Men geeft dan ook helemaal niet om het adviseren van andere bedrijven. Men wilt een cool bedrijf met een goede naam, het liefst ook een mooie lease-auto erbij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:09 schreef Dark_Neve het volgende:
[..]
Deze zomer ga ik bij een van de MBB stage lopen. Voor zover ik weet accepteren ze alles tussen de 2-4 maanden. Van een contactpersoon uit Brussel heb ik zelfs vernomen dat 6 weken ook mogelijk is, mits ze het echt in je zien zitten. Verder is het zo dat het aantal interview rondes vaak per land en/of kantoor verschillen. In Nederland is de selectie voor interns geheel gelijk aan die van starters.
Ik volg dit topic nu al enige tijd en het is me opgevallen dat het vaker gaat over onderwerpen zoals 'mijn diploma is zwaarder dan die van jouw' in plaats van over consulting of het process om consultant te worden.
Je vergeet de infinite moneys.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Men geeft dan ook helemaal niet om het adviseren van andere bedrijven. Men wilt een cool bedrijf met een goede naam, het liefst ook een mooie lease-auto erbij.
mijn interesse is echt puur vanuit het werk (en de doorgroei-mogelijkheden).quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Men geeft dan ook helemaal niet om het adviseren van andere bedrijven. Men wilt een cool bedrijf met een goede naam, het liefst ook een mooie lease-auto erbij.
HAL investments neemt gewoon starters aan op basis van sollicitaties. Alleen zal je jezelf wel uitzonderlijk ontwikkeld moeten hebben op de universiteit om een kans te maken. Het selectieproces is daarnaast ook erg zwaar.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:55 schreef Physics het volgende:
[..]
Je vergeet de infinite moneys.
Ik zelf vind PE prachtig, qua werk dan, maar daar kom je nou eenmaal niet binnen via "gewoon solliciteren".
Als ik heel eerlijk ben vind ik HAL niet zo'n interessante club als ik kijk naar hun portfolio.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:09 schreef Dark_Neve het volgende:
[..]
HAL investments neemt gewoon starters aan op basis van sollicitaties. Alleen zal je jezelf wel uitzonderlijk ontwikkeld moeten hebben op de universiteit om een kans te maken. Het selectieproces is daarnaast ook erg zwaar.
Als je goed bent en dit ook uitstraalt naar anderen*quote:Op maandag 4 juli 2011 20:32 schreef Hadewijn het volgende:
Als je goed bent nemen ze je aan, en anders niet. Zo simpel is het. Het heeft werkelijk niks met toeval te maken.
Dus 'goed zijn' is een volledig objectief begrip:O.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:32 schreef Hadewijn het volgende:
Als je goed bent nemen ze je aan, en anders niet. Zo simpel is het. Het heeft werkelijk niks met toeval te maken.
Ik ben vrij kansloos dus om strategy consultant te worden, aangezien ik geen denderende havo/hbo cijfers had, geen buitenlandervaring, geen commissies en ook nog eens 2 jaar verkwist heb aan een TUDelft master die ik niet haal!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:46 schreef leysha het volgende:
Stages zijn meestal 8-12 weken, aan het einde ervan krijg je meestal een ft offer of niet. Je hoeft dan niet meteen na je stage te beginnen, daar kan best een jaar of wat tussen zitten.
Voor deze zomer ben je denk ik aan de late kant, je moet ongeveer 1-2 maanden uittrekken voor het proces. Wel kun je zo'n beetje altijd starten dus je hoeft niet per se in de zomer.
Ze nemen trouwens wel alleen wo-ers aan, een hbo vooropleiding lijkt me lastig...
Ja maar jij hebt dan ook een master en 2 PhD's voor je 30e en bent hoogbegaafd dus hebt makkelijk pratenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:42 schreef Dr.Cooper het volgende:
Als je denkt dat je kansloos bent, ben je dat inderdaad (voor zulke organisaties).
En dingen als extra curriculaire activiteiten zijn een pré, maar echt geen eis hoor. Het helpt hooguit bij een snelle CV scan. Het is niet alsof jij geweigerd wordt op basis van geen bestuursfuncties gedurende je studie of een gebrek aan 'leuke hobbies', als je op andere gebieden goed scoort. Het gaat om de persoon. De 'perfecte' consultant (zeker qua CV) bestaat dan ook niet. Het gaat om jou, niet op jouw CV.
Een vriendin van mij is ook gewoon uitgenodigd (naar aanleiding van een business case) terwijl ze echt niet voldoet aan het hierboven geschapte 'ideaale plaatje'.
Een andere vriendin die wil per se naar McKinsey, BCG of Bain en belt nog speciaal naar dergelijke organisaties met de vraag 'wat staat goed op mijn CV'. En dan is ze beledigd als ze wordt afgepoeierd.
Ec's zijn leuk maar je opleiding moet gewoon goed zijn. Niets is onmogelijk maar ik ken niemand en heb ook nog nooit van iemand gehoord die bij een strategie consultant werkt met een hbo achtergrond. Zelfs havo komt niet voor. Als je havo of hbo op je cv hebt staan wordt je denk ik meteen gebinned...quote:[b]Op dinsdag 5 juli 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:
Daarentegen ben ik voorzitter geweest op stembureaus, de eerste prijs gehaald voor mijn profielwerkstuk op de havo en ben runner-up bij het Nederlands Studenten Kampioenschap Boksen.
Weet niet hoeveel dat helpt
Meh, die commissies en cum laude op mijn master zullen het vast wel optrekkenquote:Op woensdag 6 juli 2011 01:49 schreef Sokz het volgende:
TippieTop het is mooi dat je ergens voor wilt gaan maar ik denk dat je soms ook realistisch moet zijn:
- Havo met wackcijfers
- Hbo met wackcijfers
- 2 jaar studievertraging / 'failen' (haakjes) beta master
- Strafblad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |