Ik lees net het verhaal op wiki. Ik snap er echt geen hol vanquote:Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef Mark het volgende:
Laatste voor mij:
Welk dier gebruikte Schrodinger voor zijn bekendste gedachte-experiment?
Walken?quote:Op maandag 7 september 2009 17:30 schreef banaantjeEE het volgende:
Wie regiseerde X-Men Origins: Wolverine?
Is ook een lastige. Daarnaast wordt het vaak verkeerd gebruikt. In de simpele (en verkeerde) versie komt het hier op neer: Je stopt een kat in een doos en doet de doos dicht. Na enige tijd kan de kat zich in twee 'staten' bevinden: levend, of dood. Maar je weet dit pas op het moment dat je de doos open doet, als je de doos dicht laat kan de kat zowel levend of dood zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 17:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik lees net het verhaal op wiki. Ik snap er echt geen hol van
Opgezocht en correct. Game on.quote:
Nee daar was Des'Ray de zangeres.....quote:
Ja, is goedquote:Op maandag 7 september 2009 18:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is ook een lastige. Daarnaast wordt het vaak verkeerd gebruikt. In de simpele (en verkeerde) versie komt het hier op neer: Je stopt een kat in een doos en doet de doos dicht. Na enige tijd kan de kat zich in twee 'staten' bevinden: levend, of dood. Maar je weet dit pas op het moment dat je de doos open doet, als je de doos dicht laat kan de kat zowel levend of dood zijn.
Zo wordt het gebruikt als metafoor voor onzekerheid of zo, maar dat is niet wat Schrödinger bedoelde. In het 'echte' gedachtenexperiment gaat het erom dat volgens de quantummechanica de kat als de doos dicht is tegelijkertijd levend en dood zou moeten zijn. Dat kan natuurlijk niet, het experiment was dan ook bedoeld als kritiek op (een opvatting binnen) quantummechanica.
Wil je ook de gedachte erachter weten?
quote:
+1 voor Starlaquote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef starla het volgende:
dr Oz
Cristiano Ronaldo zijn de meningen altijd over verdeeld.....quote:Op maandag 7 september 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
starla, kom je woensdag het Hongaarse voetbalelftal succes wensen?
Die patser van een Cristiano Ronaldo mag niet op het WK verschijnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
Tuurlijk, maar Hongaars voetbal is vrij triest, ondanks de inspanningen van erwin koeman.quote:Op maandag 7 september 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
starla, kom je woensdag het Hongaarse voetbalelftal succes wensen?
Die patser van een Cristiano Ronaldo mag niet op het WK verschijnen.
Balázs Dzsudzsákquote:Op maandag 7 september 2009 19:10 schreef starla het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Hongaars voetbal is vrij triest, ondanks de inspanningen van erwin koeman.
Weer die foto's met dat tasje.....quote:Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier valt in ieder geval te lezen dat hij ook niet zo populair is onder de vrouwen als iedereen denkt
Celebs Onflatteus op de Kiek # 78
Pffff.... PSV.....quote:Op maandag 7 september 2009 19:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Oja die ken ik wel
We zinguuuuuh forza forza forza PSV einhovuuuh eindhovuuuuh
+ 1quote:Op maandag 7 september 2009 19:14 schreef mr_anonimous het volgende:
Electric Light Orchestra
2 woorden taart en Gaquote:Op maandag 7 september 2009 19:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb het pas online ergens gespeelt, het leek op Omahi of zoiets
Pai Gow eigenlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |