quote:AMSTERDAM (BNO NEWS) -- At least one Dutch soldier died in Afghanistan on Monday, the second fatality from the country in just two days, BNO News has learned.
The direct circumstances of the incident were not immediately known.
In a statement, the country's ministry of defense said it would be holding a news conference regarding "recent developments in Afghanistan" at 8.30 p.m. local time (2.30 p.m. EDT).
A spokesman for the NATO-led ISAF alliance was not immediately able to confirm the fatality, and advised to await the news conference from local authorities.
On Sunday, Cpl. Kevin van der Rijdt, a member of a special forces unit, died during a firefight with insurgents near Deh Rawood in southern Afghanistan.
Bron: geenstijl.nl enquote:Opnieuw militair omgekomen in Afghanistan
Wederom slecht nieuws uit Afghanistan. Opnieuw is er een Nederlandse soldaat gesneuveld in de strijd voor een leefbaar Afghanistan. Mogelijk zijn er meer slachtoffers of gewonden. Dat meldt BNONews.com, die spreekt van "at least one Dutch soldier died" MinDef geeft om 20:30 uur een persconferentie. Meer nieuws volgt.
yeah rightquote:Op maandag 7 september 2009 20:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Respect voor ook deze jongen, z'n leven gegeven voor Nederland.
Altijd leuk om te horen dat mensen meer medelijden hebben met Afghanen dan met onze eigen jongens, daar doen ze het voor. Namens hun bedankt voor je steun.quote:Op maandag 7 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
-weg-
Zoals alle voorgaande keren geen enkel medelijden. Het is alleen lullig voor de gezagsvoerders die nu iets moeten gaan verdedigen wat hun voorganger heeft besloten. Die wens ik veel sterkte toe.
=Is al wegquote:Op maandag 7 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
-weg-
Voor Nederland ja...quote:Op maandag 7 september 2009 20:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Respect voor ook deze jongen, z'n leven gegeven voor Nederland.
Ja, wij hebben hem daar heen gestuurd nietwaar?quote:
Wow. Jij bent nog radicaler dan ik al dacht.quote:Op maandag 7 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
-weg-
Zoals alle voorgaande keren geen enkel medelijden. Het is alleen lullig voor de gezagsvoerders die nu iets moeten gaan verdedigen wat hun voorganger heeft besloten. Die wens ik veel sterkte toe.
Ik niet, van mij had ie best mogen blijven leven.quote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, wij hebben hem daar heen gestuurd nietwaar?
Boehoe, ben je Nederlandse staatsburger? Zo ja dan heb je hem er heen gestuurd, omdat je vertegenwoordigd word door onze regering.quote:
Dan nog vocht hij niet voor ons land, maar namens ons land.quote:Op maandag 7 september 2009 20:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boehoe, ben je Nederlandse staatsburger? Zo ja dan heb je hem er heen gestuurd, omdat je vertegenwoordigd word door onze regering.
Grote jongen ben jij zeg...quote:Op maandag 7 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
-weg-
Nee, de standpunten van de Nederlandse bevolking zijn sterk veranderd waardoor die van mij meer afwijken dan voorheen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wow. Jij bent nog radicaler dan ik al dacht. Eng mannetje.
Het gaat me er dan ook om dat hij gestorven is voor een Nederlands ideaal dat hij uitdroeg naar Afghanistan.quote:Op maandag 7 september 2009 20:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan nog vocht hij niet voor ons land, maar namens ons land.
Datzelfde heb ik ook altijd als ik jouw posts lees.quote:Op maandag 7 september 2009 20:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Altijd leuk om te horen dat mensen meer medelijden hebben met Afghanen dan met onze eigen jongens, daar doen ze het voor. Namens hun bedankt voor je steun.
En net zo als anderen hier, verwens ik je het slechtste.
Mijn regering heeft hem erheen gestuurd, maar hij is niet voor mij gestorven en ik weiger het gelul te accepteren dat hij is gestorven voor de belangen van ons land.quote:Op maandag 7 september 2009 20:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boehoe, ben je Nederlandse staatsburger? Zo ja dan heb je hem er heen gestuurd, omdat je vertegenwoordigd word door onze regering.
Hoewel Nederland steeds meer veramerikaniseert en het over 20 jaar de praktijk zal zijn dat bijna alleen de kansarme jongeren in het leger dienen, is dat nu nog niet het geval en geheel je eigen keuze om het leger in te gaan. Je wordt niet gedwongen. Fysiek niet, psychologisch niet, door je omgeving niet en ook de omstandigheden zijn in dit land niet zo hopeloos dat alleen het leger nog over blijft.quote:Op maandag 7 september 2009 20:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het gaat me er dan ook om dat hij gestorven is voor een Nederlands ideaal dat hij uitdroeg naar Afghanistan.
quote:Op maandag 7 september 2009 20:39 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Mijn regering heeft hem erheen gestuurd, maar hij is niet voor mij gestorven en ik weiger het gelul te accepteren dat hij is gestorven voor de belangen van ons land.
Ik vraag me echt af of jij dit standpunt zou herhalen in het bijzijn van zijn ouders.quote:Op maandag 7 september 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
=edit-
Terwijl geen enkele Afghaan daarom gevraagd had. Dat maakt zijn dood wel iets tragischer, imo.quote:Op maandag 7 september 2009 20:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het gaat me er dan ook om dat hij gestorven is voor een Nederlands ideaal dat hij uitdroeg naar Afghanistan.
Ja duh, die Nederlanders zijn nou eenmaal 'de onzen'. Laat die AfrikaanseAIDSweesjesretoriek* maar op de kleuterschool. Da's zo vermoeiend altijd.quote:Op maandag 7 september 2009 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie niet in waarom elke dode Nederlandse militair al dit gejank moet krijgen terwijl het nederlandse leger vele onschuldige doden maakt in Afghanistan, wat vaak niet eens het nieuws haalt.
Laat staan z'n dienstmaten.quote:Op maandag 7 september 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of jij dit standpunt zou herhalen in het bijzijn van zijn ouders.
Waarom met open voertuigen rijden als het daar nu zo gevaarlijk is?quote:Op maandag 7 september 2009 20:42 schreef LXIV het volgende:
Van de PM-kazerne in Wezep. Waarschijnlijk een genist dus. Met een open MB op een IED gereden. Negen km ten noordwesten van kamp Holand (TK)
Het is oorlog omdat de Taliban dat wil, niet omdat Nederland dat wil.quote:Op maandag 7 september 2009 20:44 schreef Triggershot het volgende:
Tsjaah het is oorlog en in een oorlog is een soldaat een legitiem doelwit.
Niet alle voertuigen zijn nu eenmaal gepantserde Bushmasters. En voor het contact met de bevolking is het ook beter om je niet altijd te verschuilen achter staal. Bovendien is dat gebied zover ik weet niet extreem gevaarlijk.quote:Op maandag 7 september 2009 20:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waarom met open voertuigen rijden als het daar nu zo gevaarlijk is?
Waarom heeft de Taliban Nederland precies de oorlog verklaard denk je?quote:Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is oorlog omdat de Taliban dat wil, niet omdat Nederland dat wil.
Omdat het achterlijke moslims zijn die geen beschaving of moreel besef kennen en hebben?quote:Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom heeft de Taliban Nederland precies de oorlog verklaard denk je?
Ah okay.quote:Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet alle voertuigen zijn nu eenmaal gepantserde Bushmasters. En voor het contact met de bevolking is het ook beter om je niet altijd te verschuilen achter staal. Bovendien is dat gebied zover ik weet niet extreem gevaarlijk.
Mwuah, dat verklaard niet waarom ze niet in oorlog zijn met Zwitserland.quote:Op maandag 7 september 2009 20:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat het achterlijke moslims zijn die geen beschaving of moreel besef kennen en hebben?
Jawel.quote:Op maandag 7 september 2009 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat verklaard niet waarom ze niet in oorlog zijn met Zwitserland.
nou, dan gaat NL toch lekker naar huis.quote:Op maandag 7 september 2009 20:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is oorlog omdat de Taliban dat wil, niet omdat Nederland dat wil.
Jawel hoor. Moslims zijn in oorlog met het vrije Westen dus ook Zwitserland.quote:Op maandag 7 september 2009 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat verklaard niet waarom ze niet in oorlog zijn met Zwitserland.
Dat is een mogelijkheid.quote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef woid het volgende:
[..]
nou, dan gaat NL toch lekker naar huis.
Is ook nog niet geweest volgens mij.quote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef Dagonet het volgende:
Waar is die persconferentie geweest? news.google zegt nog steeds niet en mindef.nl ook niet.
Maar door hun land te bezetten kweek je natuurlijk weinig goodwillquote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jawel hoor. Moslims zijn in oorlog met het vrije Westen dus ook Zwitserland.
Voor de nuancering zou ik er maar Taliban neerzetten als ik jou wasquote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
quote:21ste Nederlandse dode Uruzgan
Opnieuw is een Nederlandse militair in de Afghaanse provincie Uruzgan overleden. Drie militairen raakten gewond, maar zijn stabiel.
21STE NEDERLANDSE DODE URUZGAN
Foto
Middaguur
Het incident deed zich voor rond twee uur lokale tijd. Het gaat om de 44-jarige sergeant-majoor Mark Leijsen. hij werkte voor de genie. Hij kwam om het leven door een geïmproviseerde bom.
21ste dode
De dode is het 21ste Nederlandse slachtoffer in Uruzgan. Afgelopen weekend overleed de commando Kevin van de Rijdt na een beschieting bij Deh Rawod.
Turkije, Syrië, Iran, Bangladesh, Pakistan, Libanon, Indonesië, Maleisië, Egypte, Tunesië, Marokko, Algerije, Sudan, Ethiopië zijn niet in oorlog met het westen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Oh dus als een Turk wordt gegijzeld in Irak is Turkije in oorlog met Irak?quote:Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niks tegen Zwitserland.
Nee, maar de de reden dat die Zwister gegijzeld is, is dezelfde reden als dat ze zich agressief gedragen tegenover de Nederlandse troepen: het zijn ongelovigen uit het het westen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dus als een Turk wordt gegijzeld in Irak is Turkije in oorlog met Irak?
Sterk.
*kuche kuche*quote:Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dus als een Turk wordt gegijzeld in Irak is Turkije in oorlog met Irak?
Sterk.
beter voorkomen dan genezen, right?quote:Op maandag 7 september 2009 20:48 schreef woid het volgende:
[..]
nou, dan gaat NL toch lekker naar huis.
Toen de Taliban ministers in Juli 2001 Zwitserland en de VS bezochten waren het nog steeds 'ongelovigen uit het westen' waar er geen oorlog mee was.quote:Op maandag 7 september 2009 20:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar de de reden dat die Zwister gegijzeld is, is dezelfde reden als dat ze zich agressief gedragen tegenover de Nederlandse troepen: het zijn ongelovigen uit het het westen.
Het is meer dan legitiem dat Israel die Palestijnen aanpakt. Bovendien blijkt het ook zeer effectief te zijn, want het aantal zelfmoordaanslagen is al jaren tot nul gereduceerd.quote:Op maandag 7 september 2009 20:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
*kuche kuche*
Israël - Libanon iemand?
Israel - Libanon / Palestina is een Oosters territoriaal conflict.quote:Op maandag 7 september 2009 20:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
*kuche kuche*
Israël - Libanon iemand?
Dus omdat die ministers levend terug zijn gekomen is mijn punt ongeldig? Een beetje een vreemd argument, aangezien in juli 2001 de Taliban onderdak verleende aan Al Qaida dat toen een aanslag met duizenden doden aan het beramen was.quote:Op maandag 7 september 2009 20:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen de Taliban ministers in Juli 2001 Zwitserland en de VS bezochten waren het nog steeds 'ongelovigen uit het westen' waar er geen oorlog mee was.
De oorlog van een tijd geleden tussen Israël en Libanon was veroorzaakt door een kidnap van een soldaat als ik het me goed herinner, dus vandaar dat ik het als argument aanhaal in je beargumentatie over kidnapping en oorlogs gevolgen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israel - Libanon / Palestina is een Oosters territoriaal conflict.
Uh nee, het feit dat de ministers naar de VS reizen naar de ongelovigen in het westen gaf al aan dat het westen niet perse hoefde te bloeden, ook niet onder de Taliban. De VS heeft Taliban 3 maanden voor dat ze 'bewezen' dat Al-Qaida er achter zat de oorlog verklaard, dus voor dat het bewezen is, waarom zou je ze uitleveren?quote:Op maandag 7 september 2009 20:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat die ministers levend terug zijn gekomen is mijn punt ongeldig? Een beetje een vreemd argument, aangezien in juli 2001 de Taliban onderdak verleende aan Al Qaida dat toen een aanslag met duizenden doden aan het beramen was.
Hezbollah zat daar fout omdat het territorium van Israel inging, in geval van de Taliban - NL is dat iets anders.quote:Op maandag 7 september 2009 20:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De oorlog van een tijd geleden tussen Israël en Libanon was veroorzaakt door een kidnap van een soldaat als ik het me goed herinner, dus vandaar dat ik het als argument aanhaal in je beargumentatie over kidnapping en oorlogs gevolgen.
Het zijn beroepssoldaten. Dus ze kozen er zelf voor.quote:Op maandag 7 september 2009 20:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, wij hebben hem daar heen gestuurd nietwaar?
Als je het zo gaat beschrijven dan kan ik ook zeggen dat de organisatie Al Qaida de fout in ging door het territorium van de staat New York binnen te gaan, en dat we als NAVO troepen daar een gevolg uit hebben getrokken.quote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hezbollah zat daar fout omdat het territorium van Israel inging, in geval van de Taliban - NL is dat iets anders.
Je hoeft je tegen niemand te verdedigen dat Al-Qaida fout zat toch?quote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je het zo gaat beschrijven dan kan ik ook zeggen dat de organisatie Al Qaida de fout in ging door het territorium van de staat New York binnen te gaan, en dat we als NAVO troepen daar een gevolg uit hebben getrokken.
They are no innocent civilians dus, dat is precies wat Bin laden dachtquote:En ja, Al Qaida is niet Afghaans, maar dat land herbergde destijds wel die 'club' mensen, dan moeten ze ook maar de consequenties van hun daden aanvaarden.
Niemand kiest natuurlijk om te sneuvelen. Een brandweerman kan ook omkomen tijdens zijn werk. Maar dat hoeft dus nog geen keuze geweest te zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn beroepssoldaten. Dus ze kozen er zelf voor.
Nou, als de Taliban niet moeilijk zou doen zouden er ook geen onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen.quote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Triggershot het volgende:
They are no innocent civilians dus, dat is precies wat Bin laden dacht
Er zijn wel aanslagen gepleegd dat echte levens heeft geeist op 9/11, maar dat het echt Al Qaida was is nog nieteens bewezen! En dat Al Qaida een echt extreem-islamitische groepering is is ook nog maar de vraagquote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als je het zo gaat beschrijven dan kan ik ook zeggen dat de organisatie Al Qaida de fout in ging door het territorium van de staat New York binnen te gaan, en dat we als NAVO troepen daar een gevolg uit hebben getrokken.
BNWquote:Op maandag 7 september 2009 21:06 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er zijn wel aanslagen gepleegd dat echte levens heeft geeist op 9/11, maar dat het echt Al Qaida was is nog nieteens bewezen! En dat Al Qaida een echt extreem-islamitische groepering is is ook nog maar de vraag
Nee geheel niet, maar ik droeg eenzelfde vergelijking aan als dat jij deed hopende de situatie ietwat te verduidelijken van mijn kant uit naar jou toe.quote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hoeft je tegen niemand te verdedigen dat Al-Qaida fout zat toch?
[..]
Civilians? Ik heb het over de Taliban regering.quote:They are no innocent civilians dus, dat is precies wat Bin laden dacht.
Dat maakt totaal niet uit, de gevallen slachtoffers zijn martelaars en komen in het paradijs, het is een gift, een beloning. Nederland daarentegen handelt niet volgens die overtuiging.quote:Op maandag 7 september 2009 21:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou, als de Taliban niet moeilijk zou doen zouden er ook geen onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen.
/oh oke.quote:Op maandag 7 september 2009 21:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee geheel niet, maar ik droeg eenzelfde vergelijking aan als dat jij deed hopende de situatie ietwat te verduidelijken van mijn kant uit naar jou toe.
[..]
De aanvallen zijn niet beperkt tot de regering, hardly.quote:Civilians? Ik heb het over de Taliban regering.
Een aanval op een NAVO-lidstaat wordt beschouwd als een aanval op alle lidstaten. Dat is precies de reden dat de Konklijke Landmacht in Afghanistan zit. Het Afghaanse regime faciliteerde de aanvallers.quote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En ja, Al Qaida is niet Afghaans, maar dat land herbergde destijds wel die 'club' mensen, dan moeten ze ook maar de consequenties van hun daden aanvaarden.
Waarvan akte, maar het ging er toch om hoe een oorlogssituatie ontstond? In eerste instantie heeft dat niks uit te staan met de bevolking van Afghanistan, maar wel met het beleid van de Taliban.quote:Op maandag 7 september 2009 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De aanvallen zijn niet beperkt tot de regering, hardly.
My point exactly, dank dat je het begreep.quote:Op maandag 7 september 2009 21:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Een aanval op een NAVO-lidstaat wordt beschouwd als een aanval op alle lidstaten. Dat is precies de reden dat de Konklijke Landmacht in Afghanistan zit. Het Afghaanse regime faciliteerde de aanvallers.
Naief ben jequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |