keer dezelfde (dit was al bij de 2e keer opsturen) en één keer een ander toestel, omdat mijn toestel uit de handel was genomen.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:30 schreef Dionysiou het volgende:
Ook voor jou, een terechte klacht..
Heb echt spijt van deze aankoop..
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:44 schreef Dionysiou het volgende:
What the fuck is Lebara mobiel nou weer?
Ik heb Vodafone/Libertel oetlul
Dankje!quote:Op woensdag 9 september 2009 21:38 schreef hilliebillie het volgende:
collega van mij heeft ook allemaal problemen met haar gsm. Ook al een paar keer gerepareerd en blijft vastlopen. Op een gegeven moment heeft ze een mail gehad dat ze wanneer het toestel weer niet zou werken ze een nieuw toestel zou krijgen (was geloof ik na 3 keer dus na de 4e keer zou ze een nieuw toestel krijgen) ondertussen is haar toestel weer defect en zeggen ze dat hij weer gerepareer zou moeten worden dat ze pas na 5 reparaties een nieuw toestel krijgt. ze wordt dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.
Vodafone geeft aan dat die regel per 1 juli is gewijzigd maar ze had later dan die datum ook nog eens een mail gehad met die info.
Ze is ondertussen al flink aan het bellen/schrijven/mailen maar er wordt nog geen haarbreed toegegeven en er wordt zelfs de hoorn opgegooid.
Dus bij deze wil ik je heel erg veel succes wensen bij het ontvangen van een nieuw toestel, maar ik hoop dat het je lukt!!
Ik las lepra mobiel.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:33 schreef Acinonyx het volgende:
TS heeft Lebara mobiel![]()
[ afbeelding ]
Bedankt voor de informatie, heb al een redelijke boze brief met harde feiten erin, gaat het hier niet mee lukken stuur ik een sommatiequote:Op donderdag 10 september 2009 00:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Je moet het bedrijf wel in gebreke stellen en een ultimatum stellen. Tenminste dat doe ik altijd. Beetje pushen met deze grote bedrijven. Doen ze ook bij jouw dus. Dus NIET bellen, of een normale brief schrijven, dan wordt je steeds van kastje naar muur gestuurd.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]
Bij de PC kreeg ik ook bij de 3e keer een nieuwe PC, en hij is 3x met dezelfde klachten opgestuurd en vind het wel goed zo. Ik vertik het om hem steeds te blijven op te sturen. Laat het hoofdkantoor maar met een mooie oplossing komenquote:Op donderdag 10 september 2009 14:16 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
![]()
Zijn ze niet verplicht hoor en zeker niet in TS zijn geval want toestel is niet voor de 4e x voor hetzelfde iets opgestuurd.
Tietenquote:
Heb je hier een bron van?quote:Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Klopt, na vier keer opsturen (met dezelfde klacht(en), zijn ze verplicht om een nieuw/ander toestel te geven.
[..]
Ik ben met mijn toestel 4x naar de winkel geweest, deze is daarna 4x opgestuurd naar Dynafix en toen belde ze dat ik een ander toestel kreeg.
quote:Order - Bevestigd 5-10-2009 9:32:03
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 5-10-2009 9:32:04
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-10-2009 12:34:07
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-10-2009 12:34:08
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 9-10-2009 7:36:04
Reparatie repair center - In behandeling 9-10-2009 10:40:56
Reparatie - Component repair 9-10-2009 10:42:00
Reparatie - Wacht op omruil 12-10-2009 9:27:35
Sorry, ik had dit niet gelezen.quote:
quote:
Zeker fijn!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Sorry, ik had dit niet gelezen.
En nee, dit hoorde ik van een verkoper, maar er zal vast wel "ergens" een linkje zijn
En fijn Dion!
Wat nu dus het geval isquote:Mijn aanvraag voor een vervangend toestel is afgekeurd. Als een toestel voor de 4e keer een defect vertoont, dan lost Sony Ericsson dit op
Het is al geregeld griekjequote:
Ohquote:
Zelfs mijn reacties zijn mooi.quote:
Lezen is moeilijkquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |