En nu woonachtig in?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:12 schreef daantje1044 het volgende:
ex-achterhoeker meldt zich! geboren in neede!
Bevalt het niet daar in het westenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:45 schreef daantje1044 het volgende:
Heb 12 jaar in Enschede gewoond, woon nu bijna 5 jaar in zeeland, en zodra het enig nut heeft mijn huis te koop te zetten weer terug naar het oosten.
Tja, thuis is thuisquote:Op zondag 23 oktober 2011 00:21 schreef daantje1044 het volgende:
het bevalt op zich wel, maar de achterhoek blijft toch trekken en daar woont ook mijn hele familie eigenlijk.
En welk drop mag dat dan zijn?quote:Op woensdag 2 november 2011 22:11 schreef Individual het volgende:
Even een foto uit het mooiste darp den Achterhoek..
[ afbeelding ]
Niet zoveel mensen op Fok! als in het westenquote:
Dus?quote:
Met de grootste zwerfkei van NL ernaast.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:32 schreef Individual het volgende:
Winterswijk met het gemeentehuis waar ik geregistreerd ben en m'n eerste (handgeschreven) paspoort heb mogen ophalen.
Dit is meteen ook het enige gemeentehuis dat ik erken. (Stadskantoor doe ik niet aan - voor welke stad zou dat moeten zijn dan?)
M'n ouders wonen er nog en m'n basisschool- en middelbareschoolvrienden zie ik nog elke keer. Zelfs peuterzaal en kleuterschoolvrienden zie ik soms nog.
Winterswijk
Dat dacht ik dus ook altijd en heb het vele bezoekers (incl Britten, Noren en Amerikanen) verteld totdat m'n vader (een geoloog) zei dat er nog een grotere is..quote:Op woensdag 2 november 2011 23:37 schreef Erasmo het volgende:
Met de grootste zwerfkei van NL ernaast.
Nee joh. 25.000!quote:Op donderdag 3 november 2011 13:51 schreef Individual het volgende:
Een stadje (afgezien van stadsrechten) begint bij mij pas vanaf 100,000.
Dus niets, is geen negatieve uitspraak, maar met de vuist omhoog! Boeruh! Wie bint trots. Ik ben een achterhoeker.quote:
Wat is dan de grootste?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook altijd en heb het vele bezoekers (incl Britten, Noren en Amerikanen) verteld totdat m'n vader (een geoloog) zei dat er nog een grotere is..![]()
Ook dat weiger ik te erkennen.
Een Noorse vriend vertelde me dat hij grotere stenen in zijn tuin had liggen.
En wat is dat toch met die Achterhoekse gemeentelijke grootheidswaanzin als het op gemeentehuizen aankomt?
Ik zeg stadquote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Individual het volgende:
Wat de officiele definities ook zijn elke Winterswijker zegt dat ie het dorp ingaat als ie naar het centrum gaat.
In NL is al snel iets een stad. Als je Amsterdam (700.000) al als metropool ziet..
Die term krijg ik meestal ook te horen als ik zeg dat ik uit de Achterhoek kom maar dan met een iets andere toon...quote:Op donderdag 3 november 2011 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus niets, is geen negatieve uitspraak, maar met de vuist omhoog! Boeruh! Wie bint trots. Ik ben een achterhoeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |