Kijk dan niet naar binnen.quote:Op maandag 7 september 2009 22:38 schreef superworm het volgende:
Ik wíl helemaal niet weten wat je in huis hebt, letterlijk en figuurlijk
Nee, maar die ramen schijnen in het duister als koplampen tegemoet. Hel verlichte scènes van middelmaat.quote:Op maandag 7 september 2009 22:40 schreef Sakura het volgende:
TS zit elke avond bij alle mensen naar binnen te loeren
Ik dus ook niet, en ik weet dat het echt vrijwel alleen in Nederland voorkomt. 't Buitenland heeft meer fatsoen en schaamtegevoel, blijkbaar.quote:Op maandag 7 september 2009 22:39 schreef Iblis het volgende:
Daar zijn hele academische studies over geschreven. Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. Gezellig met het gordijn open en de lichten aan. Lekker kijken en terugkijken. Ik ben er ook niet zo’n fan van.
PAS OP JONGENS ZOMETEEN BEGINT IE OVER PROLETEN EN SHIT!!!quote:Op maandag 7 september 2009 22:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, maar die ramen schijnen in het duister als koplampen tegemoet. Hel verlichte scènes van middelmaat.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik dus ook niet, en ik weet dat het echt vrijwel alleen in Nederland voorkomt. 't Buitenland heeft meer fatsoen en schaamtegevoel, blijkbaar.
Da's het punt niet, het gaat erom dat er niks vóór hangt. Om Wim Sonneveld aan te halen, ik hoef niet te zien hoe of het bankstel staat bij Mien.quote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
PAS OP JONGENS ZOMETEEN BEGINT IE OVER PROLETEN EN SHIT!!!
Okay even serieusZit het je zo dwars? Want die ramen schijnen met gordijnen nog net zo hard hoor
![]()
Nu kan ik wel zeg emigreer, maar FOK! is ook in het buitenland bereikbaarquote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik dus ook niet, en ik weet dat het echt vrijwel alleen in Nederland voorkomt. 't Buitenland heeft meer fatsoen en schaamtegevoel, blijkbaar.
Wat een verschrikkelijk gezeik zeg.quote:Op maandag 7 september 2009 22:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet?quote:Op maandag 7 september 2009 22:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Da's het punt niet, het gaat erom dat er niks vóór hangt. Om Wim Sonneveld aan te halen, ik hoef niet te zien hoe of het bankstel staat bij Mien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
Je hoeft je niet te schamen, je geeft je alleen volledig bloot. Elke avond, jaar aan jaar, voor de hele buurt. Ik vind dat kwalijke openheid, doorgeschoten.quote:Op maandag 7 september 2009 22:48 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk gezeik zeg.
Alsof je je moet schamen als iemand naar binnen kan kijken.
Ikzelf hou er ook niet van, maar dat is omdat ik niet graag bekeken wordt en niet omdat ik me schaam.
Oke we houden er geloof ik allebei niet van om bekeken te worden, maar als een ander dat niet heeft wat is dat dan toch in hemelsnaam voor een probleem?quote:Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te schamen, je geeft je alleen volledig bloot. Elke avond, jaar aan jaar, voor de hele buurt. Ik vind dat kwalijke openheid, doorgeschoten.
Dat moet je toch zelf weten? Het is niet alsof onze informatie überhaupt al niet op straat ligt. En daarnaast staan mijn gordijnen overdag toch ook open, dan kan ook iedereen naar binnen kijken. Maar dat schijn je weer geen probleem te vinden.quote:Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te schamen, je geeft je alleen volledig bloot. Elke avond, jaar aan jaar, voor de hele buurt. Ik vind dat kwalijke openheid, doorgeschoten.
Omdat overdag het licht van buiten komt, en de kamer dan relatief donkerder is.quote:Op maandag 7 september 2009 22:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat moet je toch zelf weten? Het is niet alsof onze informatie überhaupt al niet op straat ligt. En daarnaast staan mijn gordijnen overdag toch ook open, dan kan ook iedereen naar binnen kijken. Maar dat schijn je weer geen probleem te vinden.
quote:
Boeiend.quote:Op maandag 7 september 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Omdat overdag het licht van buiten komt, en de kamer dan relatief donkerder is.
Maar dan kan je toch net zo goed naar binnen kijken? Je zit gewoon ongelofelijk te zeuren.quote:Op maandag 7 september 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Utrecht, bovenste verdieping van een flatquote:
Ja. Ja. Wacht. Nee.quote:Op maandag 7 september 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Dude, kom je verder wel eens buiten dan?quote:Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb altijd m'n gordijnen dicht, ook overdagGewoon zo dat het licht is in m'n kamer, maar niet de 10 verdiepingen aan de overkant zitten mee te kijken naar hoe ik op de bank tv lig te kijken of aan t werk ben. Ik snap savonds met het licht aan en gordijnen open niet
Interessante conclusiequote:Sometime ago I read this book called “Cultural Shock: Holland” or something sounds like that. I read that the traditional dutch will generally not close the curtains on the windows. The idea is that of costly signalling. If you open the curtains on the windows, you signal to people that you are a hardworking housewife and you have kept your house sparklingly clean. So the curtains are open because you are not afraid of close inspection. On the other hand, if you keep the curtains closed, then you signal to people that you are lazy and your house is probably not clean.
Zie ik hier iets samenhangen?.... ..quote:Op maandag 7 september 2009 23:00 schreef Nobu het volgende:
In België zit alles potdicht, België heeft ook de hoogste kinderverkrachterdichtheid ter wereld.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
TS:lachuh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
Dat is tenminste een argument, maar als je ergens in een saaie VINEX-wijk woont met je raam vrijwel direkt aan de straat, waarom zou je dan naar buiten moeten kijken?quote:Op maandag 7 september 2009 22:42 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kijk vaak naar buiten, omdat ik super uitzicht heb!
Vinex wijkenquote:Op maandag 7 september 2009 23:21 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dat is tenminste een argument, maar als je ergens in een saaie VINEX-wijk woont met je raam vrijwel direkt aan de straat, waarom zou je dan naar buiten moeten kijken?
lol, ja tuurlijk manquote:Op maandag 7 september 2009 23:01 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Dude, kom je verder wel eens buiten dan?
Lopen er dan ook veel mensen naakt in hun huis met de gordijnen open?quote:Op maandag 7 september 2009 23:38 schreef EvanStone het volgende:
Dat is toch vrij normaal in Nederland.
Waarom niet, ik hoef me niet te schamen voor mijn lichaam in tegenstelling tot jou waarschijnlijk.quote:Op maandag 7 september 2009 23:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Lopen er dan ook veel mensen naakt in hun huis met de gordijnen open?
Niet overal, in Limburg hebben de meeste mensen 's avonds de gordijnen dicht. Het zijn vaak mensen, die oorspronkelijk niet uit het zuiden komen, waar je wel dat "etalage fenomeen" ziet.quote:Op maandag 7 september 2009 23:38 schreef EvanStone het volgende:
Dat is toch vrij normaal in Nederland.
Dat dus!!quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef Foxio het volgende:
In de zomer als het lang licht is maakt het me geen flikker uit dan staat die zo open dat ik goed uitzicht heb. s' Avonds als het donker is is die altijd dicht. Omdat je als het licht binnen aan is, buiten niks of amper wat kan zien maar van buiten kunnen ze mij wel aan me balle zien kratsen of aan me neus zitte of weet ik wat. Alleen op me slaapkamer btw, als ik in de woonkamer of keuken zit is alles open zelfs als ik slaap. Als mensen opvallend na binnen kijken ga ik altijd zwaaien, kijken ze meteen weg en lopen ze door.
Ik vind het ook verbazingwekkend en ik woon al heel mijn leven in Nederland.quote:Op maandag 7 september 2009 22:43 schreef araphor het volgende:
Ja een Amerikaanse kennis van me die hier eens was vond het verbazingwekkend hoe 'open' alles hier was. Dat schijnt in de US totaal ondenkbaar te zijn.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:01 schreef Trannellius het volgende:
Een oom van mij heeft zo'n huis zonder voortuin, waar het raam dus aan de straatkant zit. Wanneer er iemand overdag langs komt (en de luxaflex dus omhoog hangt) en zoals zoveel mensen onwillekeurig naar binnen kijkt, wil hij zich nog wel eens verstoppen achter de vensterbank en opspringen om die mensen te laten springen.
Te veel vrije tijd door vervroegd pensioen doet niet iedereen goed
Maar wat is daar nu daadwerkelijk het probleem van?quote:Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef superworm het volgende:
[..]
En zelfs dat vind ik belachelijk. Het is me eigen huis dus moeten ze me echt niet gaan vertellen wat ik wel of niet mag. Dat je niet op de vensterbank neukt heeft meer met fatsoen/moraliteit te maken dan dat het niet moet mogen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wees nou blij dat de meeste mensen tenminste niet op de bank met open gordijnen al chips vretend en bier zuipend ook nog aan het neuken zijn...dan zou je pas echt kunnen klagen.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:41 schreef Ochtendjas het volgende:
Eng hè, andere mensen?
dat heeft iemand bij mij in de buurt ook. het ziet er echt niet uitquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |