Ik vind dit nog steeds erg vaag. Heb je een voorbeeld van zo'n beoordeling/ervaring van iemand t.a.v. BDO? Dus welke sites heb je bezocht op basis waarvan je die stelling hebt geformuleerd?quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:18 schreef s3wage het volgende:
Algemene indruk na zoeken op internet en bekijken van andere beoordelingen en ervaringen van mensen t.a.v bdo.
Wat denk jij dervan dan ?
Je hebt alleen zelf niks toe te voegen aan die discussie. Dat komt de discussie niet erg ten goede.quote:Op zondag 13 september 2009 19:03 schreef s3wage het volgende:
Weet ik niet meer hoor allerlij sites enzo en vragen op dit en andere forums dus maar het gaat mij er gewoon om een leuke discussie te voeren over bdo,en wat andere er van vinden enzo..
Maar waarom dan de discussie? Heeft jouw opleiding raakvlakken, of je beroep misschien? Heb je iemand die bij BDO werkt? Of wil je zelf bij BDO werken?quote:Op zondag 13 september 2009 19:03 schreef s3wage het volgende:
Weet ik niet meer hoor allerlij sites enzo en vragen op dit en andere forums dus maar het gaat mij er gewoon om een leuke discussie te voeren over bdo,en wat andere er van vinden enzo..
quote:Op zondag 13 september 2009 19:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je hebt alleen zelf niks toe te voegen aan die discussie. Dat komt de discussie niet erg ten goede.
quote:Een tijdje terug schreef s3wage al een reactie op de, toen nog toekomstige, post van Angel_of_Dth:
.....misselijk figuur dat je er bent.
Heb je nou echt niets beters te doen dan andere mensen pesten ?
Inderdaad, nogal een eenzijdige 'discussie' op deze manier.quote:Op maandag 14 september 2009 17:53 schreef s3wage het volgende:
Ja idd JJ zo kunnen we toch geen discussie voeren ?
't is schandalig, inderdaad. Als Angel en ik nu onze toetsenborden gesloten houden in dit topic, zal er vast wel een diepgaande discussie losbarsten over BDO. Ik kijk het even een weekje aan van de zijlijn. Succesquote:Op maandag 14 september 2009 17:53 schreef s3wage het volgende:
Ja idd JJ zo kunnen we toch geen discussie voeren ?
Vooruit, we geven het een kans. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 14 september 2009 18:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
't is schandalig, inderdaad. Als Angel en ik nu onze toetsenborden gesloten houden in dit topic, zal er vast wel een diepgaande discussie losbarsten over BDO. Ik kijk het even een weekje aan van de zijlijn. Succes
Even een tvp voor als deze vragen beantwoord wordenquote:Op zondag 13 september 2009 19:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maar waarom dan de discussie? Heeft jouw opleiding raakvlakken, of je beroep misschien? Heb je iemand die bij BDO werkt? Of wil je zelf bij BDO werken?
Je gaf zelf aan dat deze 'discussie' los staat van je vorige topics waar je een groot acc.kantoor zocht voor je moeders bedrijf(je). Als dat dus niet het geval is, wat is dan wel de reden voor een discussie over BDO?
Nee, BDO kan niet net zoveel als big4 kantoren, big4 hebben meer kennis en ervaringen met beursgenoteerde bedrijven en bedrijven die onder IFRS of US-GAAP rapporterenquote:Op maandag 7 september 2009 20:27 schreef s3wage het volgende:
Klopt het eigenlijk dat bdo accauntants net zoveel kan als de bigfour ?
En dat als er een big5 zou zijn bdo daarbij zou horen ?
En hebben hun ook een specialiteit ?zoja welke ?
MVG
Wereldwijd zit BDO hooguit op een kwart van een Big-4 bedrijf wat omzet betreft. Misschien zijn de verhoudingen in Nederland anders.quote:Op maandag 30 november 2009 14:39 schreef lakon het volgende:
[..]
Nee, BDO kan niet net zoveel als big4 kantoren, big4 hebben meer kennis en ervaringen met beursgenoteerde bedrijven en bedrijven die onder IFRS of US-GAAP rapporteren
Kijkend naar bijv. omzet, zou BDO de eerste kandidaat zijn om de 5e te zijn, echter zijn ze ongeveer de helft kleiner momenteel.
specialiteit: ze bedienen veel (grotere) mkb klanten, maar dat kunnen big4 ook, dus je kan het geen specialiteit noemen
De "beste" mensen aantrekken is wel een heel groot woord en de verschillen tussen wat de partners gemiddeld vangen dat valt ook wel mee.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef ChefSjef het volgende:
Ik werk bij een big4 en daarvoor weleens een dossierreview bij BDO gedaan, dus ook even in de keuken kunnen kijken daar. En geloof me, het is niet hetzelfde. Big 4 trekken (in principe, uitzonderingen zijn er altijd) de beste mensen omdat je daar als partner 6ton kan verdienen ipv 2ton bij BDO. Die worst van 6ton trekt de goede mensen naar de big4.
De vergelijking dat het verschil in kwaliteit ontstaat door het verschil in partnersalaris slaat natuurlijk nergens op. Er zijn maar heel weinig mensen die partner willen worden. In mijn eerste jaar kwamen alle nieuwe werknemers van Uni/Hbo bij elkaar(zo'n 300 man was er) en werd er gevraagd wie er partner wilde worden. 2 vingers. Daarnaast verdienen Big4-partners helemaal geen 6 ton gemiddeld (uitgezonderd PwC voorgaand jaar misschien).quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:21 schreef ChefSjef het volgende:
Ik werk bij een big4 en daarvoor weleens een dossierreview bij BDO gedaan, dus ook even in de keuken kunnen kijken daar. En geloof me, het is niet hetzelfde. Big 4 trekken (in principe, uitzonderingen zijn er altijd) de beste mensen omdat je daar als partner 6ton kan verdienen ipv 2ton bij BDO. Die worst van 6ton trekt de goede mensen naar de big4.
Je hebt het nu over de gemiddelde winst per partner als ik zo kijk. Eenvoudig uit de BDO cijfers te berekenen hoor. In 2007 18,82 miljoen aan 78 partners. 241K dus. Maar dat soort cijfers is zeer variabel. De partners krijgen daarnaast ook een basissalaris en die zal niet zo veel verschillen tussen de kantoren. Als er goede resultaten worden neergezet ja dan haalt een partner een hoop centen binnen maar dat heeft weinig te maken met exceptioneel talent maar met het nemen van meer risico's. Een big-4 kantoor heeft te maken met meer risico's dan een kleiner kantoor en dient daardoor ook een hogere vergoeding te vragen. Met name door de echt grote klanten. Ik bedoel maar Arthur Anderson is weggevaagd door praktijken bij een enkele klant.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef ChefSjef het volgende:
Ik bedoel dat gemiddeld genomen de beste mensen bij de big4 werken o.a. door hogere beloning voor exceptionele talenten (partners). Let wel: gemiddeld genomen. Dus ook bij big4 werken prutsers en bij BDO-toppers.
Heb even gecheck voor je uit de laatste jaarverslagen wat de partnerbeloning is:
PWC 609K (08/09)
KPMG 552K (07/08)
E&Y 715K (06/07)
Deloite 435K (08/09)
BDO: meldt dat niet in jaarrekening.... waarom zou dat zijn.........
En met exceptionele mensen bedoel je denk ik de meest commerciële mensen en de mensen die jaren in onzekerheid willen blijven of ze wel partner kunnen worden. Mensen met de meeste vakkennis gaan vroeg weg en hebben weinig tot geen kans om door te groeien. Indien je bij een Big4 niet goed genoeg wordt gevonden om partner te worden en je zit op een bepaald niveau, bijvoorbeeld senior manager, zal je in de praktijk ook bijna nooit meer partner kunnen worden(soms wel op een kleiner kantoor wat ik wel een aantal keer gezien heb).. Ik snap die exceptionele talenten dus niet zo. Het is verschrikkelijk hard werken, waarbij alleen de meest commerciële (en vaak ook de minst vaktechnische) mensen partner kan worden. Er zijn maar weinig mensen die dit er allemaal voor over hebben en plukken grote multinationals de 'echte talenten' al vroeg weg bij de Big4...quote:Op woensdag 2 december 2009 23:53 schreef ChefSjef het volgende:
Ik bedoel dat gemiddeld genomen de beste mensen bij de big4 werken o.a. door hogere beloning voor exceptionele talenten (partners). Let wel: gemiddeld genomen. Dus ook bij big4 werken prutsers en bij BDO-toppers.
Heb even gecheck voor je uit de laatste jaarverslagen wat de partnerbeloning is:
PWC 609K (08/09)
KPMG 552K (07/08)
E&Y 715K (06/07)
Deloite 435K (08/09)
BDO: meldt dat niet in jaarrekening.... waarom zou dat zijn.........
Geef ik je bewijs voor je ongelijk mbt bovenstaande stelling, ga je het alsnog ontkennenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:49 schreef Hap_Slik het volgende:
[..]
Daarnaast verdienen Big4-partners helemaal geen 6 ton gemiddeld (uitgezonderd PwC voorgaand jaar misschien).
Als je smerig brood goed verkoopt, ben je misschien een goede verkoper, maar nog steeds een slechte bakker.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:54 schreef ChefSjef het volgende:
jij vindt dus dat je een goede bakker bent als je lekker brood bakt
ik vind dat je een goede bakker bent als je veel brood verkoopt, en dat dat niet lukt als je brood niet lekker is.
Ik ontkende helemaal niets, de cijfers verbazen me, maar als het zo is dan heb je natuurlijk je gelijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:57 schreef ChefSjef het volgende:
[..]
Geef ik je bewijs voor je ongelijk mbt bovenstaande stelling, ga je het alsnog ontkennen
Je punt met de grootste talenten/beste bakker snap ik nog steeds niet. Ik ben van mening dat de beste accountant het meeste voor zijn klanten doet en niet degene die het meeste verdient. Maar als jij van mening bent dat de beste altijd het meeste verdient, waarom verdient Obama dan niet het meest van de wereld? Of is dan de beste 'bakker' één of andere Hedgefund-manager die op het juiste moment op de juiste plaats is en met veel risico het hoogste bedrag binnen haalt?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:54 schreef ChefSjef het volgende:
jij vindt dus dat je een goede bakker bent als je lekker brood bakt
ik vind dat je een goede bakker bent als je veel brood verkoopt, en dat dat niet lukt als je brood niet lekker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |