De laatste vijf nummers die ik gedraaid heb:quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Wouter1989 het volgende:
En naar welke jazz luister je dan wel, JAM? Alleen bebop en hardbop of ook verder?
Ik ben het met je eens. Maar wat wel klopt is dat zij een (veel) drukker sociaal leven heeft dan ik. Misschien is een hobby niet een goede omschrijving. 'Interessegebied' misschien? Goed te lezen dat JAM barst van de hobby's.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:12 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het niet zo overtuigend hoor. Iemand die kennelijk alle tijd heeft voor theorievorming heeft zèker tijd voor een hobby. En er ook dringend eentje nodig, wellicht.
Zojuist gekeken. Ik moet zeggen, een matige docu. Zeg maar gerust: een slechte docu. Een héle slechte zelf.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:41 schreef Frollo het volgende:
Cyberkoelies, dat vond ik wel een interessante docu.
Die laatste ken ik niet, maar die anderen vallen mi wel daaronder. Ben je er toevallig zo een die alles vanaf Bitches brew gênant vindt?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:46 schreef JAM het volgende:
[..]
De laatste vijf nummers die ik gedraaid heb:
Bill Evans - On Green Dolphin Street
Charlie Parker - My Little Suede Shoes
Clifford Brown - Carvin' the Rock
Horace Silver - Sanctimonious Sam
Jackie McLean - Cyclical
Mag dat hoofdje van je romp?quote:Op woensdag 9 september 2009 00:21 schreef Diverse_Reality het volgende:
En mag dat 'grappige' uit je sig...
Maar wel een interessante docu. Met sfeervolle beelden.quote:Op woensdag 9 september 2009 04:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Zojuist gekeken. Ik moet zeggen, een matige docu. Zeg maar gerust: een slechte docu. Een héle slechte zelf.
Meid hou op, ik heb het veel te druk.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:29 schreef Gellius het volgende:
Zou Frollo alweer koffiegesprekken houden?
Als de meningen er over verschillen.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar wel een interessante docu. Met sfeervolle beelden.
Wanneer is een docu goed dan? Ik realiseer me dat ik daar eigenlijk nooit over nagedacht heb.
Volgende week vrijdag werk ik voor het laatst en de dag erna vertrekken we naar Peking.quote:
Peking... benieuwd wat je er van vindt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag werk ik voor het laatst en de dag erna vertrekken we naar Peking.
Maar de echte vakantie begint acht dagen later, als we weer thuis zijn. Een week niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2009 13:52:14 ]
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Peking... benieuwd wat je er van vindt.Bedankt voor de info, maar zoiets had ik al begrepen en ik vind het ook niet zo erg. Heb ik dat ook een keer meegemaakt, denk ik dan maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat me meer zorgen baart is dat werkelijk niemand er Engels schijnt te spreken. We denken erover om daar af en toe een taxi nemen, maar is dat wel te doen?
Ik geloof als je 'm simpelweg ervaart als leerzaam en vermakelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar wel een interessante docu. Met sfeervolle beelden.
Wanneer is een docu goed dan? Ik realiseer me dat ik daar eigenlijk nooit over nagedacht heb.
Ik ben gauw tevreden, dat klopt.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:01 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik geloof als je 'm simpelweg ervaart als leerzaam en vermakelijk.
Was het accent nog enigszins thuis te brengen? Was het Fries, Goois, Limburgs, Servisch, Syldavisch, Marrokaans, Duits, Jordanees of nog iets heel anders?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef Mainport het volgende:
Het werd gepresenteerd door een vrouwelijk raadslid van het CDA die niet zonder accent kon spreken.
Dat is wel te doen, maar reken niet op een leuk gesprek met je taxichauffeur.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:47 schreef Frollo het volgende:
Bedankt voor de info, maar zoiets had ik al begrepen en ik vind het ook niet zo erg. Heb ik dat ook een keer meegemaakt, denk ik dan maar.
Wat me meer zorgen baart is dat werkelijk niemand er Engels schijnt te spreken. We denken erover om daar af en toe een taxi nemen, maar is dat wel te doen?
En samen liedjes zingen?quote:Op woensdag 9 september 2009 16:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is wel te doen, maar reken niet op een leuk gesprek met je taxichauffeur.
Zullen we ervan maken: 'Een oninteressante kijk op triviale onzin, door een karikatuur van iemand die zich graag 'beginnend schrijver' noemt.'quote:
De weinige keren dat ik in Rotterdam ben heb ik altijd de angst dat de mensenmassa het opeens op een spontaan en weldadig overgeven zal zetten. Klaarblijkelijk ben ik de enige, of thans een van de weinigen, die daar z'n eten niet binnen kan houden.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
In Rotterdam verwacht ik altijd ieder moment dat zodiakk in zijn aeroplaan over de daken komt aanzwieren, geld en goedheid uitstrooiende over de dankbare massa's.
[ afbeelding ]
Oh, er kan zeker schoonheid schuil gaan in troosteloosheid, vergane glorie en verval. In Peking echter staan veel gebouwen die duidelijk veel gekost hebben en desondanks (?) uitblinken in smakeloosheid en protserigheid. Denk bijv. aan kantoorgebouwen met 'klassieke' witte kolommen en spiegelend blauw glas. Dat kan dus écht niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:22 schreef Z het volgende:
Moet altijd alles mooi zijn k_man? Zie je geen schoonheid in troosteloosheid? Of is het echt zo dramatisch in Peking, dat heb ik ook wel eens gehad, in Wolverhampton, zo erg dat ik er niets mee kon.
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:26 schreef k_man het volgende:
Over liedjes gesproken, ik zoek de artiest / titel van een liedje.
Ik ken alleen twee regels tekst;
A love like ... (woord van twee lettergrepen)
Give it to me
Give it to me
Iemand een idee?
Photoshop! In de buurt van Wolverhampton zijn wel mooie plekjes overigens.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:00 schreef Marble het volgende:
Op Google ziet Wolverhampton er best.. pittoreskig uit? Of was dat juist wat je droevig maakte?
In Casablanca? Daar heb ik er meerdere gezien.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:37 schreef sigme het volgende:
Ja hoi.
Ik heb een voorkeur voor desolate stadjes. Oost-Europese vakantieparadijzen uit de goeie oude tijd, buiten seizoen. Paar jaar in Marokko nog een fraai exemplaar getroffen, maar dat schijnt gemoderniseerd te zijn.
Lijkt wel een Chinese wolkenkrabber!quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef k_man het volgende:
Bovendien heb ik een leuk, nieuw vaasje.
[ afbeelding ]
Een ontwerp uit 1911 van Pavel Janak.
Charmant. Nu nog mooie of originele bloemen erin.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:29 schreef k_man het volgende:
Bovendien heb ik een leuk, nieuw vaasje.
[ afbeelding ]
Een ontwerp uit 1911 van Pavel Janak.
Zolang dat de anekdote niet saboteert maakt dat mij niet zo veel uit.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:22 schreef Gellius het volgende:
Met een anekdote in het vooruitzicht gaat de dag zoveel fijner! Alleen Liene heeft 'r niet zo'n zin an.
Je moet ook gewoon in de contramine, hè. Ik gun jou je anekdote, maar gun jij mij mijn poesje van de dag? Neen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:32 schreef Gellius het volgende:
Hè nee, géén poesje van de dag. Zoiets kan mijn hele dag breken.
Het kan ook gebruikt worden, maar dan niet voor een hele bos bloemen - daarvoor is het te smal. Het is meer een vaasje voor twee of drie tulpen of zoiets.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Wat doet zo'n vaasje nou? En is 'ie voor gebruik of alleen voor decoratie?
quote:Op donderdag 10 september 2009 07:30 schreef Gellius het volgende:
Anekdote?
Mijnheer Pechthold werkte vroeger bij het veilinghuis Van Stockum in Den Haag, vroeger wil zeggen, toen ik nog de leeftijd had dat ik fanatiek met blokken speelde. Die toevoeging 'fanatiek' zou dus kenbaar moeten maken dat ik nog een klein kind was. Soms kwam mr. Pechthold bij mijn grootmoeder over de vloer, die toen in antiek handelde. Dan zei mijn grootmoeder: 'Dag Alexander.' en toen zei meneer Pechthold: 'Dag mevrouw Hoogeveen.' en daarna, in de tijd dat mijn oma wat koffie opzette en wat spulletjes bij elkaar ging zoeken, kwam Alexander even met mij en de blokjes spelen. Zodoende.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:32 schreef Frollo het volgende:
Van jou en Pechtold?
Verklaar 'jodenvriend'.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Mainport het volgende:
Vandaar dat je die jodenvriend nu zit te verdedigen.
Ja, ik heb spijt.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:36 schreef Frollo het volgende:
Mensen die nog op Mainport reageren.
quote:Op donderdag 10 september 2009 16:36 schreef Frollo het volgende:
Mensen die nog op Mainport reageren.
quote:'Onder de groene zoden, tussen het beton
Leggen 50.000 joden in het Den Haag stadion
Had ik 't maar geweten, dan had ik meegedaan
Lopen hakken, beuken, steken op zo'n jood uit de Jordaan!'
Niet alleen op internet! Zo heb ik vandaag nog op de faculteit gezongen:quote:Op donderdag 10 september 2009 16:26 schreef Gellius het volgende:
Het is hip en edgy om op internet dergelijk taalgebruik te etaleren. Denk ik.
Nog niet, maar ik ben wel bij voorbaat al jaloers op die push-pm-immuniteit.quote:
Dat ziet er toch niet uit!quote:Op donderdag 10 september 2009 18:29 schreef k_man het volgende:
Om Gellius gerust te stellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat klopt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:49 schreef Frollo het volgende:
Ik ben er niet.
Dit dus:quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:49 schreef k_man het volgende:
Dit weekend is het Open Monumentendag. Wat gaat eenieder bezoeken?
Ik wil zelf in ieder geval even kijken in het nieuwe gebouw van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
quote:De rijksoverheid heeft met deze spraakmakende behuizing een voorbeeldfunctie vervuld als opdrachtgever in de vormgeving van Nederland.
Het toilet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:49 schreef k_man het volgende:
Dit weekend is het Open Monumentendag. Wat gaat eenieder bezoeken?
Je proza is een warm bad, Gelliusquote:Op woensdag 9 september 2009 20:32 schreef Gellius het volgende:
In Rotterdam verwacht ik altijd ieder moment dat zodiakk in zijn aeroplaan over de daken komt aanzwieren, geld en goedheid uitstrooiende over de dankbare massa's.
[ afbeelding ]
Jongens en meisjes, is dit nu een metafoor of een gelijkenis?quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je proza is een warm bad, Gellius.
Of ik er iets leuks van heb gemaakt? Me dunkt!quote:Op maandag 14 september 2009 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Wat was dan je 30.000ste post? Heb je daar iets leuks van gemaakt?
Ach, je hebt je best gedaan.quote:Op maandag 14 september 2009 16:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Of ik er iets leuks van heb gemaakt? Me dunkt!
Dit is 'm, veel plezier.
Ik zet het vast in m'n agenda.quote:Op maandag 14 september 2009 17:12 schreef beeer het volgende:
Als ik zo doorga bereik ik mijn 30.000ste post over ongeveer 28 jaar. Stay tuned.
Oh wacht, zouden ze niet naar de Ardennen?quote:Op maandag 14 september 2009 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat we toch lang niet van Claudia hebben gehoord.
Ze viel uit een boom maar had geluk: ze bleef met een oog aan een tak hangen?quote:Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef k_man het volgende:
Ken je die mop van Claudia die naar de Ardennen zou gaan?
Orval. The great divider. Ik ken veel mensen die het absoluut bocht vinden, maar ik drink het heel graag.quote:
Wij hadden het erg gezellig, mijn vaas en ik. Je kent elkaar nog niet zo lang en dan weet je toch niet of het zo goed zal bevallen, dat samen wonen in één huis. Het ging echter uitstekend. De vaas stelt zich tot nu toe erg makkelijk op.quote:Op maandag 14 september 2009 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Had je een leuk weekend, met je nieuwe vaas?
Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 14 september 2009 17:33 schreef Gellius het volgende:
[..]
Orval. The great divider. Ik ken veel mensen die het absoluut bocht vinden, maar ik drink het heel graag.
Tsja. En dat zijn veel academischer bierdrinkers dan ik ben. Hij staat mij wel hoog genoteerd. Al ben ik ook heel gevoelig voor branding hoor. Ik ben ooit Javaanse Jongens gaan roken vanwege die twee olijke koelies op het pakje. En dat buikige flesje van Orval is ook zo onweerstaanbaar.quote:
Uitstekend, dank. Dequote:Op maandag 14 september 2009 17:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Eigenlijk best goed, dank u. En met u en de uwen?
Je moeder en ik kunnen er anders ook wat van, fuseren. Als je begrijpt wat ik bedoel, ghèghèghèghè.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:47 schreef MeneerTim het volgende:
JAM, ik vind fusie een goed woord. Het klinkt heel chemisch terwijl het doorgaans over donkere woonkamers gaat met beige banken en perzische kleden.
quote:inkiesnummer
in·kies·num·mer
het
1·(weinig gebruikt) doorkiesnummer
quote:inkiessysteem
in·kies·sys·teem
het
1·(weinig gebruikt) doorkiessysteem (bij telefoonaansluitingen)
quote:inkiezen
in·kie·zen
overgank. werkw.; koos in; h. ingekozen
1·(thans weinig gebruikt) opnieuw kiezen
synoniem: herkiezen
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Goedemorgen, Lienekien en Gellius en Z en k_man en Frollo.
Hoi Erik.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Goedemorgen, Lienekien.
Welke kamer:@? Ik ben gewoon gestopt als mod.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:05 schreef Z het volgende:
Je bent niet meer blauw Erik. Heb je geen internet op je kamer?
Na dat gedoe van laatst? Over die gezelligheidsmeets?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Welke kamer:@? Ik ben gewoon gestopt als mod.
Dat is taalontwikkeling, hè. Tenzij het jou gaat lukken dit in de kiem te smoren, hebben we het over een jaar of vijf allemaal over inkiezen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Zie je, het bestaat helemaal niet in die betekenis. Ik wist het wel.
Wat heerlijk spontaan weer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Goedemorgen Frollo, Gellius, k_man en Z.
Hoi Erik!quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Goedemorgen Frollo, Gellius, k_man en Z.
Bij mij ook, moet ik wel een beetje doorlopen. Ik zie een aantal voordelen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:50 schreef Gellius het volgende:
Hoe lang is 't lopen, Z? voor mij is het zo'n twintig minuten.
Ik lijd mij al jaren een hoedje, maar ik kom geen centimeter dichterbij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:14 schreef Gellius het volgende:
Uiteraard. Maar daar moet je eerst jaren voor Lijden.
Maar weten we wel zeker dat je het zo schrijft? Het is tenslotte een nieuw woord, wie zegt dat het niet inquizen is bijvoorbeeld, of incyssen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is taalontwikkeling, hè. Tenzij het jou gaat lukken dit in de kiem te smoren, hebben we het over een jaar of vijf allemaal over inkiezen.
Volgens mij komt het van het 15e-eeuwse inkyeschen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar weten we wel zeker dat je het zo schrijft? Het is tenslotte een nieuw woord, wie zegt dat het niet inquizen is bijvoorbeeld, of incyssen?
Als je die eerste en derde locatie nou samenvoegt is het helemaal handig.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:21 schreef JAM het volgende:
Mijn werk en mijn faculteit zijn dichterbij dan de supermarkt voor mij. Dat kan natuurlijk ook.
Precies. Ik schat dat ik op zo'n vier uur lopen van m'n werk woon.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:12 schreef MeneerTim het volgende:
Als je op twintig minuten lopen van je werk woont heb je natuurlijk wel de luxe dat je obsceen dichtbij woont.
Ik wou vragen hoe ver het lopen is naar de sociale dienst.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:37 schreef Z het volgende:
Lekker weinig reistijd ook!
Waar betaal jij je boodschappen van? En je huur?quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:47 schreef MeneerTim het volgende:
Ik ben nog geen 27, dus zelfs de sociale dienst zit niet op mij te wachten. Eigenlijk zit ik in een soort maatschappelijk vaccuüm. Lichte paniek.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar betaal jij je boodschappen van? En je huur?
Rood staan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar betaal jij je boodschappen van? En je huur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |