Oke bedankt voor je goede reactie !quote:Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef ilijaz het volgende:
BDO is inderdaad nummer 5 kwa accountantskantoren.
De specialiteit van BDO zijn vooral familiebedrijven (mkb) maar de ArenA, DSBbank, markskramer, een tak van INGbank etc behoren ook tot haar klanten.
Typisch een vraag waar BDO het antwoord op weet. Heb je al eens een e-mail gestuurd naar BDO om het antwoord te krijgen?quote:Op maandag 7 september 2009 20:27 schreef s3wage het volgende:
Klopt het eigenlijk dat bdo accauntants net zoveel kan als de bigfour ?
En dat als er een big5 zou zijn bdo daarbij zou horen ?
En hebben hun ook een specialiteit ?zoja welke ?
MVG
Wat ons brengt bij de volgende vraag: Ben jij s3wage?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bij BDO gewerkt en ik zou een ander accountantskantoor zoeken als ik jou was
Waarom dan wat is er niet goed aan dan vergeleken met andere kantoren ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bij BDO gewerkt en ik zou een ander accountantskantoor zoeken als ik jou was
Ik las een keer dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:22 schreef s3wage het volgende:
Ik las een keer dat de big4 voor het mkb niet hun best doet arrogant en loom is en erg burocratish,je heb een vraag en het duurt 3 weken voor je antwoord krijgt bijvoorbeeld.
Ook las ik dat de rekeningen sky high zijn bij de big4 ook voor mkb,s?
Ik las een keer dat ze het nog niet zeker wisten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik las een keer dat het niet zo is.
Ik sprak toevallig vandaag nog mensen van een van de 'grote 4', maar ben helemaal vergeten even navraag te doen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:33 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik las een keer dat ze het nog niet zeker wisten.
Da's maar goed ook. Die 4 rekenen zulke bizar hoge tarieven, die vraag stellen alleen had je al 300 euro gekost. Dan kan je beter BDO hebben, echt zo'n net-niet gevalletje, maar wel goedkoper.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik sprak toevallig vandaag nog mensen van een van de 'grote 4', maar ben helemaal vergeten even navraag te doen.
Ja, ik hoorde inderdaad dat ze op het overnamepad zijnquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:22 schreef s3wage het volgende:
Ja oke maar ze nemen tegenwoordig toch ook veel klanten van debig4 over ?
Nee hoor, meestal niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:13 schreef s3wage het volgende:
Oke Jumping ! bedankt voor je antwoord !
Dat het echt zo,n net niet gevalletje is heeft voor de mkb bedrijven geen nadelen toch ofwel ?
Ja, vraag maar ..quote:Op woensdag 9 september 2009 15:49 schreef s3wage het volgende:
Zijn er verder nog mensen die iets weten hierover ?
BDO zit eigenlijk net overal tussenin. Ze behoren net niet tot de Big4, zoals wel vaker in dit topic verkondigd. Daarnaast zijn ze ook weer niet klein. Daarnaast is er veel verschil tussen de lokale kantoren (Ede,Naaldwijk etc.) en de grotere kantoren van BDO (Utrecht,R'dam), voornamelijk in cultuur en zaken doen.quote:
Wat belastingvoordeel betreft heeft een MKB-er eigenlijk niks aan grensoverschrijdende structuren, en dus ook niet aan een globaal netwerk van kantoren. Jij (of was het nou je moeder) hebt een MKB-bedrijf, en daar is niks mis mee, maar het is een hele andere wereld dan die van de grote multinationals en het mobiele kapitaal.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:25 schreef s3wage het volgende:
Oke Ja de naam boeit niet als het maar functioneel is en het globale netwerk maar net zoveel belastingvoordeel oplevert als dat bij de big4 het geval is toch ?
Hij is het niet met je eens. Waarom weet hij niet, en daarom vraagt en zeurt en vraagt hij om informatie om jouw argumenten te ontkrachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat belastingvoordeel betreft heeft een MKB-er eigenlijk niks aan grensoverschrijdende structuren, en dus ook niet aan een globaal netwerk van kantoren. Jij (of was het nou je moeder) hebt een MKB-bedrijf, en daar is niks mis mee, maar het is een hele andere wereld dan die van de grote multinationals en het mobiele kapitaal.
maar volgens mij heb ik je dit al vaker verteld
Je post-geschiedenis werkt tegen je:quote:Op donderdag 10 september 2009 17:17 schreef s3wage het volgende:
Hmm het gaat mij helemaal niet om mijn persoonlijlke situatie wat reacties van bepaalde doet vermoeden ?
Maar om gewoon een intressante discussie te hebben hier,waarbij alle kanten belicht worden en ieder zijn persoonlijke mening kwijt kan.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:50 schreef s3wage het volgende:
Hallo,mijn moeder heeft een zorg en vastgoed bedrijfje en we zijn opzoek naar een goede accountant/(internationaal) belasting adviseur.![]()
Ik las dat veel kantoren van kpmg die het mkb bedienen overlopen naar deloite omdat kpmg meer een koers vaart van grote bedrijven adviseren en dat veel mkb,ers zich daar niet thuis voelen ?
Maar op de site van kpmg staat nog wel dat ze voor het mkb werken ?
Ik weet dat deloite erom bekend staat veel voor het mkb te doen,maar zijn ze net zo kundig op het gebied van international tax planning en estate planning en internationale structuren als kpmg ?
Kortom wat is precies het verschil tussen deloite en kpmg ?
Ik vermoed dat mijn samenvatting nog steeds klopt:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:27 schreef s3wage het volgende:
We zitten nu bij alfa accountans,dat is een AA register accountant,maar wel een nationale.
Omdat we het belangrijk vinden voordeel te genieten van de fiscale voordelen die een international zoals kpmg(tax advisory) kan bieden willen we opzoen naar de voor ons meest geschikte van de big 4.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 06:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Samenvatting:
De moeder van TS heeft een aardig goedlopend zorgbedrijfje, met daarnaast een bedrijfspand wat in een aparte BV is ondergebracht. Mams geniet een leuk inkomen en bouwt vermogen op in de 2 bedrijven.
Zoonlief is rond de 20, heeft achteloos over de schouder meegekeken bij de financiele administratie, zag een EV staan van 1 miljoen en dacht "wauw, als we nou iets moois gaan doen met de BV's in 1 van de belastingparadijzen, dan wordt mijn erfenis tzt nog hoger".
Van mams hoeft dat niet, want die weet dat de waarde van het bedrijf niet alleen afhangt van EV en die weet dat je met 1 miljoen weinig voordeel kan halen qua belastingparadijzen. Maar zoonlief heeft voor het eerst 7 cijfers achter elkaar zien staan en is helemaal in de wolken en overweegt zelf stiekem een beursgang.
Ja, omdat je steeds topics opent met dezelfde onderwerpen, prutser. Je had net zo goed in een eerder topic verder kunnen gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:29 schreef s3wage het volgende:
Ja dat zijn toch heel andere topics misselijk figuur dat je er bent.
quote:Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, omdat je steeds topics opent met dezelfde onderwerpen, prutser. Je had net zo goed in een eerder topic verder kunnen gaan.
Pas maar op. Dadelijk vindt TS jou ook een misselijk figuurquote:Op zaterdag 12 september 2009 09:34 schreef Maharbal het volgende:
En dan wordt mijn reactie hierboven ergens weggedit.
Enfin, de antwoorden op al je vragen zijn al in de andere 3 (of 4?) precies dezelfde, door jou aangemaakte, topics beantwoord.
Ik vraag me af waarom hier niet gewoon een slotje op kan. Je hoeft maar een paar seconden in de postgeschiedenis van de TS te kijken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:46 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Pas maar op. Dadelijk vindt TS jou ook een misselijk figuur
Ik zou zeggen, TS begint.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:57 schreef s3wage het volgende:
Voor mensen die inhoudelijk willen discussieren over het verschil tussen bdo en andere kantoren wil ik zeggen;ik ben benieuwd !
quote:dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen
Op basis waarvan denk je dit? Heb je een voorbeeld van de 'big 4 kwaliteit' met een prijsvergelijking tussen, zeg, ey en bdo? Want het vergelijken van kwaliteit is, denk ik, wel een lastige opgave.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:56 schreef s3wage het volgende:
Oke,ik denk dat bdo de kwaliteit van de bigfour bied voor de prijs van een lokaal kantoor.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:18 schreef s3wage het volgende:
Algemene indruk na zoeken op internet en bekijken van andere beoordelingen en ervaringen van mensen t.a.v bdo.
Wat denk jij dervan dan ?
Oftewel je hebt geen idee?quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:18 schreef s3wage het volgende:
Algemene indruk na zoeken op internet en bekijken van andere beoordelingen en ervaringen van mensen t.a.v bdo.
Wat denk jij dervan dan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |