Racisme; lees de berichten op de FP eens waar het woord Marokkaan en/of moslim in voorkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Jonathan Sacks, opperrabbijn van de Verenigde Hebreeuwse Congegratie van het Britse Gemenebest, kwam afgelopen zaterdag in een adembenemende lezing (Nexus) over de stereotypering door de eeuwen heen van de jood, tot de pijnlijke conclusie dat mensen eigenlijk weinig van de geschiedenis leren en dat daarom de geschiedenis, ondanks alles, zich toch herhaalt. Jonathan Ralston Saul, een andere spreker, was het met hem eens: "‘Wie had gedacht dat het racisme en populisme na tien jaar weer terug zou komen?".
Bron: http://www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=15&messageID=2987
Vreemde constatering lijkt mij. Waarom hebben we nu al decennia geen oorlogen meer in NL, waarom gaat het zo goed met de vrouwenemancipatie, waarom is de apartheid afgeschaft?
Dat eerste is inderdaad wonderlijk. Verder gaat het helemaal niet zo goed met de vrouwenemancipatie. Misschien hier in West Europa, maar niet overal. Daarnaast zijn er voor elke geëmancipeerde vrouw honderd andere mensen die weer wél worden onderdrukt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Vreemde constatering lijkt mij. Waarom hebben we nu al decennia geen oorlogen meer in NL, waarom gaat het zo goed met de vrouwenemancipatie, waarom is de apartheid afgeschaft?
Dus eigenlijk moeten we van de geschiedenis leren dat Hitler een verzetsstrijder was?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:22 schreef voyeur het volgende:
Mensen leren niks van de geschiedenis; ze volharden slechts in dezelfde drogredeneringen. De Palestijnen bombarderen is oke, want Hamas zijn terroristen. Mandela is een held (maar zat tientallen jaren gevangen op bewezen terroristische daden). Cheney zou geen enkele kans gehad hebben bij de Nurenberg processen, maar was zo slim later geboren te worden. Uit voorzorg heeft men wel een Amerikaanse wet aangenomen dat mocht het Internationaal gerechtshof hem willen dagen de Amerikanen Scheveningen zullen aanvallen. (oke dat laatste is eigenlijk een voorbeed dat sommige mensen wel leren van de geschiedenis)
Maar betekend het dan dat je de mensen diequote:Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Zemi77 het volgende:
Ik denk dat mensen zelf moeten ervaren wat het betekend om in een bepaalde situatie te zitten. Ik ken nu serieus mensen die het maar rete stoer zouden vinden als nederland weer eens in een oorlog terecht zou komen. IN zo een bezetting zou je je als held kunnen manifesteren.
Apartheid is wel wat meer dan een sociale klasse, het is staatsgesteund met wetten en regels, en ook nog eens specifiek aan z uid-afrika.quote:apartheid is aan de ene kant afgeschaft, maar komt aan de andere kant keihard weer terug. In menig arabisch land ben je als christen een 2e rangs burger en in menig europees land begin je als moslim al aardig een 2e rangs burger te worden. Dat dit uiteindelijk zal leiden tot apartheid schijnt niemand meer te weten (deren).
We zijn zo geradicaliseerd, dat we het accepteren dat in Afghanistan hele dorpen met napalm worden uitgeroeid.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Mensen leren van de geschiedenis totdat de "ooggetuigen-generatie" het niet meer door kan vertellen. Dan is er ineens geen opa meer die kan vertellen wat bepaalde denkbeelden kunnen veroorzaken of een vader met een kampverleden.
Ik denk dan ook dat de radicalisering van nu niet toevallig is. Niemand in de staten die ertoe doen op het wereldtoneel herinnert zich nog hoe het was om 4 kinderen van de honger te zien doodgaan omdat papa en de 3 oudsten aan het front vochten of dat de halve familie er ineens niet meer was.
Het valt je helemaal niet op dat er een conservatieve tegenbeweging is met een gigantische hoeveelheid stille, matig geinformeerde, toestemmers?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Jonathan Sacks, opperrabbijn van de Verenigde Hebreeuwse Congegratie van het Britse Gemenebest, kwam afgelopen zaterdag in een adembenemende lezing (Nexus) over de stereotypering door de eeuwen heen van de jood, tot de pijnlijke conclusie dat mensen eigenlijk weinig van de geschiedenis leren en dat daarom de geschiedenis, ondanks alles, zich toch herhaalt. Jonathan Ralston Saul, een andere spreker, was het met hem eens: "‘Wie had gedacht dat het racisme en populisme na tien jaar weer terug zou komen?".
Bron: http://www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=15&messageID=2987
De weg naar apartheid is altijd een langzaam dalende lijn. Het begint met een verbod op een boerka, want anders kun je iemands gezicht niet meer zien. Ministers e.d. worden gedwongen hun dubbele paspoort in te leveren of hun baan op te geven: belangenverstrengeling. Daarna wordt het hoofddoekje verboden in openbare functies. Géén religie bij de overheid. Daarna mogen moslims niet meer het leger in, want je weet niet welke kant ze zullen kiezen in de oorlog tegen het terrorisme. Vervolgens worden aparte straffen voor Moslims ingevoerd. Marokkaan pleegt zwaar misdrijf --> verbanning (terug naar land van herkomst). Direct zwaarder straffen bij noord-afrikaanse raddraaiers en draaideurcrimielen. Noord-afrikanen mogen disco's niet meer in, verhoogd risico op overlast. Voor een duidelijke administratie gaan we voortaan in het paspoort bijschrijven welke religie iemand heeft: Joods-Christelijk, Moslim of anders. Daarna wordt de Koran verboden: boek roept op tot geweld. Vervolgens worden moslims geweerd uit openbare functies. Avondklok voor Moslims (eerst alleen bij voetbalwedstrijden en in het weekend, later gewoon standaard). etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Apartheid is wel wat meer dan een sociale klasse, het is staatsgesteund met wetten en regels, en ook nog eens specifiek aan z uid-afrika.
Verschil is hier wel dat die christenen daar al eeuwenlang woonde en de moslims pas hier recent (vrijwillig) naar toe zijn gekomen. Als je het hebt over 'terugkomen' van 'apartheid' (in Nederland? wanneer?), moet je wat meer laten meewegen.
Ben jij nou zo dom of...?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we van de geschiedenis leren dat Hitler een verzetsstrijder was?
Nee, ik redeneer gezellig mee. Of iemand verzetstrijder is, is naar ik begrijp afhankelijk vanuit welke hoek je er naar kijkt. Vanuit een bepaalde hoek gezien was Hitler een verzetstrijder tegen de joden, net als Hamas dat nu is.quote:
Omdat het niet zo zwart-wit als jij (of hij) stellen. We leren inderdaad niet helemaal niet van geschiedenis, maar we maken ook geregeld 'oude fouten'.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Dat vind ik een vreemde opmerking, hoezo tien jaar?quote:Jonathan Ralston Saul, een andere spreker, was het met hem eens: "‘Wie had gedacht dat het racisme en populisme na tien jaar weer terug zou komen?".
Als hij de oorlog had gewonnen of als de nazi-sympathiën weer opbloeien, zal hij inderdaad worden gezien als een verzetsstrijder.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, ik redeneer gezellig mee. Of iemand verzetstrijder is, is naar ik begrijp afhankelijk vanuit welke hoek je er naar kijkt. Vanuit een bepaalde hoek gezien was Hitler een verzetstrijder tegen de joden, net als Hamas dat nu is.
Ja, maar de conclusie die dan getrokken wordt (dat het allemaal om het even is) moet ik niet. Ik heb mijn eigen opvattingen, en die acht ik hoger dan die van Hitler, of Hamas.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als hij de oorlog had gewonnen of als de nazi-sympathiën weer opbloeien, zal hij inderdaad worden gezien als een verzetsstrijder.
Een treurige ontwikkeling. Diezelfde mensen houden op 4 mei braaf hun smoel en lullen mee over hoe verschrikkelijk het wel niet was, die holocaust. Intussen beseffen zij totaal niet dat zij niet wezenlijk verschillen van de gemiddelde anti-semitische Duitser in de jaren dertig.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:36 schreef IHVK het volgende:
Tja zowel op de FP als op spitsnieuws, juichen ze doden door overstromingen toe.
Alleen maar omdat het moslims betreft. Totaal gevoel voor menselijkheid verloren.
Precies, momenteel zijn ze zelf rol van opvolger van de nazi's in Israel aan het vervullen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:53 schreef Heldvoorhetleven het volgende:
Jonathan Sacks, opperrabbijn van de Verenigde Hebreeuwse Congegratie van het Britse Gemenebest, kwam afgelopen zaterdag in een adembenemende lezing (Nexus) over de stereotypering door de eeuwen heen van de jood, tot de pijnlijke conclusie dat mensen eigenlijk weinig van de geschiedenis leren en dat daarom de geschiedenis, ondanks alles, zich toch herhaalt.
Orthodoxe joden hebben altijd wat te zeiken; aard van het beestje.quote:Vreemde constatering lijkt mij. Waarom hebben we nu al decennia geen oorlogen meer in NL, waarom gaat het zo goed met de vrouwenemancipatie, waarom is de apartheid afgeschaft?
Waar zijn de vernietigingskampen? Ik kan ze niet vinden.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Precies, momenteel zijn ze zelf rol van opvolger van de nazi's in Israel aan het vervullen.
Dat klinkt als een citaat uit der Ewige Jude.quote:[..]
Orthodoxe joden hebben altijd wat te zeiken; aard van het beestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |