Je hebt gelijk, het gaat niet om de wijk maar uiteraard om de mensen. Maar het is te laat, een groot deel van nederland is zo ingericht, die krijg je niet meer weg.quote:Op maandag 7 september 2009 20:42 schreef Anchor het volgende:
Ik denk dat de bewoners ook zelf de behoefte moeten hebben om de buurt 'leefbaar' te maken. Die behoefte zou je kunnen creëren, maar hoe?
Edit: FIPO!![]()
![]()
![]()
1) Er is volgens mij nog nooit zoveel welvaart en zo weinig onveiligheid geweest als de afgelopen (1 á 2) decennia. Wat is er mis met de inrichting van een groot deel van Nederland?quote:Op maandag 7 september 2009 20:52 schreef bendk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het gaat niet om de wijk maar uiteraard om de mensen. Maar het is te laat, een groot deel van nederland is zo ingericht, die krijg je niet meer weg.
Je moet maar leren accepteren dat het zo is of ga emigreren naar een beschaafd land.
Dat eerste moet je toch eens onderbouwen en het tweede, het maakt niet meer uit wie het doet, de bewoners van die wijk hebben geen trek, ze zijn niet betrokken bij de nederlandse maatschappij.quote:Op maandag 7 september 2009 20:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
1) Er is volgens mij nog nooit zoveel welvaart en zo weinig onveiligheid geweest als de afgelopen (1 á 2) decennia. Wat is er mis met de inrichting van een groot deel van Nederland?
2) Dat corporaties (volledig private partijen) zoveel middelen zo onzorgvuldig investeren is niet mijn zorg. Het zou mijn zorg worden als de overheid dat zou doen.
Volgens mij halen corporaties onder het motto 'verbeteren' juist subsidiegeld binnen. En anders krijgen ze het wel voor 'ontwikkeling'quote:Op maandag 7 september 2009 20:54 schreef JaZekerZ het volgende:
2) Dat corporaties (volledig private partijen) zoveel middelen zo onzorgvuldig investeren is niet mijn zorg. Het zou mijn zorg worden als de overheid dat zou doen.
quote:Op maandag 7 september 2009 20:57 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat eerste moet je toch eens onderbouwen
De corporaties hebben deze mensen als klanten. Vanuit goed ondernemerschap dienen zij dus zelf zorg te dragen voor betrokkenheid van de eigen klanten bij de eigen wijk. Als Oranje voetbalt juichen ze in dergelijke buurtjes het luidst. Dat 'ze niet betrokken zijn bij de maatschappij' lijkt mij niet helemaal juist. Hooguit niet bij de omgeving of andere etniciteitenquote:en het tweede, het maakt niet meer uit wie het doet, de bewoners van die wijk hebben geen trek, ze zijn niet betrokken bij de nederlandse maatschappij.
Cofinanciering, dat wordt inderdaad vaak gedaan. Dan gaat het mij ook raken. Dat stelt TS met NRC echter niet; het gaat om de corporaties die oeverloos geld uitgeven, expliciet niet om de gemeente oidquote:Op maandag 7 september 2009 20:59 schreef Anchor het volgende:
[..]
Volgens mij halen corporaties onder het motto 'verbeteren' juist subsidiegeld binnen. En anders krijgen ze het wel voor 'ontwikkeling'
ik heb nog niet zo lang geleden hier een lijstje gepubliceerd met als thema: het veiligste land.quote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
We hebben het nog nooit zo goed gehad. Het is niet lastig dat te constateren. Misschien kunnen we nog in concurrentie met de jaren 60 ofzo, maar geweld zit op een all time low en welvaart zit op een all time high.
[..]
De corporaties hebben deze mensen als klanten. Vanuit goed ondernemerschap dienen zij dus zelf zorg te dragen voor betrokkenheid van de eigen klanten bij de eigen wijk. Als Oranje voetbalt juichen ze in dergelijke buurtjes het luidst. Dat 'ze niet betrokken zijn bij de maatschappij' lijkt mij niet helemaal juist. Hooguit niet bij de omgeving of andere etniciteiten
Woningbouwcorporaties zijn alles behalve volledig geprivatiseerde partijen. De meeste van deze vallen onder een overkoepelende organisatie/stichting zoals bijvoorbeeld Aedes.quote:Dat corporaties (volledig private partijen) ...
Ja, ik maak heel duidelijk geen vergelijking met andere landen in het heden. Ik trek de vergelijking met vroeger. Er zal in de marge best nog een veiliger land bestaan en dat betwist ik ook niet. Maar het land Nederland is in de periode na WOII in haar geschiedenis nog nooit zo veilig en welvarend geweest.quote:Op maandag 7 september 2009 21:10 schreef bendk het volgende:
[..]
ik heb nog niet zo lang geleden hier een lijstje gepubliceerd met als thema: het veiligste land.
Nederland stond op plaats 22 en dat was niet hoog
Edit: Denemarken stond op de 2e plaats
Woningbouwcorporaties zijn gewoon privaatrechterlijke partijen hoorquote:Op maandag 7 september 2009 21:14 schreef Beunhaas_ het volgende:
[..]
Woningbouwcorporaties zijn alles behalve volledig geprivatiseerde partijen. De meeste van deze vallen onder een overkoepelende organisatie/stichting zoals bijvoorbeeld Aedes.
Vanwaar denk je dat nog niet zo lang geleden er zoveel commotie was over een vertrekpremie van 1 miljoen euro aan een bestuurslid van Aedes? Precies, omdat daar ook belastinggeld inzit.![]()
Woningbouwcorporaties zijn niet als het onderwijs niet bedoeld om winst te maken maar om zijn doelstellingen zoals in de statuten van iedere stichting staan zo goed mogelijk na te leven.
Precies, dat bedoel ikquote:Maar volgens mij moeten we niet zo zeiken over welvaart en veiligheid in Nederland, we wonen in west-Europa met een sterk sociaal stelsel en een relatief veilig land. Dat er achterstandswijken zijn is van alle tijden en zul je ook niet kunnen oplossen.
Wil jij stellen dat wij nu geweldadiger / onveiliger leven dan, laten we zeggen, de periode 100 - 1950 ?quote:Op maandag 7 september 2009 21:16 schreef Anchor het volgende:
Welvarend: ja
Veilig: ?? Vergeleken met de oorlog is alles veilig ja.
Het gaat om de periode daarna met alle ups en downs die daarmee gemoeid gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Wil jij stellen dat wij nu geweldadiger / onveiliger leven dan, laten we zeggen, de periode 100 - 1950 ?
voor jou wellicht. ik stel juist dat we op een alltime low zitten, dus ook de periode ervoor erbij. Waarom zou je voor jouw stelling slechts 50 jaar ontwikkeling nemen en niet de 1950 jaar daarvoor..? lijkt me niet echt een compleet beeld..quote:Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef Anchor het volgende:
[..]
Het gaat om de periode daarna met alle ups en downs die daarmee gemoeid gaan.
Waarom verbaasd dit mij niet?quote:Op maandag 7 september 2009 20:38 schreef bendk het volgende:
De honderden miljoenen euro’s die woningcorporaties jaarlijks in leefbaarheid in wijken investeren, hebben geen enkel nut. Overlast en onveiligheid nemen niet af, in sommige gevallen juist toe.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)or_wijken_nutteloos_
Wat lossen ze op ?quote:Op maandag 7 september 2009 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lossen ze het in Denemarken op?
Neu geen pleonasme...subsidie kan ook een tastbaar iets zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Anchor het volgende:
Brengt me trouwens op het volgende; is 'subsidiegeld' een woord?Klinkt een beetje als een pleonasme.
Ik geloof het wel (ikzelf heb zo'n 30 inbraken gehad in verschillende panden in verschillende plaatsen) maar het vervelende is dat de burger nauwelijks aangifte doet (iets van 35% nog of zo, tot grote vreugde van justitie overigens)quote:Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Wil jij stellen dat wij nu geweldadiger / onveiliger leven dan, laten we zeggen, de periode 100 - 1950 ?
Ben je mentally challengedquote:
Dat weet ik niet zo, ik kom dit soort berichten eigenlijk niet tegen. Ik hoorde wel dat ze heel vervelende mensen afvoeren naar een eiland, ten oosten van Kopenhagen. Daar schijnen tig goedkope huizen te zijn gebouwd voor dit speciale doel...quote:Op maandag 7 september 2009 21:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben je mentally challenged![]()
Wijken leefbaar maken natuurlijk
Waar maak jij je nou zo druk om?quote:Op maandag 7 september 2009 20:38 schreef bendk het volgende:
De honderden miljoenen euro’s die woningcorporaties jaarlijks in leefbaarheid in wijken investeren, hebben geen enkel nut. Overlast en onveiligheid nemen niet af, in sommige gevallen juist toe.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)or_wijken_nutteloos_
Denemarken is ook een dodelijk saai, overbodig, vervelend land. Heb ik inmiddels kunnen vaststellen.quote:Op maandag 7 september 2009 21:10 schreef bendk het volgende:
Edit: Denemarken stond op de 2e plaats
Oh, u is niet bekend met artikel 4:21 Algemene wet bestuursrechtquote:Op maandag 7 september 2009 21:46 schreef bendk het volgende:
[..]
Neu geen pleonasme...subsidie kan ook een tastbaar iets zijn.
Hij is een soort nieuwe StefanP. Lekker kankeren en zeiken op NL terwijl wij als mensen die er echt wonen het eigenlijk wel prima vinden.quote:Op maandag 7 september 2009 23:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Waar maak jij je nou zo druk om?
Je bent hier al weggetrokken. Bevrijd van het nederlandse belastingjuk en wonend in een scandinavisch paradijs. En ondertussen als een soort zendeling dit subforum volkliederen met NL bashtopics en daarbij de categorie "oud nieuws" niet schuwend. (Het aangehaalde artikel is inmiddels 4 maanden oud)
Pak je hengel en ga vissen in die vijver van je!
Doe ik al, iedere week verse zalm.quote:Op maandag 7 september 2009 23:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Waar maak jij je nou zo druk om?
Je bent hier al weggetrokken. Bevrijd van het nederlandse belastingjuk en wonend in een scandinavisch paradijs. En ondertussen als een soort zendeling dit subforum volkliederen met NL bashtopics en daarbij de categorie "oud nieuws" niet schuwend. (Het aangehaalde artikel is inmiddels 4 maanden oud)
Pak je hengel en ga vissen in die vijver van je!
Doe Denemarken een lol, blijf daar !quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij is een soort nieuwe StefanP. Lekker kankeren en zeiken op NL terwijl wij als mensen die er echt wonen het eigenlijk wel prima vinden.
Wat is nu eigenlijk je doel? Ons door jouw stroom van negativiteit het idee opdringen dat we het hier heel kut hebben en ons vervolgens jaloers maken dat jij lekker in DK woont?
En doe ons een lol. Ga naar een of ander Deens politiek forum om de hele dag rond te spammen hoe kut het wel niet is blijkbaar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:56 schreef bendk het volgende:
[..]
Doe Denemarken een lol, blijf daar !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |