je kan ze beter bellenquote:Op maandag 7 september 2009 10:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is er zoiets zoals mijn topic suggereert?
Viel me op dat ik een factuur in mn email kreeg waarbij stond : let op betaling binnen 2 werkdagen!
Dat is leuk natuurlijk maar gezien ik geen factuur of klantnummer heb gaat dat nogal lastig bij overschrijven.
Uiteraard heb ik ze gemailed met dat feit en het zal ook allemaal wel goed komen maar toch vraag ik me af.. is dat wel wettelijk toegestaan zo'n korte termijn?
Want het lijkt me nogal onrealistisch.
Maar goed enlighten me.
En die redelijkheid is eigenlijk iedere termijn. Bij contante of pinbetalingen ga je immers ook akkoord met een betalingstermijn van 0 dagen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:18 schreef Jerroentje het volgende:
In de wet staat niets over betaaltermijnen van facturen, behalve dat ze redelijk moeten zijn.
Mja maar met een koop of afstand kan ik zelf toch niet garanderen dat het onmiddelijk op hun bank staat?quote:Op maandag 7 september 2009 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
En die redelijkheid is eigenlijk iedere termijn. Bij contante of pinbetalingen ga je immers ook akkoord met een betalingstermijn van 0 dagen.
Hoe vaak wordt daar geen creditcard of Ideal gebruikt? Of een eenmalige machtiging? Dat is ook allemaal per direct betalen hoorquote:Op maandag 7 september 2009 17:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mja maar met een koop of afstand kan ik zelf toch niet garanderen dat het onmiddelijk op hun bank staat?
Zelfs tegenwoordig met overschrijvingen kun je zoiets toch niet garanderen?
Vandaar de vraag eigenlijk.
Strikt genomen mag dat toch niet, de volle mep "per direct" (lees: vooruit) betalen verplicht stellen? Dell is er voor op de vingers getikt.quote:Op maandag 7 september 2009 20:42 schreef sanger het volgende:
Hoe vaak wordt daar geen creditcard of Ideal gebruikt? Of een eenmalige machtiging? Dat is ook allemaal per direct betalen hoor
Je mag het niet eisen, maar wel overeenkomen dacht ik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Strikt genomen mag dat toch niet, de volle mep "per direct" (lees: vooruit) betalen verplicht stellen? Dell is er voor op de vingers getikt.
Ja maar dan sta je er zelf bij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Je mag het niet eisen, maar wel overeenkomen dacht ik.
Is per direct dan ook vooruit (contant)? Daarnaast betaal je in een supermarkt zelfs vooruit. Je krijgt de producten pas mee als je afgerekend hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |