quote:Artikel 12
Als de transactie of het bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven volgens u niet klopt, kunt u hiertegen bezwaar maken bij Huurwoningbemiddeling.nl. Huurwoningbemiddeling.nl of de bank zal in een dergelijk geval het onterecht afgeschreven bedrag aan u terug storten. Dit heet storneren. Onrechtmatig storneren veroorzaakt kosten welke wij vermeerderd met administratiekosten op u zullen verhalen.
Zij.quote:
Zij hebben geen vordering op jou dus niet de stornering maar de incasso is onrechtmatig.quote:Op maandag 7 september 2009 17:24 schreef wikwakka2 het volgende:
Daar dacht ik ook al aan (ik zal dan alleen even moeten opzoeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat), maar is er dan geen grote kans dat dit bedrijf er dan bezwaar tegen maakt en mij met de 'administratiekosten' opzadelt? Het enige wat ik op hun website kan vinden over de automatische is dit:
30 dagen duurt dat blijkbaar.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:54 schreef Hukkie het volgende:
En Wik, is dat geld al teruggestort?
Maximaal 30 dagen jah. Dat is een afspraak van Docdata met de banken / een regel van Docdata.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
30 dagen duurt dat blijkbaar.
Ah bedankt, ik zal er eens achteraan gaan. Sowieso klopt er niks van de datum die hwbemiddeling hierboven noemtquote:Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Maximaal 30 dagen jah. Dat is een afspraak van Docdata met de banken / een regel van Docdata.
Je kunt m.b.v. het PID-T nummer bij docdata evt. navragen of het geld teruggestort wordt. Als je huurwoningbemiddeling niet gelooft. (mail je rekeningafschrift / een scan/screenshot naar support*docdatapayments.com ( *=@ )
Wel fijn te horen dat je een kamer hebt gevonden
Gut kijk 's aan.quote:
Doen ze erom he?quote:Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Yup, het geld is teruggestort. Het duurde wel precies een maand.
ik vind het ook een beetje sneu dat zodra er iets terugbetaald moet worden ze er zo lang mogelijk mee wachten. Andersom doen ze het liefst zo snel mogelijkquote:Op maandag 23 november 2009 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doen ze erom he?
Kunnen ze zolang mogelijk rente trekken.
En ze schromen niet bepaalde dingen die ik liever voor mezelf houd gewoon openbaar op een forum te plaatsenquote:Op maandag 23 november 2009 16:56 schreef maess het volgende:
Heerlijk als 'professionele' bedrijven zich op forums ermee gaan bemoeien
Ze mogen zichzelf toch op een of andere manier verdedigen ?! of niet ?quote:Op maandag 23 november 2009 16:56 schreef maess het volgende:
Heerlijk als 'professionele' bedrijven zich op forums ermee gaan bemoeien
Adresgegevens van bedrijven kun je toch bij de KVK wel opvragen?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ah bedankt, ik zal er eens achteraan gaan. Sowieso klopt er niks van de datum die hwbemiddeling hierboven noemt. Ze zijn er pas op de 9e achteraan gegaan. En zelf kon ik niet storneren omdat hwb geen adres (wat een vereiste is voor de stornering) wilde geven.
Docdata Payments geeft alleen maar aan hoe het werkt, zij werken in opdracht van bedrijven ( o.a. ook in opdracht van het bedrijf waar ik voor werkquote:Op maandag 23 november 2009 19:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En op bij die twee bedrijven ga ik me dus ook nooit aanmelden/ inlaten. Goede reclame hoor!
Docdata payments was ook niet zozeer het probleem, eerder dat eerdergenoemde bedrijfquote:Op dinsdag 24 november 2009 00:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Docdata Payments geeft alleen maar aan hoe het werkt, zij werken in opdracht van bedrijven ( o.a. ook in opdracht van het bedrijf waar ik voor werk). Lijkt mij niet vreemd dat zij e.e.a. recht zetten.
Wel vraag ik me af of de periode dat men op een refund dient te wachten nu verlengd wordt aangezien per 1 nov. de storneringsperiode voor consumenten verlengd is van 30 naar 59 dagen. Lijkt mij ongewenst.
Het komt in mijn ogen erg onprofessioneel over als je totaal ongevraagd zo'n nutteloze post gaat posten in een forum als 'professioneel' bedrijf. Ik denk dat ze wel beter dingen te doen hebben dan hier te reageren (of jij moet een kloon hebben aangemaakt).quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Docdata Payments geeft alleen maar aan hoe het werkt, zij werken in opdracht van bedrijven ( o.a. ook in opdracht van het bedrijf waar ik voor werk). Lijkt mij niet vreemd dat zij e.e.a. recht zetten.
Wel vraag ik me af of de periode dat men op een refund dient te wachten nu verlengd wordt aangezien per 1 nov. de storneringsperiode voor consumenten verlengd is van 30 naar 59 dagen. Lijkt mij ongewenst.
Ik vond docdata wel een stuk behulpzamer en vriendelijker dan huurwb.nl, al kwam hun antwoord een beetje laat. hwb.nl komt een beetje over als een (louche) eenmanszaakje dat koste wat het kost alle verantwoordelijkheid op anderen afschuift.quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Het komt in mijn ogen erg onprofessioneel over als je totaal ongevraagd zo'n nutteloze post gaat posten in een forum als 'professioneel' bedrijf. Ik denk dat ze wel beter dingen te doen hebben dan hier te reageren (of jij moet een kloon hebben aangemaakt).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |