Niet zozeer jaloezie op de levensstijl, maar wellicht juist het onvermogen om zich op legitieme wijze te handhaven op hetzelfde financieel niveau als de Nederlander. Dat is vaak hun eigen schuld overigens, daar niet van.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:30 schreef Dragorius het volgende:
Met als conclusie jaloezie op de levensstijl...dan vraag ik > welke levensstijl? Die van de autochtoon? Die verschilt weinig, zeker omdat het gestaafd wordt naar die status-cultuur. En die komt uit die bling bling hiphopcultuur. Daar is niks Nederlands aan, patsen
Omdat positief op vallen geassocieerd wordt met financieel opvallen. Iemand die het gemaakt heeft wordt geassocieerd met iemand die het financieel gemaakt heeft. Het is inderdaad de integratie-paradox zoals iemand dat op TV noemde. Erbij willen horen, maar op de verkeerde manier. Denk aan iemand die populair wil worden in de klas, maar het totaal verkeerd heeft aangepakt en uiteindelijk de loser van de klas is geworden.quote:Ja en is het dan niet schrikbarend dat zoveel jongeren ontsporen omdat ze zich dat zo aantrekken? Dat is toch vreemd? Waarom trekken ze het zich zo aan? Je zou het juist kunnen tegenwerken die negativiteit door positief op te vallen.
Ok, dan zitten we op dat punt dus op 1 lijnquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet zozeer jaloezie op de levensstijl, maar wellicht juist het onvermogen om zich op legitieme wijze te handhaven op hetzelfde financieel niveau als de Nederlander. Dat is vaak hun eigen schuld overigens, daar niet van.
[..]
Omdat positief op vallen geassocieerd wordt met financieel opvallen. Iemand die het gemaakt heeft wordt geassocieerd met iemand die het financieel gemaakt heeft. Het is inderdaad de integratie-paradox zoals iemand dat op TV noemde. Erbij willen horen, maar op de verkeerde manier. Denk aan iemand die populair wil worden in de klas, maar het totaal verkeerd heeft aangepakt en uiteindelijk de loser van de klas is geworden.
Zo simpel ligt dat niet natuurlijk. De vraag of een bepaald model van toepassing is op een specifieke situatie, zoals bijvoorbeeld die van Marokkanen in Nederland lijkt mij wel degelijk een relevante.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:35 schreef Dragorius het volgende:
Dan toont het toch alleen iets aan wat al bestaat? Interessant die General Strain theorie, bedankt
Ik geloof niet dat je daar op Fok! heel erg bang voor hoeft te zijn.quote:Oh en die discussie meng ik me liever niet in, met mijn denkbeelden over straffen zou ik weleens als te extreem kunnen worden gezien en dan kan ik het wel shaken hier zeker
Dat doet ook niemand. Zoals ik net al aangaf is de vraag of een bepaalde perceptie een verklaring biedt voor gedrag een volstrekt andere dan de vraag of die perceptie gerechtvaardigd is en nog weer een volstrekt andere dan de vraag of een dergelijke perceptie gedrag rechtvaardigt. Als een seriemoordenaar als motivatie aangeeft dat hij zijn slachtoffers heeft vermoord omdat roodharigen de personificatie van het kwaad zouden zijn, dan betekent dit niet dat dit daadwerkelijk zo zou zijn noch dat, mocht dit zou zijn, dit een justificatie voor moord zou zijn.quote:En dan kun je nog steeds niet de "schuld" bij de maatschappij leggen.
ik heb ooit een opdracht gedaan voor forum en deze joker. man-o-man, wat een organisatie is dat. allemaal egotjes, met allemaal eigen agendatjes. en maar rijden in die dure audi's van ze. een stichting om heel snel op te doeken.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:39 schreef Hamilcar het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ken_status_door.html
Marokkanen: status door luxe
Marokkaanse jongeren vinden dat hun status groeit, als ze kunnen laten zien dat ze luxe kunnen leven. Daarom is het logisch dat zij zich naar verhouding meer als Nederlandse jongeren aan vermogensdelicten schuldig maken. Dat zegt Sadik Harchaoui, voorzitter van de raad van bestuur van Forum, een instituut voor multiculturele vraagstukken.
Hij is ook niet verbaasd dat jonge Marokkanen gemiddeld genomen lichtere vergrijpen plegen dan hun Nederlandse leeftijdsgenoten. Het blijkt volgens hem namelijk dat autochtone jongeren meer psychische problemen hebben en vaker in een isolement leven. Daardoor maakt die groep Nederlanders zich vaker schuldig aan zedendelicten en geweldpleging.
''De vermogensdelicten, zoals diefstal, komen juist voor onder Marokkanen die goed geïntegreerd zijn'', claimt Harchaoui. ''Zij willen hier sociaal meedoen, sociaal meetellen. Daarom willen ze stappen en beschikken over mooie kleren en andere luxe goederen. Dan doen ze er naar hun eigen gevoel toe.''
Hun financiële situatie laat die levensstijl echter niet altijd toe. Niet iedereen heeft de opleiding of baan om het gewenste luxe leventje legaal te bekostigen, weet de voorman van Forum. ''Dan ligt het plegen van vermogensdelicten voor de hand.''
De situatie in Nederland valt volgens Harchaoui goed te rijmen met die in andere Europese landen. ''Marokkanen integreren snel, blijkt uit onderzoek. Daarom zie je in veel andere Europese landen dezelfde ontwikkeling als in Nederland.''
B. Lenssen | 08-09-09 | 14:20 | 234 reacties
Ik had dus toch gelijk!!!11!111!!
Wat een gezever toch allemaal. Volgens Westerse normen en waarden blijf je gewoon met je jatten van een ander en zijn of haar spullen af, maar omdat we buitenlanders niet compleet willen vergruizen geven we er nog een positieve spin aan? Het is volslagen belachelijk wat deze Harchaoui zegt.
En dan te bedenken dat Ahmed Aboutaleb ooit het baasje was van die multicriminele Forumbende...quote:Op woensdag 9 september 2009 09:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb ooit een opdracht gedaan voor forum en deze joker. man-o-man, wat een organisatie is dat. allemaal egotjes, met allemaal eigen agendatjes. en maar rijden in die dure audi's van ze. een stichting om heel snel op te doeken.
Nee , nog veel erger, aangezien minstens een persoon van dat Forum nu een hoog bestuurlijke functie bekleedt kun je je borst nat maken op termijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:08 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Ahmed Aboutaleb ooit het baasje was van die multicriminele Forumbende...
quote:Op woensdag 9 september 2009 09:39 schreef Hamilcar het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ken_status_door.html
<slap verhaal van een onnozele vent van Forum >
Waarom? De combinatie van individualisme en materialisme die aan het probleem ten grondslag ligt is gewoon onderdeel van jullie cultuur, hoor. Daar is niks Marokkaans aan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat ook, maar ook de miepjes die zeggen dat autochtoon Nederland de oorzaak van de problemen is, dat soort mensen mogen ze ook een paar corrigerende tikken (verbaal) uitdelen, die mogen hun plek wel leren kennen.
Allereerst is er weinig individualistisch aan de groeps- en straatcultuur onder Marokkaanse jongeren. Ten tweede is materialisme zeker niet meer of minder Nederlands als het Marokkaans is (calvinisme en zo).quote:Op woensdag 9 september 2009 11:32 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Waarom? De combinatie van individualisme en materialisme die aan het probleem ten grondslag ligt is gewoon onderdeel van jullie cultuur, hoor. Daar is niks Marokkaans aan.
Je haalt verklarende factoren en rechtvaardiging door elkaar. Als je mensen uit een land waar alcohol niet of nauwelijks verkrijgbaar is hierheen zou halen en ze zouden massaal verkeersdoden veroorzaken door dronken achter het stuur te gaan zitten, dan is het ook niet de schuld van het gegeven dat alcohol in Nederland makkelijk te verkrijgen is.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:32 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Waarom? De combinatie van individualisme en materialisme die aan het probleem ten grondslag ligt is gewoon onderdeel van jullie cultuur, hoor. Daar is niks Marokkaans aan.
Fail.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:32 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Je weet nu wel meteen in welk kamp hij thuishoort in de wij-zij-discussie.quote:
Waar slaat deze opmerking op?quote:Op woensdag 9 september 2009 10:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja hoor, integreren door je spullen van een ander toe te eigenen. Toe maar, ga het maar postief maken. En even een natrap geven m.b.t psychiatrische stoornissen ook
Worden deze lui zwaar gesubsidieerd toevallig? Ongekend dat zulke domme mensen zulke functies kunnen bekleden in een zogenaamd hoog aangeziene stichting..
Dat gaat wat ver. Maar een verknipt beeld van de Nederlandse cultuur heeft de persoon in kwestie in ieder geval wel.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:45 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je weet nu wel meteen in welk kamp hij thuishoort in de wij-zij-discussie.
En die integratie zou de verklaring zijn van de vermogensdelicten... Dat is toch krom? Een soort excuus dus om ze maar niet publiekelijk te veroordelen. Dat zou pas een positef signaal geven!quote:Op donderdag 10 september 2009 03:50 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Waar slaat deze opmerking op?![]()
Waar in dat artikel wordt er beweert dat Marokkanen integreren door te stelen?
Er wordt enkel gestelt dat Marokkanen snel integreren.
Een stelling die op veel waarheid berust en die veel mensen die daadwerkelijk met Marokkanen in aanraking komen (en niet alleen over ze lezen op internet) zullen beamen.
Als die integratie (voor die ROC-leerlingen) inhoudt dat ze moeten stelen om een luxere status te kunnen veroorloven dan mag je het volgens die knar inderdaad "integratie" noemen.quote:Ik kan me eigenlijk bijna geen een 2de generatie Marokkaan (in Nederland geboren of heel vroeg hier gekomen) voor de geest halen waar bij het niet meteen duidelijk is dat hij/zij uit Nederland komt.
Van mij mag je langs gaan bij de gemiddelde ROC of middelbare school in Amsterdam West, vertel mij dan maar of de Marokkaanse jongeren die je daar gezien hebt niet "geintegreert" zijn.
Niet alle, maar in ieder geval wel de dwaas die dit heeft gezegd...quote:En ja, natuurlijk zijn al die mensen binnen die stichtig zooo dom, en jij bent toch zooo slim.![]()
Geef jezelf een schouderklopje.
Dat zeg ik niet, ik heb nog nergens gerreageert op de inhoud van het bericht of die uitspraak.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En die integratie zou de verklaring zijn van de vermogensdelicten... Dat is toch krom? Een soort excuus dus om ze maar niet publiekelijk te veroordelen. Dat zou pas een positef signaal geven!
Oke dan zijn we het eens daarover.quote:Als die integratie (voor die ROC-leerlingen) inhoudt dat ze moeten stelen om een luxere status te kunnen veroorloven dan mag je het volgens die knar inderdaad "integratie" noemen.
Weet je wat ik integratie noem? Mijn goede vriend Hicham die lekker 40 uur in de week werkt (waar ik ook werk) en daarvan zijn spullen betaalt. En die niet wil patsen maar gewoon zijn ding wil kunnen doen binnen het Wettelijk toegestane. Dus ja, ik ken die jongen(s)
Afgaande van zijn (Sadik Harchaoui) carriere denk ik niet dat hij al te dom is:quote:Niet alle, maar in ieder geval wel de dwaas die dit heeft gezegd...
Dat doen ze niet zo zeer. Het is notabene een van de meest prominente zaken die ze aanhalen bij de beperkingen van het onderzoek.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:28 schreef PhalanX het volgende:
Ik vind het knap dat de onderzoekers de aanname maken dat de personen die ze spreken ook meteen de waarheid zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |