abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88545026
Ben geselecteerd voor een business course eind november! Heb tot nu toe vooral heel veel geleerd over het selectieproces en hoe het voelt om dat te doorlopen...

(ik ben nogal privacy/internet-paranoide dus ik wil mijn ervaringen graag delen maar alleen via pm :) )
pi_88616021
Wat gaaf. Van een BBM bedrijf?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_88624702
Nee, van een kleiner kantoor (bewuste keuze, wil graag eens proeven of de sfeer daar anders is). Wellicht dat ik later dit jaar nog eens wil kijken bij McK.
pi_88639596
Maak je kans als je wiskunde master afrondt en ernaast ook econometrie schakelprogramma? Ook al he bje geen bovengemiddele cijfers?
pi_88641624
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:33 schreef simounadi het volgende:
Maak je kans als je wiskunde master afrondt en ernaast ook econometrie schakelprogramma? Ook al he bje geen bovengemiddele cijfers?
Ja, mits je cijfers ook niet dramatisch zijn (7 is denk ik toch wel minimaal) en je voldoende overige ervaring (bestuurswerk, vrijwilligerswerk, buitenland, etc) hebt. Als je minder goed bent in een bepaald opzicht (academisch in jouw geval) kun je dat prima compenseren door op een ander vlak bijzonder te zijn. Bovendien gaat het erom dat je analytisch genoeg bent, en met een afgeronde wiskunde master ben je sowieso analytisch sterk is het idee natuurlijk.
pi_88655592
TVP, zit zelf te twijfelen tussen deze sector en de financiële wereld.
pi_88664245
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:17 schreef RQPS het volgende:
TVP, zit zelf te twijfelen tussen deze sector en de financiële wereld.
Ik heb hetzelfde. Het lijken mij beiden erg interessant sectoren
pi_88673891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2009 12:51 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Consultants worden overigens niet altijd even vriendelijk behandeld, en soms als lesser man gezien door de mensen die het echte werk verzetten. Of je moet houden van brallerige types. Uitzonderingen daargelaten..

[ afbeelding ]
Ik vind als leek het allemaal gebakken lucht }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88675039
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:44 schreef rubje het volgende:

[..]

Ik vind als leek het allemaal gebakken lucht }:|
Dat vinden ze zelf ook. Maakt het niet minder leuk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89346428
Jammer dat dit topic niet zo goed loopt. Ligt toch meer bij mijn interesses dan investment banking.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_89354945
quote:
Jammer dat dit topic niet zo goed loopt. Ligt toch meer bij mijn interesses dan investment banking.
Yes, het is jammer dat het niet zo goed loopt. Misschien dat weinig mensen er kennis van hebben?
pi_89355984
Misschien is het verstandig om dit in het investment banking topic te gooien? Het is immers niet alleen investment banking sinds dat ook niet mijn 1e prioriteit is. Ik zit liever in de hoek research/traden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89357237
quote:
Misschien is het verstandig om dit in het investment banking topic te gooien
Dan lopen er wel 2 dingen door elkaar. Ik heb het idee dat de mensen in het IB forum, voor IB gaan(wat logisch is) en minder voor strategy consulting. Maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen
pi_89357417
Aan wat voor bedrijven kan ik denken en welke verschillende type banen heb je omtrent strategieconsultancy? Ik zal eerlijk zeggen dat ik nu mijn master Strategy & Innovation (MBA, maar dan de MSc variant) aan het afronden ben maar eigenlijk geen idee heb waar ik met dit diploma terecht kan, en welke baan opties ik heb. Deze opleiding heb ik eigenlijk puur gedaan als verbreding van mijn horizon :')

-edit: heb het topic niet doorgelezen, doch zal een overzicht met bedrijven en bijbehorende banen in een tabel vorm niet mistaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Apekoek op 30-11-2010 20:45:52 ]
pi_89358158
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
Mckinsey
Bain
OC&C
Accenture

-> http://careers-in-business.com/consulting/mc.htm
pi_89358346
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:46 schreef kevin7 het volgende:
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
Mckinsey
Bain
OC&C
Accenture

-> http://careers-in-business.com/consulting/mc.htm
Bedankt, dit soort overzichtjes kan ik wel waarderen. Echter wat ik mij afvraag als strategisch consultant, betekend het net als binnen de opleiding het ene rapport naar de ander schrijven of valt dat in praktijk wel mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Apekoek op 30-11-2010 21:16:07 ]
pi_89358799
quote:
als strategisch consultant, betekend het net als binnen de opleiding de ene rapport naar de ander schrijven of valt dat in praktijk wel mee?
Aangezien ik niet in de industrie werk, ik studeer nog, kan je mijn worden met een korreltje zout nemen. Maar wat ik heb begrepen is dat je veel met de klant bezig bent. Je zult dus wel veel reizen, zoals Drive-r zei zal het in London vooral binnen de stad zijn, maar in nederland waarschijnlijk wat meer met het vliegtuig.
Je zal wel veel research doen en daarmee ook rapporten schrijven. Ik weet verder niet in welke mate.
pi_89359390
Vrouwen maken trouwens ook goede kans op een baan als strategyconsultant (vereisten: blond koppie, powerpointskills, nietszeggende extra-curriculaire activiteiten en een MBA als senior) . En dan worden ze aangenomen om het vrouw zijn. Ergens aanwezig zijn met vrouwen heeft namelijk strategische waarde omdat je met vrouwen in het gezelschap een pijnlijke boodschap minder vijandig kunt brengen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89359797
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:58 schreef kevin7 het volgende:

[..]

Aangezien ik niet in de industrie werk, ik studeer nog, kan je mijn worden met een korreltje zout nemen. Maar wat ik heb begrepen is dat je veel met de klant bezig bent. Je zult dus wel veel reizen, zoals Drive-r zei zal het in London vooral binnen de stad zijn, maar in nederland waarschijnlijk wat meer met het vliegtuig.
Je zal wel veel research doen en daarmee ook rapporten schrijven. Ik weet verder niet in welke mate.
Gaaf het reizen aspect en bezig zijn met de klant bevalt mij wel, alleen heb ik eigenlijk niet heel erg veel zin meer om voor mijn werk rapporten tussen de 20 en 50 bladzijden te schrijven.
pi_89359970
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:27 schreef kevin7 het volgende:

[..]

Dan lopen er wel 2 dingen door elkaar. Ik heb het idee dat de mensen in het IB forum, voor IB gaan(wat logisch is) en minder voor strategy consulting. Maar we kunnen het natuurlijk altijd proberen
Ik ga toch ook niet voor IB en ben daar veel te vinden :P?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89372285
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:17 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Gaaf het reizen aspect en bezig zijn met de klant bevalt mij wel, alleen heb ik eigenlijk niet heel erg veel zin meer om voor mijn werk rapporten tussen de 20 en 50 bladzijden te schrijven.
Dat ben je dus wel hele dag aan het doen. Niet echt rapporten meestal trouwens, vaker grote presentaties.
pi_89372286
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Vrouwen maken trouwens ook goede kans op een baan als strategyconsultant (vereisten: blond koppie, powerpointskills, nietszeggende extra-curriculaire activiteiten en een MBA als senior) . En dan worden ze aangenomen om het vrouw zijn. Ergens aanwezig zijn met vrouwen heeft namelijk strategische waarde omdat je met vrouwen in het gezelschap een pijnlijke boodschap minder vijandig kunt brengen.
Frustratie?
pi_89372290
quote:
Bedrijven:
Boston Consultancy Group
McKinsey
Bain
OC&C
Accenture
Roland Berger

pi_89373039
quote:
Bedrijven:
A.T. Kearney
Accenture
Arthur D. Little
Bain & Co.
Booz & Co.
Boston Consulting Group
LEK Consulting
McKinsey & Co.
Monitor
OC&C Strategy Consultants
Roland Berger Strategy Consultants
pi_89373337
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Booz heet toch Booz Allen Hamilton? LEK heeft volgens mij geen kantoor in Nederland en Monitor heeft zijn kantoor vorig jaar volgens mij gesloten.
  woensdag 1 december 2010 @ 08:57:22 #86
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89373715
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het heeft voor- en nadelen. Nadeel is dat je voornamelijk in Londen werkt, je reist minder omdat veel klanten gewoon in de buurt zitten. Misschien is dat wat je wil, dan is het een voordeel. Verder maakt het niet enorm uit, maar Londen is inderdaad een leuke werkplek. McK A'dam is echter ook niet verkeerd, je reist best wat als je leuke projecten hebt en het is een vrij groot kantoor.
Ik werk nu in Beijing met een van deze clubs, deels met ze en deels als opdrachtgever.
De uren die ze hier draaien zijn absurd ( 9 - 23 is tot nu toe het gemiddelde), en een halve dag in het weekend..
Amsterdam is binnen dit bedrijf het kantoor waar de meeste mensen naar toe willen voor een Short Term rotatie, omdat de uren daar zo relaxed zijn (Piek weken van 80 a 90 uur, ipv gemiddeld).
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 1 december 2010 @ 09:00:18 #87
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89373769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Booz heet toch Booz Allen Hamilton? LEK heeft volgens mij geen kantoor in Nederland en Monitor heeft zijn kantoor vorig jaar volgens mij gesloten.
Sinds 2008 gesplitst. Booz & Co is de S.C.
Andere helft (die de US Gov. bedient) is naar Carlyle gegaan.
Thucydides
pi_89374531
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik werk nu in Beijing met een van deze clubs, deels met ze en deels als opdrachtgever.
De uren die ze hier draaien zijn absurd ( 9 - 23 is tot nu toe het gemiddelde), en een halve dag in het weekend..
Amsterdam is binnen dit bedrijf het kantoor waar de meeste mensen naar toe willen voor een Short Term rotatie, omdat de uren daar zo relaxed zijn (Piek weken van 80 a 90 uur, ipv gemiddeld).
Met 9-23 doe je nog maar 70 uur door de week en 6 uur in het weekend, dus 70-80 uur gemiddeld.

Ligt aan het kantoor wellicht, maar die uren zie je ook in A'dam. Ik werk zelf regelmatig met ATK, McK, OC&C, Bain, BCG en LEK.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:53:15 #89
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89374960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Met 9-23 doe je nog maar 70 uur door de week en 6 uur in het weekend, dus 70-80 uur gemiddeld.

Ligt aan het kantoor wellicht, maar die uren zie je ook in A'dam. Ik werk zelf regelmatig met ATK, McK, OC&C, Bain, BCG en LEK.
Ik ken de kantoren in Amsterdam zelf niet/nauwelijks, ik weet alleen dat ze (BCG, ATK) claimen dat ze gemiddeld 55-60 uur maken (en dus pieken zeker wel naar de 80, maar niet structureel).

En dan is er nog een verschil tussen wat ze werkelijk doen (en hoe ze rekenen), en wat ze naar buiten communiceren.
Thucydides
pi_89375137
Natuurlijk. Het grote verschil in tijd zit ook tussen de grotere projecten en de korte due diligence opdrachten. Die laatste zijn stressvol en vaak enorm demanding qua tijd. De grotere projecten lopen echter langere tijd en hebben typisch minder tijdsdruk.

Uren rekenen consultants zoals die niet, dus daar heb je geen "officieel" zicht op. Maar ik heb veel vrienden die bij deze clubs werken, ook in andere landen inmiddels. Beetje inzicht dus, en zoals altijd verschilt het per club en per lokatie enorm. Maar ja, in Azie verwacht je overal hard te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')