quote:
'THE BEATLES 'ZIJN GROTER DAN JEZUS' OP GOOGLE
dinsdag 22 september 2009
The Beatles zijn echt groter geworden dan Jezus doordat meer mensen afgelopen maand via Google zochten naar de band, dan naar de zoon van God.
Meer dan 40 jaar nadat John Lennon de woede opriep van Christenen door te beweren dat zijn band groter dan Jezus was, heeft hij uiteindelijk gelijk gekregen door een analyse van de zoekopdrachten op zoekmachine Google.
De afgelopen vier weken hebben meer computergebruikers het zoekwoord 'Beatles' ingevoerd dan 'Jezus'. De populariteit van the Beatles is in september aanmerkelijk vergroot dankzij de re-release van al hun digitaal geremasterde albums.
Afgelopen maand kwam ook de videogame The Beatles Rock Band uit, waarin spelers Paul, John, George of Ringo kunnen zijn door mee te spelen met hun liedjes op plastic (replica) instrumenten, terwijl ze kijken naar cartoonversies van de band op TV.
In maart 1966 veroorzaakte Lennon oproer toen hij de Evening Standard vertelde: "I do not know what will go first, rock 'n' roll or Christianity … we're more popular than Jesus now". ( "Ik weet niet wat op de eerste plaats komt, rock 'n' roll of het Christendom... momenteel zijn we populairder dan Jezus".)
Door heel Amerika verbrandden woedende Beatlefans hun platen van de Fab Four als protest en Lennon werd gedwongen een verward excuus te geven: "Ik heb niet gezegd wat zij zeiden dat ik gezegd heb. Het spijt me echt dat ik het gezegd heb. Het was nooit mijn bedoeling om iets antireligieus te zeggen. Ik bied mijn excuses aan als iedereen daar gelukkig van wordt. Ik weet nog steeds niet precies wat ik nou gedaan heb. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, maar als iedereen wil dat ik mijn excuses aanbied, als iedereen daar blij van wordt, nou oké, dan zeg ik het spijt me."
Computergebruikers kunnen uitzoeken naar welke onderwerpen mensen zoeken op Google door gebruik te maken van de Google trends website, waar je tot in detail kunt analyseren welke woorden mensen typen, vanuit verschillende landen, en gedurendeverschillende periodes.
Hoewel de feiten duidelijk aantonen dat the Beatles in september meer opgezocht werden dan Jezus, tonen videogame-experts aan dat the Beatles Rock Band in de winkels niet zo goed verkocht werd als verwacht.De rivaliserende videomuziekgame Guitar Hero 5 wordt beter verkocht.
(bron: telegraph.co.uk)
(Vert.: Ruby Van Den Bergh)
quote:
Rock Band: The Beatles verkoopt goed
Nieuws | 17 september 2009 - Ondanks dat Guitar Hero 5 de lijst van de best verkochte spellen in Engeland aanvoert zijn ze bij Viacom erg tevreden over de verkoopcijfers van Rock Band: The Beatles. Volgens topman Philippe Dauman heeft het bedrijf in de eerste week zelfs al 25% van de voorraad verkocht en overstijgt dit hun verwachtingen ruimschoots.
Quote:
It's been terrific. The sales have exceeded our internal expectations. In the first week we've sold about 25 per cent of our inventory, and we've had tremendous excitement around this game. The reviews have been incredible... It really is a work of art. The game delivers in all respects and we think it's going to have legs.
Hij is ook erg in zijn nopjes met de goede reviews die het spel krijgt, ook bij ons heeft het spel een goed cijfer gekregen zoals je hier kunt lezen.
Psonly.nl
Jah wat is het nou!!?? Wordt de game nou wel goed verkocht of niet..?