abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72594449
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Jongste wereldzeilster (16) moet recordpoging staken na aanvaring met vrachtschip

[ afbeelding ]

De Australische Jessica Watson (16) wil net als de Nederlandse Laura Dekker (13) als jongste zeiler ooit een soloreis maken rond de wereld. Maar nog geen 24 uur na de start van haar poging is ze met haar zeilboot tegen een vrachtschip aan gevaren.

Flinke schade
Jessica vertrok maandagochtend vanuit het Australische Mooloolaba met als enige doel de jongste solozeiler - rond de wereld - ooit te worden.

Haar droom viel al snel in duigen. Voor de kust van Stradbroke Island, vlakbij Brisbane, raakte ze een enorm vrachtschip. Jessica's boot liep flinke schade op door het ongeluk, de jonge zeilster bleef zelf ongedeerd. De politie van Queensland begeleidt Jessica nu terug naar huis. Of en wanneer de 16-jarige een nieuwe poging zal gaan wagen, is onbekend. (anp/mvl)
pi_72594728
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat bericht is niet helemaal juist. Ze was nog niet gestart, ze was onderweg naar het startpunt (Sydney), daar zou ze dan ergens in de loop van volgende week de recordpoging gaan starten.
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 20:45:43 #23
137949 Disana
pi_72595324
quote:
Safely back on dry land, a visibly shaken and tired Jessica said she was disappointed by the setback but would press on with her plans.

"I came through the whole thing feeling pretty confident. I mean, I won't play it down, it was a pretty scary incident," she said. "But years of planning and learning obviously paid off.
Laura zou zoiets misschien helemaal nog niet kunnen hanteren.
quote:
After the collision and calling her parents, Jessica rang a support staff member for instructions on what to do.
En wie zou Laura moeten bellen als ze in de problemen zit? Pa komt niet eens als ze alleen nog maar het Kanaal is overgestoken.

http://www.smh.com.au/nat(...)t-20090909-fg9a.html
pi_72595704
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:52 schreef moussie het volgende:

[..]

as je bewust de media opzoekt en je bent mediageil, dan zorg je dat je die site wel klaar hebt .. volgens mij dan ..
[..]
Volgens jou wel, volgens mij was die site er dus al..
quote:
Volgens mij ging die offline omdat de kritiek juist was dat er zo weinig opstond, en dat werd uitgelegd als slechte voorbereiding ..
[..]
Oh hij was er toch al? Waarom zou je hem dan offline halen?
Ik meen juist dat er wat dingen zijn weggehaald, 'Engeland avontuur' enzo.. omdat het niet helemaal waar bleek te zijn.
quote:
welke tweede site ? Je bedoelt die twitter waarvan niemand weet of die echt is?
[..]
[/quote
www.zeilmeisje.nl

[quote]
nee, ik bedoelde meer dat we allemaal weten dat een boel van de (merk)kleren die wij dragen ergens ver weg door kinderen jonger dan Laura in elkaar worden gezet voor een loontje dat te weinig is om van te leven en teveel om te kunnen verhongeren .. maar dat zal bijna niemand tegen houden om toch weer dat merk, of in die winkel, te kopen ..
en tja, ik vroeg me dus af hoe die kinderen zich zouden voelen als zij dit nieuws onder hun ogen zouden krijgen, hoe ze zouden denken over de mensen die totaal geen aandacht hebben voor hun lot maar zich wel druk zitten te maken om een puber .. als ze zo'n artikel in de krant überhaupt kunnen lezen.

En ja, uiteraard ben ik blij dat deze praktijken verboden zijn hier, neemt niet weg dat het 'ons' koopgedrag is dat deze praktijken elders in stand houdt. En je moet toegeven, ergens is het absurd, vrijwel iedereen heeft wel kleding die door kinderen gemaakt is, daarmee steun je kinderarbeid, er zijn al zoveel nieuwsberichten geweest hierover, zo veel campagnes, en het gaat gewoon door, en dezelfde mensen zijn dan in rep en roer om een kind tegen zichzelf te beschermen ..

hoe dan ook, het was een sidenote, food for thought, over verantwoordelijkheden en hoe scheef die soms liggen ..
Je lijkt jezelf anders ook behoorlijk drukker te maken om ons zeilmeisje dan om misstanden in de wereld...
Maar op zich heb je wel gelijk. Je sociale betrokkenheid siert je. Serieus!
Het is idd. zo dat onze welvaart over de ruggen van ontwikkelingslanden gebouwd wordt, al sinds de koloniale tijden.. Maar goed, dat is een andere discussie..
  woensdag 9 september 2009 @ 21:01:29 #25
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72595880
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:45 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

En wie zou Laura moeten bellen als ze in de problemen zit? Pa komt niet eens als ze alleen nog maar het Kanaal is overgestoken.

http://www.smh.com.au/nat(...)t-20090909-fg9a.html
Jessica heeft dit goed gered, godzijdank.
Wel vreemd dat er radiocontact is geweest met die vrachtboot, dat al haar lichtjes en waarschuwingsmateriaal het deed, en dat dat vrachtschip zich dan helemaal niet gemeld heeft, of zo ..... Dat zo'n schip moeilijk kan stoppen of uit kan wijken, dat begrijp ik, maar dat doorvaren zonder iets te laten horen. Vreemd.
pi_72596617
Deel 20 !!!!

Wat zou Laura's reactie zijn op dat ongeluk van die ander?

"Ze zeilde voor haar beurt!"
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72596746
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:21 schreef Dragorius het volgende:
Deel 20 !!!!

Wat zou Laura's reactie zijn op dat ongeluk van die ander?

"Ze zeilde voor haar beurt!"
"Dat zal mij niet gebeuren want ik ben een wonderkind".
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72598609
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:45 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat nota bene je eigen citaat het antwoord geeft:

After the collision and calling her parents, Jessica rang a support staff member for instructions on what to do.

Natuurlijk onderneemt zo'n meisje als Jessica haar trip rond de wereld niet in haar eentje. Ze zeilt wel solo, maar achter de schermen zijn er enorm veel mensen bij de hele operatie betrokken en er ook dag en nacht mee bezig. Bij Laura zal dat niet anders zijn.
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 22:40:00 #29
137949 Disana
pi_72599561
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

Natuurlijk onderneemt zo'n meisje als Jessica haar trip rond de wereld niet in haar eentje. Ze zeilt wel solo, maar achter de schermen zijn er enorm veel mensen bij de hele operatie betrokken en er ook dag en nacht mee bezig. Bij Laura zal dat niet anders zijn.
Jij denkt dat mensen zich daar twee jaar lang voor lenen.
pi_72599748
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

en die support staff zit waarschijnlijk aan de andere kant van de wereld... dus voordat er iets geregeld is....
“Civilised adults do not take apple juice with dinner...”
pi_72600790
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen zich daar twee jaar lang voor lenen.
Ja, waarom niet. Dat kan ook betaald zijn. Het is niet voor niets een kostbare onderneming waarvoor sponsoren onmisbaar zijn.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:29:45 #32
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72603293
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, waarom niet. Dat kan ook betaald zijn. Het is niet voor niets een kostbare onderneming waarvoor sponsoren onmisbaar zijn.
Hmmm.... zie jij kapitaalkrachtige sponsors op de website van Laura? Ik zie er maar één, misschien twee. Ik bedoel: van de Wereldschool is de grote poet nou niet bepaald te verwachten.
pi_72604036
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:29 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Hmmm.... zie jij kapitaalkrachtige sponsors op de website van Laura? Ik zie er maar één, misschien twee. Ik bedoel: van de Wereldschool is de grote poet nou niet bepaald te verwachten.
Ze zegt dan ook expliciet op haar site dat ze nog op zoek is naar sponsoren. Ik denk dat het na de wereldwijde media-aandacht die haar voornemen al teweeg heeft gebracht niet moeilijk zal zijn die extra sponsoren te vinden, zodra duidelijk is dat de reis echt door kan gaan.
pi_72604257
Ik vind dat een modern, beschaafd land het aan zijn stand is verplicht om minderjarigen tegen zichzelf te beschermen wanneer dat nodig is.
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 01:23:01 #35
137949 Disana
pi_72604281
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:08 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ze zegt dan ook expliciet op haar site dat ze nog op zoek is naar sponsoren. Ik denk dat het na de wereldwijde media-aandacht die haar voornemen al teweeg heeft gebracht niet moeilijk zal zijn die extra sponsoren te vinden, zodra duidelijk is dat de reis echt door kan gaan.
Het is eerder de vraag of bedrijven hier hun vingers nog aan willen branden.
pi_72604517
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is eerder de vraag of bedrijven hier hun vingers nog aan willen branden.
Waarom niet. Jessica zal toch ook de nodige sponsors hebben. En anders springen Amerikaanse bedrijven wel in de bres als ze eenmaal bij Oprah is geweest. Ik zie echt het probleem niet.
  donderdag 10 september 2009 @ 07:36:24 #37
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72605293
quote:

[..]

Je zou toch verwachten dat voor zo'n reis iemand een maand voor vertrekdatum (toen alle commotie ontstond) toch wel alle sponsoren geregeld heeft?
Dan heeft vader Dekker dus gelogen tegen de rechtbank? Hij zei immers dat de reis helemaal was voorbereid?
pi_72605429
quote:
Jonge solozeilster crasht binnen 24 uur
De zestienjarige Australische Jessica Watson, die net als Laura Dekker als jongste zeiler om de wereld wil varen, is op haar eerste zeildag tegen een vrachtschip gebotst.

De zeilster wil het record van de 17-jarige Brit Mike Perham verbeteren, om solo, non-stop en zonder hulp de wereldzeeën te bevaren. Ze vertrok dinsdag na meer dan een jaar voorbereiding vanaf de Australische Sunshine Coast ten noorden van de stad Brisbane om in tien dagen naar Sydney te zeilen. Rond half drie ’s nachts (lokale tijd) botste ze echter tegen een bulkcarrier, ten oosten van Brisbane. Het vrachtschip heeft de avonturierster vermoedelijk niet gezien en is niet gestopt.

De 16-jarige lichtte haar ouders in om te zeggen dat ze gezond was, maar dat haar boot, type S&S 34, flink beschadigd is. De scholiere heeft de motor van haar sloep met de naam Ella's Pink Lady gestart en is op de terugweg naar het Australische vasteland voor reparaties. Volgens haar woordvoerder is ze vastbesloten om haar missie te volbrengen.

Jessica zeilt al sinds haar achtste en hoopt in april 2010 na een tocht van zeven maanden de jongste solozeiler rond de wereld te worden. Het meisje krijgt alle steun van haar ouders Julie en Roger, maar sinds de commotie over de Nederlandse Laura Dekker de wereld over ging, is in Australië de discussie over Watson plannen weer opgelaaid. Vooralsnog hebben de autoriteiten haar geen strobreed in de weg gelegd.

Op Jessica's website www.youngestround.com is te lezen, dat ze zich bewust is van de gevaren van een soloreis op zee. Ze schrijft dat ze „wil laten zien dat zelfs de zwakste mensen grootse dingen kunnen bereiken en dat ze met vastberadenheid en steun van de omgeving dromen kunnen omzetten in werkelijkheid.”
www.trouw.nl

Net zo jong met zeilen begonnen als Laura, drie jaar ouder en op de eerste dag al tegen een ander schip gevaren. Maar een zeilreis rond de wereld is ongevaarlijk en op de pretroute kan niets gebeuren.
Verschil tussen Jessica en Laura is natuurlijk wel dat de eerste het non-stop wil doen, maar ook als je met stops vaart, varen er andere schepen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2009 08:01:54 ]
pi_72606223
Thread #20... zo zo...

Wacht?! WAT!?
  donderdag 10 september 2009 @ 09:10:54 #40
3542 Gia
User under construction
pi_72606320
quote:

[..]

Forget it. Ten eerste gaat die reis niet door, omdat mama het niet wil. Ten tweede zal geen sponsor zijn bedrijfsnaam willen lenen aan een kind dat wellicht op die reis gedood dan wel verkracht kan worden.

Juist die media-aandacht zorgt ervoor dat bedrijven wel twee keer na zullen denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')