Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.quote:Werkstraf voor doodslaan eigen katten
Uitgegeven: 7 september 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 7 september 2009 16:40
ASSEN - De politierechter in Assen heeft maandag een 37-jarige man uit Smilde veroordeeld tot dertig uur werkstraf.
© NU.nl/Chris HeijmansDe man sloeg in januari vorig jaar samen met een vriend zijn drie katten dood, omdat hij van ze af wilde, zo verklaarde hij bij de politie.
Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.
De inwoner van Smilde wilde de tweede kat ombrengen door de nek van het dier om te draaien. Toen dit niet lukte, gebruikte ook hij de schep. De derde kat werd op dezelfde manier omgebracht door de vriend.
De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container. Waarom de inwoner van Smilde en zijn vriend zo wreed te werk gingen, werd maandag niet duidelijk. De man verscheen niet op de zitting.
bron: nu.nl
Inderdaad, waarom is het leven van een mens meer waard dan een kat of een mug?quote:Op maandag 7 september 2009 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
En als je een mens dood slaat krijg je wel gevangenisstraf? Discriminatie!
Zuurpruim.quote:Op maandag 7 september 2009 17:02 schreef L3IPO het volgende:
Geef die man een lintje, weer een paar tuinterroristen minder
Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?quote:Op maandag 7 september 2009 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
komt ie goed weg. vraag me überhaupt af of ie spijt heeft als hij niet op de zitting wilde zijn.
dat zou een afweging kunnen zijn. en terecht.quote:Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?
Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.quote:Op maandag 7 september 2009 17:08 schreef Cacciatore het volgende:
Nonsens, het knuffelgehalte is enkel van belang, hypocrisie ten top.
Nee, ik ben enkel benieuwd waarom men de grens telkens weer weet te trekken tussen een mier en een kat, wat is de grens. Een konijn? Een Hamster of misschien een Vogelspin?quote:Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.
Ik ben wel vegetarier.quote:Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
Al ben jij evengoed hypocriet met je leren bank, jas, schoenen of stremsel in de kaas en drop. Maar daar zul je je ongetwijfeld van bewust zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 17:15 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik ben wel vegetarier.
Maar jij bent dus wel een enorme huilie als het om dode dieren gaat....
Fucking hypocrieten in dit topic...
Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..
Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
Zonde. Ze hadden er mooie handtasjes van kunnen makenquote:De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container.
Met een ander doel. Belangrijk, IMO. Het doel speelt natuurlijk wel degelijk mee, en als jij geen idee hebt dat je aan het martelen bent en je ziet het als een routine-matige handeling waarbij productvorming plaats vindt ligt dat toch anders dan wanneer je een huisdier moedwillig en zonder reden ombrengt. Nogmaals, ik erken dat het hypocriet is, ik vind deze vorm van hypocrisie echter terecht en sociaal ' normaal '. Jouw reactie op bioindustrie is ook normaal hoor, en ergens heb je wel gelijk, maar de kat heeft nou eenmaal een ander aanzien en een andere functie in deze wereld, of in Nederland, dan een koe, kun je niet omheen, lijkt me.quote:Op maandag 7 september 2009 17:15 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik ben wel vegetarier.
Maar jij bent dus wel een enorme huilie als het om dode dieren gaat....
Fucking hypocrieten in dit topic...
Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..
Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
O nee? Wat is de grens?quote:Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef woid het volgende:
het is onverantwoord en respectloos gedrag tenopzichte van iets dat leeft.
alle vergelijkingen naat andere beesten gaat nergens over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |