abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72549914
nieuwsflits 3 (sorry, ik moet dit even kwijt)
tweede telefonist was vriendelijker. teurgbelnotitie omdat hij de adviseurs leefomgeving niet te pakken kreeg. er zou een kapvergunning moeten zijn voor snoei die zo radicaal is. als de vergunning er niet is heeft portaal wat mij betreft een probleem, dan dien ik een klacht in bij de gemeente voor kap/snoei zonder vergunning. als de vergunnign er wel is dan verzoek ik ze om de drie overgebleven takken op de stam die er nu staat ook weg te halen.

ben benieuwd. voel me in elk geval weer serieus genomen, dus t huilen is over. ik kan er niet tegen als ik niet sewrieus genomen word...
Kwak
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:26:13 #252
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72550435
vervelend kwak, ik hoop dat ze het netjes oplossen!
hadden ze het nieuwe hek niet gewoon op dezelfde manier als het oude hek kunnen plaatsen (om de boom heen)?

ik zal onderhand eens een lijstje posten:
O: havermout met banaan en pindakaas en lijnzaad
L: 4x allinson (1x tosti cheddar, lightsalami, mosterd, 1x vegapate)
D: melanzane
T: yoghurt met druiven en muesli
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_72551218
Vervelende dingen zijn dat, Kwak... Ik zou ook gaan janken als ze gewoon niet willen luisteren. Je laatste post klinkt alweer wat positiever, ik hoop dat je het gewoon geregeld krijgt. Ze hebben nu tenminste toegegeven dat zij die vergunning al (moeten) hebben, dan kunnen zij net zo goed de rest ook weghalen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72552081
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef Mini_rulez het volgende:
Vervelende dingen zijn dat, Kwak... Ik zou ook gaan janken als ze gewoon niet willen luisteren. Je laatste post klinkt alweer wat positiever, ik hoop dat je het gewoon geregeld krijgt. Ze hebben nu tenminste toegegeven dat zij die vergunning al (moeten) hebben, dan kunnen zij net zo goed de rest ook weghalen.
helaas, dat hebben ze niet toegegeven, dat is mijn simpele lezing van de regel dat ook radicale snoei bij bomen met een stam dikker dan 10 cm. moet worden vergund....

maar goed, ik ben gekalmeerd, heb net nog wat vervelende bestuursklusjes gedaan, mn koorts neemt alleen maar toe en ik heb nog niks gegeten de hele dag want mn maag roept heel hard NEEE bij de aanblik van voedsel.

zo maar proberen wat brood en kip te eten
Kwak
pi_72552844
Ha! Victorie! Er belt net iemand van Portaal Leiden, die komt kijken naar de boom en gaat de opzichter erop aanspreken, want er had idd niet zo radicaal gesnoeid mogen worden zonder vergunning. En sowieso vond hij het maar een raar verhaal hoe het gegaan was. Als de boom alsnog weg moet dan gaat portaal alsnog vergunning aanvragen en ik denk dat ik hem er wel van kan overtuiigen dat zíj hem dan ook weg moeten halen.

pfoe.

ohja, ik moest iets eten.
Kwak
pi_72553392
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:22 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Wel als je ze doormidden snijdt, bestrooit met een beetje suiker, zout en italiaanse kruiden en ze een uur of wat laat drogen in de oven.

Ik vind het trouwens nog wel meevallen met dat waterige als je ze met schil en al lang genoeg kookt.
Dikt meestal wel aardig in als je geduld hebt (wat overigens niet mijn sterkste kant is, behalve bij het maken van tomatensoep en -saus).
Mmm, ik ontvel ze altijd eerst. Misschien de volgende keer niet meer doen. De eerste optie klinkt overigens ook erg lekker!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72553599
Kwak, heel herkenbaar hoor, dat huilen als je niet serieus wordt genomen/afgescheept wordt door instanties. Gebeurt mij ook redelijk vaak. Ik vraag me af hoe we daar ooit vanaf zouden kunnen komen, want het is erg vervelend. Ik heb het ook als ik boos ben, en dan baal ik weer dat mijn boosheid niet goed overkomt....

Fijn dat het nu geregeld (lijkt) te zijn, ben je toch overtuigend overgekomen!! Kudo's voor jou dus .

Edit: en beterschap!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72553633
Lijstje:
O: vanillekwark met muesli
T: cappuccino
L: waldkornbol met ossenworst
T: optimel yoghurt kersen
T: amandelen
D: nasi (over van gister) met kroepoek
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72554310
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:52 schreef Merel het volgende:
Ik hou van mijn zorgverzekering Ze betalen supersnel en vergoeden bijna alles. En als ze iets niet vergoeden krijg je een uitgebreide brief

Ik vind pakken voor vrouwen eigenlijk meestal niet zo mooi. Het kan wel heel stijlvol staan, maar meestal is het zo saai!
Bij wie zit jij dan?

Ik had vandaag een pak aan (nog steeds) en het stond heel funky!
- heeeeeel getailleerd zwart colbertje van de zara. en een beetje strak. maar niet te strak
- daaronder een zwart shirtje met decolete
- daaronder een funky zwarte satijnen pantalon van de zara, iets te wijd, tegen het rollade effect
- daaronder zwarte heels (10cm) van de mango, met een klein stijlvol puntje. Niet echt een punt, maar ook niet rond, dat kan soms zo suf staan..

Deze zijn het, maar dan van leer.

Funky, maar wel warm ik had een sollicitatie en ging de eerste dag maar eens kijken bij m'n 2e keus opleiding....
pi_72554317
Fijn dat ze nu toch mee lijken te werken Kwak.
Maareh, zou je niet eens lekker gaan uitzieken voor je jezelf nog meer stress bezorgt?
pi_72554416
Wat naar kwak, maar het was toch jouw boom? Dan mag dat toch sowieso niet zomaar?
pi_72554966
ik was heel trots op de gemaakte opdrachten en had ook heel weinig fouten

yay!

Nu op naar de volgende reeks opdrachten. Wil alles voor het weekend af hebben, want heb een druk weekend, dus dat gaat me lukken ook

yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goed bezig! Nu even een half uurtje op Mr.Mo wachten tot we gaan tennissen
Ja doei.
pi_72555004
En P.F, hoe ging je sollicitatie?
P.F: ja wel goed hoor, ik begin morgen
pi_72555052
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Mogelijke andere opties voor broodbeleg:
* sla en tomaat
* schijfjes radijs met een scheut maggi
* avocado (verkleurt wel snel)
* geroosterde paprika
* mozarella met pesto
* vegavlees
* omelet
* gebakken champs

Of je geniet van 1 knackebrodje met kaas en vervangt de rest door salades.
Daar mag je heus wel light mozarella of turkse kaas doorheen gooien.
Soep is ook een prima keuze, vooral zelfgemaakte of soep-uit-zak van unox.
Of kliekjes van de vorige dag. Lekker koude nasi.

Vind je echt alles wat gesmeerd moet worden vies?
Ook houmous, vegaspread en eiersalade?
Gebakken/geroosterde champignons en paprika zijn wel een goed idee ja!

En hummus vind ik ook wel lekker. Dus dat heb ik net gekocht, samen met eiersalade, goede inspiratie dit! Al vind ik zelf gemaakte veel lekkerder, dus toen heb ik maar ee staafmixer gekocht. Nu ben ik blij, kan ik weer zelf soepen en pesto's en tapenade's en alles maken.

En wat rot Kwak, heel debiel ook dat ze zo maar dat soort dingen in jouw tuin gaan doen en jou dan voor de problemen met de boom wilden laten opdraaien.
pi_72555073
Waar heb je voor gesolliciteerd P.F?
pi_72555093
Uhm........ Nou ja ik werd gebeld door een vriendinnetje, of ik misschien op een kantoor briefjes over wilde tikken want ze hadden het heel druk. En misschien mag ik binnenkort ook de telefoon beantwoorden maar liever niet, ik tik liever briefjes over
pi_72555100
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:15 schreef Bob. het volgende:
Waar heb je voor gesolliciteerd P.F?
Dat!
En: heb je al nieuws over je studie? Wat is de tweede keuze?
pi_72555137
Mijn tweede keuze was bedrijfseconomie

Dus ik dacht, aangezien ik geen colleges bij mijn "huidige" opleiding mag volgen,
laat ik daar eens kijken.

Pff... Een klas vol met TUIG!

Ik hoop nu nog 1000 keer meer dat ik weer terug mag
pi_72555209
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:51 schreef P.F het volgende:
Wat naar kwak, maar het was toch jouw boom? Dan mag dat toch sowieso niet zomaar?
nee, het is hun grond, dus hun boom... maar t komt nu vast goed. er is een man geweest, en de hovenier gaat de foto's bekijken, en als er gevaar is voor verzakking of afsterven/omwaaien dan wordt ie gekapt, maar dat kan een paar maanden duren. zo niet, dan heb ik nu gewoon een erg lelijke boom vol luis, ipv een medium lelijke boom vol luis in de tuin staan

@ mini, ja rust... dat moet eigenlijk... ik heb al mn vergadering van vanavond afgezegd, ik ga even een boodschapje doen en dan kom ik het huis niet meer uit. morgen zien we wel weer verder.
Kwak
pi_72555859
Goedenavond hier!

Ik heb net heen en weer gefietst naar mijn ouders ipv de metro te nemen, das weer mooi 15 km. Trots op mezelf!

En ik kom er net achter dat er bijna geen pannen meer zijn - afwas moet nodig gedaan worden. Maar daar heb ik geen zin in, dus ipv rijst met kip-kerrie eten we nu rijst met kip en doperwten (kip-kerrie moet in 1 pan, en ik heb geen pan meer die groot genoeg is, kip / doperwten kunnen in 2 pannen, en ik heb nog wel twee kleine ). Ook gezond iig.
pi_72555878
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:18 schreef P.F het volgende:
Mijn tweede keuze was bedrijfseconomie

Dus ik dacht, aangezien ik geen colleges bij mijn "huidige" opleiding mag volgen,
laat ik daar eens kijken.

Pff... Een klas vol met TUIG!

Ik hoop nu nog 1000 keer meer dat ik weer terug mag
Economen zijn ook nooit leuk (behalve ik dan) en bedrijfskundigen vind ik nog erger, dus die combi kan nooit veel goeds voort brengen.
pi_72556083
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:13 schreef P.F het volgende:

Oh stoer! Hoeveel uur per week ga je daar werken?

Zometeen weer trainen, ga 2 uur proberen. Maar eerst huiswerk afmaken. Goed bezig trouwens Moblo! Klinkt alsof je bij Engels prima op je plek zit!

Kwak, ga lekker relaxen en liggen, van doorrennen word je niet sneller gezond .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:51:56 #273
248328 Mi_Mang
Pass me die wirie dan...
pi_72556130
Afgelopen zaterdag ging ik met een vriend boodschappen doen bij de Dirk vd Broek. Er stond daar een groepje mensen van wetenisbeter.nl bij wie je gratis je bloeddruk, vetgehalte, glucosegehalte en cholesterol kon laten meten. Wij dachten van, als het toch gratis is, waarom niet?

Komt een ( bloedmooi) meisje langs om ons vetpercentage te meten d.m.v. een apparaatje die je even in je handen moet houden. Die vriend van mij was als eerste aan de beurt: 13,1 procent. Heel netjes. Daarna de mijne: 27,3 PROCENT!! WHAT THE FUCK. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen. Even voor de duidelijkheid: ik sport 6 dagen in de week, ben 1,66m lang en weeg 68 kilo.

Ik vraag mij af hoeveel mensen zij onnodig het stuipen op het lijf hebben gejaagd. Mijn moeder heeft die test ook gedaan en haar werd aangeraden een afspraak te maken bij hun kliniek, want haar cholesterol, glucose EN bloeddruk was verhoogd. Hoe betrouwbaar zijn die testen? Weet iemand dat?
pi_72556248
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh stoer! Hoeveel uur per week ga je daar werken?

Zometeen weer trainen, ga 2 uur proberen. Maar eerst huiswerk afmaken. Goed bezig trouwens Moblo! Klinkt alsof je bij Engels prima op je plek zit!

Kwak, ga lekker relaxen en liggen, van doorrennen word je niet sneller gezond .
Uhm.... Ik kon zelf maximaal 15 uur, maar ze wilden het liefst 40 of zo Hahahaha.
pi_72556270
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:43 schreef Bob. het volgende:

[..]

Economen zijn ook nooit leuk (behalve ik dan) en bedrijfskundigen vind ik nog erger, dus die combi kan nooit veel goeds voort brengen.
Het was wel makkelijk tot nu toe... Maar die mensen
En op zich was de stof niet héél interessant, maar het ligt mij wel !
pi_72556540
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:43 schreef Bob. het volgende:

[..]

Vallen accountants daar ook onder?

Heb vandaag bijna 8 uur gewerkt Heb er wel een advil in gemikt tegen het einde, maar ik heb me in ieder geval niet ziek gemeld

Samenvatting van gesprek met baas: gedeeltelijke ziekmelding, 6 uur per dag werken ipv 8 (dus 24 uur per week). Als ik me niet goed voel kan ik me gewoon ziekmelden, maar voel ik me goed dan kan ik ook 8 uur werken op een dag. Moet wel een keertje langs de arboarts, maar dat is niet erg. Studie wordt een half jaar verschoven naar februari.

Lijst:
O: cruesli met perzikpassievruchtyoghurt en een beker optimel
T: appel
L: 2 bruine boterhammen (1 gekookt ei, 1 grillworst), 1 witte boterham met duo penotti
T: mandarijn
T: Droste pastilles en spa en fruit
D: bruine pistolet gezond, zonder kaas

Ik heb de ultieme stop-met-snacken-manier gevonden; eet een mandarijn! Dan heb je gelijk geen zin meer in zoetigheid, das dan toch niet meer te eten

Ik zal even een stukje lezen, las iets over een boom en Kwak? Knuf iig! Ben je weer een beetje tot rust gekomen?
pi_72556641
Daph: helpen de advils een beetje? Hoop het wel! En goed dat je alles zo mooi kon regelen met je baas .
pi_72557128
Ja de Advil helpt volgens mij wel! Ik heb 'm rond half 5 genomen en nu eigenlijk geen hoofdpijn meer (beetje zwaar/moe hoofd), dus ik denk dat ik deze er wel in kan houden Gelukkig maar!
pi_72557823
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:06 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Vallen accountants daar ook onder?
Daar ken ik er verder maar een van, en dat is een snoesje, dus ik denk dat jullie tot een andere categorie behoren.

Sterkte voor alle hoofdpijn-narigheden trouwens.
pi_72558596
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:54 schreef Bob. het volgende:

[..]

Daar ken ik er verder maar een van, en dat is een snoesje, dus ik denk dat jullie tot een andere categorie behoren.

Sterkte voor alle hoofdpijn-narigheden trouwens.
Whehe het was maar een grapje, maar wel een leuke reactie

Thanks Op dit moment gaat het wel goed, merk er weinig van..
pi_72560527
bram van sambeek op de wereld draait door over fagot

het is zó mooi... wat is t jammer dat ik daar geen tijd en geld meer voor heb...
Kwak
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:18:13 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72560976
Hoi .

Pff laat thuis en ik ben nu nog aan het eten. Mark heeft gekookt .
Niet meer actief op Fok!
pi_72561071
Oja DWDD is er weer. Met Mathijs
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:13 schreef P.F het volgende:

Gefeli! Moet je dan ook in pak op je werk verschijnen of valt dat wel mee?
pi_72561345
Lijstje:
O: 2 x bruine boterham pindakaas light
S: half uurtje cardio, lesje spinning/buikspieren
T: kiwi
L: 2 x bruine boterham pindakaas light
D: kapucijners met magere spekblokjes, aardappelblokjes, cherrytomaatjes (door Kwak!)
T: magere yoghurt smoothie met aardbei en honing

Spinning werd me trouwens op een gegeven moment eventjes te veel, werd helemaal duizelig en shakey
Ik had verder wel goed gegeten en er was een inval instructrice dus ik denk dat het iets te zwaar was ofzo. maar voelde me daarna wel de hele dag heerlijk
pi_72561904
Vik, kom je zaterdag nog langs, of niet? Dan weet ik even wat ik moet doen met het weekmenu. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:48:59 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72562237
Gefeliciteerd P.F.

I.p.v. 2 uur wandelen hebben we 2 uur gefietst, morgen maar wandelen dan
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72562380
Ik meld mij hier even. Ik heb hier niet eerder gepost.

Ik weeg nu 95 kilo en ben 1.84 groot. Dat betekend dus een BMI van 28.1. Mijn doel is om 10 kilo af te vallen.
Ik zal even de redens opsommen waarom ik te zwaar ben

- Chips, nootjes is lekker. Ook op maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag
- Bovenstaand geld ook voor de middag op het werk
- Te weinig beweging
- Biertjes drinken is ook lekker.... Niet elke dag, maar vanaf donderdag vaak al wel een flesje wat zich uitbreid naar 3 op vrijdag en 5 op zaterdag. Zondag weer koest.

Ik ben het nu echt zat dat kleren niet leuk zitten en gewoon te zwaar ben. Zeg maar dik.

De volgende maatregelen zijn sinds maandag in werking:

- Chips blijft lekker, maar dat eten we de komende weken gewoon niet.
- Meer bewegen. Ik tennis nu 1x in de week maar om dit te verbeteren heb ik mij opgeven voor een toernooi. En als mijn maatje wil, ook eens wat vaker tennissen.

Streefgewicht is uiteindelijk zon 82 kilo, maar laten we er eerst eens 10 vanaf halen. Rond kerst moet dit doel bereikt zijn.,

Mag ik ook in het lijstje?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2009 20:57:51 ]
pi_72562638
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:20 schreef shinydiscoball het volgende:
Oja DWDD is er weer. Met Mathijs
[..]

Gefeli! Moet je dan ook in pak op je werk verschijnen of valt dat wel mee?
Nee niemand was in pak! Maar ik dacht, ik kan maar beter een goede eerste indruk maken !
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:59:58 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72562749
Hooi allemaal!

Welkom Frankey! Succes met het behalen van je doelen Eet je afgezien van de snacks wel gezond?

Lange dag gehad vandaag: 9.00-12.30 les, 12.40-15.15 werken, 15.15-17.00 les Wel interessante lessen gelukkig

Lijstje
O: snee brood met kaas
L: twee sneetjes brood met ham en kaas
T: snee brood met ham
D: bietjes en vissticks
T: Ola frusi met rood fruit
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72563054
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

Welkom Frankey! Succes met het behalen van je doelen Eet je afgezien van de snacks wel gezond?
Ja! Geen gekkigheid., wij letten er thuis goed op. Zeker met een kleintje! Het probleem is dus echt snoepen en te weinig beweging.
Kijk ik ben ook geen enorme fatso hoor. Gewoon een beetje te westers zeg maar. Ik heb iets van 12 onderkinnen. Maar wel slanke benen. Gaat werkelijk nergens over

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2009 21:11:50 ]
pi_72563196
I'm back! Lekker bruin Ben in Toledo geweest zaterdag

Eten was ontzettend onregelmatig en vrij vet, en het was te warm (en heuvelachtig ) om hard te lopen. Ik wacht even af wat de weegschaal morgen zegt, maar ik geloof niet dat ik ben aangekomen
pi_72563375
Welkom terug, CF!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72564093
PF'je, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een pizza-party gehad?
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:38:49 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72564429
Weebee CFert! Wie mist joe!

Frankey: kleintje? tof! Zo te horen gaat het vast wel goed komen met meer sporten en minder snacken, da's toch da key over het algemeen! Kick ass
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72565123
Welcome Frankey!

CF Welcome back! Bruinheid geloven we pas als we het zien

Jeez, tis al laat Ik duik mijn bedje in! Morgen geen gelegenheid tot uitslapen, moet om 8 uur bij een klant zijn (koetmeeeeeurning!)

Fijne avond
pi_72565251
Mijn eerste stuk literatuur gelezen "Shooting an Elephant" van George Orwell

Leuk!

Nu nog even wat theorie doorbladeren en dan slapen! mooie dromen allemaal!
Ja doei.
pi_72566120
Daph, 8 uur? Ik heb pas net m'n avondeten achter de kiezen Het Spaanse ritme zit er nog in
pi_72566197
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:51 schreef TheFrankey het volgende:
Ik meld mij hier even. Ik heb hier niet eerder gepost.

Ik weeg nu 95 kilo en ben 1.84 groot. Dat betekend dus een BMI van 28.1. Mijn doel is om 10 kilo af te vallen.
Ik zal even de redens opsommen waarom ik te zwaar ben

- Chips, nootjes is lekker. Ook op maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag
- Bovenstaand geld ook voor de middag op het werk
- Te weinig beweging
- Biertjes drinken is ook lekker.... Niet elke dag, maar vanaf donderdag vaak al wel een flesje wat zich uitbreid naar 3 op vrijdag en 5 op zaterdag. Zondag weer koest.

Ik ben het nu echt zat dat kleren niet leuk zitten en gewoon te zwaar ben. Zeg maar dik.

De volgende maatregelen zijn sinds maandag in werking:

- Chips blijft lekker, maar dat eten we de komende weken gewoon niet.
- Meer bewegen. Ik tennis nu 1x in de week maar om dit te verbeteren heb ik mij opgeven voor een toernooi. En als mijn maatje wil, ook eens wat vaker tennissen.

Streefgewicht is uiteindelijk zon 82 kilo, maar laten we er eerst eens 10 vanaf halen. Rond kerst moet dit doel bereikt zijn.,

Mag ik ook in het lijstje?
Daar gaan wij niet over, stuur Troel even een PM en dan regelt zij het voor je . En welkom + succes! Wat drink je doorgaans (buiten bier), ook non-alcohol?

Zo, een uurtje getraind en nu snel mn huiswerk afmaken. Halp ik ben te laat ermee begonnen, dat komt nooit af voor morgen . Week 2, gaat goed joh.
pi_72566234
WB CF
pi_72566797
Chicootje Ben je weer op volle kracht met sporten, nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')