Cannabis maakt niet gewelddadig.quote:Op maandag 7 september 2009 20:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
drank is duur in UK. Maak er maar stoned van.
Hebben we het hier wel over de jeugd? Ongeveer twaalf tot achttien? Die zijn toch na de jaren negentig jaren geboren.quote:Op maandag 7 september 2009 19:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat in de jaren 70 alles wat autoriteit had vakkundig werd afgebroken door geitenwollensokkende pijprokers. Omdat de jongeren van toen de ouders van nu zijn en niet weten hoe ze kinderen moeten opvoeden. Omdat ouders van nu zich amper met hun kinderen bemoeien en drukker zijn met hun carriere en drievoudige vakanties. Omdat leraren en politie niets meer kunnen zeggen tegen en over kinderen omdat de ouders dan meteen verhaal komen halen. Omdat sociale controle en respect voor regels vieze woorden zijn.
[..]
En laat ze meteen de ouders meenemen. Als alcoholdrinkende automobilisten verplicht op cursus kunnen worden gestuurd dan kunnen ouders dat ook met een opvoedcursus.
Die zijn opgevoed door degenen die zonder autoriteitsgevoel zijn opgevoed in de jaren zeventig/tachtig.quote:Op maandag 7 september 2009 20:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Hebben we het hier wel over de jeugd? Ongeveer twaalf tot achttien? Die zijn toch na de jaren negentig jaren geboren.
Die was er vroeger ook, Dagonetquote:Op maandag 7 september 2009 20:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Engeland heeft grotere steden en grotere armoede dan Nederland.
Als je de slachtofferrol graag vervult dat is er geen groter voordeel dan dit.quote:Op maandag 7 september 2009 20:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja, het zou best kunnen dat dat beeld heerst, maar dat is dan toch echt een scheef beeld. De reden dat er zoveel meer projecten zijn voor allochtonen, is omdat allochtonen als een risico-groep worden gezien. Denk je nu serieus dat dat een voordeel is voor de leden van die groep?
Ze worden niet harder gestraft, er zijn tal van zaken geweest waar er juist minder hard gestraft word. Weet je nog Die ene Murat D.? Die jongen die een docent op klaarlichte dag door het hoofd schoot. De rechter zei tegen hem "als je boos was, dan had je hem ook in zijn voet kunnen schieten." daarbij werd er tijdens de rechtzaak veelal gehammerd op zijn culturele achtergrond en de opvoeding die daaruit voortkwam, met als resultaat dat er zo mogelijk een mildere straf werd uitgesproken op basis van die zaken.quote:Natuurlijk niet. Er wordt strenger op ze gelet, ze worden harder gestraft, ze staan al jaren in het middelpunt van belangstelling van elke rechtse politicus, ze worden aanzienlijk minder snel aangenomen door werkgevers, etcetera etcetera.
En hoe zou jij dat beeld dan veranderen?quote:Als autochtone jongeren een scheef beeld hebben, moet je dat beeld veranderen. Niet de werkelijkheid.
Ja, en vooral de wet die dan nog een handje helpt.quote:Op maandag 7 september 2009 20:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die zijn opgevoed door degenen die zonder autoriteitsgevoel zijn opgevoed in de jaren zeventig/tachtig.
Het geldt niet voor alle jeugd maar wel voor een goed deel. De sociale cohesie is vakkundig afgebroken waardoor men in veel gevallen de buren niet kent, waardoor men ook elkaar(s kinderen) niet meer aanspreekt omdat je rustig een dreun kan krijgen.
quote:Op maandag 7 september 2009 20:35 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Als je de slachtofferrol graag vervult dat is er geen groter voordeel dan dit.
Gezien de hoeveelheid figuren die bij elk conflict, om welke reden dan ook, zich denken te kunnen beroepen op het verweer dat de ander een racist is, kan je haast wel stellen dat het een perfect middel is om in je slachtofferrol te blijven, en er geen groter gemak is dan een staat die je zelfs lijkt te belonen om die rol op je te nemen.
[..]
Ze worden niet harder gestraft, er zijn tal van zaken geweest waar er juist minder hard gestraft word. Weet je nog Die ene Murat D.? Die jongen die een docent op klaarlichte dag door het hoofd schoot. De rechter zei tegen hem "als je boos was, dan had je hem ook in zijn voet kunnen schieten." daarbij werd er tijdens de rechtzaak veelal gehammerd op zijn culturele achtergrond en de opvoeding die daaruit voortkwam, met als resultaat dat er zo mogelijk een mildere straf werd uitgesproken op basis van die zaken.
Ze worden wel strenger gestraft voor dezelfde delicten. Bronquote:Op maandag 7 september 2009 20:35 schreef PhalanX het volgende:
Ze worden niet harder gestraft, er zijn tal van zaken geweest waar er juist minder hard gestraft word. Weet je nog Die ene Murat D.? Die jongen die een docent op klaarlichte dag door het hoofd schoot. De rechter zei tegen hem "als je boos was, dan had je hem ook in zijn voet kunnen schieten." daarbij werd er tijdens de rechtzaak veelal gehammerd op zijn culturele achtergrond en de opvoeding die daaruit voortkwam, met als resultaat dat er zo mogelijk een mildere straf werd uitgesproken op basis van die zaken.
Ik geloof niet dat dat zo is. Als het wel zo is is het kwalijk, maar het heeft verder niets te maken met de kansen van allochtone of autochtone jongerenquote:En elke rechtse politicus krijgt het predicaat van Nazi opgestempeld. Niet alleen dat, maar ze hebben ook nog eens zware beveiliging nodig omdat ze talloze dreigementen aan hun adres krijgen.
Tuurlijk, het zou kunnen dat dat de reden is. Maar we hadden het over de vraag of allochtonen voorgetrokken worden of niet. En er is genoeg reden om aan te nemen dat een welwillende allochtoon een stuk meer drempels en vooroordelen moet overwinnen dan een autochtone jongeren. Ondanks al die projectjes (die ook voor geen meter helpen natuurlijk).quote:En het aanzienlijk minder snel worden aangenomen is ook iets waar discussie over bestaat. Veel bedrijven selecteren hun werknemers op hun capaciteiten, maar ook met het oog op mogelijke problemen. Neemt een werkgever je niet aan omdat je allochtoon bent, of omdat je tijdens je sollicitatie een verkeerde indruk achterliet, omdat je gebrekkig Nederlands sprak, of omdat je met een hoofddoek op solliciteerde naar een baan bij een bank of een gerechtshof? Misschien is het omdat een kleine ondernemer in het verleden problemen heeft gehad met een bepaalde bevolkingsgroep en denkt dat een ezel zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen. En is dit geldend voor alle allochtonen, of komen Chinezen en Indonesiers wel aan banen?
Dus wat Wilders ook doet met de Koran.quote:Op maandag 7 september 2009 19:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
belachelijke site met korte quotes zonder een context. Dit is géén bron, dit is gewoon propaganda. Sorry, maar als je dergelijke zaken gaat geloven ben je niet extreem links / rechts, maar gewoon extreem dom.
denk je dat ik wilders zijn "bewijs" uit de koran dan ook maar enigszins geloof? Ik weet dat Nederlanders de belgen over het algemeen dom vinden, maar er zijn uitzonderingenquote:Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dus wat Wilders ook doet met de Koran.
Korte quotes zonder context.
Fail
Waarom denk je dat mensen op Pim Fortuyn stemden? Waarom denk je dat veel jongeren op Wilders stemmen? Omdat ze jaren lang werden genegeerd en gebagataliseerd. Als je rechts was, dan was je een Nazi, en dan had je alleen Janmaat om op te stemmen, en Janmaat was een racist en een engerd.quote:Op maandag 7 september 2009 20:44 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik geloof niet dat dat zo is. Als het wel zo is is het kwalijk, maar het heeft verder niets te maken met de kansen van allochtone of autochtone jongeren
Dat is dus het punt dat ik probeer te maken, waar jij voor het gemak overheen kijkt. Het zijn juist de talloze projecten, het geld dat de overheid naar bepaalde groepen smijt, dat geeft aan dat de overheid onderscheid maakt tussen bevolkingsgroepen.quote:Ondanks al die projectjes (die ook voor geen meter helpen natuurlijk).
En daarmee bewijs je dus mijn punt.quote:Als autochtone jongeren zich benadeeld voelen, is dat onterecht.
Allereerst dank voor je uitgebreide reactiesquote:Op maandag 7 september 2009 21:00 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen op Pim Fortuyn stemden? Waarom denk je dat veel jongeren op Wilders stemmen? Omdat ze jaren lang werden genegeerd en gebagataliseerd. Als je rechts was, dan was je een Nazi, en dan had je alleen Janmaat om op te stemmen, en Janmaat was een racist en een engerd.
Als je niet inziet dat het demoniseren van gevoelens van trots voor je eigen land jongeren een heel vertekend beeld meegeeft over de situatie, dan ben je bezig om het hele probleem te bagataliseren. Het verschil tussen een Turk die wel een Turkse vlag op z'n tas of jas mag hebben, maar een Nederlander die dat niet mag, dat werkt versterkend. Dat gooit alleen maar olie op het vuur, en daarmee zorg je ervoor dat je jongeren juist sterkt in hun overtuiging dat de een het wel mag, maar de ander niet.
Gefabriceerde zelfhaat die nog nooit heeft aangeslagen, en het juist aantrekkelijker maakt om op te zoeken. Jongeren zijn echt niet dom wat dat betreft, ze registreren het verschil in aanpak. Als een Turk of Marokkaan gestimuleerd word om zijn culturele achtergrond te waarborgen en te eren, dan zouden Nederlandse jongeren daar net zo in moeten worden gestimuleerd. Nu heb je een ongelijke verhouding tussen twee groepen.
De ene groep word juist aangenoedigt om zich nationalistischer te profileren, maar de nationaliteit die ze mogen profieleren is NIET de nationaliteit van het land waarin ze nu wonen... terwijl de andere groep juist word gedemotiveerd om zich op dezelfde manier te profileren. Als Turkse Nederlander mag je je Turkse achtergrond wel naar voren brengen, en zijn er instanties die je daarin helpen, maar als Nederlander mag je niet je Nederlandse achtergrond naar voren brengen, want dan ben je meteen een gevaarlijke racist.
Jij denkt dat jongeren daar niet gevoelig voor zijn? Jij denkt dat je daar juist niet de onvrede aanwakert?
[..]
Dat is dus het punt dat ik probeer te maken, waar jij voor het gemak overheen kijkt. Het zijn juist de talloze projecten, het geld dat de overheid naar bepaalde groepen smijt, dat geeft aan dat de overheid onderscheid maakt tussen bevolkingsgroepen.
Mensen zijn wat dat betreft heel erg gevoelig voor dit soort zaken. Het feit dat die projecten op niets uitlopen en mensen er geen gebruik van maken, is alleen maar meer olie op het vuur. Leuk een vlinderreisje naar Marokko... dat het niets hielp kon iedereen je wel vertellen, haalt niet weg dat die jongeren, op basis van hun achtergrond iets hebben gekregen (gratis reis naar een ver en warm land) dat een autochtoon nooit zou hebben gekregen.
[..]
En daarmee bewijs je dus mijn punt.
Onwetend alweerquote:Op maandag 7 september 2009 20:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die domme gewoonte hebben jullie zelf aan de Islam gekoppeld, het staat nergens dat het verplicht is behalve in de reglementen die je zelf hebt verzonnen en toegeschreven aan de Islam.
Ik zie wat schreeuwende oude idioten, waar halen ze die info vandaan? Verder verbaas ik me er over dat je dit soort filmpjes kan kijken, al die dreigementen en indoctrinatie rotzooi die ze naar je hoofd gooien. "Vrees de heer, vrees hem, VREES hem!"..quote:Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Onwetend alweer
Kijk enkel deze video.. voor jou nederlands ondertitteld
quote:Op maandag 7 september 2009 21:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zie wat schreeuwende oude idioten, waar halen ze die info vandaan? Verder verbaas ik me er over dat je dit soort filmpjes kan kijken, al die dreigementen en indoctrinatie rotzooi die ze naar je hoofd gooien. "Vrees de heer, vrees hem, VREES hem!"..
Dit dus, ik kan ook wel de Zweedse Pipi Langkaus gaan ondertitelen met een kookrecept en dan zijn er ook genoeg idioten die het geloven, dus daarom vroeg ik ook wat de bron was van deze schreeuwende mensen die oproepen tot angst.quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De tekst zou zo uit Staphorst gekopieerd kunnen zijn idd.
Wat mij betreft kan het filmpje ook gaan over de weersvoorspelling in Mekka trouwens, die ondertiteling zegt me weinig..
En wat die mannen zeggen ook weinig, toont wel het grootste probleem van de islam aan, geen centrale doctrine en elke bergkeienzitter kan z'n eigen meningen gaan uitdragen en zeggen dat dat de ware versie is.
De christenen met hun hierarchie en carrierejagende bisschoppen hebben dat slimmer geregeld.
Je bedoelt de katholieke kerk neem ik aan? De Christenen zijn zo verdeeld als de pest natuurlijk, in de tijd dat ik dit stukje schrijf zijn er alweer twee nieuwe stromingen bijgekomen.quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Dagonet het volgende:
De christenen met hun hierarchie en carrierejagende bisschoppen hebben dat slimmer geregeld.
Waar is de context van dit enge filmpje en wat wil je ermee zeggen? Dat jij vindt dat vrouwen gesluierd moeten gaan omdat het moet volgens de islam?quote:Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Onwetend alweer
Kijk enkel deze video.. voor jou nederlands ondertitteld
Mja, dat zijn de Katholieken en die zijn behoorlijk bourgondisch aangelegd over eht algemeen. Voor de normale taal heb je de protestanten, maar die zijn dan meteen weer van hel, verdoemenis en niets mag.quote:Op maandag 7 september 2009 21:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De Christenen hebben het beter geregeld ja, maar die hebben er net zo'n handje van, alleen hun gebruiken Latijn in de wat duurdere kringen waardoor de normale mens er ook geen ene zak van mee krijgt.
Ja, maar over het algemeen hebben ze wel een centrale organisatiestructuur allemaal. Of het nu katholieken zijn of evangelisten, ze hebben allemaal een doctrine waar je je aan moet houden die voorgeschreven is.quote:Op maandag 7 september 2009 21:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je bedoelt de katholieke kerk neem ik aan? De Christenen zijn zo verdeeld als de pest natuurlijk, in de tijd dat ik dit stukje schrijf zijn er alweer twee nieuwe stromingen bijgekomen.
Heeft Wilders ook bejaarde moslims doodgeschopt?quote:Op maandag 7 september 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit zijn juist de vechters voor vrije woord.. Behalve als het tegen de Islam en de Moslims.
dat zijn wilders stemmers die alle middelen toestaan om de moslims hard aan te pakken.
Maar waarin ligt dan het verschil met de Islam? Die kennen toch ook grote stromingen met bijbehorende voorschriften, uitleggen en doctrines?quote:Op maandag 7 september 2009 21:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, maar over het algemeen hebben ze wel een centrale organisatiestructuur allemaal. Of het nu katholieken zijn of evangelisten, ze hebben allemaal een doctrine waar je je aan moet houden die voorgeschreven is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |