abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72581713
quote:
Excelsior haalt elfjarig talent uit Koeweit

Komend seizoen heeft Excelsior Sayed Abdullah Sulaiman in de jeugd spelen. Het elfjarige talent wordt in zijn geboorteland als het grootste talent gezien dat Koeweit ooit voorbracht.

Sulaiman heeft er al stages bij onder meer Barcelona, Feyenoord en Manchester United opzitten, maar kiest voor de Rotterdamse club die ook Robin van Persie en Mounir El Hamdaoui opleidde. De Kralingers kwamen het talent op het spoor via een documentaire op internet. In Sayed, Soccer Talent maakt regisseur Hans Groenendijk een reportage over de jongeling.

'De beelden uit de documentaire bevestigen zijn talent', vertelt Simon Kelder, directeur van Excelsior op de eigen site. 'Je weet natuurlijk nooit hoe ver deze speler gaat komen, maar we zijn erg blij dat zijn ouders voor Excelsior hebben gekozen om zijn talent verder te ontwikkelen. Hij zal ongetwijfeld moeten wennen aan zijn nieuwe leefomgeving, maar wij gaan er alles aan doen om hem goed te begeleiden.'

Doordat de vader van Sulaiman werk vond in Nederland, met behulp van de Koeweitse overheid, kan het talent proberen een carrière in Europa op te bouwen.
Keurig netjes
Toch wel makkelijk, landen waar leerplicht niet bestaat! Ik vind dit helemaal van de zotte èn het is meteen klaar om als nederlandse club als een calimero te lopen janken dat de grote europese clubs talenten wegkapen uit Nederland.

Ik weet dat het "oud" (04/8) nieuws is maar ik was het nog niet eerder tegengekomen.
http://www.vi.nl/Achtergr(...)lent-uit-Koeweit.htm
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_72581771
Zo, ik denk dat ik ook goed ga voetballen, hoef ik ook niet meer naar school.
Wat een onzin zeg, stuur hem maar naar school en laat hem in zijn vrije tijd voetballen.
pi_72581829
Belachelijk.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:20:18 #4
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72581862
Tsja, de beelden die ik heb gezien bevestigen wat hij goed kan: trucjes.
De vraag is alleen hoe goed hij kan voetballen en of hij zelf wel naar Nederland wou.
pi_72581903
quote:
ik denk dat ik ook goed ga voetballen, hoef ik ook niet meer naar school.
We hebben het niveau van de vrouwen gezien op televisie, ik denk dat je maar beter kan door leren ja.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:25:25 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72582022
Wat een bekrompen gezeik weer. Die jongen kan en WIL een toekomst ion het voetballen. Dan kunnen we wel met zijn allen gaan zeuren dat hij lekker op school de topgrafie van Zweden ofzo moet bestuderen, maar dat is onzin.

Als zo'n joch talent heeft, moet je er alles aan doen om daar het volste rendement uit te halen. Niet voor het voetbal of voor de club, maar voor dat joch zelf.

Daarnaast zal hij hier in NL ook gewoon onderwijs gaan volgen, dus sowieso een onzin-discussie.
pi_72582041
Is ie al zindelijk?
pi_72582047
Alsof hij van Excelsior niet naar school hoeft
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:27:43 #9
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_72582088
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:26 schreef alors het volgende:
Alsof hij van Excelsior niet naar school hoeft
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_72582099
Wat voor wijze levenslessen gaat deze jongeman missen als hij niet naar school gaat? Geen een denk ik.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  woensdag 9 september 2009 @ 14:28:28 #11
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72582107
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:15 schreef fuckbuddy het volgende:

Toch wel makkelijk, landen waar leerplicht niet bestaat! Ik vind dit helemaal van de zotte èn het is meteen klaar om als nederlandse club als een calimero te lopen janken dat de grote europese clubs talenten wegkapen uit Nederland.

Leerplicht heeft weinig invloed op emigratie, en daar gaat het hier om. Een 11-jarige uit Nederland kan ook gewoon met zijn vader mee verhuizen natuurlijk.

Verder is het natuurlijk bizar dat dit nog altijd toegelaten wordt. Wanneer gaat de FIFA nu eens strenge normen opleggen en handhaven? Er is waarschijnlijk geen industrie ter wereld, waar je zoveel geld kunt verdienen aan een kind. Puur handelswaar dus.
pi_72582209
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een bekrompen gezeik weer. Die jongen kan en WIL een toekomst ion het voetballen. Dan kunnen we wel met zijn allen gaan zeuren dat hij lekker op school de topgrafie van Zweden ofzo moet bestuderen, maar dat is onzin.

Als zo'n joch talent heeft, moet je er alles aan doen om daar het volste rendement uit te halen. Niet voor het voetbal of voor de club, maar voor dat joch zelf.

Daarnaast zal hij hier in NL ook gewoon onderwijs gaan volgen, dus sowieso een onzin-discussie.
Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter. Tis gewoon kinderhandel. Er zitten teveel financiele belangen aan dit verhaal verbonden om te stellen dat het gaat om een jochie die samen met zijn vader naar het altijd zonnige Nederland vertrekt, om daar te voetballen en hopen dat ie ontdekt word.

Wij zeiken al over 15 jaar, maar deze rakker is gewoon 11...
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:33:05 #13
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_72582251
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter. Tis gewoon kinderhandel. Er zitten teveel financiele belangen aan dit verhaal verbonden om te stellen dat het gaat om een jochie die samen met zijn vader naar het altijd zonnige Nederland vertrekt, om daar te voetballen en hopen dat ie ontdekt word.

Ze halen wel iemand weg uit een 3e wereldland vol oorlog etc.
A little knowledge is a dangerous thing.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:33:19 #14
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72582261
quote:

[..]

Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter.
Zit toch wel een groot verschil in hoor. Of denk jij dat hij in de Koeweitse eredivisie wel door kan stromen naar de Europese top? Daar is bijna geen aandacht voor voetbal man, laat staan goede voetbalscholen.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:33:49 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72582273
quote:

[..]

Bekrompen? Half Nederland zeikt over het feit dat "onze" talenten worden weggekocht en zelf zijn we blijkbaar geen haar beter.
Dat is toch ook geen nieuws verder? Kesler heeft dat zelfs nog expliciet benoemd toen hij pleitte voor strengere regels, vorig jaar.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:35:24 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72582319
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef -SG- het volgende:

[..]

Koeweit is het op 3-na rijkste land van de wereld
  Trouwste user 2022 woensdag 9 september 2009 @ 14:36:25 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_72582351
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef -SG- het volgende:

[..]

Ja die Sjeiks hebben geen cent te makken.

Het is natuurlijk schandalig. Wilde die jongen zelf weg van zijn vriendjes. Hij spreekt de taal niet en over 2 jaar kan ie pas goed het onderwijs volgen.

We schelden altijd op Man U en Arsenal dat ze onze jonge talenten wegplukken en uit hun vertrouwede omgeving halen. Dit is nog een graatje erger. Ik zag beelden van hem. Leuke trucjes, maar zoaks Mario Been zei in Holland Sport, daar lopen er bij Feijenoord in de jeugd zoveel van.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72582379
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Zit toch wel een groot verschil in hoor. Of denk jij dat hij in de Koeweitse eredivisie wel door kan stromen naar de Europese top? Daar is bijna geen aandacht voor voetbal man, laat staan goede voetbalscholen.
Ja snap ik, maar wie de schoen past trekke hem aan. Wat mij het meeste stoort is dat een Kesler loopt te mauwen bij de Fifa en in de pers etc, maar een club die onder zijn "beheer" ligt net zo makkelijk meedoet.

Ik zie dit gewoon als handelswaar, en niet een barmhartig gebaar van Excelsior om deze arme jongen uit die slechte wereld weg te halen..... en zo een goede daad te hebben gedaan!
pi_72582430
quote:

[..]

Alsof het iets nieuws dat Nederland hier net zo hard aan meedoet.
  woensdag 9 september 2009 @ 14:39:57 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72582461
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar wie de schoen past trekke hem aan. Wat mij het meeste stoort is dat een Kesler loopt te mauwen bij de Fifa en in de pers etc, maar een club die onder zijn "beheer" ligt net zo makkelijk meedoet.

quote:
Maar ook die regel kent een loophole, legt Henk Kesler uit. 'Vooralsnog zou het een contraproductief effect hebben. Als spelertjes drie jaar in de jeugdopleiding zitten, gelden ze als eigen kweek. En dan staan ze nog steeds de doorstroming van de jeugd uit het eigen land in de weg. Want de Engelsen dachten: als we nou youngsters uit Nederland halen, en we leiden ze drie jaar op, dan zijn ze ook home grown. Zo is er een beweging op gang gekomen van kinderen die met hun hele familie naar Engeland verkassen. Een club als Heerenveen doet hetzelfde met spelers uit Scandinavië. Je zou moeten zeggen: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
  Trouwste user 2022 woensdag 9 september 2009 @ 14:40:51 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_72582487
quote:

[..]

Ik zie dit gewoon als handelswaar, en niet een barmhartig gebaar van Excelsior om deze arme jongen uit die slechte wereld weg te halen..... en zo een goede daad te hebben gedaan!
'Die slechte wereld ?'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 9 september 2009 @ 14:40:51 #22
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72582488
quote:

[..]

Tsja, hij kan moeilijk de Nederlandse clubs verbieden om aan 'kinderhandel' te doen terwijl de rest van de wereld er vrolijk mee doorgaat.
pi_72582560
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]
Point taken

Maar waar zal dit eindigen, uit eindelijk bied Joan Laporta de pasgeboren baby van Messi een contract aan ofzo....
pi_72582598
Grappig. Dit jongetje was afgelopen maandag ook bij Holland Sport en toen kreeg ik juist het idee dat de ouders zelf naar Nederland zijn gekomen en hem zelf hebben aangemeld bij Excelsior. Dit werd althans zo gebracht in dit programma.
pi_72582610
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

'Die slechte wereld ?'

Dat dus door een "emotionele bril" als direct antwoord op een "3e wereld land vol oorlog" natuurlijk Tong..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')