abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72522635
quote:
Werkstraf voor doodslaan eigen katten
Uitgegeven: 7 september 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 7 september 2009 16:40

ASSEN - De politierechter in Assen heeft maandag een 37-jarige man uit Smilde veroordeeld tot dertig uur werkstraf.
© NU.nl/Chris HeijmansDe man sloeg in januari vorig jaar samen met een vriend zijn drie katten dood, omdat hij van ze af wilde, zo verklaarde hij bij de politie.

Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.

De inwoner van Smilde wilde de tweede kat ombrengen door de nek van het dier om te draaien. Toen dit niet lukte, gebruikte ook hij de schep. De derde kat werd op dezelfde manier omgebracht door de vriend.

De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container. Waarom de inwoner van Smilde en zijn vriend zo wreed te werk gingen, werd maandag niet duidelijk. De man verscheen niet op de zitting.

bron: nu.nl
Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
pi_72522698
jezus
Feyenoord Rotterdam
pi_72522735
En muggen mag je wel doodslaan? Discriminatie!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 7 september 2009 @ 16:58:39 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72522768
En als je een mens dood slaat krijg je wel gevangenisstraf? Discriminatie!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_72522820
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
En als je een mens dood slaat krijg je wel gevangenisstraf? Discriminatie!
Inderdaad, waarom is het leven van een mens meer waard dan een kat of een mug?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 7 september 2009 @ 17:02:33 #6
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_72522899
Geef die man een lintje, weer een paar tuinterroristen minder
Humans dont deserve to live...
  maandag 7 september 2009 @ 17:03:54 #7
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72522938
Ach gut, en als ik mijn mieren vermoord dan, krijg ik dan ook straf?
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:05:28 #8
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_72522985
Dus een kattenleven is niet meer dan 10 uur werkstraf waard.
Triest.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 september 2009 @ 17:05:35 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72522988
komt ie goed weg. vraag me überhaupt af of ie spijt heeft als hij niet op de zitting wilde zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72523021
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:02 schreef L3IPO het volgende:
Geef die man een lintje, weer een paar tuinterroristen minder
Zuurpruim.

---------

Een kat zie je lijden, een mug niet. Bovendien associeert een mens met een gezond verstand een kat met een huisdier. Een dier dat dus niet zomaar komt aanwandelen, maar dat je in huis hebt en waar je voor zorgt. Als je een kat op zo'n gewelddadige manier en met zoveel gemak kunt ombrengen, ben je wat mij betreft rijp voor psychische hulp in plaats van een werkstraf. De maatschappij heeft in dit geval immers niets aan vergelding, men is meer gebaat bij zeker weten dat deze man onder toezicht staat.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:07:58 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_72523049
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
komt ie goed weg. vraag me überhaupt af of ie spijt heeft als hij niet op de zitting wilde zijn.
Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 september 2009 @ 17:08:03 #12
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523054
Nonsens, het knuffelgehalte is enkel van belang, hypocrisie ten top.
  maandag 7 september 2009 @ 17:08:24 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72523065
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?
dat zou een afweging kunnen zijn. en terecht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Redactie Sport maandag 7 september 2009 @ 17:09:50 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_72523105
Wat bezielt zo'n iemand om zoiets te doen?

Arme katjes.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_72523198
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:08 schreef Cacciatore het volgende:
Nonsens, het knuffelgehalte is enkel van belang, hypocrisie ten top.
Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.
  maandag 7 september 2009 @ 17:14:26 #16
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523254
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.
Nee, ik ben enkel benieuwd waarom men de grens telkens weer weet te trekken tussen een mier en een kat, wat is de grens. Een konijn? Een Hamster of misschien een Vogelspin?
  maandag 7 september 2009 @ 17:15:42 #17
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72523300
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
Ik ben wel vegetarier.

Maar jij bent dus wel een enorme huilie als het om dode dieren gaat....

Fucking hypocrieten in dit topic...

Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..

Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
  maandag 7 september 2009 @ 17:16:48 #18
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523332
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik ben wel vegetarier.

Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..

Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
Al ben jij evengoed hypocriet met je leren bank, jas, schoenen of stremsel in de kaas en drop. Maar daar zul je je ongetwijfeld van bewust zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 17:18:10 #20
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72523382
quote:
De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container.
Zonde. Ze hadden er mooie handtasjes van kunnen maken
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  maandag 7 september 2009 @ 17:19:25 #21
215628 woid
let's get Friendly
pi_72523416
het is onverantwoord en respectloos gedrag tenopzichte van iets dat leeft.

alle vergelijkingen naat andere beesten gaat nergens over.
pi_72523433
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik ben wel vegetarier.

Met een ander doel. Belangrijk, IMO. Het doel speelt natuurlijk wel degelijk mee, en als jij geen idee hebt dat je aan het martelen bent en je ziet het als een routine-matige handeling waarbij productvorming plaats vindt ligt dat toch anders dan wanneer je een huisdier moedwillig en zonder reden ombrengt. Nogmaals, ik erken dat het hypocriet is, ik vind deze vorm van hypocrisie echter terecht en sociaal ' normaal '. Jouw reactie op bioindustrie is ook normaal hoor, en ergens heb je wel gelijk, maar de kat heeft nou eenmaal een ander aanzien en een andere functie in deze wereld, of in Nederland, dan een koe, kun je niet omheen, lijkt me.
  maandag 7 september 2009 @ 17:20:22 #23
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523449
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef woid het volgende:
het is onverantwoord en respectloos gedrag tenopzichte van iets dat leeft.

alle vergelijkingen naat andere beesten gaat nergens over.
O nee? Wat is de grens?
pi_72523452
Het wordt écht tijd dat er wettelijk minimumstraffen geregeld worden...

Hier kan niemand het toch mee eens zijn, zijn die rechters nu zo los van de rest van de maatschappij?
pi_72523480
Jammer dat zijn ex-vrouw niet hetzelfde bij hem heeft gedaan toen ze van hem af wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')