quote:Kunstenaars opgepakt voor bedreiging Wilders
DEN HAAG - Vier studenten van de Haagse Kunstacademie zijn in Den Haag aangehouden vanwege bedreiging van PVV-leider Geert Wilders.
Het gaat om drie vrouwen en een man die betrokken zouden zijn bij een project bij het Centraal Station. Daar was een pop aan een galg gehangen, met een zak over het hoofd. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders gestoken, met nepbloed er omheen. Het kunstproject trok veel bekijks en het gebied is zelfs enige tijd afgezet door de politie.
De Kunstacademie laat weten het om een kunstproject van een eerstejaars ging. 'Een statement maken is op zich goed, maar dit was een onhandige en naïeve actie,' aldus de academie.
Het Openbaar Ministerie neemt de zaak uiterst serieus. Geert Wilders heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34283quote:Jonge kunstenaars op vrije voeten
DEN HAAG - De vier studenten van Haagse Kunstacademie die dinsdag waren aangehouden wegens bedreiging van PVV-leider Geert Wilders zijn weer op vrije voeten.
De drie vrouwen en een man zouden betrokken zijn bij een kunstproject waarbij een pop aan een galg was gehangen bij het Centraal Station in Den Haag. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders vastgemaakt, met nepbloed erbij.
Het kunstwerk zorgde voor veel ophef in de omgeving. Eén student wordt nog als verdachte gezien. Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.quote:Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
In ieder geval zou Wilders dan voor vrijspraak hebben gepleit, denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
Niet natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
Profeet Mo zou iig geen aangifte doen!quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Dat is hij dan ook helemaal niet. Hij wil alle Moslims ook de mond snoeren namelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
Waarschijnlijk helemaal niet, want dat is geen bedreiging. En voor godslaster wordt al decenia niemand meer gestraft.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging danquote:Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting.
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog erger.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij is hij daar ook niet voor opgepakt. Echter was dat wel een onjuiste voorstelling van zaken. Dat is niet verboden, maar wel onwenzelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
Het waren eerste jaars he, ze moeten nog lerenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.
WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen met kunst te maken?
En wat heeft dit Vernielde ambulance blijkt 'kunst'quote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.
WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...quote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Montov het volgende:
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
+ hij is een aandachtsgeil publiek figuur.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...
Net als die twee kunstenaars, die zich eigenlijk niet eens kunstenaar mogen noemen blijkbaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
+ hij is een aandachtsgeil publiek figuur.
Ik denk ook niet dat die studenten zo zielig zouden zijn om aangifte te doen als Wilders het zelfde met hun foto's zou doen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Net als die twee kunstenaars, die zich eigenlijk niet eens kunstenaar mogen noemen blijkbaar.
Dan zou jij er dus geen problemen mee hebben als iemand ergens een pop van Mohammed ophangt met een mes in zijn borst waaraan een lijst hangt met daarop alle slachtoffers van islamitisch terrorisme?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat ligt dan vooral aan de lange tenen van Wilders (:r).
Ze zitten ook pas een paar weken op de Kunstacademie hequote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Net als die twee kunstenaars, die zich eigenlijk niet eens kunstenaar mogen noemen blijkbaar.
mwahhh.... zou maar een beetje dimmenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat ligt dan vooral aan de lange tenen van Wilders (:r).
Damn, dat zal een lange lijst wordenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan zou jij er dus geen problemen mee hebben als iemand ergens een pop van Mohammed ophangt met een mes in zijn borst waaraan een lijst hangt met daarop alle slachtoffers van islamitisch terrorisme?
Wat een onnozelheid. Ik geef een voorbeeld, om je te laten invoelen dat dit geen onschuldig kuntswerkje is. Ik weet in ieder geval dat als iemand van mij zo'n 'kunstwerk' zou maken, ik me daar heel ongemakkelijk bij zou voelen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.
Hou toch op. Alle normale mensen zouden dit als doodsbedreiging opvatten. Dan kan de kunstenaar wel beweren dat het niet zijn bedoeling was, maar als dat verweer geaccepteerd wordt dan kunnen we het begrip doodsbedreiging wel afschaffen.quote:En hoe iets kan worden opgevat doet er niet toe. Dat heeft Wilders zelf ook meerdere malen gezegd in zijn zogenaamde strijd voor het vrije woord. Waar hij eigenlijk mee bedoelt dat hij alles mag zeggen wat hij wil, maar mensen die het niet met hem eens zijn niet.
Maar Wilders is toch "anders" dan dat? Dat is toch juist wat hij bestrijdt?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
mwahhh.... zou maar een beetje dimmen mekkertje.
Een cartoontje van een dooie pedofiele warlord met bomtulband heeft tot menige doden, vlagverbranding, boycotten en afgebrande ambassades gezorgd.
Zo krijgt hij zijn portie aandacht weer en gaan er weer hersenlozen op hem stemmenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je begint aardig op Wilders te lijken. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
Ja, had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:37 schreef Dagonet het volgende:
Gelukkig komen deze veelbelovende, geëngageerde artistiekelingen over een paar jaar in de kunstsubsidieregelingen.
En dan die academie die zegt dat het niet handig is, je moet ze gewoon van de opleiding aftrappen.
Waar komt die vergelijking Wilders/Mohammed eigenlijk steeds vandaan? Zie je Wilders als een profeet? Zijn woord als het woord van een almachtige god; je volgt hem omdat je bang bent in de hel te komen?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan zou jij er dus geen problemen mee hebben als iemand ergens een pop van Mohammed ophangt met een mes in zijn borst waaraan een lijst hangt met daarop alle slachtoffers van islamitisch terrorisme?
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:39 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Kunst moet reacties uitlokken!
De hypocrisie van Wilders is aangetoond!
Mission accomplished voor de studenten in kwestie. Dikke voldoende, Geslaagd.
Hoe zit dat dan met die cartoons over die nepprofeet mohammed? Daar viel de hele moslim gemeenschap over.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:39 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Kunst moet reacties uitlokken!
De hypocrisie van Wilders is aangetoond!
Mission accomplished voor de studenten in kwestie. Dikke voldoende, Geslaagd.
En ik zeg je dat je voorbeeld iets heel anders is dan de situatie. Ik zou er geen seconde wakker van liggen als er zo'n 'kunstwerk' van mij gemaakt werd. Zeker niet als ik een publiek figuur was.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een onnozelheid. Ik geef een voorbeeld, om je te laten invoelen dat dit geen onschuldig kuntswerkje is. Ik weet in ieder geval dat als iemand van mij zo'n 'kunstwerk' zou maken, ik me daar heel ongemakkelijk bij zou voelen.
Het is gewoon een provocatie. Van Wilders mag alles toch gezegd/getekend/afgebeeld worden? Blijkbaar toch niet als het om zijn persoontje gaat.quote:Hou toch op. Alle normale mensen zouden dit als doodsbedreiging opvatten. Dan kan de kunstenaar wel beweren dat het niet zijn bedoeling was, maar als dat verweer geaccepteerd wordt dan kunnen we het begrip doodsbedreiging wel afschaffen.
Wie zegt dat ik ze vergelijk? Op het moment dat dit soort dingen bij Wilders gedaan worden, dan is heeft iedereen het over "het vrije woord", en moslims voorop. En ze hebben 100% gelijk, vrijheid van meningsuiting is vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar komt die vergelijking Wilders/Mohammed eigenlijk steeds vandaan? Zie je Wilders als een profeet? Zijn woord als het woord van een almachtige god; je volgt hem omdat je bang bent in de hel te komen?
Of zie je Mohammed als voorvechter van het vrije woord? Iemand die durfde te zeggen wat anderen stiekem dachten. Denk je dat Mohammed zijn haar blondeerde?
Maar zijn die verboden? Nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met die cartoons over die nepprofeet mohammed? Daar viel de hele moslim gemeenschap over.
Of is dat anders? Omdat het jou zo uitkomt?
Als je een voorbeeld zoekt over hypocrisie...
Nogmaals, er is nog geen van die spotprenten verboden in Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Snapcount2 het volgende:
Maar wee je gebeente als je een spotprent over Mohammed maakt, dan gaat het ineens over respect voor religie. Waarom moeten mensen respect hebben voor een religie als de beoefenaars van die religie geen respect voor die mensen heeft? En waarom gaat "het vrije woord" argument dan ineens niet op volgens de beoefenaars van die religie?
Dat is lekker makkelijk gezegd voor iemand die niet al jarenlang bedreigd wordt met van alles, die niet continu bewaakt moet worden, die wél een prive-leven kan leiden, die wel gewoon de deur uit kan lopen, die niet constant hoeft te vrezen dat een van z'n familieleden wordt aangevallen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En ik zeg je dat je voorbeeld iets heel anders is dan de situatie. Ik zou er geen seconde wakker van liggen als er zo'n 'kunstwerk' van mij gemaakt werd. Zeker niet als ik een publiek figuur was.
Beetje onnozele vraag, niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Snapcount2 het volgende:
Maar wee je gebeente als je een spotprent over Mohammed maakt, dan gaat het ineens over respect voor religie. Waarom moeten mensen respect hebben voor een religie als de beoefenaars van die religie geen respect voor die mensen heeft? En waarom gaat "het vrije woord" argument dan ineens niet op volgens de beoefenaars van die religie?
Weet je, daar geloof ik nu eens helemaal niets van. En dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat Wilders al jarenlang persoonsbeveiliging heeft, dat is uiteraard niet voor niets. Als je als publiek figuur al jarenlang beveiliging 'geniet' dan denk ik niet dat je van zulke 'grapjes' gecharmeerd bent.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En ik zeg je dat je voorbeeld iets heel anders is dan de situatie. Ik zou er geen seconde wakker van liggen als er zo'n 'kunstwerk' van mij gemaakt werd. Zeker niet als ik een publiek figuur was.
Ik meen me niet te kunnen herinneren dat Wilders ooit heeft gepleit voor vrijheid van doodsbedreiging.quote:[..]
Het is gewoon een provocatie. Van Wilders mag alles toch gezegd/getekend/afgebeeld worden? Blijkbaar toch niet als het om zijn persoontje gaat.
Klopt... maar na dat er veel aan vooraf ging, ook van justitie.quote:
Ik. Dat doe je door iemand dezelfde situatie voor te leggen met als enig verschil de persoon in kwestie. Je stelt zelfs dat de reactie exact dezelfde zou moeten zijn. Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ze vergelijk?
Heb ik het over het OM? Nee, ik heb het over moslims in Nederland die heel selectief zijn over "het vrije woord". (Net als Wilders overigens...)quote:Op woensdag 9 september 2009 12:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is nog geen van die spotprenten verboden in Nederland.
Dat klopt ook, de reactie zou ook exact hetzelfde moeten zijn. Wilders is net zo speciaal voor mij als Mohammed speciaal voor mij is.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik. Dat doe je door iemand dezelfde situatie voor te leggen met als enig verschil de persoon in kwestie. Je stelt zelfs dat de reactie exact dezelfde zou moeten zijn. Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?
Waarom is dat relevant? Wat hebben moslims hiermee te maken. Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Heb ik het over het OM? Nee, ik heb het over moslims in Nederland die heel selectief zijn over "het vrije woord". (Net als Wilders overigens...)
Jij neemt hem serieus?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je begint aardig op Wilders te lijken. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.
Moslims steken voor minder alle vlaggen in de hens.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Wat hebben moslims hiermee te maken. Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.
Onnozele vraag? Aan de reacties hier te zijn blijkbaar niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Beetje onnozele vraag, niet?
Het gaat die moslims helemaal niet om gelijke behandeling. Ze willen alleen maar provoceren. En als ze dan eens een tikje terug krijgen, janken ze om respect en recht van vrije mening.
Het zijn soms net kleine kinderen die hun zin niet kunnen krijgen.
Nu het om Wilders gaat is de grens van de vrijheid van meningsuiting volgens Wilders-adept Damian bereikt. Typisch.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef damian5700 het volgende:
Een pop aan een galg, een mes en bloed vind ik weinig satirisch of van een blijk getuigen dat men enigszins wat goeds over heeft voor het lijdend voorwerp.
Volgens mijn moraal is het smakeloos en onder het kopje van vrije meningsuiting is niet eindeloos is dit een goed voorbeeld van uitingen waarbij ik zou zeggen dat niet alles gezegd en gedaan zou moeten worden.
Voor jou ja, maar dat was mijn vraag niet he? Of vraag je jezelf altijd in de tweede persoon enkelvoud af hoe je zou reageren wanneer er 'iets' met Mohammed zou gebeuren?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat klopt ook, de reactie zou ook exact hetzelfde moeten zijn. Wilders is net zo speciaal voor mij als Mohammed speciaal voor mij is.
Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk gezegd voor iemand die niet al jarenlang bedreigd wordt met van alles, die niet continu bewaakt moet worden, die wél een prive-leven kan leiden, die wel gewoon de deur uit kan lopen, die niet constant hoeft te vrezen dat een van z'n familieleden wordt aangevallen.
Jouw vraag was ook niet relevant voor wat ik beweerde. Bovendien negeer je stukken uit mijn posts dus gunde ik mezelf ook wat vrijheid bij het beantwoorden van jouw vraag.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Voor jou ja, maar dat was mijn vraag niet he? Of vraag je jezelf altijd in de tweede persoon enkelvoud af hoe je zou reageren wanneer er 'iets' met Mohammed zou gebeuren?
En juist de politicus die het vrije woord zo belangrijk vindt, jankt wel.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.
Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weet je, daar geloof ik nu eens helemaal niets van. En dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat Wilders al jarenlang persoonsbeveiliging heeft, dat is uiteraard niet voor niets. Als je als publiek figuur al jarenlang beveiliging 'geniet' dan denk ik niet dat je van zulke 'grapjes' gecharmeerd bent.
Het is dan ook geen doodsbedreiging.quote:Ik meen me niet te kunnen herinneren dat Wilders ooit heeft gepleit voor vrijheid van doodsbedreiging.
Wat een grappige cirkelredenering.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jouw vraag was ook niet relevant voor wat ik beweerde.
Of het werkelijk een bedreiging is, een verkapte bedreiging of een onnozel kunstprojectje is tot nu toe enkel bekend van de kunstenaars zelf. Daar wordt terecht aan getwijfeld. Dankzij een aangifte wordt dat uitgezocht.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.
Dat is pas nadat de uitingen zijn gebezigd. Men heeft binnen de democratische rechtsorde een individueel recht om uitingen door een rechter te laten toetsen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:
Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.
Juist omdat hij zoveel bedreigingen binnen krijgt, moet hij een aanpak verzinnen waarbij elke bedreiging gelijk naar de politie geleid wordt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zeg nou maar gewoon dat Wilders gelijk heeft want reacties zoals deze gaan ook nergens over.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En juist de politicus die het vrije woord zo belangrijk vindt, jankt wel.
Dankzij jouw geloofbroeders heeft Wilders al jaren beveiliging en geen normaal privéleven meer.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En juist de politicus die het vrije woord zo belangrijk vindt, jankt wel.
Hoe weet je dat eigenlijk zo zeker? Er is niets bekend van deze 'kunstenaars', behalve dat ze dit dubieuze werkstuk hebben afgeleverd. Als je zoals Wilders al jarenlang ondergedoken zit vanwege erntsige bedreigingen, zou ik er niet te snel op vertrouwen dat dit wel mee zal vallen. Daarom: aangifte, en laat de politie maar uitzoeken hoe serieus dit genomen moet worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
[..]
Het is dan ook geen doodsbedreiging.
Dit is gemakkelijk om te zeggen, maar ondertussen juich jij bij de vervolging van Wilders.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nu het om Wilders gaat is de grens van de vrijheid van meningsuiting volgens Wilders-adept Damian bereikt. Typisch.
Dat geldt natuurlijk niet als Wilders' uitingen getoetst worden, dan is het een politiek proces! Zo hypocriet als maar kan.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is pas nadat de uitingen zijn gebezigd. Men heeft binnen de democratische rechtsorde een individueel recht om uitingen door een rechter te laten toetsen.
Hypocriet is hij helemaal niet hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 13:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is gemakkelijk om te zeggen, maar ondertussen juich jij bij de vervolging van Wilders.
Daarin vind ik Wilders ook hypocriet inderdaadquote:Op woensdag 9 september 2009 13:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk niet als Wilders' uitingen getoetst worden, dan is het een politiek proces! Zo hypocriet als maar kan.
Nou, om je te amuseren dan.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat een grappige cirkelredenering.
Nee. Wilders is iemand waarvan ik persoonlijk hoop dat hij nooit gekozen zal worden als MP van Nederland. Het is een one-issue politicus, ondanks zijn mooie plannen die op de PVV-site staan, die alleen maar profiteert van de fouten op het gebied van de multi-cul die door vorige kabinetten gemaakt zijn. Wat me ook niet aanstaat, en misschien een beetje een voorteken is, is de manier waarop hij de PVV heeft ingericht als verening met een besloten karakter waar je geen lid van kan worden, met als oprichters "Vereniging Groep Wilders" en Geert Wilders als privé-persoon (omdat een vereniging nu eenmaal 2 oprichters nodig heeft).quote:Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?
Je bent geen haar beter als Wilders. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal terecht wanneer het bedreigingen betreft, maar je kunt je best afvragen of deze studenten hiermee Wilders wilden bedreigen, of slechts een 'statement maken' en shockeren (en studiepunten halen). Dat laatste lijkt mij waarschijnlijker.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is toch van de zotte dat je het maar moet laten gaan, omdat het normaal geworden is?
Wat jou aannemelijk lijkt kan niemand wat mee.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef kLowJow het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal terecht wanneer het bedreigingen betreft, maar je kunt je best afvragen of deze studenten hiermee Wilders wilden bedreigen, of slechts een 'statement maken' en shockeren (en studiepunten halen). Dat laatste lijkt mij waarschijnlijker.
Dit geldt met name voor jou als het gaat om de Deense cartoons of de uitspraken van Wilders.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk niet als Wilders' uitingen getoetst worden, dan is het een politiek proces! Zo hypocriet als maar kan.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:38 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je begint aardig op Wilders te lijken. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het is best duidelijk wie er hier om aandacht vraagt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bent geen haar beter als Wilders. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.
Precies, dan is hij ook heel selectief mbt "het vrije woord".quote:Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit geldt met name voor jou als het gaat om de Deense cartoons of de uitspraken van Wilders.
Jammer, hij werd net zo lekker genegeerd.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is best duidelijk wie er hier om aandacht vraagt.
Wordt het een beetje te heet onder je voeten? Moet je wijzen naar anderen om je hypocrisie te verbergen?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit geldt met name voor jou als het gaat om de Deense cartoons of de uitspraken van Wilders.
Dat is Wilders inderdaad en het gaat om Wilders in dit topic. De selectiviteit van Wilders als het om het vrije woord en de toetsing daarvan bij de rechter gaat.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef Snapcount2 het volgende:
Precies, dan is hij ook heel selectief mbt "het vrije woord".
Omdat een pop aan een galg met een foto simpel weg geen doodsbedreiging is. Een doodsbedreiging is: 'ik ga Wilders vermoorden.'quote:Op woensdag 9 september 2009 13:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe weet je dat eigenlijk zo zeker? Er is niets bekend van deze 'kunstenaars', behalve dat ze dit dubieuze werkstuk hebben afgeleverd. Als je zoals Wilders al jarenlang ondergedoken zit vanwege erntsige bedreigingen, zou ik er niet te snel op vertrouwen dat dit wel mee zal vallen. Daarom: aangifte, en laat de politie maar uitzoeken hoe serieus dit genomen moet worden.
Oh, ik denk persoonlijk ook dat het niet meer was dan een naieve stunt van een paar tieners. Maar ik snap evengoed dat je, als je in de situatie van Wilders zit, er aangifte van doet.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal terecht wanneer het bedreigingen betreft, maar je kunt je best afvragen of deze studenten hiermee Wilders wilden bedreigen, of slechts een 'statement maken' en shockeren (en studiepunten halen). Dat laatste lijkt mij waarschijnlijker.
Al was het maar omdat Wilders (zou ik hem willen bedreigen) op deze manier zou kunnen denken dat het maar een kunstrprojectje was en er helemaal niet bang van zou worden.
Ik had het niet over Wilders, ik had het over jou.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is Wilders inderdaad en het gaat om Wilders in dit topic. De selectiviteit van Wilders als het om het vrije woord en de toetsing daarvan bij de rechter gaat.
Nee hoor, dit mag van mij van iedereen, ook van mij. Kan mij er niet druk om maken. Niets voorkeursbehandeling. Ik vind wel dat Wilders nog minder recht heeft om er over te zeuren dan wie dan ook. Als je hele bevolkingsgroepen zwart maakt, dan kan je een tegengeluid verwachten.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Of het werkelijk een bedreiging is, een verkapte bedreiging of een onnozel kunstprojectje is tot nu toe enkel bekend van de kunstenaars zelf. Daar wordt terecht aan getwijfeld. Dankzij een aangifte wordt dat uitgezocht.
Normale gang van zaken lijkt me, of je wilt ons rechtssysteem even aanpassen omdat het hier een zaak is tegen de persoon die je liever niet ziet. Dan zitten met een voorkeursbehandeling op basis van je vooroordeel. Gaat niet werken en zou je ook in moeten zien.
Tenzij...
Bedankt voor je bezorgdheid, maar het gaat prima.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wordt het een beetje te heet onder je voeten? Moet je wijzen naar anderen om je hypocrisie te verbergen?
Nee, natuurlijk niet, maar hij bepaalt natuurlijk wel zelf wat hij als bedreiging ziet en wat niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Oh, ik denk persoonlijk ook dat het niet meer was dan een naieve stunt van een paar tieners. Maar ik snap evengoed dat je, als je in de situatie van Wilders zit, er aangifte van doet.
Wilders wordt aan alle kanten bedreigd. Moet je dan van het slachtoffer vragen om zelf te bepalen welke bedreigingen serieus zijn? Nee natuurlijk niet
Een opgehangen pop, met daarin een mes, gestoken in een bebloede foto van jou. Het komt er in ieder geval verdomd dicht bij in de buurt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar hij bepaalt natuurlijk wel zelf wat hij als bedreiging ziet en wat niet.
Hmm, volgens mij doet iedereen dat. Daarom doen we ook aangifte bij de politie en kijkt er ook een rechter naar voordat er een straf uitgesproken wordt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar hij bepaalt natuurlijk wel zelf wat hij als bedreiging ziet en wat niet.
Een doodverwensing ligt in dezelfde strekking. En dat gaan ze uitzoeken.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Omdat een pop aan een galg met een foto simpel weg geen doodsbedreiging is. Een doodsbedreiging is: 'ik ga Wilders vermoorden.'
Glasharde bewijzen op papier heeft het volk ook niet gezien. Maar dat je zegt dat het enkel zijn woorden zijn zit je nu ter plekke te verzinnen. Dan kijk je toch met een selectieve bril naar het nieuws mister.quote:Verder heb ik nog nooit bewijs gezien voor die erstige bedreiging van Wilders. Alleen zijn woorden.
Weer iets wat je zomaar roept.quote:Daarnaast is die overdreven beveiliging er enkel omdat we een bang landje zijn geworden nadat er wel 2 hele mensen zijn vermoord.
Creatief, maar helaas. Jij bent een van de eersten die zal klagen dat het vrije woord is aangetast mocht Wilders veroordeeld worden in de zaak die tegen hem loopt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bezorgdheid, maar het gaat prima.
Jij legt het vrije woord verkeerd uit en ik wil je graag bijstaan. De aangifte van Wilders komt niet vooraf, dus er is vrije woord (=pleidooi tegen censuur).
Alleen in deze rechtsorde is er individueel recht voor personen om onwelgevallige zaken voor de rechter te brengen.
Dit is wat beschaafder dan geweld toe te passen om iemand de mond te snoeren of om (zelf)censuur af te dwingen.
Dit is wederom heel gemakkelijk, maar verhult niet dat jij het vrije woord verkeerd uitlegt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Creatief, maar helaas. Jij bent een van de eersten die zal klagen dat het vrije woord is aangetast mocht Wilders veroordeeld worden in de zaak die tegen hem loopt.
Ik begrijp je hier geloof ik niet helemaal. Wat doet iedereen volgens jou?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij doet iedereen dat. Daarom doen we ook aangifte bij de politie en kijkt er ook een rechter naar voordat er een straf uitgesproken wordt.
Zien wat je wel en wat je niet als bedreiging ziet.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik begrijp je hier geloof ik niet helemaal. Wat doet iedereen volgens jou?
Het vrije woord is een breder begrip dan de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wederom heel gemakkelijk, maar verhult niet dat jij het vrije woord verkeerd uitlegt.
Dan slaat het nog steeds nergens op om die mensen op te pakken.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:23 schreef Matteüs het volgende:
Een doodverwensing ligt in dezelfde strekking. En dat gaan ze uitzoeken.
Wat begrijp je daar niet aan?
er zijn vast bedreiging, maar die zijn er bij elke een beetje bekende politicus. Waarom bij hem dan zoveel beveiliging? Juist, beeldvorming.quote:Glasharde bewijzen op papier heeft het volk ook niet gezien. Maar dat je zegt dat het enkel zijn woorden zijn zit je nu ter plekke te verzinnen. Dan kijk je toch met een selectieve bril naar het nieuws mister.
Nogmaals, elke polticus krijgt doodsbedreigingen. Bos of Balkenende worden ook niet zo overdreven beveiligd. Misschien ook omdat zij er niet zo over lopen te janken.quote:Weer iets wat je zomaar roept.
De beveiliging is er door letterlijke doodsbedreigingen. Is reeds door alle instanties bevestigd.
Je zit klaarblijkelijk je eigen werkelijkheid te fantaseren om je aversie tegen Wilder maar invulling te geven. Ik zou haast denken dat je moslim bent.
Ik vind jouw uitleg ook rammelen, eerlijk gezegd. Zolang de (overheids)reactie op uitingen maar achteraf plaatsvindt, bestaat het vrije woord?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wederom heel gemakkelijk, maar verhult niet dat jij het vrije woord verkeerd uitlegt.
Dat zeg ik. Een pleidooi tegen censuur.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het vrije woord is een breder begrip dan de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting.
Dit klopt natuurlijk niet, dit is enkel het ontbreken van censuur door de overheid, dit staat niet gelijk aan het vrije woord.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind jouw uitleg ook rammelen, eerlijk gezegd. Zolang de (overheids)reactie op uitingen maar achteraf plaatsvindt, bestaat het vrije woord?
Ligt dat ook niet een beetje aan het geloof van het overgrote deel van de mensen dat een hekel aan Wilders heeft? En de dingen die ze uit de naam van dat geloof al gedaan hebben?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
er zijn vast bedreiging, maar die zijn er bij elke een beetje bekende politicus. Waarom bij hem dan zoveel beveiliging? Juist, beeldvorming.
Volgens mij heeft Balkenende ook aangifte gedaan van:quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Nogmaals, elke polticus krijgt doodsbedreigingen. Bos of Balkenende worden ook niet zo overdreven beveiligd. Misschien ook omdat zij er niet zo over lopen te janken.
Het ontbreken van censuur garandeert nog geen vrije woord. Wat heb je aan je vrije woord als je elke keer dat je daar gebruik van maakt een paar maanden de cel in moet?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Een pleidooi tegen censuur.
Hoe wil je mensen ondervragen/onderzoeken zonder ze in voorarrest te nemen?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan slaat het nog steeds nergens op om die mensen op te pakken.
Jouw beeldvorming, die je zelf maakt op basis van je afkeer tegen Wilders. Geef nu maar toe.quote:er zijn vast bedreiging, maar die zijn er bij elke een beetje bekende politicus. Waarom bij hem dan zoveel beveiliging? Juist, beeldvorming.
Slaat nergens op dit. Ook nergens op gebaseerd.quote:Nogmaals, elke polticus krijgt doodsbedreigingen. Bos of Balkenende worden ook niet zo overdreven beveiligd. Misschien ook omdat zij er niet zo over lopen te janken.
Duidelijk. Maar kun je uitleggen in welke hoedanigheid hij een gevaar voor de samenleving is? Ik neem aan dat je dit haarfijn kunt uitleggen als je zo stellig bent.quote:Hij is een gevraag voor de samenleving. De samenleving die ik heel erg prettig vind. Ik wens hem dan ook een spoedig vertrek uit de politiek en de media toe.
Heb je het nu over christenen? Gelukkig zijn er ook heleboel autochtonen die Wilders doorhebben. En hoeveel Moslims in Nederland hebben al een misdrijf gepleegd uit naam van hun geloof? Volgens mij precies één. En ja, dat is één teveel, maar dat geldt voor ieder misdrijf.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ligt dat ook niet een beetje aan het geloof van het overgrote deel van de mensen dat een hekel aan Wilders heeft? En de dingen die ze uit de naam van dat geloof al gedaan hebben?
Je kan pas aangifte doen, nadat iemand gebruik heeft gemaakt van zijn vrije meningsuiting.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind jouw uitleg ook rammelen, eerlijk gezegd. Zolang de (overheids)reactie op uitingen maar achteraf plaatsvindt, bestaat het vrije woord?
Als je naar de cel moet vanwege het gebruik maken van het vrije woord dan is er wel censuur. Bepaalde uitingen zijn aan banden gelegd en strafbaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ontbreken van censuur garandeert nog geen vrije woord. Wat heb je aan je vrije woord als je elke keer dat je daar gebruik van maakt een paar maanden de cel in moet?
Jij wil zeggen dat er maar één moslim in Nederland is die een misdrijf heeft gepleegd uit naam van zijn geloof?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heb je het nu over christenen? Gelukkig zijn er ook heleboel autochtonen die Wilders doorhebben. En hoeveel Moslims in Nederland hebben al een misdrijf gepleegd uit naam van hun geloof? Volgens mij precies één. En ja, dat is één teveel, maar dat geldt voor ieder misdrijf.
Maar wel nadat je gebruik hebt gemaakt van het vrije woord, in jouw opvatting bestaat het vrije woord dan nog.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je naar de cel moet vanwege het gebruik maken van het vrije woord dan is er wel censuur. Bepaalde uitingen zijn aan banden gelegd en strafbaar.
Ik reageerde op:quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kan pas aangifte doen, nadat iemand gebruik heeft gemaakt van zijn vrije meningsuiting.
En volgens mij heeft Wilders enkel aangifte gedaan over zaken van geweld of bedreiging naar zijn opvatting.
Dit is ook waar vrije meningsuiting ophoudt.
Als een Chinees zware kritiek op de overheid heeft, en daarvoor na een dag wordt opgepakt, is er dus vrije woord?quote:Jij legt het vrije woord verkeerd uit en ik wil je graag bijstaan. De aangifte van Wilders komt niet vooraf, dus er is vrije woord (=pleidooi tegen censuur).
Je kan mensen ook vragen stellen en onderzoeken zonder ze op te pakken. Overtrokke reactie dus.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef Matteüs het volgende:
Hoe wil je mensen ondervragen/onderzoeken zonder ze in voorarrest te nemen?
Ben je nu gewoon de domme aan het uithangen om willens en wetens geen gelijk te willen geven?
Stel al krijgt hij er meer, waar ik geen enkel bewijs van heb, maar vooruit, dat nemen we als feit aan. Waarom zou iemand die er 1000 krijgt meer beveiliging nodig hebben dan iemand die er 100 krijgt? Er is namelijke maar één iemand nodig om er eentje uit te voeren.quote:Jouw beeldvorming, die je zelf maakt op basis van je afkeer tegen Wilders. Geef nu maar toe.
Het is allom bekend dat de aantal en de mate van bedreigingen aan het adres van Wilders, vele malen hoger is dan welke andere politicus.
Nu moet je niet ineens de feiten gaan bagatelliseren.
Slaat nergens op dit. Ook nergens op gebaseerd.
voor jou nogmaals: het is een feit dat Wilders vele malen meer en zwaarder bedriegt wordt. Als je dit niet wilt erkennen moet je steeds ophouden met je eigen waarheid bij elkaar te fantaseren.
Dood eenvoudig. Het zwart maken van groepen leidt tot een spanningsveld in onze samenleving. De geschiedenis wijst uit dat dat vaak niet zo best afloopt.quote:Duidelijk. Maar kun je uitleggen in welke hoedanigheid hij een gevaar voor de samenleving is? Ik neem aan dat je dit haarfijn kunt uitleggen als je zo stellig bent.
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef Tja..1986 het volgende:
En hoeveel Moslims in Nederland hebben al een misdrijf gepleegd uit naam van hun geloof? Volgens mij precies één. En ja, dat is één teveel, maar dat geldt voor ieder misdrijf.
Ik kan er maar één bedenken ja. Mohamed B. die Van Gogh vermoorde. Kan jij er nog meer noemen dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat er maar één moslim in Nederland is die een misdrijf heeft gepleegd uit naam van zijn geloof?
Beveiliging wordt geregeld op basis van dreigingsanalyses, niet op een telling van het aantal dreigbrieven. Blijkbaar is de dreiging voor Wilders een stuk groter, wat weinig verbazing hoeft op te wekken.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Stel al krijgt hij er meer, waar ik geen enkel bewijs van heb, maar vooruit, dat nemen we als feit aan. Waarom zou iemand die er 1000 krijgt meer beveiliging nodig hebben dan iemand die er 100 krijgt? Er is namelijke maar één iemand nodig om er eentje uit te voeren.
Oh nee? Dingen hoeven niet letterlijk uitgesproken te zijn om onder dit kopje te vallen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Omdat een pop aan een galg met een foto simpel weg geen doodsbedreiging is.
Ik weet je huis te vinden is al een bedreiging, wist je dat?quote:Een doodsbedreiging is: 'ik ga Wilders vermoorden.'
quote:Verder heb ik nog nooit bewijs gezien voor die erstige bedreiging van Wilders.
De NCTb vindt het ook, na uitvoerige analyse. Je dacht toch niet dat Wilders anders zoveel beveiliging zou hebben?quote:Alleen zijn woorden.
Je denkt dat Obama geen beveiliging heeft, of Sarkozy? Om maar twee landen te noemen die een wat martialere cultuur hebben.quote:Daarnaast is die overdreven beveiliging er enkel omdat we een bang landje zijn geworden nadat er wel 2 hele mensen zijn vermoord.
Ismail Akhnikh. Soumaya Sahla, Samir A, Balil L.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik kan er maar één bedenken ja. Mohamed B. die Van Gogh vermoorde. Kan jij er nog meer noemen dan?
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:36 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen ondervragen/onderzoeken zonder ze in voorarrest te nemen?
Ben je nu gewoon de domme aan het uithangen om willens en wetens geen gelijk te willen geven?
[..]
Jouw beeldvorming, die je zelf maakt op basis van je afkeer tegen Wilders. Geef nu maar toe.
Het is allom bekend dat de aantal en de mate van bedreigingen aan het adres van Wilders, vele malen hoger is dan welk ander politicus.
Nu moet je niet ineens de feiten gaan bagatelliseren.
[..]
Slaat nergens op dit. Ook nergens op gebaseerd.
voor jou nogmaals: het is een feit dat Wilders vele malen meer en zwaarder bedriegt wordt. Als je dit niet wilt erkennen moet je nog steeds ophouden met je eigen waarheid bij elkaar te fantaseren.
[..]
Duidelijk. Maar kun je uitleggen in welke hoedanigheid hij een gevaar voor de samenleving is? Ik neem aan dat je dit haarfijn kunt uitleggen als je zo stellig bent.
Misdrijf <> moord.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik kan er maar één bedenken ja. Mohamed B. die Van Gogh vermoorde. Kan jij er nog meer noemen dan?
Wel getuigen, verdachten worden altijd in voorarrest gestelt als het gaat om mogelijke doodsbedreigingen. Dat is niet overdreven. Jij wil dat het overdreven is.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Je kan mensen ook vragen stellen en onderzoeken zonder ze op te pakken. Overtrokke reactie dus.
Ik weet niet hoor, maar ik krijg de indruk met een 12-jarige een discussie te voeren.quote:Stel al krijgt hij er meer, waar ik geen enkel bewijs van heb, maar vooruit, dat nemen we als feit aan. Waarom zou iemand die er 1000 krijgt meer beveiliging nodig hebben dan iemand die er 100 krijgt? Er is namelijke maar één iemand nodig om er eentje uit te voeren.
Algemener kon ook niet... sjee, met die bewoording kun je zelfs de hele islam opdoeken. Had je zeker niet bij stil gestaan?quote:Dood eenvoudig. Het zwart maken van groepen leidt tot een spanningsveld in onze samenleving. De geschiedenis wijst uit dat dat vaak niet zo best afloopt.
Misschien had ik het wat beter moeten omschrijven, maar wat ik poog over te brengen is dat ik meen dat een pleitbezorger van het vrije woord, in tegenstelling tot de opvatting van Meh7, natuurlijk gewoon aangifte kan doen van bedreiging of geweld.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik reageerde op:
[..]
Als een Chinees zware kritiek op de overheid heeft, en daarvoor na een dag wordt opgepakt, is er dus vrije woord?
Ik heb het gevoel dat het voor het grootste deel wordt gedaan om te voorkomen dat het 'volk' gaat schreeuwen dat hij niet goed beschermd wordt. Dat gevoel kan ik niet bewijzen, net zo min als er bewezen kan worden dat die beveilging echt nodig is. Daarbij komt, als ik hem echt wil vermoorden kunnen 6 beveiligers daar echt niets aan doen hoor.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Hephaistos. het volgende:
Beveiliging wordt geregeld op basis van dreigingsanalyses, niet op een telling van het aantal dreigbrieven. Blijkbaar is de dreiging voor Wilders een stuk groter, wat weinig verbazing hoeft op te wekken.
Precies. Daarom is huilen over doodsbedreigen compleet idioot.quote:De gevaarlijkste blijven degenen die geen brieven sturen.
Voor zover ik weet waren die alleen een misdrijf aan het voorbereiden, en hebben hem nooit gepleegd. Bewijs dat onze veiligheidsdiensten prima werken, en dat die beveiliging niet zo hard nodig isquote:Op woensdag 9 september 2009 13:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ismail Akhnikh. Soumaya Sahla, Samir A, Balil L.
Ik had al zo'n vermoeden dat we het eigenlijk eens warenquote:Op woensdag 9 september 2009 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien had wat beter moeten omschrijven, maar wat ik poog over te brengen is dat ik meen dat een pleitbezorger van het vrije woord, in tegenstelling tot de opvatting van Meh7, natuurlijk gewoon aangifte kan doen van bedreiging of geweld.
En dit is waar Wilders wat mij betreft de fout ingaat, door zijn eigen proces een politiek proces te noemen, en te beweren dat hij daardoor ingeperkt wordt in zijn vrijheid van meningsuiting.quote:Daarbij wordt het vrije woord niet meer ingeperkt dan nu al strafbaar is volgens de Nederlandse wetgeving.
Dan ben je niet goed op de hoogte van onze terreurwetgeving, ook voorbereiding is strafbaar gesteld. Deze mensen zijn dan ook allen veroordeeld voor een misdrijf.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:51 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet waren die alleen een misdrijf aan het voorbereiden, en hebben hem nooit gepleegd. Bewijs dat onze veiligheidsdiensten prima werken, en dat die beveiliging niet zo hard nodig is
Waarom zou het niet algemeen mogen zijn dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:47 schreef Matteüs het volgende:
Algemener kon ook niet... sjee, met die bewoording kun je zelfs de hele islam opdoeken. Had je zeker niet bij stil gestaan?
Maar ik had wel zoiets verwacht. Geen goede argumenten, enkel onderbuik gevoelens die je waarschijnlijk van je omgeving hebt overgenomen door gebrek aan een duidelijke eigen mening en inzicht.
Als je het zo ongenuanceerd stelt, wel.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
En dit is waar Wilders wat mij betreft de fout ingaat, door zijn eigen proces een politiek proces te noemen, en te beweren dat hij daardoor ingeperkt wordt in zijn vrijheid van meningsuiting.
Okee, het woord misdrijf klopte dan niet in deze. Laten we het dan daad noemen. Zolang bijna iedereen wordt opgepakt en veroordeeld door het werk van onze inlichtingendiensten is die beveiliging dus niet echt nodig.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed op de hoogte van onze terreurwetgeving, ook voorbereiding is strafbaar gesteld. Deze mensen zijn dan ook allen veroordeeld voor een misdrijf.
Je weet geen fuck af van de dreigingssituatie van Wilders, je weet niet welke risico-groepen er zijn, je weet niet hoeveel aanslagen zijn verijdeld.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, het woord misdrijf klopte dan niet in deze. Laten we het dan daad noemen. Zolang bijna iedereen wordt opgepakt en veroordeeld door het werk van onze inlichtingendiensten is die beveiliging dus niet echt nodig.
Volgens mij ging dit over de toelichting van het vonnis van het Hof waarin de uitspraken van Wilders al min of meer als strafbaar werden aangemerkt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
En dit is waar Wilders wat mij betreft de fout ingaat, door zijn eigen proces een politiek proces te noemen, en te beweren dat hij daardoor ingeperkt wordt in zijn vrijheid van meningsuiting.
En als jij het niet erg vindt blijf ik denken dat een groot deel van de beveiliging beeldvorming is.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je weet geen fuck af van de dreigingssituatie van Wilders, je weet niet welke risico-groepen er zijn, je weet niet hoeveel aanslagen zijn verijdeld.
En toch blijf je maar allemaal aannames en hersenspinsels rondslingeren. Als je het niet erg vind, vertrouw ik meer op het oordeel van de mensen die zich hier dagelijks mee bezig houden, en wél die informatie hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En als jij het niet erg vindt blijf ik denken dat een groot deel van de beveiliging beeldvorming is.Je mist alle benodigde kennis, maar je hebt toch een oordeel. Wat moet dat heerlijk zijn, om zo makkelijk te kunnen oordelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij ging dit over de toelichting van het vonnis van het Hof waarin de uitspraken van Wilders al min of meer als strafbaar werden aangemerkt.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1988&Itemid=1quote:De Procureur-Generaal bij de Hoge Raad heeft het verzoek tot het instellen van cassatie in het belang der wet tegen de vervolging van Geert Wilders naast zich neergelegd. PVV-fractievoorzitter Geert Wilders: "Ik ben erg teleurgesteld. Er komt nu dus definitief een politiek proces.
quote:Op woensdag 9 september 2009 14:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En als jij het niet erg vindt blijf ik denken dat een groot deel van de beveiliging beeldvorming is.Ok, en heb je daar ook nog enige vorm van bewijs voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wilders doet het tenminste via de rechter maar jouw geloofsgenoten via geweld.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is Wilders inderdaad en het gaat om Wilders in dit topic. De selectiviteit van Wilders als het om het vrije woord en de toetsing daarvan bij de rechter gaat.
Achtergrondinformatie over de in Nederland lopende politieke processen: http://www.revu.nl/nieuws(...)rd-in-nekschot-zaak/quote:Op woensdag 9 september 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1988&Itemid=1
Dit gaat niet meer over het vonnis van het hof, maar over het proces zelf.
Moslims doen het ook via de rechter.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wilders doet het tenminste via de rechter maar jouw geloofsgenoten via geweld.
Als iemand Wilders voor de rechter sleept, dan jankt hij het volgende:quote:Op woensdag 9 september 2009 14:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wilders doet het tenminste via de rechter maar jouw geloofsgenoten via geweld.
Oké, prima.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1988&Itemid=1
Dit gaat niet meer over het vonnis van het hof, maar over het proces zelf.
Iedereen die zegt dat het wel nodig is mist ook alle kennis. Enkel via via, dat is geen kennisquote:Op woensdag 9 september 2009 14:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je mist alle benodigde kennis, maar je hebt toch een oordeel. Wat moet dat heerlijk zijn, om zo makkelijk te kunnen oordelen.
Dit is veel beschaafder dan mensen door middel van geweld de mond te snoeren.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als iemand Wilders voor de rechter sleept, dan jankt hij het volgende:
"Ik ben erg teleurgesteld. Er komt nu dus definitief een politiek proces. Ik word vervolgd omdat ik over de islam heb gezegd wat miljoenen Nederlanders denken. De vrijheid van meningsuiting dreigt in Nederland te worden geslachtofferd op het altaar van de islam. Dat is diep triest."
Nee hoor. Ik ben gelukkig niet zo'n persoon die voor alles wat hij denkt zwart op wit bewijs nodig heeftquote:Op woensdag 9 september 2009 14:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ok, en heb je daar ook nog enige vorm van bewijs voor?
Drogreden. Hij vindt het dus helemaal niet prima om verantwoording af te leggen bij de rechter.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is veel beschaafder dan mensen door middel van geweld de mond te snoeren.
Dat is dus precies waar het om gaat,zelf slaan maar niet kunnen incasseren en zich verschuilen achter de "mening van miljoenen nederlanders"Nogal kinderachtig zou ik zo denken en als dat straks zo wilregeren dan wordt het nog lachen(??????)quote:Op woensdag 9 september 2009 14:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als iemand Wilders voor de rechter sleept, dan jankt hij het volgende:
"Ik ben erg teleurgesteld. Er komt nu dus definitief een politiek proces. Ik word vervolgd omdat ik over de islam heb gezegd wat miljoenen Nederlanders denken. De vrijheid van meningsuiting dreigt in Nederland te worden geslachtofferd op het altaar van de islam. Dat is diep triest."
Naar het zich laat aanzien een verkeerde aanname gestoeld op vooringenomenheid.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Drogreden. Hij vindt het dus helemaal niet prima om verantwoording af te leggen bij de rechter.
quote:Wilders noemde dit diep triest en kondigde aan dat hij keihard zal knokken tegen de aantijgingen. ''De vrijheid van meningsuiting is voor mij heilig en ik zie dat die wordt ingeperkt. Ik zal vechten om die vrijheid terug te krijgen.''
Daar staat niets waaruit blijkt dat hij het wel goed vindt om verantwoording af te leggen. Hij heeft verder ook geen keuze, hij moet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Naar het zich laat aanzien een verkeerde aanname gestoeld op vooringenomenheid.
[..]
Dit is dan ook de beschaafde manier in tegenstelling tot het hanteren van geweld en/of bedreiging om mensen op andere gedachte te brengen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar staat niets waaruit blijkt dat hij het wel goed vindt om verantwoording af te leggen. Hij heeft verder ook geen keuze, hij moet.
We mogen er toch vanuit gaan dat de NCTb z'n werk doet obv van wat meer dan onderbuikgevoelens. Dus als jij het oordeel van de NCTb wil ondergraven, moet je met meer komen dan ik geloof het niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Iedereen die zegt dat het wel nodig is mist ook alle kennis. Enkel via via, dat is geen kennis
Er is nog niks verboden alleen maar aangifte gedaan jankerd.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:29 schreef SCH het volgende:
Het is toch wel treurig als kunstprojecten verboden worden. Juist de PVV had toch zo'n speciale ruimte in gericht met andere partijen. Ze zullen het wel erg vinden dat dit niet mag.
Dit is een beschaafde manier om te zeggen dat je niet voor de rechter wil als anderen je op een beschaafde manier zonder het hanteren van geweld en/of bedreiging voor de rechter brengen middels een aangifte.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is dan ook de beschaafde manier in tegenstelling tot het hanteren van geweld en/of bedreiging om mensen op andere gedachte te brengen.
Ok, als we dat aannemen mag dan ook het PVV kamerlid wat journalisten bedreigd met 'neuzen afsnijden' voor doodsbedreiging opgepakt worden zoniet dan wordt er weer eens met 2 maten gemeten.quote:
Dit is gebruik maken van het vrije woord.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is een beschaafde manier om te zeggen dat je niet voor de rechter wil als anderen je op een beschaafde manier zonder het hanteren van geweld en/of bedreiging voor de rechter brengen middels een aangifte.
Correcte handelswijze, en vooral: beschaafd.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is een beschaafde manier om te zeggen dat je niet voor de rechter wil als anderen je op een beschaafde manier zonder het hanteren van geweld en/of bedreiging voor de rechter brengen middels een aangifte.
...om te verkondigen dat je liever niet hebt dat jouw uitingen, die tot stand zijn gekomen met gebruikmaking van het vrije woord, voor de rechter getoetst worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is gebruik maken van het vrije woord.
Als er aangifte gedaan is door Clairy Polak en het OM meent dat het PVV Kamerlid voor deze uitspraak zich voor de rechter zou moeten verantwoorden.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, als we dat aannemen mag dan ook het PVV kamerlid wat journalisten bedreigd met 'neuzen afsnijden' voor doodsbedreiging opgepakt worden zoniet dan wordt er weer eens met 2 maten gemeten.
Ja, dat is een opvatting.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
...om te verkondigen dat je liever niet hebt dat jouw uitingen, met gebruikmaking van het vrije woord, voor de rechter getoetst worden.
Die lui waren toch aangehouden?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is nog niks verboden alleen maar aangifte gedaan jankerd.
Jij daarentegen stelselmatig.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je begint heel mooi, maar je verpest het na de komma.
Het is heel erg aannemelijk dat er politieke druk is uitgevoerd op de NCTb. De regering heeft geen behoefte aan een extra stok voor Wilders om mee te slaan (en die was er geweest als hij geen beveiliging had gekregen). Natuurlijk is dat niet te bewijzen, maar dat zeg ik ook nergens. 'Ik denk' is trouwens ook niet gelijk aan 'ik ben 100% overtuigd.'quote:Op woensdag 9 september 2009 14:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
We mogen er toch vanuit gaan dat de NCTb z'n werk doet obv van wat meer dan onderbuikgevoelens. Dus als jij het oordeel van de NCTb wil ondergraven, moet je met meer komen dan ik geloof het niet.
Doen moslims ook als ze opgepakt worden na een misdrijf.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
...om te verkondigen dat je liever niet hebt dat jouw uitingen, die tot stand zijn gekomen met gebruikmaking van het vrije woord, voor de rechter getoetst worden.
Mwah lijkt er eerder op alsof een Arabier vermoord is door een fan van Wilders.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Dit is de pop in kwestie:
[ afbeelding ]
Kan me voorstellen dat wanneer jij deze figuur moet voorstellen, met name als je zenuwen vanwege eerdere 'incidenten' al wat geprikkeld zijn, je niet vrolijk wordt.
Als ik de directie van die opleiding was dan had ik die lolbroeken van de academie geflikkerd.
iddquote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[ afbeelding ]
Kan me voorstellen dat wanneer jij deze figuur moet voorstellen, met name als je zenuwen vanwege eerdere 'incidenten' al wat geprikkeld zijn, je niet vrolijk wordt.
Als ik de directie van die opleiding was dan had ik die lolbroeken van de academie geflikkerd.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-Wilders-pop.dhtml
Ja hallo, het is kunst. Dan moet het toch allemaal mogen?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[ afbeelding ]
Esthetisch niet echt geslaagd, voor een groepje kunstacademie-studentenquote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[ afbeelding ]
Of de foto's van Sooreh Hera.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hallo, het is kunst. Dan moet het toch allemaal mogen?
Behalve als het om hem zelf gaat
Ga je toch weer heel anders tegen die Deense cartoons aankijken
Precies, dat vonden jullie toch ook zo erg, dat die verwijderd werden. Wel een beetje consequent zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of de foto's van Sooreh Hera.
Volgens mij is het een wit t-shirt van de Zeeman en zwarte sjaal van de H&M.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Esthetisch niet echt geslaagd, voor een groepje kunstacademie-studenten![]()
Ligt het trouwens aan mij, of heeft die pop daar een Islamitisch gewaad aan?
Ik vraag mij trouwens af of hij het wel moet voorstellen. Dan hadden ze de pop ook gewoon echt een Wilders-hoofd kunnen geven. Ik denk dat de boodschap ook best eens zo zou kunnen zijn dat als Wilders zo doorgaat, dat er mensen (uit haat die Wilders veroorzaakt) vermoord gaan worden, en dat het bloed dan aan zijn handen kleeft/ Of dat hij dan niet verbaast moet zijn als er ooit iemand achter hem aankomt. Kust heeft altijd meerdere lagenquote:Op woensdag 9 september 2009 14:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, strontlelijk maar kunst hoeft niet mooi te zijn natuurlijk. Het is blijkbaar een statement. Dat moet ze toch vrij staan. Ik vind het althans van Wilders echt bespottelijk dat hij hier aangifte tegen doet. Echt bespottelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Esthetisch niet echt geslaagd, voor een groepje kunstacademie-studenten![]()
Ligt het trouwens aan mij, of heeft die pop daar een Islamitisch gewaad aan?
Nog steeds niks verboden al laveer je er omheen met een tegenvraag wat je al weet/quote:
Precies. Daar was toen een kamp die meende dat het terecht was dat zij vanwege deze kunstuitingen moest onderduiken, immers zij had moslims tegen het zere been geschopt.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat vonden jullie toch ook zo erg, dat die verwijderd werden. Wel een beetje consequent zijn.
Welnee... dit is heel anders.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog steeds niks verboden al laveer je er omheen met een tegenvraag wat je al weet/
Misschien voor hoor en wederhoor? Nekschot is voor spotprentjes al door een halve leger ME-ers van zijn bed gelicht en dit voorval lijkt mij van een heel andere orde.
En wat vond jij er van?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Precies. Daar was toen een kamp die meende dat het terecht was dat zij vanwege deze kunstuitingen moest onderduiken, immers zij had moslims tegen het been gestoten.
Dat denk ik ook. Met een verwijzing naar Theo van Gogh.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik vraag mij trouwens af of hij het wel moet voorstellen. Dan hadden ze de pop ook gewoon echt een Wilders-hoofd kunnen geven. Ik denk dat de boodschap ook best eens zo zou kunnen zijn dat als Wilders zo doorgaat, dat er mensen (uit haat die Wilders veroorzaakt) vermoord gaan worden, en dat het bloed dan aan zijn handen kleeft/ Of dat hij dan niet verbaast moet zijn als er ooit iemand achter hem aankomt. Kust heeft altijd meerdere lagen
Ik vond het dan ook een noemenswaardig begin.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij daarentegen stelselmatig.
Dit is het zelfde. Als je het belachelijk vindt dat Nekschot onterecht op het bureau moest komen, moet je het ook onterecht vinden dat deze lui op het bureau moeten komen.quote:
Niet verwonderlijk. Je mening zal wel niet in de lijn liggen van "recht", maar om andere redenen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:47 schreef SCH het volgende:
Ik vind het althans van Wilders echt bespottelijk dat hij hier aangifte tegen doet. Echt bespottelijk.
Is het niet weggehaald dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog steeds niks verboden al laveer je er omheen met een tegenvraag wat je al weet/
Vind jij het dan logisch dat hiervan aangifte wordt gedaan???quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk. Je mening zal wel niet in de lijn liggen van "recht", maar om andere redenen.
Als het figuur dat is opgehangen een moslim moet voorstellen dan is het duidelijk wat de gedachte erachter is, zie de foto uit de OP. In dat geval is het geen doodsbedreiging aan het adres van Wilders maar dan kan hij wel een aanklacht indienen wegens smaad. Ietsjes minder erg, maar van keepers en politici moet je met je poot'n afblijven.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:47 schreef SCH het volgende:
Nee, strontlelijk maar kunst hoeft niet mooi te zijn natuurlijk. Het is blijkbaar een statement. Dat moet ze toch vrij staan. Ik vind het althans van Wilders echt bespottelijk dat hij hier aangifte tegen doet. Echt bespottelijk.
Ik vind het maar hopeloos.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vond het dan ook een noemenswaardig begin.
Niet belachelijk. Ze mogen hem best ondervragen of die tekeningen een uiting van bedreiging waren. Alhoewel dat met die tekeningen beduidend belachelijker is om dat aan te nemen, dan met deze pop. Zelfs jij weet dat. Je hoeft het enkel maar toe te geven...quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is het zelfde. Als je het belachelijk vindt dat Nekschot onterecht op het bureau moest komen, moet je het ook onterecht vinden dat deze lui op het bureau moeten komen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind jij het dan logisch dat hiervan aangifte wordt gedaan???
Ik wel. Iemand die stelselmatig bedreigd wordt, doet ook stelselmatig aangifte. Dat lijkt me niet meer dan normaal, je van zulke slachtoffers niet vragen dat ze zelf bij elk geval gaan beoordelen of de grens wel of niet is overschreden.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind jij het dan logisch dat hiervan aangifte wordt gedaan???
Ach, zo is er altijd wel iets te miezemuizen. Ik heb toen echt niemand horen zeggen dat ze het terecht vonden dat hij op het bureau moest komen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:54 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Niet belachelijk. Ze mogen hem best ondervragen of die tekeningen een uiting van bedreiging waren. Alhoewel dat met die tekeningen beduidend belachelijker is om dat aan te nemen, dan met deze pop. Zelfs jij weet dat. Je hoeft het enkel maar toe te geven...
Maar met Nekschot werd een cordon ME'ers aangetrokken om hem snachts van zijn bed te lichten alsof hij een crimineel was. Dat is iets heel anders aangezien die man dan met een bepaalde vooringenomen beeld wordt behandeld. Een beeld wat door moslims is afgedwongen en door onze zeikwijfstaat is gehonoreerd.
Dus ja, er zit weldegelijk verschil.
Maar dit is toch geen bedreiging?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik wel. Iemand die stelselmatig bedreigd wordt, doet ook stelselmatig aangifte. Dat lijkt me niet meer dan normaal, je mag niet van slachtoffers vragen dat ze zelf elk geval gaan beoordelen.
Wilders heeft beleid dat elke bedreiging onmiddelijk gevolgd wordt met een aangifte, en daar heeft hij alle reden toe.
Geen idee, dat mag de politie uitzoeken. Als het niets blijkt te zijn, hebben die gasten ook niks te vrezen.quote:
Ik snap dan wel dat hij 'continu bedreigd wordt' en nog steeds zoveel beveiliging krijgt, als hij dit al als bedreiging ziet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Geen idee, dat mag de politie uitzoeken. Als het niets blijkt te zijn, hebben die gasten ook niks te vrezen.
Logisch. Omdat de aanhuoding gepaard ging met zoveel overdreven bombarie dat dat de overhand nam.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:56 schreef SCH het volgende:
Ach, zo is er altijd wel iets te miezemuizen. Ik heb toen echt niemand horen zeggen dat ze het terecht vonden dat hij op het bureau moest komen.
Dus jij mag wel miezemuizen?quote:Ik vond dat terecht, ik vind dit terecht. Ik vind alleen niet dat je dingen moeten verbieden en ik vind aangifte wegens bedreiging echt ontzettend huilgedrag.
Je kunt het in ieder geval uitleggen als het zaaien van haat.quote:
Ja, maar zo kun je de Deense cartoons e.d. ook uitleggen. Dat wilden we toch juist niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het in ieder geval uitleggen als het zaaien van haat.
Als je dit bij Bea flikt, hijgt de AIVD in je nek.
Ochja... het ligt niet in de lijn van jouw afkoms... ik bedoel, zogenaamde weloverwogen afweging.quote:
Dat huilverhaal over die politie-agenten heb ik nooit zo serieus genomen idd.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Logisch. Omdat de aanhuoding gepaard ging met zoveel overdreven bombarie dat dat de overhand nam.
Dat weet jij ook wel maar je doet nu net alsof je neus bloed omdat je geen gelijk wilt geven.
Dat is bullshit natuurlijk. Die dreigingsanalyses worden niet door hemzelf opgesteld.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap dan wel dat hij 'continu bedreigd wordt' en nog steeds zoveel beveiliging krijgt, als hij dit al als bedreiging ziet.
Afkomst?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ochja... het ligt niet in de lijn van jouw afkoms... ik bedoel, zogenaamde weloverwogen afweging.
Dan is dit soort opmerkingen met een smilie iets om je heel sterk te voelen. Dat op zich is al hypocriet, maar ik vraag me af of jij... laat ook maar.
Het lijkt mij eerder het signaleren van haat.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het in ieder geval uitleggen als het zaaien van haat.
Onzin. Hij pocht altijd met het aantal bedreigingen. Als je je al bedreigd voelt als er in een rap eens een zinnetje over je staat, als iemand je zuur aankijkt of een kunstwerk over je maakt, tja dan kom je wel aan je tax.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is bullshit natuurlijk. Die dreigingsanalyses worden niet door hemzelf opgesteld.
quote:Op woensdag 9 september 2009 15:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder het signaleren van haat.
Rare vergelijking, want hier wordt een levend mens als 'vermoord' neergezet.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar zo kun je de Deense cartoons e.d. ook uitleggen. Dat wilden we toch juist niet?
We waren toch zo voor vrijheid en zo?
Gaan we nu ineens wel voor censuur zijn?
Nou en. Het is kunst.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Rare vergelijking, want hier wordt een levend mens als 'vermoord' neergezet.
Maar als het om je mede-moslims/overtuiging gaat is niets een huilverhaal en moet het breed uitgemeten worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat huilverhaal over die politie-agenten heb ik nooit zo serieus genomen idd.
Leuk verwoord, maar het heeft niets met analyse te maken.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Hij pocht altijd met het aantal bedreigingen. Als je je al bedreigd voelt als er in een rap eens een zinnetje over je staat, als iemand je zuur aankijkt of een kunstwerk over je maakt, tja dan kom je wel aan je tax.
Precies. Daarom weten we ook niet of het wel als kunst bedoeld was, of zelfs een mening.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:04 schreef SCH het volgende:
En we weten helemaal niet wat de kunstenaars bedoelen.
Dit kunst? Dan is het oeuvre van Frans Bauer ook kunst, en Kuifje literatuur.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en. Het is kunst.
En we weten helemaal niet wat de kunstenaars bedoelen.
Maar je bent tegen de vrijheid van meningsuiting dus?
Van mij ook... als ze dachten lollig te zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:12 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Van mij mag het wel hoor deze pop,
Ze zijn gewoon aan het zoeken naar een nieuwe functie, een nieuwe manier om zich te profileren. Dus schieten ze alle kanten op met 100 naakte mensen in een park fotograferen, opblaas-ketchupflessen, inpakken van gebouwen en nep-ophangingen. Ik hoop dat ze snel richting vinden.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Toen ik het bericht zo las, dacht ik eerder aan een (uitgebeelde) aanslag vanwege Wilders, dan een (uitgebeelde) aanslag óp Wilders... Anders hadden ze z'n foto wel op dat hoofd geplakt![]()
Maar goed, het gebrek aan creativiteit spat er vanaf natuurlijk. Sowieso het hele idee dat het de taak van de Kunstwereld moet zijn om de samenleving op te schudden, vind ik een beetje uit de tijd...
Denk jij dat ik moslim ben?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maar als het om je mede-moslims/overtuiging gaat is niets een huilverhaal en moet het breed uitgemeten worden.
Ik las net iets van je dat je andere mensen beschuldigde van meten met 2 maten of zoiets... nou nou... Je gaat door voor de koelkast.
In kunst gebeurt dat. Geen probleem.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit kunst? Dan is het oeuvre van Frans Bauer ook kunst, en Kuifje literatuur.
Wat zou jij ervan vinden als jij morgen op Utrecht Centraal een levensgroot schilderij ziet, waarop de Gay Pride evident in een Sodom-achtige setting is afgeschilderd, en je ziet dat homoseksuelen in brand staan en onder schot worden gehouden?
Of een ets van een lynchpartij die laat zien dat hordes dolle kaalkopjes een moslima aan een boom opknopen?
Dat vind jij allemaal prima? Ik weet zeker van niet; je hebt dan ook een laag boter op je hoofd waar een smokkelaar in de jaren '50 van de vorige eeuw jaloers op zou zijn.
Precies.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als er aangifte gedaan is door Clairy Polak en het OM meent dat het PVV Kamerlid voor deze uitspraak zich voor de rechter zou moeten verantwoorden.
Nee, ik had het daar over bananen die een zandkasteel bouwen en daarna een ballontochtje maken.quote:
Ook Aboutaleb wordt beveiligd. Dat is zeker ook uit politiek winstbejag.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is heel erg aannemelijk dat er politieke druk is uitgevoerd op de NCTb. De regering heeft geen behoefte aan een extra stok voor Wilders om mee te slaan (en die was er geweest als hij geen beveiliging had gekregen). Natuurlijk is dat niet te bewijzen, maar dat zeg ik ook nergens. 'Ik denk' is trouwens ook niet gelijk aan 'ik ben 100% overtuigd.'
quote:Op woensdag 9 september 2009 15:29 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, ik had het daar over bananen die een zandkasteel bouwen en daarna een ballontochtje maken.
Het is toch te sneu voor woorden. Wilders is al jarenlang zijn leven niet zeker, en er zijn nog steeds goedpraters die beweren dat het allemaal wel mee valt. Ongeacht wat je van Wilders vindt, dit is volkomen onacceptabel.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:37 schreef gokk het volgende:
als je denkt dat je bedreigd wordt moet je vooral aangifte doen,maar dat wil dan nog niet zeggen dat je werkelijk bedreigd bent.dat zoeken ze dan maar uit.
als er ergens een pop opgehangen wordt en daar gaat de suggestie van uit dat dat een statement richting "blondie"is dan is blondie er dus als de kippen bij om alarm te slaan en de pers te mobiliseren want och heden:hij wordt bedreigd en hij is al zo zielig...komop nou toch stelletje neuzelaars.de hele middag ouwehoeren over niks.get a life
Het is 'kunst' als het jou goed uitkomt.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]
In kunst gebeurt dat. Geen probleem.
Ach kom nou niet met dat zieligheidsverhaal over dat hij zijn leven niet zeker is. HOe weet je dat nou. En waarom zou dit zo erg zijn? Je moet wel heel veel fantasie hebben om hier een directe bedreiging in te zien, kom nou toch.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is toch te sneu voor woorden. Wilders is al jarenlang zijn leven niet zeker, en er zijn nog steeds goedpraters die beweren dat het allemaal wel mee valt. Ongeacht wat je van Wilders vindt, dit is volkomen onacceptabel.
Ik doe niet steeds alsof, ik denk/dacht werkelijk dat je het bent.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]Maar je doet steeds alsof ik een moslim ben, wat dus niet zo is.
Een onverlaat? We hadden het toch over kunstenaars?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is 'kunst' als het jou goed uitkomt.
Hoe zou je het vinden als een onverlaat op het parkeerterrein van je werkgever een afbeelding van jou met een mes door je schedel op je autoruit plakt en daaronder de tekst 'R.I.P. *naam*'?
Dus dat gedoe met Nekschot en al die cartoons, al dan niet uit Denemarken, hadden onze politici en de moslims overheen moeten stappen volgens jou?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:42 schreef SCH het volgende:
Politici moeten eens kappen met dit soort valse pr en gewoon hun werk doen, net als vroger. Toen kwamen aangiftes nooit in de publiciteit.
quote:Op woensdag 9 september 2009 15:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik doe niet steeds alsof, ik denk/dacht werkelijk dat je het bent.
Maar nu heb je me gecorrigeerd. Helemaal duidelijk.
Het strookt niet met hoe Wilders hier op reageert. De dubbele agenda's zijn zo enorm dik. Als je voor de vrijheid van meningsuiting bent moet je niet plotseling met allemaal randvoowaarden komt op het moment dat het jou lastig gemaak wordt.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dus dat gedoe met Nekschot en al die cartoons, al dan niet uit Denemarken, hadden onze politici en de moslims overheen moeten stappen volgens jou?
Wanneer ben je een kunstenaar? Als je dat zelf roept? Als je studeert aan een kunstacademie? Als je een galerij met eigen werk hebt gevuld?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Een onverlaat? We hadden het toch over kunstenaars?
Het gaat mij om het principe. Ik ben zelf helemaal geen voorstander van de ultieme vrijheid van meningsuiting. Maar velen hier wel, en de PVV ook - behalve als het ze niet uitkomt.
Omdat de NCTb dat zegt. Omdat er meer mensen uit bepaalde hoeken worden bedreigd. Omdat er al eens doden zijn gevallen, niet alleen in Nederland, maar ook daarbuiten. Dat doet mij sterk vermoeden dat hier ook wat aan de hand is.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou niet met dat zieligheidsverhaal over dat hij zijn leven niet zeker is. HOe weet je dat nou.
Ik vind het onsmakelijk, en ik zou dit persoonlijk ook als zeer bedreigend opvatten. Net als jij overigens.quote:En waarom zou dit zo erg zijn? Je moet wel heel veel fantasie hebben om hier een directe bedreiging in te zien, kom nou toch.
Toen werd er vast ook wat minder bedreigd.quote:Politici moeten eens kappen met dit soort valse pr en gewoon hun werk doen, net als vroger. Toen kwamen aangiftes nooit in de publiciteit.
Maar goed, jij vindt dus dat je je heel snel beledigd en bedreigd mag voelen. Als je tenminste geen moslim bent, want die mogen dat niet?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wanneer ben je een kunstenaar? Als je dat zelf roept? Als je studeert aan een kunstacademie? Als je een galerij met eigen werk hebt gevuld?
Goede escape, dat wel; NVU-holbewoner: "nee meneer, ik bedoelde die hakenkruis spraypaint niet antisemitisch, maar ik wilde gewoon een artistiek statement maken!"
Nee hoor, er werd alleen niet zo hysterisch over gedaan en er werd geen slaatje uit geslagen zoals Wilders doet. Walgelijk om steeds te pimpen met je aangiftesquote:Op woensdag 9 september 2009 15:47 schreef Sachertorte het volgende:
Toen werd er vast ook wat minder bedreigd.
Nee hoor, maar zodra publieke figuren die met de dood bedreigd worden, door een stel kunstenmakers ergens in het openbaar 'vermoord' worden afgebeeld, is bij mij een grens overschreden.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar goed, jij vindt dus dat je je heel snel beledigd en bedreigd mag voelen. Als je tenminste geen moslim bent, want die mogen dat niet?
De suggestie van veel passanten kwam niet veel verder dan een flinke shockeffect. De politie heeft naar aanleiding daarvan veel telefoontjes gehad en is poolshoogte gaan nemen en samen met het OM de beslissing genomen de pop in beslag te nemen en de vier aan te houden.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:37 schreef gokk het volgende:
als je denkt dat je bedreigd wordt moet je vooral aangifte doen,maar dat wil dan nog niet zeggen dat je werkelijk bedreigd bent.dat zoeken ze dan maar uit.
als er ergens een pop opgehangen wordt en daar gaat de suggestie van uit dat dat een statement richting "blondie"is dan is blondie er dus als de kippen bij om alarm te slaan en de pers te mobiliseren want och heden:hij wordt bedreigd en hij is al zo zielig...komop nou toch stelletje neuzelaars.de hele middag ouwehoeren over niks.get a life
zo'n "tegenspelertaart"(wat een vindingquote:Op woensdag 9 september 2009 15:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is toch te sneu voor woorden. Wilders is al jarenlang zijn leven niet zeker, en er zijn nog steeds goedpraters die beweren dat het allemaal wel mee valt. Ongeacht wat je van Wilders vindt, dit is volkomen onacceptabel.
Dit dus inderdaad, ze mogen ook best een boete krijgen of een paar nachten in de cel doorbrengen. Mensen de dood in wensen is geen kunst.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee hoor, maar zodra publieke figuren die met de dood bedreigd worden, door een stel kunstenmakers ergens in het openbaar 'vermoord' worden afgebeeld, is bij mij een grens overschreden.
Bedreigen en geweld lijken mij wel een moreel verantwoorde randvoorwaarden. Het is verder ook niet dat Wilders dit zelf stelt of oplegt, maar wel laat toetsen door een onafhankelijke rechter.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Het strookt niet met hoe Wilders hier op reageert. De dubbele agenda's zijn zo enorm dik. Als je voor de vrijheid van meningsuiting bent moet je niet plotseling met allemaal randvoowaarden komt op het moment dat het jou lastig gemaak wordt.
Natuurlijk hoor. In de jaren vijftig werden er bij bosjes politieke moorden gepleegd, maar dat kwam gewoon niet in de krant. Toen had je nog ijzervreters.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, er werd alleen niet zo hysterisch over gedaan en er werd geen slaatje uit geslagen zoals Wilders doet. Walgelijk om steeds te pimpen met je aangiftes
wat moet ik toelichten dat jullie hier de hele middag zitten te neuzelen over zoiets onnozels als een aangifte over een pop en dat de "media"daar wel weer het nodige over zullen zeggen/schrijven en dat allemaal ter eer en meerder glorie van het kindeke Wilders????ga toch fietsenquote:Op woensdag 9 september 2009 15:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De suggestie van veel passanten kwam niet veel verder dan een flinke shockeffect. De politie heeft naar aanleiding daarvan veel telefoontjes gehad en is poolshoogte gaan nemen en samen met het OM de beslissing genomen de pop i beslag te nemen en de vier aan te houden.
Ik zie niet in waaruit nu moet blijken dat Wilders hiermee de pers heeft gemobiliseerd. Kun je dat nader toelichten?
Cultuurbarbaar. Een Sachertorte is een wereldberoemde Oostenrijkse taart.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef gokk het volgende:
[..]
zo'n "tegenspelertaart"(wat een vinding)snapt er dus echt de ballen van maar ja onacceptabel is natuurlijk een mooi woord om te gebruiken nietwaar en het klinkt ook wel heel erg gewichtig maar wat er nou echt onnacceptabel is......?lief taartje:onnacceptabel is dat er mensen zijn die klakkeloos/kritiekloos achter de retoriek van Wilders aanhobbelen en daar een soort identiteit aan ontlenen;dat is pas zielig
Om vervolgens verongelijkt daarover tot een niveau af te dalen die, met recht, door de academie als onhandig en naïef is omschreven.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef gokk het volgende:
[..]
zo'n "tegenspelertaart"(wat een vinding)snapt er dus echt de ballen van maar ja onacceptabel is natuurlijk een mooi woord om te gebruiken nietwaar en het klinkt ook wel heel erg gewichtig maar wat er nou echt onnacceptabel is......?lief taartje:onnacceptabel is dat er mensen zijn die klakkeloos/kritiekloos achter de retoriek van Wilders aanhobbelen en daar een soort identiteit aan ontlenen;dat is pas zielig
Suggereer dan niet dat Wilders hiermee de pers heeft gemobiliseerd of onderbouw dit dan simpelweg met feiten!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef gokk het volgende:
[..]
wat moet ik toelichten dat jullie hier de hele middag zitten te neuzelen over zoiets onnozels als een aangifte over een pop en dat de "media"daar wel weer het nodige over zullen zeggen/schrijven en dat allemaal ter eer en meerder glorie van het kindeke Wilders????ga toch fietsen
Als moslims dat doen, wordt er vrij snel moord en brand geschreeuwd.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedreigen en geweld lijken mij wel een moreel verantwoorde randvoorwaarden. Het is verder ook niet dat Wilders dit zelf stelt of oplegt, maar wel laat toetsen door een onafhankelijke rechter.
Ga je gang.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik ga ook even een zwarte pop maken met een bontjas, en die hier aan de boom hangen aan een strop, kijken of ik dan ook politieke immuniteit geniet omdat het kunst is?
Het gaat er om of er toen ook bedreigingen waren. Nou en of!!!!!quote:Op woensdag 9 september 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor. In de jaren vijftig werden er bij bosjes politieke moorden gepleegd, maar dat kwam gewoon niet in de krant. Toen had je nog ijzervreters.
Maar hier is op zich natuurlijk helemaal geen sprake van bedreiging of geweld. Het zijn mensen die overduidelijk kunstenaar zijn die een wat onsmakelijk tafereeltje hebben opgesteld. My God, laten we overal de censuur op toepassen ineensquote:Op woensdag 9 september 2009 15:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedreigen en geweld lijken mij wel een moreel verantwoorde randvoorwaarden.
Ik vind dit wel heel erg gemakkelijk, maar afgezien daarvan weerhoudt het moslims ogenschijnlijk niet ook aangifte te doen bij voor hen onwelgevallige zaken.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Als moslims dat doen, wordt er vrij snel moord en brand geschreeuwd.
Ik ben er niet zo voor om met iedere wissewasje naar de rechter te stappen en ons overvolle s ysteem te belasten, het kost ook nog eens geld.
Dus als er anno 2009 een soort anti-islamitische 'Der Stürmer' zou worden uitgegeven, heb jij er vrede meequote:Op woensdag 9 september 2009 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar hier is op zich natuurlijk helemaal geen sprake van bedreiging of geweld. Het zijn mensen die overduidelijk kunstenaar zijn die een wat onsmakelijk tafereeltje hebben opgesteld. My God, laten we overal de censuur op toepassen ineensOh nee, niet overal he, alleen als het om rechtse politici gaat
Je kunt met allerlei absurde voorbeelden komen maar houd het gewoon even bij deze kwestie. En het gaat niet om mij maar om Wilders. Om zijn maatstaven en agenda en manier van handelen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus als er anno 2009 een soort anti-islamitische 'Der Stürmer' zou worden uitgegeven, heb jij er vrede mee?
Dus je vindt het prima om van allerlei onzinnige dingen aangifte te doen? Ik niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg gemakkelijk, maar afgezien daarvan weerhoudt het moslims ogenschijnlijk niet ook aangifte te doen bij voor hen onwelgevallige zaken.
En dat jij het niet eens bent met de totale hoeveelheid aangiften in relatie tot de juridisch systeem en de kosten zal bijvoorbeeld moslims echt niet weerhouden aangifte te doen wanneer zij dit nodig achten.
Iedereen heeft die vrijheid en ik vind het niet minder dan moreel verwerpelijk als men zou pleiten voor het inperken van bepaalde rechten uit financiële overwegingen.
Wilders zou zich nooit verlagen tot het uiten van dit soort walgelijkheden.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt met allerlei absurde voorbeelden komen maar houd het gewoon even bij deze kwestie. En het gaat niet om mij maar om Wilders. Om zijn maatstaven en agenda en manier van handelen.
Er waren klaarblijkelijk al de nodige telefoontjes naar de politie gepleegd van passanten die het niet zo overduidelijk opvatten.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar hier is op zich natuurlijk helemaal geen sprake van bedreiging of geweld. Het zijn mensen die overduidelijk kunstenaar zijn die een wat onsmakelijk tafereeltje hebben opgesteld. My God, laten we overal de censuur op toepassen ineensOh nee, niet overal he, alleen als het om rechtse politici gaat
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wilders zou zich nooit verlagen tot het uiten van dit soort walgelijkheden.
Ik vind het prima dat jij allerlei zaken onzinnig vindt.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je vindt het prima om van allerlei onzinnige dingen aangifte te doen? Ik niet.
Ja, er is wel meer in de openbare ruimte wat neit begrepen wordt. Is dat nu ineens weer een criteriumquote:Op woensdag 9 september 2009 16:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er waren klaarblijkelijk al de nodige telefoontjes naar de politie gepleegd van passanten die het niet zo overduidelijk opvatten.
Je zou daar nietsvermoedend met je kinderen lopen. Die moeten dit ook maar in enen begrijpen dat het om kunst gaat?
Kom je weer met je domme gezeik. Voer een discussie of blijf wegquote:Op woensdag 9 september 2009 16:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij allerlei zaken onzinnig vindt.
Jouw opvattingen zijn echter niet de heersende normen.
DFaar kan je toch best een object van maken? BNij kunst gaat het er niet om of het smakelijk is, of kwetsend of wat dan ook.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Hier moet toch ook wel wat kunstzinnigs mee te doen zijn?![]()
[ afbeelding ]
Gezocht: dubbelgangers van linkse politici, graag een PM'tje aan mijn persoon.
Sommige van zijn uitspraken zijn niet fris, maar nog niet één keer heeft Wilders opgeroepen tot geweld of hetzes tegen andere mensen.quote:
Ik hoef niets goed te praten en dat doe ik ook niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, er is wel meer in de openbare ruimte wat neit begrepen wordt. Is dat nu ineens weer een criterium
Hoe ver wil je draaien om dit goed te praten.
Het staat gewoon haaks op de vrijheid van meningsuiting, blijkbaar zijn jullie en Wilders daar toch geen voorstander van. Waarvan akte. Maar zeik er dan godverdomme ook nooit meer over
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef damian5700 het volgende:
Aangifte doen staat niet haaks op de vrije meningsuiting. Je raaskalt.
Nee hoor, zij doen dat niet. En ik ben van mening dat Wilders niet anders doet dan oproepen tot haat en hetzes.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sommige van zijn uitspraken zijn niet fris, maar nog niet één keer heeft Wilders opgeroepen tot geweld of hetzes tegen andere mensen.
Deze 'kunstenaars' doen dat impliciet wel.
Probeer eens die megalomane trekjes van je in toom te houden!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom je weer met je domme gezeik. Voer een discussie of blijf weg
Mwah, jij en je kornuiten zijn daar echt veel beter in.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, zij doen dat niet. En ik ben van mening dat Wilders niet anders doet dan oproepen tot haat en hetzes.
Zij hebben een messteek in het hoofd van Wilders afgebeeld. Met zulke uitingen schep je een bepaald klimaat. Ik heb voldoende vertrouwen in onze rechtsstaat om te stellen dat dit tuig dan ook veroordeeld zal worden.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, zij doen dat niet. En ik ben van mening dat Wilders niet anders doet dan oproepen tot haat en hetzes.
quote:Op woensdag 9 september 2009 16:36 schreef damian5700 het volgende:
Je bent weer op een onverdraagzame manier de discussie naar jouw hand te zetten, klein pubertje.
Dat meen je toch niet? Dat is nog erger dan de Kulturkammer. We gaan toch niet terug naar dat soort praktijken. Please...quote:Op woensdag 9 september 2009 16:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zij hebben een messteek in het hoofd van Wilders afgebeeld. Met zulke uitingen schep je een bepaald klimaat. Ik heb voldoende vertrouwen in onze rechtsstaat om te stellen dat dit tuig dan ook veroordeeld zal worden.
kijk dat bedoel ik nou,die damian heeft een hoogstaand niveau en gebruikt zelfs zulke moeilijke woorden als megalomaan,nou dan ben je echt welzeergeleerd en we raken allemaal onder de indruk en worden bang als we aangesproken worden met :"klein pubertje"Ja dat is pas niveauquote:Op woensdag 9 september 2009 16:36 schreef damian5700 het volgende:
Je bent weer op een onverdraagzame manier de discussie naar jouw hand te zetten, klein pubertje.
Bij Pim begon het toch ook met "onschuldige" stronttaartenquote:Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet? Dat is nog erger dan de Kulturkammer. We gaan toch niet terug naar dat soort praktijken. Please...
Nee, ik had mijn mening over jouw opvatting van de kosten voor het juridisch systeem al gegeven.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]Jij dus. Jij zegt weer halverwege dat de ander er niet toe doet. Ja lekker makkelijk zeg.
Je mag emigreren.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet? Dat is nog erger dan de Kulturkammer. We gaan toch niet terug naar dat soort praktijken. Please...
Wel alstublieft opletten! Het was een criterium van de politie in overleg met het OM om de vier aan te houden en de pop in beslag te nemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, er is wel meer in de openbare ruimte wat neit begrepen wordt. Is dat nu ineens weer een criterium
Want Wilders aan een strop in een boom met een mes in het hoofd is kunst en cultuur?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is kunst. Wou je dat aan banden leggen??? Kunst gaat niet uit van smaak. Ik kijk al 3 maanden tegen een opblaasdrol van 15 bij 30 meter aan bv. Is iemand heel rijk mee geworden.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Want Wilders aan een strop in een boom met een mes in het hoofd is kunst en cultuur?![]()
Als ik dat vroeger had geweten dan had ik wel leukere spreekbeurten op school kunnen houden met Culturele vorming.
Dream on.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wel alstublieft opletten! Het was een criterium van de politie in overleg met het OM om de vier aan te houden en de pop in beslag te nemen.
Die aanhouding is geen gevolg van de aangifte van Wilders.
En als ik nou een Mohamed pop maak, met een mes in de borstkas gestoken, en de tekst "good riddance" er op, is het dan nog kunst?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is kunst. Wou je dat aan banden leggen??? Kunst gaat niet uit van smaak. Ik kijk al 3 maanden tegen een opblaasdrol van 15 bij 30 meter aan bv. Is iemand heel rijk mee geworden.
Als het als kunstobject is bedoeld, dan wel. Maar waarom speculeren. Er ligt toch een duidelijke casus en het ging hier om kunstenaars.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En als ik nou een Mohamed pop maak, met een mes in de borstkas gestoken, en de tekst "good riddance" er op, is het dan nog kunst?
en nog arrogant ook en fijn dat die aanhouding niet het werk van wilders was: hoera maar waar heb je het eigenlijk over.snap dan toch eens dat je zit te neuzelen of is dat te moeilijk ofzo.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wel alstublieft opletten! Het was een criterium van de politie in overleg met het OM om de vier aan te houden en de pop in beslag te nemen.
Die aanhouding is geen gevolg van de aangifte van Wilders.
Die ondanks dit verhaal door de politie zijn aangehouden wegens bedreiging van een politicus.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het als kunstobject is bedoeld, dan wel. Maar waarom speculeren. Er ligt toch een duidelijke casus en het ging hier om kunstenaars.
Ja treurig genoeg toch. Opgepakt vanwege kunst, het moet niet gekker worden. Of vonden jullie dat bij Nekschot ook neit?quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die ondanks dit verhaal door de politie zijn aangehouden wegens bedreiging van een politicus.
Tsja en hoe zou dat nou komen??????kijk aardige damian:kunst is er om op een bepaalde manier iets aan de orde te stellen(een maatschappelijk probleem o.i.d.)en dat soms op een choquerende manier gewoon om mensen aan het denken te zetten of om andere redenen.het is slechts een medium.Een kunstwerk kun je mooi vinden of lelijk maar het blijft gewoon een object....en je kunt dat object verwijderen:de gedachte achter het object kun je niet verwijderen.al zijn er mensen die dat wel graag zouden willen.dus die pop is maar een pop en de lading wordt eraan gegeven door de mensen die er naar kijken.....tsja...quote:Op woensdag 9 september 2009 17:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die ondanks dit verhaal door de politie zijn aangehouden wegens bedreiging van een politicus.
Joh, blijf eens van de fles af en leer eens niet in shizofrene termen uit je nek te lullen of zoek eens hulp.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:53 schreef gokk het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik nou,die damian heeft een hoogstaand niveau en gebruikt zelfs zulke moeilijke woorden als megalomaan,nou dan ben je echt welzeergeleerd en we raken allemaal onder de indruk en worden bang als we aangesproken worden met :"klein pubertje"Ja dat is pas niveau
Wanneer dit kan, zal dat dan ook gewoon moeten kunnen. Waar ik net zo min achter zou staan.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Mwah lijkt er eerder op alsof een Arabier vermoord is door een fan van Wilders.
Werd daarbij cartoons gebruikt met allemaal moslims die ze op zouden moeten hangen? Zo ja, laat die eens zien?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar zo kun je de Deense cartoons e.d. ook uitleggen. Dat wilden we toch juist niet?
We waren toch zo voor vrijheid en zo?
Gaan we nu ineens wel voor censuur zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |