abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2011 @ 19:11:17 #251
230491 Zith
pls tip
pi_95859876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:09 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Deze zomer ga ik bij een van de MBB stage lopen. Voor zover ik weet accepteren ze alles tussen de 2-4 maanden. Van een contactpersoon uit Brussel heb ik zelfs vernomen dat 6 weken ook mogelijk is, mits ze het echt in je zien zitten. Verder is het zo dat het aantal interview rondes vaak per land en/of kantoor verschillen. In Nederland is de selectie voor interns geheel gelijk aan die van starters.

Ik volg dit topic nu al enige tijd en het is me opgevallen dat het vaker gaat over onderwerpen zoals 'mijn diploma is zwaarder dan die van jouw' in plaats van over consulting of het process om consultant te worden.
Men geeft dan ook helemaal niet om het adviseren van andere bedrijven. Men wilt een cool bedrijf met een goede naam, het liefst ook een mooie lease-auto erbij.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_95861790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Men geeft dan ook helemaal niet om het adviseren van andere bedrijven. Men wilt een cool bedrijf met een goede naam, het liefst ook een mooie lease-auto erbij.
Je vergeet de infinite moneys.

Ik zelf vind PE prachtig, qua werk dan, maar daar kom je nou eenmaal niet binnen via "gewoon solliciteren".
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:16:27 #253
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95862792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:11 schreef Zith het volgende:

[..]

mijn interesse is echt puur vanuit het werk (en de doorgroei-mogelijkheden).
Ik denk dat dat eveneens geldt voor mensen die er al werken. Het is over het algemeen vrij low-profile gedrag, daar wordt je ook op geselecteerd denk ik. Geld iig voor de mensen die ik ken, die konden zicht net even iets beter beheersen op de borrelvloer dan hun blatende banale jaargenoten.

[ Bericht 7% gewijzigd door San_Andreas op 22-04-2011 20:21:57 ]
"Ik quote graag mezelf."
pi_95875597
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:55 schreef Physics het volgende:

[..]

Je vergeet de infinite moneys.

Ik zelf vind PE prachtig, qua werk dan, maar daar kom je nou eenmaal niet binnen via "gewoon solliciteren".
HAL investments neemt gewoon starters aan op basis van sollicitaties. Alleen zal je jezelf wel uitzonderlijk ontwikkeld moeten hebben op de universiteit om een kans te maken. Het selectieproces is daarnaast ook erg zwaar.
Nee
pi_95880409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 00:09 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

HAL investments neemt gewoon starters aan op basis van sollicitaties. Alleen zal je jezelf wel uitzonderlijk ontwikkeld moeten hebben op de universiteit om een kans te maken. Het selectieproces is daarnaast ook erg zwaar.
Als ik heel eerlijk ben vind ik HAL niet zo'n interessante club als ik kijk naar hun portfolio.
pi_95884768
De leukere PE bedrijven kom je nog steeds pas binnen na 2-3 jaar banking/consultancy, helaas. Of je kunt starten bij een HAL en dan na 2 jaar verhuizen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96066587
Ik heb me opgegeven voor een masterclass consulting bij accenture, inmiddels ben ik door de cv-procecure heen maar ik moet nog een online capaciteiten test maken. Ik hoop dat het lukt:). Het lijkt me heel erg leerzaam en ik acht de kans best aanwezig in deze branche terecht te komen.
pi_99018424
Iemand een idee wat een beetje de verhouding is van mensen die door de selectieprocedures heen komen bij de MBB bedrijven? Eén op zes ofzo? Of nog minder?
pi_99026716
Ik denk dat 1 op circa 500 een betere schatting is. Veel vallen al direct af op basis van het CV. Ze zijn bijzonder selectief.
pi_99030181
Dat soort schattingen helpen je nooit. De kans is overall wellicht 1-op-100, maar voor iemand met een WO opleiding al snel 1-op-20, etc. Er zit altijd zo veel prut tussen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99031495
Overigens denk ik niet dat 'kans' hier echt van toepassing is. Je hebt het, of je hebt het niet. Je moet je niets aantrekken van toelatingspercentages et cetera. Het is ook een instelling, een gevoel en een hoge mate van zelfvertrouwen (naast uiteraard de intelligentie). Als je je om iets als hoe selectief ze zijn zorgen maakt, hoor je er waarschijnlijk niet thuis. Als je verwacht dat je het in je hebt: 'gaan met die banaan'. Zij hebben snel genoeg door of je het in je hebt.

Ik sluit me dus ook aan bij drive-r. Die schattingen heb je niets aan.
pi_99035762
Als je goed bent nemen ze je aan, en anders niet. Zo simpel is het. Het heeft werkelijk niks met toeval te maken.
pi_99042145
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:32 schreef Hadewijn het volgende:
Als je goed bent nemen ze je aan, en anders niet. Zo simpel is het. Het heeft werkelijk niks met toeval te maken.
Als je goed bent en dit ook uitstraalt naar anderen*
pi_99044087
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:32 schreef Hadewijn het volgende:
Dus 'goed zijn' is een volledig objectief begrip:O.
pi_99044578
Je moet aan bepaalde eisen voldoen. Goede cijfers+bijv, buitenland, bestuur,commissie. Interessante hobbies in je vrije tijd. Voor zover ik begrepen heb
pi_99047954
Is er hier eigenlijk iemand die bij McKinsey, Bain of BCG werkt?
pi_99053050
Ik loop stage bij een strategie consultant, ga alleen niet zeggen welke want het is een klein wereldje. Uiteindelijk had ik meerdere aanbiedingen voor stage dus voor vragen over het sollicitatie proces of het werk kun je bij mij terecht. Vragen over mij of welke bedrijven ik dan heb gesolliciteerd en wat ik daar dan van vond mogen over pm :)
pi_99057208
Ben ik trouwens te laat voor een zomer internship?

Ik heb rondgekeken en meestal vragen ze ook om daarna nog 3 maanden langer door te werken, of soberso 3 maanden aan de slag, is net teveel!
pi_99058918
Stages zijn meestal 8-12 weken, aan het einde ervan krijg je meestal een ft offer of niet. Je hoeft dan niet meteen na je stage te beginnen, daar kan best een jaar of wat tussen zitten.

Voor deze zomer ben je denk ik aan de late kant, je moet ongeveer 1-2 maanden uittrekken voor het proces. Wel kun je zo'n beetje altijd starten dus je hoeft niet per se in de zomer.

Ze nemen trouwens wel alleen wo-ers aan, een hbo vooropleiding lijkt me lastig...
pi_99060353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:46 schreef leysha het volgende:
Stages zijn meestal 8-12 weken, aan het einde ervan krijg je meestal een ft offer of niet. Je hoeft dan niet meteen na je stage te beginnen, daar kan best een jaar of wat tussen zitten.

Voor deze zomer ben je denk ik aan de late kant, je moet ongeveer 1-2 maanden uittrekken voor het proces. Wel kun je zo'n beetje altijd starten dus je hoeft niet per se in de zomer.

Ze nemen trouwens wel alleen wo-ers aan, een hbo vooropleiding lijkt me lastig...
Ik ben vrij kansloos dus om strategy consultant te worden, aangezien ik geen denderende havo/hbo cijfers had, geen buitenlandervaring, geen commissies en ook nog eens 2 jaar verkwist heb aan een TUDelft master die ik niet haal! ;(

Daarentegen ben ik voorzitter geweest op stembureaus, de eerste prijs gehaald voor mijn profielwerkstuk op de havo en ben runner-up bij het Nederlands Studenten Kampioenschap Boksen.

Weet niet hoeveel dat helpt :')
pi_99061147
Als je denkt dat je kansloos bent, ben je dat inderdaad (voor zulke organisaties) :).

En dingen als extra curriculaire activiteiten zijn een pré, maar echt geen eis hoor. Het helpt hooguit bij een snelle CV scan. Het is niet alsof jij geweigerd wordt op basis van geen bestuursfuncties gedurende je studie of een gebrek aan 'leuke hobbies', als je op andere gebieden goed scoort. Het gaat om de persoon. De 'perfecte' consultant (zeker qua CV) bestaat dan ook niet. Het gaat om jou, niet op jouw CV.

Een vriendin van mij is ook gewoon uitgenodigd (naar aanleiding van een business case) terwijl ze echt niet voldoet aan het hierboven geschapte 'ideaale plaatje'.

Een andere vriendin die wil per se naar McKinsey, BCG of Bain en belt nog speciaal naar dergelijke organisaties met de vraag 'wat staat goed op mijn CV'. En dan is ze beledigd als ze wordt afgepoeierd.
pi_99061275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:42 schreef Dr.Cooper het volgende:
Als je denkt dat je kansloos bent, ben je dat inderdaad (voor zulke organisaties) :).

En dingen als extra curriculaire activiteiten zijn een pré, maar echt geen eis hoor. Het helpt hooguit bij een snelle CV scan. Het is niet alsof jij geweigerd wordt op basis van geen bestuursfuncties gedurende je studie of een gebrek aan 'leuke hobbies', als je op andere gebieden goed scoort. Het gaat om de persoon. De 'perfecte' consultant (zeker qua CV) bestaat dan ook niet. Het gaat om jou, niet op jouw CV.

Een vriendin van mij is ook gewoon uitgenodigd (naar aanleiding van een business case) terwijl ze echt niet voldoet aan het hierboven geschapte 'ideaale plaatje'.

Een andere vriendin die wil per se naar McKinsey, BCG of Bain en belt nog speciaal naar dergelijke organisaties met de vraag 'wat staat goed op mijn CV'. En dan is ze beledigd als ze wordt afgepoeierd.
Ja maar jij hebt dan ook een master en 2 PhD's voor je 30e en bent hoogbegaafd dus hebt makkelijk praten :{w

Maar goed, ik ben benieuwd in de toekomst, voor een internship ben ik te laat, wil wel business courses, springweeks en vroegtijdige sollicitaties uitvoeren, lekker bezig blijven!

Ik ben niet hopeloos, heb alleen een dikke dip aangezien ik er altijd vanuit ging dat ik wel als management trainee bij een of ander vaag bureau omhoog zou klimmen, maar nu zijn mijn ambities hoger!

Ik weet dta ik mijn verleden niet kan veranderen, dus wil vanaf nu enkel het goede doel op, richting strategy consultant, investment banker of trader! Een verse bachelor Energietechniek die nu aan de start staat van een goede wge, tips zijn zeker welkom :)
pi_99093396
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 5 juli 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:

Daarentegen ben ik voorzitter geweest op stembureaus, de eerste prijs gehaald voor mijn profielwerkstuk op de havo en ben runner-up bij het Nederlands Studenten Kampioenschap Boksen.

Weet niet hoeveel dat helpt :')
Ec's zijn leuk maar je opleiding moet gewoon goed zijn. Niets is onmogelijk maar ik ken niemand en heb ook nog nooit van iemand gehoord die bij een strategie consultant werkt met een hbo achtergrond. Zelfs havo komt niet voor. Als je havo of hbo op je cv hebt staan wordt je denk ik meteen gebinned...

Maar niks is onmogelijk dus je kunt het altijd proberen. Bedenk je alleen ook dat ibanker of sc worden niet the end all be all is... Er zijn zat andere leuke dingen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 01:49:32 #274
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99097637
TippieTop het is mooi dat je ergens voor wilt gaan maar ik denk dat je soms ook realistisch moet zijn:
- Havo met wackcijfers
- Hbo met wackcijfers
- 2 jaar studievertraging / 'failen' (haakjes) beta master
- Strafblad
pi_99097959
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2011 01:49 schreef Sokz het volgende:
TippieTop het is mooi dat je ergens voor wilt gaan maar ik denk dat je soms ook realistisch moet zijn:
- Havo met wackcijfers
- Hbo met wackcijfers
- 2 jaar studievertraging / 'failen' (haakjes) beta master
- Strafblad
Meh, die commissies en cum laude op mijn master zullen het vast wel optrekken :)
Uiteindelijk een summer internship proberen om zo binnen te komen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')