abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72523329
Tsja, het is waarschijnlijk dom van mij geweest, maar in augustus heb ik in mijn steeds dringender wordende zoektocht naar een kamer mij op aanraden van mijn vader bij www.huurwoningbemiddeling.nl ingeschreven. Dat is geheel gratis, tot je op kamers/huizen wil reageren, want dan moest je voor één maand 14,95 euro moeten betalen om contact op te kunnen nemen met verhuurders. Zo gezegd zo gedaan, maar ik merkte al gauw dat het een nutteloze website was en ik had inmiddels al via kamernet een kamer gevonden. Binnen een week na mijn eerste betaling, waar eigenlijk overal staat dat het voor slechts één maand gaat, heb ik ze ge-maild met een verzoek tot uitschrijving en een paar dagen later kreeg ik als antwoord dat ik was uitgeschreven.

Nu merkte ik net dat er toch wéér geld van mijn rekening is afgeschreven (door docdata payments). En dat terwijl ik was uitgeschreven en ik met mijn account niet eens meer kan inloggen. Ik ben helaas bang dat dit zo'n website/bedrijf is dat hier een jaar lang mee doorgaat (terwijl er toch echt overal vermeld stond dat het om één maand zou gaan) en vraag nu aan jullie: hoe kom ik hier vanaf? Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en heb totaal geen zin om een jaar lang 15 euro per maand van mijn rekening afgeschreven te krijgen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
Cool story, Hansel.
pi_72523476
Even laten storneren (= terug laten storten van automatische incasso) door de bank en de automatische incasso laten stopzetten.
Op de website van je bank staat vast wel beschreven welke stappen je daarvoor moet ondernemen.
pi_72523606
Daar dacht ik ook al aan (ik zal dan alleen even moeten opzoeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat), maar is er dan geen grote kans dat dit bedrijf er dan bezwaar tegen maakt en mij met de 'administratiekosten' opzadelt? Het enige wat ik op hun website kan vinden over de automatische is dit:
quote:
Artikel 12
Als de transactie of het bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven volgens u niet klopt, kunt u hiertegen bezwaar maken bij Huurwoningbemiddeling.nl. Huurwoningbemiddeling.nl of de bank zal in een dergelijk geval het onterecht afgeschreven bedrag aan u terug storten. Dit heet storneren. Onrechtmatig storneren veroorzaakt kosten welke wij vermeerderd met administratiekosten op u zullen verhalen.
Cool story, Hansel.
  maandag 7 september 2009 @ 17:26:14 #4
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_72523653
pi_72524643
Of gewoon bank bellen en/of langs gaan doen ze het direct.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 7 september 2009 @ 17:55:34 #6
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_72524691
Dat bedrijf levert geen dienst meer, dus er is niets 'onrechtsmatigs' aan het storneren.

[ Bericht 10% gewijzigd door eNaSnI op 07-09-2009 22:09:14 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_72525630
Storneren idd en als ze het nog eens flikken: weer storneren en een ban op hun rekeningnummer laten zetten. Dan kunnen ze via dat rekeningnummer geen geld meer van jouw rekening halen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72525646
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:55 schreef eNaSnI het volgende:
Hun leveren
Zij.
Niet hun.

*zucht*
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72542143
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:24 schreef wikwakka2 het volgende:
Daar dacht ik ook al aan (ik zal dan alleen even moeten opzoeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat), maar is er dan geen grote kans dat dit bedrijf er dan bezwaar tegen maakt en mij met de 'administratiekosten' opzadelt? Het enige wat ik op hun website kan vinden over de automatische is dit:
Zij hebben geen vordering op jou dus niet de stornering maar de incasso is onrechtmatig.
Als ik jou was, zou ik kosten, vermeerderd met administratiekosten, op hun verhalen
Dat aankondigen kan in elk geval geen kwaad
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72850579
Beste heer,

Vreemd om uw beweringen hier op het forum aan te treffen. Aangezien u al met onze klantenservice contact had gezocht voor het uitzoeken van uw situatie. Volgens u kon er alleen op een geregistreerde inschrijving staan. Volgens ons heeft de incasso betrekking op @ Voor de duidelijkheid u heeft een dubbele inschrijving gedaan.

Ondertussen zijn beide inschrijvingen beëindigd en rest mij nog te vermelden dat wij op 6 september al de terugstorting bij bank hebben aangeboden en u dat ook al per e-mail hebben gemeld.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Huurwoningbemiddeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 17-09-2009 20:05:08 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 19:54:50 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72850850

En Wik, is dat geld al teruggestort?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72850944
Of is het geen kloon/troll?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72851350
Sorry voor de verwijderde posts

Ik was te lui om drie posts te gaan editten met de gegevens.
@huurwoningbemiddeling: geen privé-gegevens ajb.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72851819
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:54 schreef Hukkie het volgende:

En Wik, is dat geld al teruggestort?
30 dagen duurt dat blijkbaar.
Cool story, Hansel.
pi_72852538
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

30 dagen duurt dat blijkbaar.
Maximaal 30 dagen jah. Dat is een afspraak van Docdata met de banken / een regel van Docdata.
Je kunt m.b.v. het PID-T nummer bij docdata evt. navragen of het geld teruggestort wordt. Als je huurwoningbemiddeling niet gelooft. (mail je rekeningafschrift / een scan/screenshot naar support*docdatapayments.com ( *=@ )
Wel fijn te horen dat je een kamer hebt gevonden
dag
  donderdag 17 september 2009 @ 20:40:33 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72852753
Misschien toch maar voor de zekerheid storneren, dan weet je zeker dat je je geld terug krijgt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72852941
kan idd ook altijd en is nog sneller ook .
dag
pi_72853341
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Maximaal 30 dagen jah. Dat is een afspraak van Docdata met de banken / een regel van Docdata.
Je kunt m.b.v. het PID-T nummer bij docdata evt. navragen of het geld teruggestort wordt. Als je huurwoningbemiddeling niet gelooft. (mail je rekeningafschrift / een scan/screenshot naar support*docdatapayments.com ( *=@ )
Wel fijn te horen dat je een kamer hebt gevonden
Ah bedankt, ik zal er eens achteraan gaan. Sowieso klopt er niks van de datum die hwbemiddeling hierboven noemt . Ze zijn er pas op de 9e achteraan gegaan. En zelf kon ik niet storneren omdat hwb geen adres (wat een vereiste is voor de stornering) wilde geven.
Cool story, Hansel.
pi_72853775
Ik hoor wel vaker dat er via docdata een afschrijving is gedaan waarvan de persoon niet zo meer weet dat het van hwb.nl komt.. je bent niet de enige die er moeite mee heeft .
dag
pi_72854053
Gelukkig maar, ik kon er op internet helemaal niks over vinden. Nu kunnen anderen dat in ieder geval wel .
Cool story, Hansel.
pi_72854597
Maarja, als jij jezelf 2x hebt aangemeld, dan is het waarschijnlijk ook je eigen fout dat het 2x wordt afgeschreven...
dag
  donderdag 17 september 2009 @ 22:01:50 #22
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72856714
Tsja, er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_72858459
Het lijkt me sowieso wel heel dom van mij als ik met een ander email adres geregistreerd zou hebben gestaan, want op het adres wat ik altijd gebruik ontving ik alle e-mails van hen.

Sowieso hoorde het maar een eenmalige incasso te zijn, of daar deden ze het sterk op lijken in ieder geval. Maar ja, ik krijg nu binnen 30 dagen mijn geld terug, dus opgelost.
Cool story, Hansel.
  maandag 23 november 2009 @ 16:07:45 #24
280848 Docdata_payments
Payments without boundaries
pi_74939820
@Wikwakka2
Docdata Payments is de grootste Nederlandse internet payment service provider (PSP). Meer informatie over docdata payments kunt U vinden op www.docdatapayments.com. Payment service providers helpen websites om hun betalingsverkeer af te handelen, U kunt het vergelijken met de kassa in een gewone winkel. Bij veel webwinkels wordt aangegeven welke payment service provider er gebruikt wordt, omdat bij bepaalde betaalmethoden de naam van de PSP op het bankafschrift zichtbaar is.

Wanneer U docdata (Stichting Foundation Docdata Payments) op uw bankafschrift ziet staan heeft een website aan Docdata Payments gevraagd om het geld namens de website te incasseren, vandaar de naam docdata op uw statement. Docdata Payments gaat ervanuit dat de website daadwerkelijk uw toestemming heeft gekregen voor een afschrijving, wanneer dit onjuist is horen wij dit graag, en zullen dit met de betreffende website overleggen.

Wanneer u vragen heeft over de transactie, bijvoorbeeld voor welke website deze is afgeschreven, of om uw bankrekening voor een website te blokkeren, kunt U contact opnemen met de klanten service afdeling van docdata payments:

Dit kan per email op: support@docdatapayments.com
Of via internet: https://support.docdatapayments.com/index.php
Of per telefoon 0343-530030 (binnen werktijden)

Vermeld bij uw vraag aan Docdata Payments in ieder geval de datum, het bedrag en de exacte tekst en/of referentie van de afschrijving.

Wanneer U vragen heeft over het bestelde product kunt U zich direkt tot de winkel richten, zij blijven verantwoordelijk voor de service over hun product.

@peter, er wordt bij het terugstorten van een eenmalige machtiging enkele weken gewacht zodat deze transactie niet zowel teruggestort is en bovendien ook nog door de klant gestorneerd wordt. Docdata (en alle andere PSP's en banken) wachten daarom met terugstorten totdat de storneringsperiode voorbij is. Webwinkels die eenmalige machtigingen terugstorten zijn hierover door Docdata geinformeerd, en zouden dit aan de consumenten door moeten geven.
email: support@docdatapayments.com
internet: https://support.docdatapayments.com/index.php
telefoon 0343-530030 (binnen werktijden)
pi_74940037
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:07 schreef Docdata_payments het volgende:
Docdata Payments blablabla
Gut kijk 's aan.
Ze heppe 't internet ontdekt.

@wikwakka2: heb je het geld al terug? Het is immers meer dan een maand geleden
pi_74941046
Yup, het geld is teruggestort. Het duurde wel precies een maand .
Cool story, Hansel.
pi_74941342
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Yup, het geld is teruggestort. Het duurde wel precies een maand .
Doen ze erom he?
Kunnen ze zolang mogelijk rente trekken.
pi_74941399
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Doen ze erom he?
Kunnen ze zolang mogelijk rente trekken.
ik vind het ook een beetje sneu dat zodra er iets terugbetaald moet worden ze er zo lang mogelijk mee wachten. Andersom doen ze het liefst zo snel mogelijk .
Cool story, Hansel.
pi_74941507
Heerlijk als 'professionele' bedrijven zich op forums ermee gaan bemoeien
pi_74941528
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:56 schreef maess het volgende:
En ze schromen niet bepaalde dingen die ik liever voor mezelf houd gewoon openbaar op een forum te plaatsen .
Cool story, Hansel.
pi_74945552
En op bij die twee bedrijven ga ik me dus ook nooit aanmelden/ inlaten. Goede reclame hoor!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74945946
hier nog 1, stelletje paupers ! !
  maandag 23 november 2009 @ 19:41:19 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74945994
Wat geniaal, niet één, maar twee leveranciers komen op fok posten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 23 november 2009 @ 19:41:31 #34
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_74946000
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:56 schreef maess het volgende:
Ze mogen zichzelf toch op een of andere manier verdedigen ?! of niet ?
Nu horen we beide kanten van het verhaal.
zo goed..?
  maandag 23 november 2009 @ 20:10:45 #35
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_74947156
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:52 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah bedankt, ik zal er eens achteraan gaan. Sowieso klopt er niks van de datum die hwbemiddeling hierboven noemt . Ze zijn er pas op de 9e achteraan gegaan. En zelf kon ik niet storneren omdat hwb geen adres (wat een vereiste is voor de stornering) wilde geven.
Adresgegevens van bedrijven kun je toch bij de KVK wel opvragen?

Deze had je al gezien? http://www.huurwoningbemiddeling.nl/huurders/help.aspx
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_74956577
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En op bij die twee bedrijven ga ik me dus ook nooit aanmelden/ inlaten. Goede reclame hoor!
Docdata Payments geeft alleen maar aan hoe het werkt, zij werken in opdracht van bedrijven ( o.a. ook in opdracht van het bedrijf waar ik voor werk ). Lijkt mij niet vreemd dat zij e.e.a. recht zetten.

Wel vraag ik me af of de periode dat men op een refund dient te wachten nu verlengd wordt aangezien per 1 nov. de storneringsperiode voor consumenten verlengd is van 30 naar 59 dagen. Lijkt mij ongewenst.
dag
pi_74957596
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Docdata Payments geeft alleen maar aan hoe het werkt, zij werken in opdracht van bedrijven ( o.a. ook in opdracht van het bedrijf waar ik voor werk ). Lijkt mij niet vreemd dat zij e.e.a. recht zetten.

Wel vraag ik me af of de periode dat men op een refund dient te wachten nu verlengd wordt aangezien per 1 nov. de storneringsperiode voor consumenten verlengd is van 30 naar 59 dagen. Lijkt mij ongewenst.
Docdata payments was ook niet zozeer het probleem, eerder dat eerdergenoemde bedrijf .
Cool story, Hansel.
pi_74957994
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Het komt in mijn ogen erg onprofessioneel over als je totaal ongevraagd zo'n nutteloze post gaat posten in een forum als 'professioneel' bedrijf. Ik denk dat ze wel beter dingen te doen hebben dan hier te reageren (of jij moet een kloon hebben aangemaakt).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74958110
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Het komt in mijn ogen erg onprofessioneel over als je totaal ongevraagd zo'n nutteloze post gaat posten in een forum als 'professioneel' bedrijf. Ik denk dat ze wel beter dingen te doen hebben dan hier te reageren (of jij moet een kloon hebben aangemaakt).
Ik vond docdata wel een stuk behulpzamer en vriendelijker dan huurwb.nl, al kwam hun antwoord een beetje laat. hwb.nl komt een beetje over als een (louche) eenmanszaakje dat koste wat het kost alle verantwoordelijkheid op anderen afschuift.

Daarnaast zie je dat het steeds vaker voorkomt, kijk maar eens naar adnere topics hier op fok! waar bepaalde bedrijven worden genoemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door wikwakka2 op 24-11-2009 08:43:42 ]
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')