abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:30:45 #1
263797 KlusDavekuh
Dat smeren we wel dicht...
pi_72559071
Bij deze dan alsnog mijn eigen topic over mijn project in Eindhoven.
In navolging van mijn zus die aan het klussen is in Wernhout. Haar topic is hier te vinden: Rallydame is nog niet klaar met klussen in Wernhout (dl 2) Hoi zus

Toch is er wel een verschil tussen het project van mijn zus en van mij. Het klusbudget zal vele malen lager liggen. We zijn nu al een behoorlijk tijd bezig, maar er is nog behoorlijk wat werk te doen. Ik zal zo vast beginnen met wat foto`s te posten waar we mee zijn begonnen.
pi_72559916
Ah Eindhoven, net als ik !
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:06:20 #3
263797 KlusDavekuh
pi_72560420
nou...we zullen eens kijken of ik die foto`s geplaatst krijg...

Dit is waar we mee begonnen. We zijn trouwens al aan de voortuin begonnen voordat ik de sleutel kreeg. En het was hard nodig ook...

Het huis is in zeer slechte staat, dus er moet erg veel aan gebeuren. Dit is het zicht zodra je binnen komt.

En dit is van de andere kant

De deur naar het toilet zit hier ook bij de ingang.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:50:00 #5
263797 KlusDavekuh
pi_72562278
Zo...het begin is gemaakt. Dus we gaan meteen maar door. We gaan de trap op

Van de overloop kan ik zo snel even geen goede foto vinden, maar daar kom je dus 3 deuren tegen.
De slaapkamer:

De logeerkamer:

De was/hobby/administratiekamer:

De vlisotrap naar de zolder:

En de zolder zelf natuurlijk:

Terug naar beneden dan maar. De woonkamer:

De staat van de vloer in de woonkamer:
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 21:15:11 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72563417
Hartstikke leuk dat je een eigen klustopic opent
Leuk om het broertje van ook te kunnen volgen !

Veel suc6 met verbouwen ! En dat heb je volgens mij ook echt nodig
Is er nog een plan van aanpak ofzo ?
pi_72563637
Griezel en moedig om eraan te beginnen.

Veel succes en uithoudingsvermogen.

* heeft ooit een vergelijkbare klus achter de rug.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:27:41 #8
263797 KlusDavekuh
pi_72563931
Op naar de keuken!

En natuurlijk de badkamer:

En dan nog de meterkast.

Zijn jullie klaar voor JurrasicPark? De tuin...

dinsdag 8 september 2009 @ 21:39:55 #9
263797 KlusDavekuh
pi_72564469
Bedankt allemaal alvast voor het welkom! Leuke stimulans om vanavond nog even met de foto`s door te gaan.

@vonkenboer, het plan van aanpak was eigenlijk om van boven naar beneden te werken. Ik heb het budget niet om iets uit te besteden, dus we zullen echt alles zelf moeten gaan doen. Wederom allemaal dankzij mijn vader. Dus zo`n beetje iedere avond na het werk gaan we naar het huis om te klussen.
Vandaar dat we dus ook al sinds November bezig zijn. Met af en toe een kleine rustpauze er tussen zoals deze week.
pi_72564898
Dat is een flinke klus! Ik kan me voorstellen dat iemand wat kleur wil in zijn huis, maar de vorige bewoners hebben wel enorm overdreven.

Succes ermee! Ik ben benieuwd wat het wordt.
pi_72565059
*wacht op meer foto's...

Verbouwingen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:12:29 #12
263797 KlusDavekuh
pi_72565816
Het was al erg snel duidelijk dat de schouw in de woonkamer niet zou blijven. Dus diezelfde avond nog...

We hebben dit met de hand gedaan en niet met de machine omdat we bang waren dat het stucwerk bij de buurvrouw naar beneden zou komen.

Ook de tuin was een grote bron van ergernis. Ondanks dat dat geen prioriteit heeft wilde we daar zo snel mogelijk aan gaan beginnen.

En wat hebben wij een enorme hekel aan bamboe gekregen!

pi_72565974
Leuk huis! Veel mogelijkheden vooral (laat ik postief beginnen ) en leuk dat je ook hier komt posten!
Vind de voorgevel met die drie ramen erg mooi!
Maar verder moet er heeel veel gebeuren.
November 2008 wauw wat een doorzettingsvermogen! Petje af!
En tevens tvp voor meer foto's
Enne hihi hou je je vader heel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72566244
Oeh, bamboe...
Zo moeilijk om weg te krijgen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:04:43 #15
263797 KlusDavekuh
pi_72568203
@Ml-etje, die vader van me die is niet te stoppen Enne...thanx

@Oblivion, het is inderdaad heel moeilijk weg te halen. Maar dat word op de foto`s nog wel duidelijk
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:13:11 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72568539
Ahhh, wat een leuk huis in wording!
Maar eerst even een flinke sloophamer erdoorheen
Leuk, deze ga ik volgen (je lijkt trouwens flink op je zus zeg!)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72568962
aha alweer Eindhoven...daar woon ik dus ook!! probeer te kijken of iets van herkenning heb bij t bekijken van je foto's maar helaassss...Wel een erg leuk huisje...!! Daar kan je echt iets geweldigs van maken. Super eigenlijk dat je hier doorheen hebt weten te kijken..dat kan natuurlijk niet iedereen..

enne ging dat zomaar, die schouw eruit?? Niet dat straks alles naar beneden komt he.

Ik wens je veeeel succes met deze verbouwing en ik ga je topic wel volgen...
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:52:32 #18
263797 KlusDavekuh
pi_72570031
Op de overloop zat een kast waar zich ook de vlisotrap naar de zolder bevond. Deze kast wilde we betrekken bij mijn slaapkamer. We wilden ook nog een meter van de overloop afhalen en deze ook bij de slaapkamer voegen. Kortom...weer slopen en breken...

En aangezien mijn zus (rallydame) ook in de buurt was. Gingen alle frustraties (en de muur) er diezelfde avond nog uit.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:56:58 #19
263797 KlusDavekuh
pi_72570162
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:23 schreef glitter het volgende:

enne ging dat zomaar, die schouw eruit?? Niet dat straks alles naar beneden komt he.

Het ging wel, maar het was wel behoorlijk wat werk. Maar me vader en ik waren vastbesloten

pi_72570963
nou gelukkig dan maar haha...enne ik weet wat een stofzooi het kan geven, nou vooral mijn mannetje dan Ik mag niet al te zwaar werk doen, dus ik kwam er mooi vanaf
Als je nu dan toch aan het slopen en wss frezen bent...en je wilt bijv een flatscreen aan de muur...hak dan ook meteen een gleuf voor een verticale buis waar je je draden ed in kwijt kan...hangt ie strakjes strak aan de muur ...Vrienden van ons waren ook flink aan t hakken maar waren nét dát dus vergeten...is toch zonde...tis mar een tip...tenzij je t niet wilt natuurlijk
  woensdag 9 september 2009 @ 00:38:07 #21
263797 KlusDavekuh
pi_72571187
Ondertussen is me moeder en me zus druk bezig met schuren...

Verder met de slaapkamer. Aangezien we een meter van de overloop erbij pakken zullen we het deurkozijn moeten verplaatsen, en een nieuwe wand moeten opbouwen.

pi_72573015
Wij hadden ook zo'n schouw, maar dat was onderdeel van een dragende constructie. Dat is bij jullie niet dan? Wij moesten een klein stukje terug metselen
Wat een project zeg, het lijkt alsof er echt 50 jaar niks aan gedaan is.
pi_72573512
Oef muren weg en opbouwen wat een klus, maar dan heb je straks ook wat
Dacht even zonder te lezen bij de sloopfoto goh zij lijkt op je zus hihi het was je zus .
Hoe ver ben je op dit moment?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 9 september 2009 @ 12:00:57 #24
263797 KlusDavekuh
pi_72577918
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:33 schreef Ml-etje het volgende:
Oef muren weg en opbouwen wat een klus, maar dan heb je straks ook wat
Dacht even zonder te lezen bij de sloopfoto goh zij lijkt op je zus hihi het was je zus .
Hoe ver ben je op dit moment?
Op dit moment is de bovenverdieping klaar. Behalve de inboedel dan. We zijn nu druk bezig met de leidingen in de keuken en badkamer. Maar ik probeer zoveel mogelijk de foto`s in de juiste volgorde te plaatsen. Alhoewel dat ook nog niet mee valt.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:10:39 #25
263797 KlusDavekuh
pi_72578150
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:30 schreef lezzer het volgende:
Wij hadden ook zo'n schouw, maar dat was onderdeel van een dragende constructie. Dat is bij jullie niet dan? Wij moesten een klein stukje terug metselen
Wat een project zeg, het lijkt alsof er echt 50 jaar niks aan gedaan is.
Mijn ouders wonen in een zelfde type huis. Dus we wisten gelukkig dat het geen dragende schouw was. Dus we konden hem er zo uit meppen. Het leek inderdaad alsof er nooit onderhoud aan gedaan is. Maar het word nog erger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')