Ik heb zo'n envelope gekregen om een donatie in te doen van de kwf kankerbestrijding en ik heb het volgende uitgeprint en in de envelope gedaan.
Wat een baas ben ik.
Profiel
Het bestuur van de stichting stelt het salaris van de directeur vast. Uitgangspunt daarbij is het profiel van eisen voor deze functie:
Een persoon die inhoudelijke deskundigheid en gewicht heeft op het medische wetenschappelijke en sociaal-medische zaken vakgebied,(ongeveer 80 procent van onze uitgaven voor de doelbesteding gaat naar wetenschappelijk kankeronderzoek en 20 procent naar preventie en patiėntenondersteuning). Die leiding kan geven aan een grote organisatie met professionele medewerkers en vrijwilligers en die KWF Kankerbestrijding in de vele en gevarieerde externe contacten goed kan vertegenwoordigen.
Salarisopbouw
Om iemand op de arbeidsmarkt te vinden die voldoet aan deze kwalificaties, is besloten bij de vaststelling van het salaris van de directeur rekening te houden met het salarisniveau van een hoogleraar medische wetenschappen en de normen die de brancheorganisatie VFI stelt.
KWF Kankerbestrijding kent geen bonusregeling, 13emaand etc. De directeur heeft een lease-auto ter beschikking. Jaarlijks wordt het salaris van de directeur en de medewerkers aangepast met de gemiddelde salarisstijging van alle CAO's in Nederland, zoals die wordt berekend door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Salaris directeur 2008
Jaarsalaris (incl. vakantiegeld) 145.346 euro
Bruto jaarsalaris 145.346 euro
Onkostenvergoeding 2.700 euro
Pensioenpremie 19.891 euro
Sociale premies 7.198 euro
Totale salariskosten directie 175.136 euro
Commissie Wijffels en standpunt VFI
De salariėring van de directeur valt binnen de normen van de brancheorganisatie VFI. Deze heeft richtlijnen ontwikkeld voor salariėring voor alle Nederlandse goede doelen fondsen. Hiermee volgt de VFI het advies van een onafhankelijke commissie die onder leiding stond van Herman Wijffels.