Gaat aardig tekeer daar. Voor de komende dag is nog meer regen voorspeld. En er is al meer dan 200 mm gevallen.quote:Straten van Istanbul onder water gelopen
ANP, AFP
Gepubliceerd op 09 september 2009 10:06, bijgewerkt op 10:11
ISTANBUL -
Delen van de Turkse miljoenenstad Istanbul zijn woensdag ondergelopen. In de nacht van dinsdag op woensdag vielen zware regens in de streek. Vooral het Europese deel van de stad, waaronder de wijk Iktelli, kampt met overstromingen.
Ook de snelweg naar de internationale luchthaven is ondergelopen. Op sommige plaatsen ligt het asfalt onder twee meter water. Talrijke mensen zijn door de overstromingen gestrand en sommigen moesten op het dak van hun auto's klimmen om enigszins droog te blijven.
De gouverneur van de provincie Istanbul, Muammer Güler, heeft woensdag gezegd dat er in de stad zeker één persoon is verdronken. Dinsdag berichtten Turkse media al over slachtoffers van het noodweer, dat het noordwesten van Turkije sinds maandag geselt. Er zouden bijna tien doden zijn gevallen, onder wie zes in het zwaar getroffen Saray, een voorstad ten westen van Istanbul.
In de stromende regen?quote:sommigen moesten op het dak van hun auto's klimmen om enigszins droog te blijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik hoop dat de schade beperkt blijft. De tering, wat een bende.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:09 schreef El_Matador het volgende:
Istanbul is wel een gave stad trouwens.
Dat lijkt maar zo door media biasing. De media rapporteren de laatste tijd meer en vaker over dit soort zaken, ingegeven door een pseudowetenschappelijk vals idee dat de Aarde als geheel zou opwarmen en dat dat het gevolg zou zijn van menselijke activiteit.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het mediterraanse klimaat de afgelopen jaren steeds extremer is geworden.
Dat lijkt mij heel sterk en getuig een beetje van een BNW manier van redeneren. Ook Marokko had in geen 30 jaar zoveel regen gehad als dit jaar, met alle gevolgen van dien. Maar denk ook aan de hevige bosbranden (die elk jaar erger worden) in bijvoorbeeld Griekenland. Of de extreem koude winters in Spanje.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo door media biasing. De media rapporteren de laatste tijd meer en vaker over dit soort zaken, ingegeven door een pseudowetenschappelijk vals idee dat de Aarde als geheel zou opwarmen en dat dat het gevolg zou zijn van menselijke activiteit.
Bosbranden zijn er altijd geweest in het Mediterraans gebied. Een logisch gevolg van de klimatologische ligging.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij heel sterk en getuig een beetje van een BNW manier van redeneren. Ook Marokko had in geen 30 jaar zoveel regen gehad als dit jaar, met alle gevolgen van dien. Maar denk ook aan de hevige bosbranden (die elk jaar erger worden) in bijvoorbeeld Griekenland. Of de extreem koude winters in Spanje.
Ik ben benieuwd of de Turken het nog presteren om iemand anders dan het Turksche Herrenvolk de schuld te geven van deze misere, zoals ze bij de vlucht van Turkish Airlines hebben gedaan (Boeing aanklagen, terwijl het overduidelijk een fout van de piloten was). Overduidelijk is er gebouwd in gebieden waar dat niet moest.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:06 schreef SoldMayor het volgende:
Wow heftig .. nu al 28 doden volgens CNN.![]()
Grootste natuurramp van Europa in dit jaar tot nu toe?
Dit is niet de eerste keer dat er overstromingen zijn in Istanbul, en ook niet de eerste keer dat er gebouwd is op plaatsen waar het niet mag. Dit speelt al jaren, maar is pas voor het eerst in de media in West-Europa.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het mediterraanse klimaat de afgelopen jaren steeds extremer is geworden.
Mwah voor het redden van mensen in een stad als Istanbul maakt me dat weinig uit, dat is sowieso wel een goed doel. Net als orkaan Katrina en dat soort. Maar ik denk dat je van beiden hulp kan verwachten, sowieso omdat ze nu in de Ramadan zitten, en dat juist een periode van denken om je medemens is.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
dat is niet best. van wie krijgt turkije dit keer steun? van europa of van de arabische landen?
Hmm, beetje slap gelul hoor.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de Turken het nog presteren om iemand anders dan het Turksche Herrenvolk de schuld te geven van deze misere, zoals ze bij de vlucht van Turkish Airlines hebben gedaan (Boeing aanklagen, terwijl het overduidelijk een fout van de piloten was). Overduidelijk is er gebouwd in gebieden waar dat niet moest.
Tja soms draven mensen een beetje door m.i.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:47 schreef IHVK het volgende:
Maar leuk op de FP en op spitsnieuws. Velen posten dat het ze niks uitmaakt, dat het lekker voor ze is. En weet ik veel wat allemaal.
Zulke reacties ben ik nog nooit tegengekomen op Turkse nieuwssites bij rampen in het buitenland. Zijn het pubers of is het gewoon de doorgedraaide opkomende rechtsen in Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |