Ja ik ook!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:55 schreef norich het volgende:
Ik ben er ook bij, het hele weekend!
Als je die selectie ziet, dan lijkt er geen kans op een overwinning.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Szura het volgende:
De selectie van Frankrijk:
- Jo-Wilfried Tsonga![]()
- Gaël Monfils![]()
- Gilles Simon
- Michael Llodra
Nederland gaat er gewoon keihard vanaf
Met die mooie hippe kledinglijn van 'mquote:
3-2.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:30 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Als je die selectie ziet, dan lijkt er geen kans op een overwinning.
Kan de TT veranderd worden ? In Nederland Frankrijk. Er wordt hier maar over één wedstrijd gesproken.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer wedstrijden, dus nee. Kan allemaal in dit topic.
quote:World Group Semifinals Nominations
The ITF has announced the official team nominations for the 2009 Davis Cup by BNP Paribas World Group Semifinals to be played on 18-20 September
CROATIA v CZECH REPUBLIC
Venue: Sportska Dvorana 'Zatika', Porec, Croatia (clay – indoors)
CROATIA
Marin Cilic
Ivo Karlovic
Roko Karanusic
Lovro Zovko
Captain: Goran Prpic
CZECH REPUBLIC
Radek Stepanek
Tomas Berdych
Jan Hernych
Lukas Dlouhy
Captain: Jaroslav Navratil
SPAIN v ISRAEL
Venue: Polaris World la Torre Golf Resort, Murcia (clay – outdoors)
SPAIN
Rafa Nadal
David Ferrer
Tommy Robledo
Feliciano López
Captain: Albert Costa
ISRAEL
Dudi Sela
Harel Levy
Jonathan Erlich
Andy Ram
Captain: Eyal Ran
quote:Nominations for World Group Play-off ties
The ITF announced the official team nominations for the eight Davis Cup by BNP Paribas World Group Play-off ties taking place on 18-20 September.
The French Tennis Federation subsequently announced that Jeremy Chardy will replace Gilles Simon, who has an injured right knee, in the French team.
The eight winning nations will qualify for the 2010 World Group. The 2010 Davis Cup draw will take place in Geneva on Wednesday 23 September.
CHILE v AUSTRIA
Venue: Medialuna Monumental, Rancagua, Chile (clay – outdoors)
CHILE
Paul Capdeville
Nicolas Massu
Jorge Aguilar
Guillermo Hormazabal
Captain: Hans Gildemeister
AUSTRIA
Jurgen Melzer
Stefan Koubek
Alexander Peya
Julian Knowle
Captain: Gilbert Schaller
BELGIUM v UKRAINE
Venue: Spiroudome, Charleroi, Belgium (clay - indoors)
BELGIUM
Christophe Rochus
Olivier Rochus
Steve Darcis
Xavier Malisse
Captain: Reginald Willems
UKRAINE
Sergiy Stakhovsky
Ivan Sergeyev
Sergiy Bubka
Illia Marchenko
Captain: Orest Tereshchuk
BRAZIL v ECUADOR
Venue: Ginasio Gigantinho, Porto Alegre, Brazil (clay – indoors)
BRAZIL
Marcos Daniel
Thomaz Bellucci
Marcelo Melo
Andre Sa
Captain: Francisco Costa
ECUADOR
Nicolas Lapentti
Giovanni Lapentti
Carlos Avellan
Julio Cesar Campozano
Captain: Raul Viver
NETHERLANDS v FRANCE
Venue: MECC Maastricht, Netherlands (clay – indoors)
NETHERLANDS
Thiemo de Bakker
Jesse Huta Galung
Raemon Sluiter
Igor Sijsling
Captain: Jan Siemerink
FRANCE
Jo-Wilfried Tsonga
Jeremy Chardy (replaces Gilles Simon)
Gael Monfils
Michael Llodra
Captain: Guy Forget
SOUTH AFRICA v INDIA
Venue: Ellis Park Indoor Arena, Johannesburg, South Africa (hard – indoors)
SOUTH AFRICA
Rik De Voest
Izak Van Der Merwe
Wesley Moodie
Jeff Coetzee
Captain: John-Laffnie De Jager
INDIA
Somdev Devvarman
Rohan Bopanna
Mahesh Bhupathi
Leander Paes
Captain: Shiv Prakash Misra
SERBIA v UZBEKISTAN
Venue: Belgrade Arena, Belgrade, Serbia (hard – indoors)
SERBIA
Viktor Troicki
Janko Tipsarevic
Iljja Bozoljac
Nenad Zimonjic
Captain: Bogdan Obradovic
UZBEKISTAN
Denis Istomin
Farrukh Dustov
Murad Inoyatov
Vaja Uzakov
Captain: Petr Lebed
SWEDEN v ROMANIA
Venue: Idrottens Hus, Helsingborg, Sweden (hard – indoors)
SWEDEN
Robin Soderling
Andreas Vinciguerra
Simon Aspelin
Robert Lindstedt
Captain: Mats Wilander
ROMANIA
Victor Hanescu
Victor Crivoi
Andrei Pavel
Horia Tecau
Captain: Andrei Pavel (player)
ITALY v SWITZERLAND
Venue: Centro Sportivo "Valletta Cambiaso", Genova (clay – outdoors)
ITALY
Andreas Seppi
Simone Bolelli
Fabio Fognini
Potito Starace
Captain: Corrado Barazzutti
SWITZERLAND
Roger Federer
Stanislas Wawrinks
Stephane Bohli
Marco Chiudinelli
Captain: Severin Luthi
Soderling is een wereldtopper, Aspelin en Lindtstedt is een errug goed dubbel en Vinciguerra is echt geen prutser hoor. De Roemenen zijn armoedigerquote:Op vrijdag 11 september 2009 01:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Zwitserland heeft er met Chiudinelli ook ineens een wereldtopper bij.
Wat een drama bij de Zweden...
Ligt eraan of je geplaatst wordt (waarschijnlijk wel) en dan speel je pas in april. Anders in februari al ...quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:26 schreef tennisboy het volgende:
Deze Davis Cup ontmoeting zie ik er van af om ter naar toe te gaan, maat verheug me nu al om het op tv te kunnen kijken.
Mochten we trouwens verliezen dan spelen we toch weer in de Europa/ Afrika zone?( laatste ronde) Spelen we dan weer in f ebruari of in april ?
Volgens mij toch in april
quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ligt eraan of je geplaatst wordt (waarschijnlijk wel) en dan speel je pas in april. Anders in februari al ...
quote:Leuk intervieuw met Thiemo en Sluiter
Davis Cup Thiemo de Bakker en Raemon Sluiter klaar voor duel met Frankrijk
‘Een tweede vader? Zegt hij dat?’
Raemon Sluiter en Thiemo de Bakker waren ruim een jaar geleden coach en pupil. Beide tennissers strijden vanaf vrijdag zij aan zij met het Daviscupteam tegen Frankrijk.
Met zijn handen in zijn zakken ziet Raemon Sluiter tijdens de challenger van Alphen aan den Rijn dat het goed is. Af en toe wrijft hij nadenkend over zijn steeds ruiger wordende baard, vaker lacht hij goedkeurend om de prestaties van zijn oud-pupil. Thiemo de Bakker is in topvorm en dus is ook Sluiter gelukkig. ‘Zoals-ie nu speelt, kan ik ongelooflijk van hem genieten. En dat is rijkdom voor mij.’
Een kleine tien jaar geleden waren de rollen omgedraaid. Sluiter tenniste destijds in competitieverband in Spijkenisse. En langs de baan keek een talentvol mannetje met zijn petje achterstevoren vol bewondering naar de krachtige slagen van de Rotterdammer. De Bakker: ‘Zo is onze relatie begonnen. Op een gegeven moment trainden we onder dezelfde conditietrainer en sloeg hij af en toe een balletje met me. Daarna hebben we dat uitgebouwd.’
Breuk
Ondanks een leeftijdskloof van bijna tien jaar en twee verschillende agenda’s zijn beide tennissers vanaf dat moment een duo. En als Sluiter in 2008 besluit te stoppen, twijfelt De Bakker geen moment en stelt hij hem aan als zijn nieuwe coach.
Succesvol is die samenwerking niet. ‘Omdat ik ook nog een bedrijfje met John van Lottum had, wilde ik niet dertig weken per jaar met hem meereizen’, legt Sluiter uit. ‘En dat had Thiemo op dat moment wel nodig. Daarom zijn we gestopt met onze samenwerking, niet omdat we het niet meer goed met elkaar konden vinden.’
Er schuilt nóg een reden achter de breuk. Tijdens de onderlinge trainingspotjes voelt De Bakker dat zijn coach nog veel te veel plezier in het spelletje heeft. ‘Ik merkte dat het beter was om te stoppen met onze samenwerking, Raemon had heel veel zin om zelf weer te spelen.’
Dat doet hij. Sluiter maakt dit voorjaar zijn rentree, schopt het tijdens zijn eerste ATP-toernooi in Rosmalen meteen tot de finale, waarna captain Jan Siemerink hem selecteert voor de Davis Cup-ontmoeting met Frankrijk, waar Thiemo de Bakker vanaf vrijdag de aanvoerder van het Nederlands team is.
In de korte tijd dat Sluiter afwezig is geweest, heeft zich een wisseling van de wacht voorgedaan. De Bakker heeft zich opgewerkt van een talent met een gebruiksaanwijzing tot de absolute vaandeldrager van het Nederlandse tennis. Zijn voormalig leermeester daarentegen, moet zich opnieuw bewijzen.
Sluiter: ‘Wat spelniveau betreft zijn de verhoudingen inderdaad gedraaid, maar daar ben ik alleen maar blij mee. Na mijn finaleplaats in Rosmalen kwam ik op de wereldranglijst al heel snel bij hem in de buurt.’ Hij begint te lachen. ‘En ik denk dat dit hem toch een beetje heeft geraakt. Daarna heeft hij namelijk een enorme sprint getrokken en nu kijkt hij niet meer om.’
De Bakker: ‘Dat komt onder andere omdat ik mijn forehand het afgelopen jaar zo heb verbeterd. Iets waar ik onder Raemon veel op heb getraind. Dus toen we deze week samen in de kleedkamer zaten, kwam hij natuurlijk héél snel tot de conclusie dat ik mijn opmars volledig aan hem heb te danken.’
Als we de 20-jarige Hagenaar vervolgens vragen of zijn nieuwe status zijn relatie met Sluiter heeft veranderd, schudt hij gedecideerd zijn hoofd. ‘Nee. Hij blijft iemand die ik heel hoog heb zitten. We hebben samen een behoorlijke geschiedenis opgebouwd. Ik weet wat hij in het verleden heeft gepresteerd, heb nog veel respect voor hem.’
Knuffelbeer
Sluiter is officieel misschien coach af, in werkelijkheid staat hij De Bakker nog regelmatig bij. Twee weken terug bijvoorbeeld, tijdens een toernooitje in het Roemeense Brasov. Omdat de begeleiders van de Nederlandse tennisbond niet aanwezig kunnen zijn, werpt Sluiter zich op als interim-coach. Het is volgens de emotionele knuffelbeer een direct gevolg van hun sterke band. ‘We zijn veel meer dan simpelweg collega’s. We zijn de beste maatjes. Hij kijkt misschien niet meer tegen me op, maar hij kan bij mij wel altijd terecht voor advies. Ik ben een klankbord voor Thiemo. Omdat ik het allemaal zelf al eens heb meegemaakt.’
De Bakker beaamt dat, gaat zelfs nog verder in zijn bewoordingen. ‘Voor mij maakt het geen verschil of Raemon nu mijn trainer is of niet. We hebben een toprelatie, ik spreek hem bijna dagelijks. Als ik met iets zit, klop ik vaak bij hem aan. Hij is een heel goede collega, een vriend. Af en toe een tweede vader.’
‘Een tweede vader? Zegt hij dat?’ Sluiter tuurt even voor zich uit en zet dan zijn hand horizontaal tegen zijn borst. ‘Ik ken hem al van zó klein, hè! We hebben echt een heel intensieve band. Ik neem nooit een blad voor mijn mond en hij accepteert dat. Hij weet dat alles wat ik zeg, voor zijn eigen bestwil is. Omdat ik hem beter wil maken. Maar er is er maar één die dat kan en dat is Thiemo zelf
quote:Zorgen om zieke Sluiter
MAASTRICHT - De deelname van tennisser Raemon Sluiter aan de Daviscupwedstrijd tegen Frankrijk is onzeker. De Rotterdammer ontbrak woensdag op de training. „Raemon voelde zich ziek. Hij had vannacht overgegeven. Daarop is besloten dat hij in bed blijft”, vertelde captain Jan Siemerink woensdag.
Siemerink kan tot een uur voor de loting, die donderdag om 12 uur is, een vervanger aanwijzen. „Het is nog niet heel ernstig, maar we moeten met elk scenario rekening houden. Het is vervelend. Hier zitten we natuurlijk niet op te wachten.” Nederland en Frankrijk treffen elkaar vanaf vrijdag in Maastricht, inzet is een plaats in de wereldgroep.
Matwé dus teruggeroepen uit een challenger waar hij in de kwartfinale staat. Igor zal nu wel gaan singelen.quote:Sluiter niet in Davis Cup
van onze Telesportredactie
MAASTRICHT - Raemon Sluiter is nog niet voldoende hersteld van buikgriep om mee te kunnen doen aan het Davis Cup-duel tussen Nederland en Frankrijk, dat morgen van start gaat. De Nederlandse tennisser wordt door captain Jan Siemerink vervanger door Matwe Middelkoop. Inzet is een plek in de Wereldgroep.
Sluiter werd in de nacht van dinsdag op woensdag getroffen door griep en bleef woensdag de gehele dag op bed. Donderdagochtend stond een medische test gepland, maar die doorstond de 31-jarige Rotterdammer niet met succes. Bondscoach Siemerink mocht tot een uur voor de loting (donderdag 12.00 uur) nog wijzigingen doorgeven, dus werd besloten om Middelkoop op de lijst te zetten.
Middelkoop zit nog in Banja Luka voor een Challengertoernooi. Hij zou daar vrijdag de kwartfinale spelen, maar reist nu af naar Maastricht. Verder bestaat het Nederlandse team uit Thiemo de Bakker, Jesse Huta Galung en Igor Sijsling. Frankrijk speelt met Jo-Wilfried Tsonga, Gael Monfils, Jeremy Chardy en Michael Llodra.
Telesport
Dat zei ik ook direct, ik snap niet waarom hij dat toernooi niet uitspeelt. Het is niet zo dat het van zijn komst afhangt ofzoquote:Op donderdag 17 september 2009 11:38 schreef Szura het volgende:
Trouwens, die Middelkoop is hartstikke gek dat ie helemaal terugkomt van z'n Challenger om wat kansloze potjes tegen die wereldtoppers te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |