abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72577826
Eerste bericht, kunstenaar opgepakt voor bedreiging
quote:
Kunstenaars opgepakt voor bedreiging Wilders
DEN HAAG - Vier studenten van de Haagse Kunstacademie zijn in Den Haag aangehouden vanwege bedreiging van PVV-leider Geert Wilders.

Het gaat om drie vrouwen en een man die betrokken zouden zijn bij een project bij het Centraal Station. Daar was een pop aan een galg gehangen, met een zak over het hoofd. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders gestoken, met nepbloed er omheen. Het kunstproject trok veel bekijks en het gebied is zelfs enige tijd afgezet door de politie.

De Kunstacademie laat weten het om een kunstproject van een eerstejaars ging. 'Een statement maken is op zich goed, maar dit was een onhandige en naïeve actie,' aldus de academie.

Het Openbaar Ministerie neemt de zaak uiterst serieus. Geert Wilders heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
quote:
Jonge kunstenaars op vrije voeten

DEN HAAG - De vier studenten van Haagse Kunstacademie die dinsdag waren aangehouden wegens bedreiging van PVV-leider Geert Wilders zijn weer op vrije voeten.

De drie vrouwen en een man zouden betrokken zijn bij een kunstproject waarbij een pop aan een galg was gehangen bij het Centraal Station in Den Haag. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders vastgemaakt, met nepbloed erbij.

Het kunstwerk zorgde voor veel ophef in de omgeving. Eén student wordt nog als verdachte gezien. Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34283

Leuk kunstprojectje!!! creatief
NAP + 0,12
  woensdag 9 september 2009 @ 12:11:57 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72578191
Toen ik het bericht zo las, dacht ik eerder aan een (uitgebeelde) aanslag vanwege Wilders, dan een (uitgebeelde) aanslag óp Wilders... Anders hadden ze z'n foto wel op dat hoofd geplakt

Maar goed, het gebrek aan creativiteit spat er vanaf natuurlijk. Sowieso het hele idee dat het de taak van de Kunstwereld moet zijn om de samenleving op te schudden, vind ik een beetje uit de tijd...
pi_72578194
quote:
Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
pi_72578245
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
pi_72578266
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
Ongelooflijk.

Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72578270
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
In ieder geval zou Wilders dan voor vrijspraak hebben gepleit, denk ik.
pi_72578301
quote:
Niet natuurlijk. !
pi_72578325
quote:
Profeet Mo zou iig geen aangifte doen!

+1 4 tha Prophet!

Wilders
pi_72578339
quote:

[..]

Dat is hij dan ook helemaal niet. Hij wil alle Moslims ook de mond snoeren namelijk.

Verder, eerste jaars? Een paar weken bezig, en nu al zoiets. Prachtig
pi_72578367
quote:
Waarschijnlijk helemaal niet, want dat is geen bedreiging. En voor godslaster wordt al decenia niemand meer gestraft.
pi_72578388
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ongelooflijk.

Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
pi_72578413
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting.

"Doodsbedreiging", jij bent echt van het padje af.
pi_72578475
quote:

[..]

Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_72578491
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Nog erger.
pi_72578564
quote:

[..]

Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72578579
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Volgens mij is hij daar ook niet voor opgepakt. Echter was dat wel een onjuiste voorstelling van zaken. Dat is niet verboden, maar wel onwenzelijk.
pi_72578587
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
pi_72578590
Überhaubt dat kunststudenten hun politieke overtuiging zo mogen uiten, dmv van 'kunst'.
Lijkt mij ook wel eens een uitdaging, om een negerslaafpop op te hangen als protest tegen het imperialistische verleden van Nederland in bv Suriname
pi_72578600
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:

[..]

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen met kunst te maken?
Het waren eerste jaars he, ze moeten nog leren
pi_72578618
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het kan zo worden opgevat.
Dat ligt dan vooral aan de lange tenen van Wilders (:r).
pi_72578632
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:

[..]

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
En wat heeft dit Vernielde ambulance blijkt 'kunst'
met kunst te maken?
  woensdag 9 september 2009 @ 12:30:12 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72578646
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72578669
quote:

[..]

Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...
pi_72578676
quote:

[..]

Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.

En hoe iets kan worden opgevat doet er niet toe. Dat heeft Wilders zelf ook meerdere malen gezegd in zijn zogenaamde strijd voor het vrije woord. Waar hij eigenlijk mee bedoelt dat hij alles mag zeggen wat hij wil, maar mensen die het niet met hem eens zijn niet.
pi_72578680
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Montov het volgende:
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
!
pi_72578687
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...
+ hij is een aandachtsgeil publiek figuur.
pi_72578732
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Net als die twee kunstenaars, die zich eigenlijk niet eens kunstenaar mogen noemen blijkbaar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72578771
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Net als die twee kunstenaars, die zich eigenlijk niet eens kunstenaar mogen noemen blijkbaar.
Ik denk ook niet dat die studenten zo zielig zouden zijn om aangifte te doen als Wilders het zelfde met hun foto's zou doen.
pi_72578781
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan zou jij er dus geen problemen mee hebben als iemand ergens een pop van Mohammed ophangt met een mes in zijn borst waaraan een lijst hangt met daarop alle slachtoffers van islamitisch terrorisme?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 9 september 2009 @ 12:35:24 #30
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72578782
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Ze zitten ook pas een paar weken op de Kunstacademie he
pi_72578814
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

mwahhh.... zou maar een beetje dimmen

Een cartoontje van een dooie pedofiele warlord met bomtulband heeft tot menige doden, vlagverbranding, boycotten en afgebrande ambassades gezorgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-09-2009 12:39:41 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 12:37:14 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72578832
Gelukkig komen deze veelbelovende, geëngageerde artistiekelingen over een paar jaar in de kunstsubsidieregelingen.

En dan die academie die zegt dat het niet handig is, je moet ze gewoon van de opleiding aftrappen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_72578840
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan zou jij er dus geen problemen mee hebben als iemand ergens een pop van Mohammed ophangt met een mes in zijn borst waaraan een lijst hangt met daarop alle slachtoffers van islamitisch terrorisme?
Damn, dat zal een lange lijst worden
pi_72578843
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.
Wat een onnozelheid. Ik geef een voorbeeld, om je te laten invoelen dat dit geen onschuldig kuntswerkje is. Ik weet in ieder geval dat als iemand van mij zo'n 'kunstwerk' zou maken, ik me daar heel ongemakkelijk bij zou voelen.
quote:
En hoe iets kan worden opgevat doet er niet toe. Dat heeft Wilders zelf ook meerdere malen gezegd in zijn zogenaamde strijd voor het vrije woord. Waar hij eigenlijk mee bedoelt dat hij alles mag zeggen wat hij wil, maar mensen die het niet met hem eens zijn niet.
Hou toch op. Alle normale mensen zouden dit als doodsbedreiging opvatten. Dan kan de kunstenaar wel beweren dat het niet zijn bedoeling was, maar als dat verweer geaccepteerd wordt dan kunnen we het begrip doodsbedreiging wel afschaffen.
pi_72578845
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

mwahhh.... zou maar een beetje dimmen mekkertje.

Een cartoontje van een dooie pedofiele warlord met bomtulband heeft tot menige doden, vlagverbranding, boycotten en afgebrande ambassades gezorgd.
Maar Wilders is toch "anders" dan dat? Dat is toch juist wat hij bestrijdt?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-09-2009 13:49:35 ]
pi_72578874
quote:

[..]

Zo krijgt hij zijn portie aandacht weer en gaan er weer hersenlozen op hem stemmen
pi_72578891
quote:
Je begint aardig op Wilders te lijken. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.
pi_72578895
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:37 schreef Dagonet het volgende:
Gelukkig komen deze veelbelovende, geëngageerde artistiekelingen over een paar jaar in de kunstsubsidieregelingen.

En dan die academie die zegt dat het niet handig is, je moet ze gewoon van de opleiding aftrappen.
Ja, had het niet beter kunnen verwoorden
pi_72578911
Kunst moet reacties uitlokken!
De hypocrisie van Wilders is aangetoond!
Mission accomplished voor de studenten in kwestie. Dikke voldoende, Geslaagd.
pi_72578941
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waar komt die vergelijking Wilders/Mohammed eigenlijk steeds vandaan? Zie je Wilders als een profeet? Zijn woord als het woord van een almachtige god; je volgt hem omdat je bang bent in de hel te komen?

Of zie je Mohammed als voorvechter van het vrije woord? Iemand die durfde te zeggen wat anderen stiekem dachten. Denk je dat Mohammed zijn haar blondeerde?
  woensdag 9 september 2009 @ 12:40:42 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72578944
En Wilders doet al aangifte van een gasaanval als z'n vrouw in bed een scheet laat, hij mag daar ook wel wat zorgvuldiger mee omgaan.

Maar goed, tegenwoordig is alles toegestaan onder het mom van kunst dus deze gasten zullen vrolijk verder kunnen gaan met hun nutteloze verzinsels.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_72578946
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:39 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
  woensdag 9 september 2009 @ 12:41:14 #43
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72578958
Mensen die dit Wilders gaan verwijten

Die man krijgt tientallen doodsbedreigingen per jaar binnen, en daar wordt gewoon linea recta aangifte van gedaan. Dat is de enige haalbare aanpak die je kan gebruiken als politicus.

Natuurlijk doet ie hier aangifte van! Laat politie en OM maar bepalen wat ze er verder mee doen...
pi_72578969
Het hypocriete gedrag van een aantal users hier
Dat Wilders al jaren bewaking nodig heeft voor zijn veiligheid.
En dat het nodig is in Nederland heeft de recentelijke geschiedenis al meerdere malen bewezen.
pi_72579025
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:39 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Hoe zit dat dan met die cartoons over die nepprofeet mohammed? Daar viel de hele moslim gemeenschap over.
Of is dat anders? Omdat het jou zo uitkomt?

Als je een voorbeeld zoekt over hypocrisie...
pi_72579029
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat een onnozelheid. Ik geef een voorbeeld, om je te laten invoelen dat dit geen onschuldig kuntswerkje is. Ik weet in ieder geval dat als iemand van mij zo'n 'kunstwerk' zou maken, ik me daar heel ongemakkelijk bij zou voelen.
En ik zeg je dat je voorbeeld iets heel anders is dan de situatie. Ik zou er geen seconde wakker van liggen als er zo'n 'kunstwerk' van mij gemaakt werd. Zeker niet als ik een publiek figuur was.
quote:
Hou toch op. Alle normale mensen zouden dit als doodsbedreiging opvatten. Dan kan de kunstenaar wel beweren dat het niet zijn bedoeling was, maar als dat verweer geaccepteerd wordt dan kunnen we het begrip doodsbedreiging wel afschaffen.
Het is gewoon een provocatie. Van Wilders mag alles toch gezegd/getekend/afgebeeld worden? Blijkbaar toch niet als het om zijn persoontje gaat.
pi_72579058
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:40 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar komt die vergelijking Wilders/Mohammed eigenlijk steeds vandaan? Zie je Wilders als een profeet? Zijn woord als het woord van een almachtige god; je volgt hem omdat je bang bent in de hel te komen?

Of zie je Mohammed als voorvechter van het vrije woord? Iemand die durfde te zeggen wat anderen stiekem dachten. Denk je dat Mohammed zijn haar blondeerde?
Wie zegt dat ik ze vergelijk? Op het moment dat dit soort dingen bij Wilders gedaan worden, dan is heeft iedereen het over "het vrije woord", en moslims voorop. En ze hebben 100% gelijk, vrijheid van meningsuiting is vrijheid van meningsuiting.

Maar wee je gebeente als je een spotprent over Mohammed maakt, dan gaat het ineens over respect voor religie. Waarom moeten mensen respect hebben voor een religie als de beoefenaars van die religie geen respect voor die mensen heeft? En waarom gaat "het vrije woord" argument dan ineens niet op volgens de beoefenaars van die religie?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72579099
Mensen die hier een serieuze doodsbedreiging in zien.
pi_72579107
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met die cartoons over die nepprofeet mohammed? Daar viel de hele moslim gemeenschap over.
Of is dat anders? Omdat het jou zo uitkomt?

Als je een voorbeeld zoekt over hypocrisie...
Maar zijn die verboden? Nee.
pi_72579137
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Snapcount2 het volgende:
Maar wee je gebeente als je een spotprent over Mohammed maakt, dan gaat het ineens over respect voor religie. Waarom moeten mensen respect hebben voor een religie als de beoefenaars van die religie geen respect voor die mensen heeft? En waarom gaat "het vrije woord" argument dan ineens niet op volgens de beoefenaars van die religie?
Nogmaals, er is nog geen van die spotprenten verboden in Nederland.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:49:31 #51
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72579155
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En ik zeg je dat je voorbeeld iets heel anders is dan de situatie. Ik zou er geen seconde wakker van liggen als er zo'n 'kunstwerk' van mij gemaakt werd. Zeker niet als ik een publiek figuur was.
Dat is lekker makkelijk gezegd voor iemand die niet al jarenlang bedreigd wordt met van alles, die niet continu bewaakt moet worden, die wél een prive-leven kan leiden, die wel gewoon de deur uit kan lopen, die niet constant hoeft te vrezen dat een van z'n familieleden wordt aangevallen.
pi_72579156
quote:
Beetje onnozele vraag, niet?
Het gaat die moslims helemaal niet om gelijke behandeling. Ze willen alleen maar provoceren. En als ze dan eens een tikje terug krijgen, janken ze om respect en recht van vrije mening.
Het zijn soms net kleine kinderen die hun zin niet kunnen krijgen.
pi_72579162
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Weet je, daar geloof ik nu eens helemaal niets van. En dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat Wilders al jarenlang persoonsbeveiliging heeft, dat is uiteraard niet voor niets. Als je als publiek figuur al jarenlang beveiliging 'geniet' dan denk ik niet dat je van zulke 'grapjes' gecharmeerd bent.
quote:
[..]

Het is gewoon een provocatie. Van Wilders mag alles toch gezegd/getekend/afgebeeld worden? Blijkbaar toch niet als het om zijn persoontje gaat.
Ik meen me niet te kunnen herinneren dat Wilders ooit heeft gepleit voor vrijheid van doodsbedreiging.
pi_72579207
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar zijn die verboden? Nee.
Klopt... maar na dat er veel aan vooraf ging, ook van justitie.
Dus eerst schuiven naar de argumentatie van de moslims, om daarna hun hypocrisie te onderkennen en het van tafel vegen. Het kwaad was al geschied.
Het verbaasd me ook niks dat je die kant van het verhaal niet benoemd.
pi_72579222
quote:

[..]

Wie zegt dat ik ze vergelijk?
Ik. Dat doe je door iemand dezelfde situatie voor te leggen met als enig verschil de persoon in kwestie. Je stelt zelfs dat de reactie exact dezelfde zou moeten zijn. Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?
pi_72579227
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nogmaals, er is nog geen van die spotprenten verboden in Nederland.
Heb ik het over het OM? Nee, ik heb het over moslims in Nederland die heel selectief zijn over "het vrije woord". (Net als Wilders overigens...)
pi_72579294
Een pop aan een galg, een mes en bloed vind ik weinig satirisch of van een blijk getuigen dat men enigszins wat goeds over heeft voor het lijdend voorwerp.
Volgens mijn moraal is het smakeloos en onder het kopje van vrije meningsuiting is niet eindeloos is dit een goed voorbeeld van uitingen waarbij ik zou zeggen dat niet alles gezegd en gedaan zou moeten worden.

Onhandig en naïef is een prima omschrijving van dit statement.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_72579314
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik. Dat doe je door iemand dezelfde situatie voor te leggen met als enig verschil de persoon in kwestie. Je stelt zelfs dat de reactie exact dezelfde zou moeten zijn. Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?
Dat klopt ook, de reactie zou ook exact hetzelfde moeten zijn. Wilders is net zo speciaal voor mij als Mohammed speciaal voor mij is.

Wilders is net zo speciaal voor het Nederlands recht als Mohammed speciaal voor het Nederlands recht is, en dat is hier in Nederland nog altijd de norm.
pi_72579320
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Heb ik het over het OM? Nee, ik heb het over moslims in Nederland die heel selectief zijn over "het vrije woord". (Net als Wilders overigens...)
Waarom is dat relevant? Wat hebben moslims hiermee te maken. Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.
pi_72579351
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je begint aardig op Wilders te lijken. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.
Jij neemt hem serieus?
pi_72579366
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant? Wat hebben moslims hiermee te maken. Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.
Moslims steken voor minder alle vlaggen in de hens.
pi_72579371
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Beetje onnozele vraag, niet?
Het gaat die moslims helemaal niet om gelijke behandeling. Ze willen alleen maar provoceren. En als ze dan eens een tikje terug krijgen, janken ze om respect en recht van vrije mening.
Het zijn soms net kleine kinderen die hun zin niet kunnen krijgen.
Onnozele vraag? Aan de reacties hier te zijn blijkbaar niet.
pi_72579403
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef damian5700 het volgende:
Een pop aan een galg, een mes en bloed vind ik weinig satirisch of van een blijk getuigen dat men enigszins wat goeds over heeft voor het lijdend voorwerp.
Volgens mijn moraal is het smakeloos en onder het kopje van vrije meningsuiting is niet eindeloos is dit een goed voorbeeld van uitingen waarbij ik zou zeggen dat niet alles gezegd en gedaan zou moeten worden.
Nu het om Wilders gaat is de grens van de vrijheid van meningsuiting volgens Wilders-adept Damian bereikt. Typisch.
pi_72579428
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:55 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Jij neemt hem serieus?
Uiteraard niet.
Maar de gelijkenis was treffend.
pi_72579464
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat klopt ook, de reactie zou ook exact hetzelfde moeten zijn. Wilders is net zo speciaal voor mij als Mohammed speciaal voor mij is.
Voor jou ja, maar dat was mijn vraag niet he? Of vraag je jezelf altijd in de tweede persoon enkelvoud af hoe je zou reageren wanneer er 'iets' met Mohammed zou gebeuren?
pi_72579505
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk gezegd voor iemand die niet al jarenlang bedreigd wordt met van alles, die niet continu bewaakt moet worden, die wél een prive-leven kan leiden, die wel gewoon de deur uit kan lopen, die niet constant hoeft te vrezen dat een van z'n familieleden wordt aangevallen.
Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.
pi_72579526
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:58 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Voor jou ja, maar dat was mijn vraag niet he? Of vraag je jezelf altijd in de tweede persoon enkelvoud af hoe je zou reageren wanneer er 'iets' met Mohammed zou gebeuren?
Jouw vraag was ook niet relevant voor wat ik beweerde. Bovendien negeer je stukken uit mijn posts dus gunde ik mezelf ook wat vrijheid bij het beantwoorden van jouw vraag.
pi_72579558
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Juist daarom zou hij om de zoveelste 'bedreiging' (wat het dus niet is) zijn schouders moeten ophalen. Alle bekende politici krijgt bedreigingen binnen, die hoor ik niet janken.
En juist de politicus die het vrije woord zo belangrijk vindt, jankt wel.
pi_72579560
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Weet je, daar geloof ik nu eens helemaal niets van. En dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat Wilders al jarenlang persoonsbeveiliging heeft, dat is uiteraard niet voor niets. Als je als publiek figuur al jarenlang beveiliging 'geniet' dan denk ik niet dat je van zulke 'grapjes' gecharmeerd bent.
quote:
Ik meen me niet te kunnen herinneren dat Wilders ooit heeft gepleit voor vrijheid van doodsbedreiging.
Het is dan ook geen doodsbedreiging.
pi_72579602
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Jouw vraag was ook niet relevant voor wat ik beweerde.
Wat een grappige cirkelredenering.
pi_72579611
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Of het werkelijk een bedreiging is, een verkapte bedreiging of een onnozel kunstprojectje is tot nu toe enkel bekend van de kunstenaars zelf. Daar wordt terecht aan getwijfeld. Dankzij een aangifte wordt dat uitgezocht.
Normale gang van zaken lijkt me, of je wilt ons rechtssysteem even aanpassen omdat het hier een zaak is tegen de persoon die je liever niet ziet. Dan zitten met een voorkeursbehandeling op basis van je vooroordeel. Gaat niet werken en zou je ook in moeten zien.

Tenzij...
pi_72579616
Zouden we het plaatje omdraaien, en dit bv. een Groen Links/PvdD 2e kamerlid gebeuren, dan liggen bij de daders de ramen er snel uit.
En dan noem ik de bedreigingen nog niet eens
pi_72579681
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef Meh7 het volgende:

Wilders heeft de mond vol over het vrije woord en dat doet hij bij elk klein dingetje aangifte.
Dat is pas nadat de uitingen zijn gebezigd. Men heeft binnen de democratische rechtsorde een individueel recht om uitingen door een rechter te laten toetsen.

Met het vrije woord bedoelt men tegen censuur van bepaalde onderwerpen en uitingen. In bijvoorbeeld Nederland en Denemarken heeft men an sich niets met een verbod op het afbeelden van Mohammed, zoals dit wel gangbaar is binnen de moslimwereld.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:04:05 #74
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72579684
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Juist omdat hij zoveel bedreigingen binnen krijgt, moet hij een aanpak verzinnen waarbij elke bedreiging gelijk naar de politie geleid wordt.

Het is toch van de zotte dat je het maar moet laten gaan, omdat het normaal geworden is?
pi_72579714
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zeg nou maar gewoon dat Wilders gelijk heeft want reacties zoals deze gaan ook nergens over.
pi_72579720
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dankzij jouw geloofbroeders heeft Wilders al jaren beveiliging en geen normaal privéleven meer.

Islam is toch vrede?
pi_72579724
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

[..]

Het is dan ook geen doodsbedreiging.
Hoe weet je dat eigenlijk zo zeker? Er is niets bekend van deze 'kunstenaars', behalve dat ze dit dubieuze werkstuk hebben afgeleverd. Als je zoals Wilders al jarenlang ondergedoken zit vanwege erntsige bedreigingen, zou ik er niet te snel op vertrouwen dat dit wel mee zal vallen. Daarom: aangifte, en laat de politie maar uitzoeken hoe serieus dit genomen moet worden.
pi_72579782
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nu het om Wilders gaat is de grens van de vrijheid van meningsuiting volgens Wilders-adept Damian bereikt. Typisch.
Dit is gemakkelijk om te zeggen, maar ondertussen juich jij bij de vervolging van Wilders.
pi_72579796
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is pas nadat de uitingen zijn gebezigd. Men heeft binnen de democratische rechtsorde een individueel recht om uitingen door een rechter te laten toetsen.
Dat geldt natuurlijk niet als Wilders' uitingen getoetst worden, dan is het een politiek proces! Zo hypocriet als maar kan.
pi_72579817
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is gemakkelijk om te zeggen, maar ondertussen juich jij bij de vervolging van Wilders.
Hypocriet is hij helemaal niet hoor
  woensdag 9 september 2009 @ 13:07:57 #81
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72579825
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk niet als Wilders' uitingen getoetst worden, dan is het een politiek proces! Zo hypocriet als maar kan.
Daarin vind ik Wilders ook hypocriet inderdaad
pi_72579878
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:01 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat een grappige cirkelredenering.
Nou, om je te amuseren dan.
quote:
Dus nogmaals... Is Wilders nou echt net zo speciaal voor jou als Mohammed voor moslims?
Nee. Wilders is iemand waarvan ik persoonlijk hoop dat hij nooit gekozen zal worden als MP van Nederland. Het is een one-issue politicus, ondanks zijn mooie plannen die op de PVV-site staan, die alleen maar profiteert van de fouten op het gebied van de multi-cul die door vorige kabinetten gemaakt zijn. Wat me ook niet aanstaat, en misschien een beetje een voorteken is, is de manier waarop hij de PVV heeft ingericht als verening met een besloten karakter waar je geen lid van kan worden, met als oprichters "Vereniging Groep Wilders" en Geert Wilders als privé-persoon (omdat een vereniging nu eenmaal 2 oprichters nodig heeft).
pi_72579918
quote:

Je bent geen haar beter als Wilders. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.

pi_72579926
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is toch van de zotte dat je het maar moet laten gaan, omdat het normaal geworden is?
Dat is natuurlijk helemaal terecht wanneer het bedreigingen betreft, maar je kunt je best afvragen of deze studenten hiermee Wilders wilden bedreigen, of slechts een 'statement maken' en shockeren (en studiepunten halen). Dat laatste lijkt mij waarschijnlijker.

Al was het maar omdat Wilders (zou ik hem willen bedreigen) op deze manier zou kunnen denken dat het maar een kunstrprojectje was en er helemaal niet bang van zou worden.
pi_72579979
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef kLowJow het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal terecht wanneer het bedreigingen betreft, maar je kunt je best afvragen of deze studenten hiermee Wilders wilden bedreigen, of slechts een 'statement maken' en shockeren (en studiepunten halen). Dat laatste lijkt mij waarschijnlijker.
Wat jou aannemelijk lijkt kan niemand wat mee.
Er is aangifte gedaan, en nu komt er een onderzoek. Normale gang van zaken.
Je moet er niet wat anders van gaan maken uit je afkeer tegen Wilders. Dat is kinderlijk.
pi_72580010
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit geldt met name voor jou als het gaat om de Deense cartoons of de uitspraken van Wilders.
pi_72580015
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:38 schreef Matteüs het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:10 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je bent geen haar beter als Wilders. Je drang om aandacht hier op Fok met je provocaties, zijn van gelijke strekking.

Het is best duidelijk wie er hier om aandacht vraagt.
pi_72580032
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit geldt met name voor jou als het gaat om de Deense cartoons of de uitspraken van Wilders.
Precies, dan is hij ook heel selectief mbt "het vrije woord".
pi_72580038
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is best duidelijk wie er hier om aandacht vraagt.
Jammer, hij werd net zo lekker genegeerd.
pi_72580045
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wordt het een beetje te heet onder je voeten? Moet je wijzen naar anderen om je hypocrisie te verbergen?
pi_72580100
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:14 schreef Snapcount2 het volgende:
Precies, dan is hij ook heel selectief mbt "het vrije woord".
Dat is Wilders inderdaad en het gaat om Wilders in dit topic. De selectiviteit van Wilders als het om het vrije woord en de toetsing daarvan bij de rechter gaat.
pi_72580115
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoe weet je dat eigenlijk zo zeker? Er is niets bekend van deze 'kunstenaars', behalve dat ze dit dubieuze werkstuk hebben afgeleverd. Als je zoals Wilders al jarenlang ondergedoken zit vanwege erntsige bedreigingen, zou ik er niet te snel op vertrouwen dat dit wel mee zal vallen. Daarom: aangifte, en laat de politie maar uitzoeken hoe serieus dit genomen moet worden.
Omdat een pop aan een galg met een foto simpel weg geen doodsbedreiging is. Een doodsbedreiging is: 'ik ga Wilders vermoorden.'
Verder heb ik nog nooit bewijs gezien voor die erstige bedreiging van Wilders. Alleen zijn woorden. Daarnaast is die overdreven beveiliging er enkel omdat we een bang landje zijn geworden nadat er wel 2 hele mensen zijn vermoord.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:17:38 #93
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72580125
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Al was het maar omdat Wilders (zou ik hem willen bedreigen) op deze manier zou kunnen denken dat het maar een kunstrprojectje was en er helemaal niet bang van zou worden.
Oh, ik denk persoonlijk ook dat het niet meer was dan een naieve stunt van een paar tieners. Maar ik snap evengoed dat je, als je in de situatie van Wilders zit, er aangifte van doet.

Wilders wordt aan alle kanten bedreigd. Moet je dan van het slachtoffer vragen om zelf te bepalen welke bedreigingen serieus zijn? Nee natuurlijk niet, dat slachtoffer moet gewoon standaard aangifte doen en het verder aan de politie en zijn beveiliging over laten.

Die studenten komen er waarschijnlijk gewoon af met een boete en een voorwaardelijke gevangenisstraf. Als ze al vervolgd en veroordeeld worden.
pi_72580156
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is Wilders inderdaad en het gaat om Wilders in dit topic. De selectiviteit van Wilders als het om het vrije woord en de toetsing daarvan bij de rechter gaat.
Ik had het niet over Wilders, ik had het over jou.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:19:28 #95
269516 gokk
nooit tevreden
pi_72580193
wilders who the fuck is that??????
pi_72580206
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:02 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Of het werkelijk een bedreiging is, een verkapte bedreiging of een onnozel kunstprojectje is tot nu toe enkel bekend van de kunstenaars zelf. Daar wordt terecht aan getwijfeld. Dankzij een aangifte wordt dat uitgezocht.
Normale gang van zaken lijkt me, of je wilt ons rechtssysteem even aanpassen omdat het hier een zaak is tegen de persoon die je liever niet ziet. Dan zitten met een voorkeursbehandeling op basis van je vooroordeel. Gaat niet werken en zou je ook in moeten zien.

Tenzij...
Nee hoor, dit mag van mij van iedereen, ook van mij. Kan mij er niet druk om maken. Niets voorkeursbehandeling. Ik vind wel dat Wilders nog minder recht heeft om er over te zeuren dan wie dan ook. Als je hele bevolkingsgroepen zwart maakt, dan kan je een tegengeluid verwachten.
pi_72580224
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wordt het een beetje te heet onder je voeten? Moet je wijzen naar anderen om je hypocrisie te verbergen?
Bedankt voor je bezorgdheid, maar het gaat prima.

Jij legt het vrije woord verkeerd uit en ik wil je graag bijstaan. De aangifte van Wilders komt niet vooraf, dus er is vrije woord (=pleidooi tegen censuur).
Alleen in deze rechtsorde is er individueel recht voor personen om onwelgevallige zaken voor de rechter te brengen.
Dit is wat beschaafder dan geweld toe te passen om iemand de mond te snoeren of om (zelf)censuur af te dwingen.
pi_72580240
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Oh, ik denk persoonlijk ook dat het niet meer was dan een naieve stunt van een paar tieners. Maar ik snap evengoed dat je, als je in de situatie van Wilders zit, er aangifte van doet.

Wilders wordt aan alle kanten bedreigd. Moet je dan van het slachtoffer vragen om zelf te bepalen welke bedreigingen serieus zijn? Nee natuurlijk niet
Nee, natuurlijk niet, maar hij bepaalt natuurlijk wel zelf wat hij als bedreiging ziet en wat niet.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:22:49 #99
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72580296
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar hij bepaalt natuurlijk wel zelf wat hij als bedreiging ziet en wat niet.
Een opgehangen pop, met daarin een mes, gestoken in een bebloede foto van jou. Het komt er in ieder geval verdomd dicht bij in de buurt.
pi_72580298
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij doet iedereen dat. Daarom doen we ook aangifte bij de politie en kijkt er ook een rechter naar voordat er een straf uitgesproken wordt.
pi_72580309
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Omdat een pop aan een galg met een foto simpel weg geen doodsbedreiging is. Een doodsbedreiging is: 'ik ga Wilders vermoorden.'
Een doodverwensing ligt in dezelfde strekking. En dat gaan ze uitzoeken.
Wat begrijp je daar niet aan?
quote:
Verder heb ik nog nooit bewijs gezien voor die erstige bedreiging van Wilders. Alleen zijn woorden.
Glasharde bewijzen op papier heeft het volk ook niet gezien. Maar dat je zegt dat het enkel zijn woorden zijn zit je nu ter plekke te verzinnen. Dan kijk je toch met een selectieve bril naar het nieuws mister.
quote:
Daarnaast is die overdreven beveiliging er enkel omdat we een bang landje zijn geworden nadat er wel 2 hele mensen zijn vermoord.
Weer iets wat je zomaar roept.
De beveiliging is er door letterlijke doodsbedreigingen. Is reeds door alle instanties bevestigd.

Je zit klaarblijkelijk je eigen werkelijkheid te fantaseren om je aversie tegen Wilder maar invulling te geven. Ik zou haast denken dat je moslim bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')