wat hij zegt...quote:Op woensdag 9 september 2009 09:32 schreef BasEnAad het volgende:
Het gebeurt me vaak dat mensen midden in het gesprek de telefoon opnemen. Hoor ik opeens: "hallo, met Piet". Gewoon terwijl ik aan het praten ben. Tegenwoordig loop ik dan gewoon weg, ik heb wel wat beters te doen.
Voor mij zelf geldt dat diegene waarmee ik praat voorrang heeft op telefoon en sms. Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer, of bel ik ze terug.
of aan jou ontbreekt het vermogen om je in te denken dat het voor je gesprekspartner heel vervelend zou kunnen zijn...quote:Op woensdag 9 september 2009 09:34 schreef Ladylike het volgende:
Ik gebruik mn gsm gewoon en als ik in een gesprek telefoon krijg (en het is belangrijk) excuseer ik mij netjes bij mn gesprekspartner
Mocht mijn gesprekspartner dat niet accepteren, dan ontbreekt hem/haar enig inlevingsvermogen
Maar; ik laat mijn gsm ook wel eens uit/thuis als ik niet bereikbaar wil zijn.
Idd, vroeger had je vaste foon en als je niet opnam dan kreeg je geen gezeik. Nu is het: "Waar was je?, ik heb je 10 x gebeld"
Jah mens, ik wilde rust
Dat kennen mensen blijkbaar niet meereven privé dingen doen zonder gsm.
Bij mij ontstaat dus ook geen paniek als ik dat ding per ongeluk thuis vergeet ofzo.
Mijn camera erop vind ik wel enorm handig, zo kan ik alle leuke momenten direct vastleggen
Dus de telefoon gaat en jij ergert je al? Get a lifequote:Op woensdag 9 september 2009 09:23 schreef mr4hughz het volgende:
Het begint langzamerhand zwaar irritant te worden, je staat met iemand te praten of je zit met een vriend thuis of een collega en zijn/haar gsm gaat af.
Irritatie punt 1 (je zegt nog niks)
quote:Op woensdag 9 september 2009 09:23 schreef mr4hughz het volgende:
Het begint langzamerhand zwaar irritant te worden, je staat met iemand te praten of je zit met een vriend thuis of een collega en zijn/haar gsm gaat af.
Irritatie punt 1 (je zegt nog niks)
nee hoor, ik besef dat, vandaar ook mijn oprechte excuses.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:40 schreef bas-beest het volgende:
[..]
of aan jou ontbreekt het vermogen om je in te denken dat het voor je gesprekspartner heel vervelend zou kunnen zijn...
Whehehe, breng hier nog maar eens iets tegenin, RFLquote:Op woensdag 9 september 2009 09:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nee hoor, ik besef dat, vandaar ook mijn oprechte excuses.
Echter zijn sommige dingen belangrijker dan een kletsgesprekje.
Immers, bij serieuze belangrijke gesprekken neem je je gsm nieteens mee of zet je hem uit
Dus, als jullie gsm afgaat tijdens een gesprek met iemand, vonden jullie dat gesprek al niet belangrijk genoeg om niet gestoord te willen worden
Ik geef ze wel gelijk als ze zeggen dat het irritant is als ie afgaat tijdens een serieus gesprek hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 09:58 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Whehehe, breng hier nog maar eens iets tegenin, RFL
2012!!!!! Dan heb jij pas een kut dag, je gaat eraaaaaaaaan!quote:Op woensdag 9 september 2009 10:10 schreef kikoooooo het volgende:
Mijn telefoon is mijn leven zo''n beetje. Ben zwaar verslaafd aan dat ding en heb echt een kut dag als ik hem vergeet, of als ie leeg is.
Ik word zo weinig gebeld/gesmst dat ik hem echt niet uitzet voor een gesprek. Ik heb hem meestal vooral bij als klok (geen horlogequote:Op woensdag 9 september 2009 09:54 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nee hoor, ik besef dat, vandaar ook mijn oprechte excuses.
Echter zijn sommige dingen belangrijker dan een kletsgesprekje.
Immers, bij serieuze belangrijke gesprekken neem je je gsm nieteens mee of zet je hem uit
Dus, als jullie gsm afgaat tijdens een gesprek met iemand, vonden jullie dat gesprek al niet belangrijk genoeg om niet gestoord te willen worden
maar dat mag niet, want TS accepteert je excuses nietquote:Op woensdag 9 september 2009 11:05 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik word zo weinig gebeld/gesmst dat ik hem echt niet uitzet voor een gesprek. Ik heb hem meestal vooral bij als klok (geen horloge). Als ik gebeld zou worden tijdens een belangrijk gesprek druk ik hem weg. Dus het is echt niet dat ik het gesprek niet belangrijk genoeg zou vinden, ik denk gewoon niet aan mijn mobieltje. Alleen tijdens tentamens zet ik hem altijd uit, als ik dan gebeld zou worden ben ik echt de lul. Maar daarnaast denk ik er haast nooit aan...
In de bioscoop zet ik hem ook pas uit of stil as die reclames komen, want ik vergeet het echt.
Mocht het een heel belangrijk telefoontje zijn dan verontschuldig ik mij, leg het kort uit (het is een sollicitatie!), loop een stukje verder en probeer het kort te houden.
OPEN JE OGEN!quote:Op woensdag 9 september 2009 11:04 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
2012!!!!! Dan heb jij pas een kut dag, je gaat eraaaaaaaaan!![]()
Ja, zag het ff verkeerd, dacht dat jij degene was die zo zat te schreeuwen dat we eraan gingenquote:
Dat is wel bloedirritant ja. Sowieso mensen die in de rij bij de supermarkt staan te bellen terwijl ze aan de beurt zijn om te betalen. ZIjn meestal vrouwen van middelbare leeftijd.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:03 schreef musicfreakyme het volgende:
Ook fijn - als er iemand voor je staat in de rij bij de kassa en die persoon niet kan betalen omdat hij in gesprek is via zn GSM.
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af.. Zie je van die vrouwen 's morgensvroeg om 8 uur in de auto uitgebreide gesprekken voeren aan de telefoon.. Ik word echt niet vrolijk van telefoongesprekken om 8 uur 's morgens en als 't dan per se moet, zijn 't hooguit 3 woorden.. Laat mij en mijn ochtendhumeur fijn met rust. Wat heb je op zo'n tijdstip te vertellen eigenlijk?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:27 schreef Stali het volgende:
Sowieso zie je overal mensen alsmaar bellen en prutsen met die toetsjes. Op zich erger ik me er niet aan alleen begrijp ik niet wat al die mensen met elkaar te bespreken hebben, maar het zal wel erg belangrijk zijn allemaal..
hoe moeilijk is het dan om iets te zeggen in de trant van "Hee, zou je niet eens betalen? Er zijn meer mensen die willen betalen..."??? Evt. gevolgd door "Belangrijk ben je niet en interessant al helemaal niet"...quote:Op donderdag 10 september 2009 21:03 schreef musicfreakyme het volgende:
Ook fijn - als er iemand voor je staat in de rij bij de kassa en die persoon niet kan betalen omdat hij in gesprek is via zn GSM.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
hoe moeilijk is het dan om iets te zeggen in de trant van "Hee, zou je niet eens betalen? Er zijn meer mensen die willen betalen..."???
Bij de kassa is echt enorm irritant.. ergste is dat je er niet eens altijd wat van kúnt zeggen..quote:Op donderdag 10 september 2009 21:03 schreef musicfreakyme het volgende:
Ligt er heel erg aan waar voor degene belt. Als hij belt om even iets af te spreken / door te geven / een snelle vraag lijkt me het geen probleem. Iemand die voor de gezelligheid belt zal ik wel vertellen om later maar terug te bellen. Gelukkig gebeurt dat laatste bij mij überhaupt al niet vaak.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:40 schreef bas-beest het volgende:
[..]
of aan jou ontbreekt het vermogen om je in te denken dat het voor je gesprekspartner heel vervelend zou kunnen zijn...
Boos kijken werkt nietquote:Op zaterdag 12 september 2009 02:15 schreef Princesa_ het volgende:
[..]
Bij de kassa is echt enorm irritant.. ergste is dat je er niet eens altijd wat van kúnt zeggen..
Maaaar onvriendelijk kijken helpt!
Mensen worden steeds onbeschofter, zeker als het om die dingen gaat..
of ben ik dan zo gruwelijk ouderwets
En lekker hard zodat die andere kant het ook hoort. Oh ik heb best zin om zoiets eens te doen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
hoe moeilijk is het dan om iets te zeggen in de trant van "Hee, zou je niet eens betalen? Er zijn meer mensen die willen betalen..."??? Evt. gevolgd door "Belangrijk ben je niet en interessant al helemaal niet"...
Heb ik ook bij de Shellquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Neuh, ik krijg er meer plaatsvervangende schaamte van.
Waar ik wel een hekel aan had was toen ik nog achter de kassa van een tankstation werkte. Mensen die dan gewoon blijven bellen als ze moeten afrekenen. Ik brulde dan wel eens heel hard door het gesprek: ZEGELTJES OF AIRMILES!?!?
En of dat wel helpt, ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor zaak je werkzaam bent..quote:Op zaterdag 12 september 2009 07:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Boos kijken werkt nietWerk zelf ook achter de kassa en vind het kei irritant. Laatst nog iemand die 5¤ te weinig neerlegt en door bleef bellen en mij negeerde toen ik hem vroeg om die 5¤. Toen heb ik hem het geld teruggegeven en de man die achter hem stond geholpen.
Ligt er inderdaad een beetje aan wat voor een gesprek. Als je merkt dat iemand aan de telefoon is met iemand in het ziekenhuis waar ze hard naar op weg zijn, streek ik wel even over mn hart. Maar als het een praatje-pot was, lucht het zo opquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:02 schreef Princesa_ het volgende:
[..]
En of dat wel helpt, ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor zaak je werkzaam bent..
Maar in mijn geval werkt het prima..
Maar door het gesprek heen roepen zoals hierboven genoemd werd lijkt me wel heerlijk!
Toch kun je dat niet altijd maken..![]()
Dat is nog wel het ergste van alles dat ze jóu onbeschoft vinden omdat jíj er doorheen praat!!
Jaa! Die zal ik eens onthouden..quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat ook leuk is, beller komt aanlopen, en gaat al bellend afrekenen. Moet je gewoon met je nagelvijltje bezig blijven. Nog een extra haaltje hier, en eentje daar, nog even wegblazen. Goed checken in het licht natuurlijk.
Mooi![]()
Oooh, een klant. Haii
Inderdaad! Natuurlijk is een stuk minder sarcastisch ook mogelijk, dus bijvoorbeeld gewoon doorgaan met bijboeken kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 12 september 2009 17:18 schreef Princesa_ het volgende:
[..]
Jaa! Die zal ik eens onthouden..
Zo kun je het natuurlijk ook spelen; u nog bezig? Dan ga ik ook nog verder met mijn werkzaamheden
Euhm bijboeken???quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Inderdaad! Natuurlijk is een stuk minder sarcastisch ook mogelijk, dus bijvoorbeeld gewoon doorgaan met bijboeken kan natuurlijk ook
Ik ben alleen maar blij dat het mij nooit overkomen is. Wat ongelooflijk lomp.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:23 schreef mr4hughz het volgende:
wat vinden jullie ervan ? vind je het echt normaal dat je midden in een gesprek onderbroken word dat je gespreks partner met iemand gaat praten of .... hoe voel jij je daarbij wat zijn jou gedachten ?
Ik maak daar tegenwoordig ook enorm misbruik van. Het is wel enorm lullig tegenover de mensen die wel wachten in de rij c.q. de moeite nemen om langs te gaan maar het scheelt wel echt in de tijd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:01 schreef gebrokenglas het volgende:
TS heeft een punt. Hetzelfde ook in de winkel, dat de verkoper (m/v) tijdens het helpen van een klant toch altijd direct de telefoon pakt als 'ie gaat. De luilak die telefonisch info vraagt en te lui is om naar de winkel te gaan, ook die hoort netjes op zijn beurt te wachten.
Is denk ik nog van vroeger, dat het onbeleefd is om telefoontjes nooit direct te beantwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |