abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72581604
Ik heb vandaag een leuke auto (VW Polo uit 92) bij een dealer zien staan.
even terug op het werk even op RDW en BOVAG gezocht en de auto was bij het RDW in orde maar zag dat de garage geen BOVAG had.
Wat zijn hiervan de risico's als je dan toch een auto bij die dealer koopt?
is het slim om te doen of niet?

ik heb hier vrijwel geen verstand van dusja
iemand die mij hiermee kan helpen ?
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_72581716
Vraag gewoon of je er garantie op papier bij kan krijgen, meestal moet je dan wel bij betalen.
Als ze bij de bovag aangesloten zijn kan je natuurlijk mocht er wat mee zijn ergens op terug vallen maar een bovag garantie er bij kopen is ook aardig prijzig.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2009 @ 14:20:54 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_72581886
Hebben we het hier over een VW dealer? Die zijn voor zover ik weet allemaal aangesloten bij de BOVAG, via de VAG dealer organisatie.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72581972
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:20 schreef Innisdemon het volgende:
Hebben we het hier over een VW dealer? Die zijn voor zover ik weet allemaal aangesloten bij de BOVAG, via de VAG dealer organisatie.
nee is geen VW Dealer
weet niet of ik de link hier mag plaatsen, maar dit is em: http://www.bransautos.nl/
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_72582089
170431 KM
4 cilinders 1043 CC
33 KW / 45 PK Benzine
767 kg Handgeschakeld
2 - deurs Sedan

Wil niet lullig doen ofzo maar met zo'n ding kom je nauwelijks vooruit dat weet je ?
pi_72582256
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:27 schreef maickeltje het volgende:
170431 KM
4 cilinders 1043 CC
33 KW / 45 PK Benzine
767 kg Handgeschakeld
2 - deurs Sedan

Wil niet lullig doen ofzo maar met zo'n ding kom je nauwelijks vooruit dat weet je ?
dat het niet de nieuwste is daar gaat het me niet om, en heb zowiezo nog niks besloten.
ik gebruik hem dan voornamelijk voor op en neer naar het werk (10km) en naar lan-party's.
maar over de auto gaat het nu niet maar over de garage
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 14:34:19 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72582294
In elk geval een ANWB-keuring laten doen voor je koopt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72591177
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:34 schreef Rewimo het volgende:
naja, voorlopig koop ik nog niks
pi_72591847
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:34 schreef Rewimo het volgende:
Voor een auto uit 1992?

Weggegooid geld!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 9 september 2009 @ 20:34:23 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72594904
ANWB keuring is idd wat over the top, maar als je er weinig/geen verstand van hebt zou ik er wel mee langs een andere garage gaan tijdens de proefrit. Wel vooraf even regelen, als je ineens ergens staat moet je maar net geluk hebben of ze je willen helpen.

Beloven dat je een goede auto koopt kunnen en doen ze niet, maar ze zien wel al in 5 minuten of het een rijdend wrak is. Die wetenschap is ook al heel wat, en daar zul je het dan verder mee moeten doen.
Vampire Romance O+
pi_72617171
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:33 schreef crazy987 het volgende:

[..]

dat het niet de nieuwste is daar gaat het me niet om, en heb zowiezo nog niks besloten.
ik gebruik hem dan voornamelijk voor op en neer naar het werk (10km) en naar lan-party's.
maar over de auto gaat het nu niet maar over de garage
Ik laat het je alleen maar even weten, wat jij er mee doet is aan je zelf.

Een auto uit 92 zou ik niet eens garantie voor bij kopen, en ik denk ook niet dat ze garantie verkopen op een auto uit 92.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:25:32 #12
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72617236
Bovaggarantie bij een auto uit '92 krijg je sowieso niet, dus of het in deze iets toe zou voegen vraag ik me sowieso af?
pi_72617951
Ik vind 1250,- ook nog wel pittig voor zo'n sloeberbak. Voor hetzelfde geld rijd je in een BMW. Interesse?

[TK] BMW 316i
Facts don't care about your feelings
pi_72617984
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind 1250,- ook nog wel pittig voor zo'n sloeberbak. Voor hetzelfde geld rijd je in een BMW. Interesse?

[TK] BMW 316i
Idd wel een beetje een turkenbak maar toch zou ik daar liever in rijden...wel meer uitstraling ja
pi_72618017
Tja, iets meer misschien, maar geen rare velgen of spoilers dus je bent niet direct een sjonnie. Oke, het ding is niet snel, maar vergeleken met die POLO... mijn god. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

acceleratie 0-100 km/u --> 20,5 s
topsnelheid --> 145 km/h
Facts don't care about your feelings
pi_72618125
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, iets meer misschien, maar geen rare velgen of spoilers dus je bent niet direct een sjonnie. Oke, het ding is niet snel, maar vergeleken met die POLO... mijn god. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

acceleratie 0-100 km/u --> 20,5 s
topsnelheid --> 145 km/h
dat probeerde ik ts ook duidelijk te maken, maar het gaat ts alleen om werk en lan party's
  donderdag 10 september 2009 @ 17:58:35 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72618285
Lijkt mij prijzig
Zusje van mij heeft nieuwer model Polo met 120000 op de teller voor ¤1000 gekocht.
Was wel een roze uitgeslagen rode,; maar na een blikkie Commandant en wat zweten weer knalrood.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 10 september 2009 @ 18:08:08 #18
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72618516
Misschien kan hij nog wat van de prijs afkrijgen? Snelheid is nou niet echt boeiend als je gewoon vervoer wil, zolang hij 120 haalt...
pi_72626942
Ik denk dat je amper garantie krijgt op een auto uit 92?

Als je de garage wat kent of al jaren er staat, dan zit het vast wel goed. Ik heb mijn to bij een niet bovag bedrijf gekocht en na veel afdingen uiteindelijk op een 50% garantieregeling gekomen voor 4 maand. Ik had 1 defect en dat is gratis verholpen (vervanging van een slot).

Heb er zelf niet zo op gelet verder trouwens bij de aanschaf van een auto, had wel iemand mee die er veel verstand van had (was iets 15 jaar automonteur geweest).

Ik zou het niet op garantie gooien, maar een nieuwe apk vragen bij aankoop, daar heb je meer aan bij een auto in die prijsklasse.
pi_72627263
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:57 schreef willempjewever het volgende:
Ik denk dat je amper garantie krijgt op een auto uit 92?

Als je de garage wat kent of al jaren er staat, dan zit het vast wel goed. Ik heb mijn to bij een niet bovag bedrijf gekocht en na veel afdingen uiteindelijk op een 50% garantieregeling gekomen voor 4 maand. Ik had 1 defect en dat is gratis verholpen (vervanging van een slot).

Heb er zelf niet zo op gelet verder trouwens bij de aanschaf van een auto, had wel iemand mee die er veel verstand van had (was iets 15 jaar automonteur geweest).

Ik zou het niet op garantie gooien, maar een nieuwe apk vragen bij aankoop, daar heb je meer aan bij een auto in die prijsklasse.
APK zegt helemaal niets over de status van de auto. Een hoop zaken worden niet eens nagekeken bij een APK. Denk aan bijv. radiateur en of een distributieriem is vervangen bij x voorgeschreven km. APK is alleen of de auto op dat moment werkt en veilig/legaal is om de weg op te gaan.

Als je helemaal geen verstand van autos hebt, maak 2 afspraken, 1 bij kopende garage voor proefrit en 1 bij andere garage voor een check.
Dum de dum
pi_72627362
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je helemaal geen verstand van autos hebt, maak 2 afspraken, 1 bij kopende garage voor proefrit en 1 bij andere garage voor een check.
Die check is niet gratis of heb ik het mis? Bij de anwb betaal je toch 300 euro ongeveer?

En ik denk niet dat een garage garantie geeft op een auto van 1250 euro? Vaak staat bij advertenties: bovag garantie van 6 maanden vanaf 4500 euro.
pi_72630968
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:23 schreef crazy987 het volgende:
nee is geen VW Dealer
weet niet of ik de link hier mag plaatsen, maar dit is em: http://www.bransautos.nl/
Het is dus zelfs helemaal geen dealer. Van geen enkel merk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')