Keurig netjesquote:Excelsior haalt elfjarig talent uit Koeweit
Komend seizoen heeft Excelsior Sayed Abdullah Sulaiman in de jeugd spelen. Het elfjarige talent wordt in zijn geboorteland als het grootste talent gezien dat Koeweit ooit voorbracht.
Sulaiman heeft er al stages bij onder meer Barcelona, Feyenoord en Manchester United opzitten, maar kiest voor de Rotterdamse club die ook Robin van Persie en Mounir El Hamdaoui opleidde. De Kralingers kwamen het talent op het spoor via een documentaire op internet. In Sayed, Soccer Talent maakt regisseur Hans Groenendijk een reportage over de jongeling.
'De beelden uit de documentaire bevestigen zijn talent', vertelt Simon Kelder, directeur van Excelsior op de eigen site. 'Je weet natuurlijk nooit hoe ver deze speler gaat komen, maar we zijn erg blij dat zijn ouders voor Excelsior hebben gekozen om zijn talent verder te ontwikkelen. Hij zal ongetwijfeld moeten wennen aan zijn nieuwe leefomgeving, maar wij gaan er alles aan doen om hem goed te begeleiden.'
Doordat de vader van Sulaiman werk vond in Nederland, met behulp van de Koeweitse overheid, kan het talent proberen een carrière in Europa op te bouwen.
quote:ik denk dat ik ook goed ga voetballen, hoef ik ook niet meer naar school.
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:26 schreef alors het volgende:
Alsof hij van Excelsior niet naar school hoeft
Leerplicht heeft weinig invloed op emigratie, en daar gaat het hier om. Een 11-jarige uit Nederland kan ook gewoon met zijn vader mee verhuizen natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Toch wel makkelijk, landen waar leerplicht niet bestaat! Ik vind dit helemaal van de zotte èn het is meteen klaar om als nederlandse club als een calimero te lopen janken dat de grote europese clubs talenten wegkapen uit Nederland.
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter. Tis gewoon kinderhandel. Er zitten teveel financiele belangen aan dit verhaal verbonden om te stellen dat het gaat om een jochie die samen met zijn vader naar het altijd zonnige Nederland vertrekt, om daar te voetballen en hopen dat ie ontdekt word.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een bekrompen gezeik weer. Die jongen kan en WIL een toekomst ion het voetballen. Dan kunnen we wel met zijn allen gaan zeuren dat hij lekker op school de topgrafie van Zweden ofzo moet bestuderen, maar dat is onzin.
Als zo'n joch talent heeft, moet je er alles aan doen om daar het volste rendement uit te halen. Niet voor het voetbal of voor de club, maar voor dat joch zelf.
Daarnaast zal hij hier in NL ook gewoon onderwijs gaan volgen, dus sowieso een onzin-discussie.
Ze halen wel iemand weg uit een 3e wereldland vol oorlog etc.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter. Tis gewoon kinderhandel. Er zitten teveel financiele belangen aan dit verhaal verbonden om te stellen dat het gaat om een jochie die samen met zijn vader naar het altijd zonnige Nederland vertrekt, om daar te voetballen en hopen dat ie ontdekt word.![]()
Wij zeiken al over 15 jaar, maar deze rakker is gewoon 11...
Zit toch wel een groot verschil in hoor. Of denk jij dat hij in de Koeweitse eredivisie wel door kan stromen naar de Europese top? Daar is bijna geen aandacht voor voetbal man, laat staan goede voetbalscholen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter.
Dat is toch ook geen nieuws verder? Kesler heeft dat zelfs nog expliciet benoemd toen hij pleitte voor strengere regels, vorig jaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter.
Koeweit is het op 3-na rijkste land van de wereldquote:Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef -SG- het volgende:
[..]
Ze halen wel iemand weg uit een 3e wereldland vol oorlog etc.
Ja die Sjeiks hebben geen cent te makken.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef -SG- het volgende:
[..]
Ze halen wel iemand weg uit een 3e wereldland vol oorlog etc.
Ja snap ik, maar wie de schoen past trekke hem aan. Wat mij het meeste stoort is dat een Kesler loopt te mauwen bij de Fifa en in de pers etc, maar een club die onder zijn "beheer" ligt net zo makkelijk meedoet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zit toch wel een groot verschil in hoor. Of denk jij dat hij in de Koeweitse eredivisie wel door kan stromen naar de Europese top? Daar is bijna geen aandacht voor voetbal man, laat staan goede voetbalscholen.
Alsof het iets nieuws dat Nederland hier net zo hard aan meedoet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter. Tis gewoon kinderhandel. Er zitten teveel financiele belangen aan dit verhaal verbonden om te stellen dat het gaat om een jochie die samen met zijn vader naar het altijd zonnige Nederland vertrekt, om daar te voetballen en hopen dat ie ontdekt word.![]()
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar wie de schoen past trekke hem aan. Wat mij het meeste stoort is dat een Kesler loopt te mauwen bij de Fifa en in de pers etc, maar een club die onder zijn "beheer" ligt net zo makkelijk meedoet.
quote:Maar ook die regel kent een loophole, legt Henk Kesler uit. 'Vooralsnog zou het een contraproductief effect hebben. Als spelertjes drie jaar in de jeugdopleiding zitten, gelden ze als eigen kweek. En dan staan ze nog steeds de doorstroming van de jeugd uit het eigen land in de weg. Want de Engelsen dachten: als we nou youngsters uit Nederland halen, en we leiden ze drie jaar op, dan zijn ze ook home grown. Zo is er een beweging op gang gekomen van kinderen die met hun hele familie naar Engeland verkassen. Een club als Heerenveen doet hetzelfde met spelers uit Scandinavië. Je zou moeten zeggen: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
'Die slechte wereld ?'quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar wie de schoen past trekke hem aan. Wat mij het meeste stoort is dat een Kesler loopt te mauwen bij de Fifa en in de pers etc, maar een club die onder zijn "beheer" ligt net zo makkelijk meedoet.
Ik zie dit gewoon als handelswaar, en niet een barmhartig gebaar van Excelsior om deze arme jongen uit die slechte wereld weg te halen..... en zo een goede daad te hebben gedaan!
Tsja, hij kan moeilijk de Nederlandse clubs verbieden om aan 'kinderhandel' te doen terwijl de rest van de wereld er vrolijk mee doorgaat.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ik zie dit gewoon als handelswaar, en niet een barmhartig gebaar van Excelsior om deze arme jongen uit die slechte wereld weg te halen..... en zo een goede daad te hebben gedaan!
Point takenquote:
Dat dus door een "emotionele bril" als direct antwoord op een "3e wereld land vol oorlog" natuurlijk Tong..quote:
Dat joch heeft veel talent. Die vader weet dat er in koeweit dan niet de juiste begeleiding en omgeving is, en zorgt ervoor dat ze elders wel de omstandigheden treffen om er het optimale rendement uit te halen. Niets mis mee.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Klopt. Ze hadden ook naar Spanje of Engeland gekund, maar de vader heeft weloverwogen de keuze voor NL gemaakt, om hem hier in de luwte te laten ontwikkelen op een normale manier.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:44 schreef carloz187 het volgende:
Grappig. Dit jongetje was afgelopen maandag ook bij Holland Sport en toen kreeg ik juist het idee dat de ouders zelf naar Nederland zijn gekomen en hem zelf hebben aangemeld bij Excelsior. Dit werd althans zo gebracht in dit programma.
Vind ik niet, ik vind dat je moet proberen om jezelf ervan te distantiëren, tuurlijk makkelijk lullen vanachter een pc en geen enkel belang te hebben bij de KNVBquote:Op woensdag 9 september 2009 14:40 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Tsja, hij kan moeilijk de Nederlandse clubs verbieden om aan 'kinderhandel' te doen terwijl de rest van de wereld er vrolijk mee doorgaat.
Ja, weet je hoe dat verdeeld is?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Koeweit is het op 3-na rijkste land van de wereld
Ja in de luwte. En binnen 2 weken meedoen aan een item in Holland Sport.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Klopt. Ze hadden ook naar Spanje of Engeland gekund, maar de vader heeft weloverwogen de keuze voor NL gemaakt, om hem hier in de luwte te laten ontwikkelen op een normale manier.
Ik meende ook begrepen te hebben dat de ouders van baan wisselden en ergens voor een oliemaatschappij in Rotterdam gingen werken en voor hem gewoon een club in de regio gezocht hebben..quote:Op woensdag 9 september 2009 14:44 schreef carloz187 het volgende:
Grappig. Dit jongetje was afgelopen maandag ook bij Holland Sport en toen kreeg ik juist het idee dat de ouders zelf naar Nederland zijn gekomen en hem zelf hebben aangemeld bij Excelsior. Dit werd althans zo gebracht in dit programma.
Ik bedoelde meer zonder al teveel sportieve drukquote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja in de luwte. En binnen 2 weken meedoen aan een item in Holland Sport.
Had ie net zo goed in Koeweit kunnen blijven. Een land dat zich ooit plaatste voor het WK.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer zonder al teveel sportieve drukDus ipv bij een club uit de top 3/4 in een van de grote landen, gewoon lekker bij Excelsior een beetje ballen en kijken hoe ver dat talent hem brengt
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja in de luwte. En binnen 2 weken meedoen aan een item in Holland Sport.
Volgens mij heb je als ouder de PLICHT om je kind normaal op te voeden, hem respect en trots mee te geven op wie je bent ondanks wat je doet en hem niet als koopwaar aan te bieden/ op te laten halen door voetbalclub... Maar misschien hebben wij dus beide een totaal andere opvoeding gehad.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat joch heeft veel talent. Die vader weet dat er in koeweit dan niet de juiste begeleiding en omgeving is, en zorgt ervoor dat ze elders wel de omstandigheden treffen om er het optimale rendement uit te halen. Niets mis mee.
Als je kind bepaalde kwaliteiten of talent heeft, dan heb je als ouder/school/overheid de PLICHT om er alles aan te doen (als het ook de wens van dat kind is), om daar het optimale rendement uit te halen.
Tja, ten eerste heeft dit weinig met kinderhandel te maken,quote:Op woensdag 9 september 2009 14:47 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik vind dat je moet proberen om jezelf ervan te distantiëren, tuurlijk makkelijk lullen vanachter een pc en geen enkel belang te hebben bij de KNVBmaar als je hieraan zelf blijft meedoen zal dit probleem altijd blijven... Tis wel erg roze brillerig gesteld door mij hierboven, maar je snapt wel waar ik heen wil denk ik?
Waar het voetbalniveau hem natuurlijk sowieso niet zo heel ver zou brengen, dus wat dat betreft zou de keuze voor Europa niet eens zo slecht zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had ie net zo goed in Koeweit kunnen blijven. Een land dat zich ooit plaatste voor het WK.
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar stel nu dat je ergens in een verlaten kutdorpje in Groningen: dan zou je min of meer gedwongen zijn door de regels om alleen daar bij de plaatselijke topclub in de jeugd te mogen spelen, want een verhuizing ivm de club zou 'kinderhandel' zijn!? Kom nou(!)
Ja tis maar net hoe HS het verhaal verteld, hetgeen ik post dateert van eerste week augustus...quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik meende ook begrepen te hebben dat de ouders van baan wisselden en ergens voor een oliemaatschappij in Rotterdam gingen werken en voor hem gewoon een club in de regio gezocht hebben..
Niet geheel vergelijkbaar met de situatie dat een club als Chelsea of Manchester United een fake-baan in het leven roept met een geniaal loon voor de ouders zodat het kind er kan voetballen in de jeugd..
Mocht het wel zo zijn dat die ouders hier een baan hebben gekregen vanwege dat kind, dan is het gewoon belachelijk.
Tja, jij denkt dat alles alleen om geld draait bij dit soort zaken. Ik denk dat je als ouder voor je kind de optimale omstandigheden wilt bieden om alles uit je talent, je mogelijkheden, je leven, etc, te halen wat er mogelijk is.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:53 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
![]()
[..]
Volgens mij heb je als ouder de PLICHT om je kind normaal op te voeden, hem respect en trots mee te geven op wie je bent ondanks wat je doet en hem niet als koopwaar aan te bieden/ op te laten halen door voetbalclub... Maar misschien hebben wij dus beide een totaal andere opvoeding gehad.
Zaken als rendement vs kinderen vind ik sowieso al absurd. We praten niet over gasten van 17 a 18, nee over kinderen van 11
Wat als die jongen gewoon niet bij FC Groningen in de jeugd wil spelen? Hij mag de trainers niet, of de medespelers niet, of de kwaliteit van de opleiding is er gewoon niet goed...quote:
Peter Hoekstra kwam uit Drenthe. Woonde doordeweeks in een gastgezin in Eindhoven om bij PSV in de jeugd te trainen. In het weekend ging ie naar Drenthe terug. Er zijn meer voorbeelden van. Maar Hoekstra was de bekendste. Hij bleef dus gewoon in Nederland en had les in zijn eigen taal. Mochten die spelers het niet halen bleven ze bewaker van hun eigen cultuur. Als deze jongen het niet haalt en op zijn 16de nog steeds leuke trucjes kan maar niet genoeg blijkt te kunnen voetballen. Wat gebeurt er dan ?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, ten eerste heeft dit weinig met kinderhandel te maken,
en ten tweede: als mijn kind later verschrikkelijk goed kan voetballen of tennissen of whatever, dan probeer je dat kind toch ook ergens heen te sturen waar hij de beste begeleiding krijgt!?
Kijk, als je toevallig in Amsterdam geboren bent dan kom je dus wel bij Ajax terecht in de jeugd als je lekker kunt voetballen. Maar stel nu dat je ergens in een verlaten kutdorpje in Groningen: dan zou je min of meer gedwongen zijn door de regels om alleen daar bij de plaatselijke topclub in de jeugd te mogen spelen, want een verhuizing ivm de club zou 'kinderhandel' zijn!? Kom nou(!)
Laat staan dat je de overstap wilt maken naar Chelsea/Arsenal ofzo...
Ik vind dat dat gewoon mogelijk moet zijn. Uiteraard moet er wel ontzettend veel aandacht zijn voor het welzijn van zo'n koter, maar je moet (als de wens daar is) wel gewoon vrij kunnen zijn om die overstappen te maken.
Die jongen zal hier toch gewoon ook naar school gaan? Niets aan de hand dus. Tenzij hij echt verschrikkelijk dom is, maar goed, daarvoor hoef je niet goed te kunnen voetballen om dom te zijn....quote:Op woensdag 9 september 2009 15:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Peter Hoekstra kwam uit Drenthe. Woonde doordeweeks in een gastgezin in Eindhoven om bij PSV in de jeugd te trainen. In het weekend ging ie naar Drenthe terug. Er zijn meer voorbeelden van. Maar Hoekstra was de bekendste. Hij bleef dus gewoon in Nederland en had les in zijn eigen taal. Mochten die spelers het niet halen bleven ze bewaker van hun eigen cultuur. Als deze jongen het niet haalt en op zijn 16de nog steeds leuke trucjes kan maar niet genoeg blijkt te kunnen voetballen. Wat gebeurt er dan ?
Hij is elf jaar een cruciale fase in zijn leven. Denk je echt dat ie onmiddellijk naar het VWO kan met zo'n taalachterstand ?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die jongen zal hier toch gewoon ook naar school gaan? Niets aan de hand dus. Tenzij hij echt verschrikkelijk dom is, maar goed, daarvoor hoef je niet goed te kunnen voetballen om dom te zijn....
Nee, binnen Nederland mag er best van club verandert worden vind ik hoor. Ging mij er meer om dat het leek alsof je in Groningen geen gedegen opleiding kon krijgen, belediging voor de 5 sterren van onze opleiding.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat als die jongen gewoon niet bij FC Groningen in de jeugd wil spelen? Hij mag de trainers niet, of de medespelers niet, of de kwaliteit van de opleiding is er gewoon niet goed...
Dan zie je liever dat hij maar stopt met voetbal, omdat hij niet naar een andere club mag vertrekken elders in het land?
Ow nee, ik heb helemaal niets tegen Groningen, maar ik moest even voor het voorbeeld een verre uithoek hebben ivm de driehoek PSV/Feyenoord/Amsterdam, waar er ook weinig andere clubs in de buurt zouden zijnquote:Op woensdag 9 september 2009 15:05 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nee, binnen Nederland mag er best van club verandert worden vind ik hoor. Ging mij er meer om dat het leek alsof je in Groningen geen gedegen opleiding kon krijgen, belediging voor de 5 sterren van onze opleiding.
Ik ken toevallig een meisje die op haar 10de of 11de hier naar NL kwam vanuit Hong Kong, en binnenkort klaar is met haar VWOquote:Op woensdag 9 september 2009 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is elf jaar een cruciale fase in zijn leven. Denk je echt dat ie onmiddellijk naar het VWO kan met zo'n taalachterstand ?
Tja, dat is dan kut voor die clubs, maar voor die spelertjes wellicht beter!? En uiteindelijk geef ik liever mensen de vrijheid om voor hen de eigen weg te kunnen bepalen die ze willen belopen, dan met regels spelers te dwingen om bij een bepaalde club of in een bepaald land ofzo te blijven.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:03 schreef Prosac het volgende:
Het kan natuurlijk echt dat die ouders gewoon een nieuwe baan aangenomen hebben en dus moesten verhuizen, daarna een club zoeken.
Al is dat door de "handel" van de laatste jaren, met name in Engeland, uiteraard bijzonder ongeloofwaardig.
Verhuizen van jeugdopleiding binnen Nederland heb ik an sich niet zo heel veel moeite mee, al is het kut voor een club als Haarlem of Oss dat de echt goede jeugdspelertjes uiteindelijk wel vroegtijdig overstappen naar de grotere namen.
Maar die deed vakantiewerk in een Chinees restaurant.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ken toevallig een meisje die op haar 10de of 11de hier naar NL kwam vanuit Hong Kong, en binnenkort klaar is met haar VWOPraat ook uitstekend NLs.
Haar ouders hebben idd een chinees restaurant, maar zij heeft er volgens mij nog geen dag gewerkt...quote:Op woensdag 9 september 2009 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar die deed vakantiewerk in een Chinees restaurant.
Oh leuk sociaal geïntegreerdquote:Op woensdag 9 september 2009 15:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Haar ouders hebben idd een chinees restaurant, maar zij heeft er volgens mij nog geen dag gewerkt...
Dat willen die ouders geloof ik niet eens, en meestal is ze thuis om op haar zusje te passen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |