abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72487334
Vorig deel: Van kleuter tot puber deel 38

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)

De laatste posts:
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:48 schreef Luchtbel het volgende:
En Oxy, ik vind jouw bericht ontzettend lief.
Een beetje gek ook wel hoor want ik ben heel veel dingen die een moeder niet moet zijn hoor!!!!
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:10 schreef Oxymoron het volgende:
Nouja, geen excuses maken LB.
Ik vind dat gewoon. Klaar. En dan geloof je dat maar .
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:19 schreef sombie het volgende:
Oxy

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 01-10-2009 18:01:07 ]
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 15:40:34 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_72487810
Oh LB maar ook daar hoef je je toch helemaal niet druk om te maken, het is jouw kind, jij weet als enige (met de juf(fen) wat het beste is

Trouwens, de opmerkingen die ik heb gekregen de eerste weken, zijn van mensen die ik echt helemaal niet ken het zal me ook echt allemaal jeuken, ook wat bekende er van zouden denken, wij vonden dit gewoon beter zo
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar zondag 6 september 2009 @ 20:36:35 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72497696
Mijn kleuter heeft vandaag voor het eerst meegedaan met de volleybaltraining Ze wil volgende week weer En ze ligt nu heerlijk te slapen, want ze wil graag fit zijn als ze morgen naar groep 2 gaat. Zo, leuk, van die kleine kindjes die steeds groter worden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 september 2009 @ 20:38:59 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72497789
Volleybal is leuk Sowieso is het zo leuk om kinderen lekker te zien sporten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72499095
voor je kleutertje! Heerlijk dat enthousiasme.

Hier juichen we ook. de school gaat morgen gewoon beginnen. We hebben wat alternatieve ingangen omdat de hoofdingang is afgesloten en met veel wind zal er nog rookoverlast zijn, maar ze mag weer naar school!

Ze vind het wel onwijs spannend. En vooral het feit dat ze op het grote schoolplein moet spelen.... tegelijk met de grote groepen.... maar volgens mij is dat niet allemaal tegelijk. Ze wil het morgen meteen aan de juf vragen, dus dat is een goed teken.
pi_72520487
Hoe is het gegaan met de schoolkindjes in het zuiden des lands?

Hier in elk geval goed. Ze heeft het de juf gevraagd en werd gerustgesteld. Ze gaan alleen met groep 3/4 op het speelplein tijdens speelkwartier. En vanochtend vond ze het in elk geval leuk. Hoe het vanmiddag geweest is, weet ik nog niet, maar zal ik straks in elk geval horen.

Morgen gaat ze trakteren. En vrijdag heeft ze d'r eerste feestje al. Het is weer begonnen.......
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 september 2009 @ 16:18:24 #7
13151 crew  Rewimo
pi_72521488
chaca, goeie start dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 september 2009 @ 16:35:50 #8
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_72522009
Wat leuk; volleyballes!

Bij Chacama ook al weer lekker op gang zie ik, fijn!

Julius is vandaag ook voor het eerst naar zijn nieuwe schooltje geweest! Hij vertoonde geen enkel spoor van verlegenheid, terwijl hij daar eerder deze zomer zo bang voor was. Maar nee, niets. Hij mengde zich moeiteloos met de andere kindjes en het wenochtendje is prima verlopen volgens de juf. Het is nogal wat vind ik: nieuw huis, nieuwe stad, nieuwe school, maar hij glijdt er zo gemakkelijk in! Ik vind het echt bewonderenswaardig! Bijna om jaloers op te worden. Zit ik me hier allemaal druk te maken over m'n nieuwe werk dat morgen begint en de vraag of ik het wel goed zal doen... En die kleine; hoppaaaaa,zonder problemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 september 2009 @ 16:40:37 #9
13151 crew  Rewimo
pi_72522160
Wauw renzell, wat knap van Juul Fijn hoor, scheelt weer een hoop kopzorgen! Succes met je nieuwe werk, neem een voorbeeld aan je grote kleine man
  maandag 7 september 2009 @ 17:06:39 #10
105888 renzell
pi_72523010
Hi hi, ja, dat zal ik maar doen morgen.
  maandag 7 september 2009 @ 17:26:05 #11
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72523648
Yes een grote voor Juul. Goed, man. Zo lekker je nieuwe leventje in rollen. En jij neemt inderdaad maar een voorbeeld aan je zoon Renzell. Komt allemaal zeker goed dan!
  woensdag 9 september 2009 @ 06:58:00 #12
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72572887
Lieve dames, ik ga jullie even een situatie voorleggen waar ik gewoon maar niet uitkom. Ik heb er nu alweer echt niet door kunnen slapen. Ik vind het zo vreselijk moeilijk. Momenteel zit ik 'een beetje lastig' met de opvang voor Jolie, aangezien mijn werk verhuisd is in de zomervakantie. Voor de vakantie bracht en haalde ik haar elke dag zelf. Nu kan dat niet meer en ik heb de hoop opgegeven op een fijne gastouder aan huis. De uren zijn niet interessant genoeg. Punt. Klaar. We zoeken al sinds april zonder resultaat. Het is klaar, ik moet beslissingen gaan nemen. Nu zijn er een aantal opties.

1. Het blijft zoals het nu is. Jolie wordt 1 keer in de week door mij gebracht en gehaald. Wordt 2 keer per week door mij bij vriendinnetjes afgezet en mag met hen meerijden. En ontbijt 2 keer per week bij onze oude oppas en wordt daar door vriendinnetjes opgehaald en rijdt mee.

Dit is een oplossing bedacht omdat we dachten dat het allemaal maar tijdelijk zou zijn en kon ik wel voor even. Echter, eigenlijk geen echte oplossing. Ingewikkeld en verwarrend voor Jolie. Onhandig ook met slecht weer, op de fiets dan bij de één uit de kleren en met de ander mee de auto in enzovoorts.
En ik heb het er moeilijk mee, niet weten waar mijn kind precies is. Afhankelijk zijn van anderen en dan ook niets extra's aan ze durven te vragen. En ook een beetje eng vind ik het: hoewel ik de ouders in kwestie 100% vertrouw. Het zijn toch mensen, iedereen heeft haast s ochtends, eigen kinderen, stukje over de snelweg met de auto enzovoorts....

2. Er is een gastouder in onze straat die Jolie s ochtends zou kunnen opvangen. Dan zou Jolie 4 ochtenden per week daar ontbijten en vervolgens met een busje van het gastouderbureau naar school gebracht worden. Dan zou ze nog twee middagen naar bso bij school gaan en ik kan haar elke dag ophalen (dan ben ik na werktijd wel 1,5 - 1,75 uur onderweg met de fiets voor we thuis zijn...) en op de bso dagen is het dan gewoon onwijs laat en met slecht weer is het niet fijn. En ik zie mijn kind niet in zo'n busje, elke dag. Die wereld staat zo ver bij mij vandaan. En Jolie alleen met zo'n chauffeur op het schoolplein. Ik weet het niet hoor.

3. Jolie moet naar een andere school. Er is één school die misschien in aanmerking zou kunnen komen. Maar een ander systeem. Een hele andere wereld en kijk op de dingen. Jolie weg uit haar vertrouwde omgeving. Maar wel elke dag door mij op het schoolplein gebracht kunnen worden en maar één dag bso.

Ik vind het zo moeiljk en heb er sinds dit schooljaar elke dag om gehuild. Om de situatie zoals het nu is en ik moet echt een beslissing gaan nemen. Maar welke? Hebben jullie nog dingen waar ik aan moet denken, tips of andere briljante ideeën?
pi_72572924
Een kant en klare, ideale oplossing heb ik niet...
Ik denk dat als ik me zo zou voelen, ik anders zou gaan zoeken... Alle bovenstaande opties klinken mij als niet prettig voor jou en/of Jolie. Lastig meid....Sterkte
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 september 2009 @ 07:19:34 #14
13151 crew  Rewimo
pi_72572962
LB, wat moeilijk! Zeker omdat je bij alles eigenlijk geen goed gevoel hebt. Maar je bent nu al zo lang aan het zoeken en een goede oplossing komt er niet...

De simpelste oplossing lijkt een andere school. Maar ik lees hoe fijn het nu op school is en ik kan me voorstellen dat je haar graag op haar huidige school wilt laten.

Ben je al eens gaan kijken op die andere school? Misschien krijg je er toch wel een goed gevoel bij als je daar eens gaat kijken en praten. Proberen kan altijd.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:22:37 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72572977
Lieve Luchtbel, wat is het toch een lastig en ook echt vervelende situatie zo.

Ik vind jouw verhalen over Jolie op school altijd heel heel fijn klinken, dus ik zei eerder al dat ik haar niet naar een andere school zou doen. Maar, als ik alle opties overzie (en afhankelijk van je gevoel over die mogelijk andere school natuurlijk!), zou ik misschien toch daaraan gaan denken. De stabiele en belangrijkste factor allertijden ben jij natuurlijk voor d'r en juist jouw rol in de dagplanning zou toenemen in deze optie. Dat lijkt me voor jullie allebei echt heel erg fijn: overzicht, jij brengt haar naar school. Dat klinkt als wel heel erg waardevol. Misschien wel zo duidelijk en waardevol en rustig dat zelfs een verandering van school zou lukken zonder alles in de war te schoppen? (Ik weet het ook echt niet, hoor, maar mijn gevoel zegt nu dat 't dat misschien toch is)
Ben je al eens gaan kijken op die school?

Dikke dikke kus voor jou. Ik hoop dat je snel een knoop kunt doorhakken met enigszins goed gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 09-09-2009 07:35:45 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 9 september 2009 @ 07:31:53 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72573026
Ja. Ik heb er al gekeken. Zo ver in het gevoel zit ik al. Ik denk dat ik er nog een afspraak maak en een afspraak met de juf van Jolie. Ik vind het echt erg maar ik moet van mezelf deze week een beslissing nemen want hier worden we niet goed van. Ik reageer later uitgebreider. Nu moeten we weg want uiteraard vandaag is mijn band lek
pi_72573086
oh, Luchtbel. Wat een rottige situatie.

Ik herken het wel, want ik zat hetzelfde.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor die andere school. Heeft ook nadelen want 8 km van huis en dat is erg lastig met vriendjes enzo.
Het is en blijft kiezen uit twee kwaden, vind ik.
Maar de kinderen hebben het nu naar hun zin op school en ik kan ze zelf brengen en halen en dat brengt zoveel rust en dat woog uiteindelijk het zwaarst.

Kinderen zijn heel flexibel en een nieuwe school wordt ook weer vertrouwd voor Jolie.

Ik kan Damon ook niet van hot naar her slepen en iedere dag weer in een andere situatie stoppen, dat is niet goed voor hem
  woensdag 9 september 2009 @ 07:57:57 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72573234
Change of plans Jolie wordt opgehaald omdat m'n band lek is. Daar heb je het al.

Jolie zit nu bijna 10 km van huis op school. Maar wel op de vrije school. Een bewuste keuze is dat geweest. En als het moet, dan gaan we het denk ik erg missen. De kleine klas, de warme sfeer, de fijne materialen, het werken vanuit het gevoel van mijn kind. Het goede gevoel dat we hebben bij deze school.

De andere school is een Jenaplan-school. Heel anders maar ik kreeg bij deze andere school het beste gevoel tov de andere scholen. Maar ook moeilijk. Gewoon omdat we zo anders gewend zijn en omdat ik me er niet op ingesteld had. Maar ik denk dat ik straks bel en nog een afspraak maak. Om nog een keer te kijken. Het is wel onwijs moeilijk maar dat is het sowieso, welke knoop ik ook doorhak.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:01:50 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_72573260
En bedankt voor jullie gerustellende reacties. Dat meen ik echt.
Duidelijkheid is ook zo belangrijk, dat vind ik zelf ook. Dat maakt het moeilijk allemaal. Want ik weet gewoon niet meer wat mijn hart zegt. Behalve uitzoeken wat het beste is voor haar. Voor elke dag, voor haar basis.
  woensdag 9 september 2009 @ 08:48:58 #20
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_72573708
LB, ik zou de laatste optie kiezen, jammer van de school maar zo geef je Jolie wel 1 basis jezelf dus.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:30:08 #21
105888 renzell
pi_72574371
Moeilijk Luchtbel, heel moeilijk.

Ik stel even een heel andere optie voor, zomaar. Verhuizen? Dat klinkt belachelijk groot misschien en dat is het natuurlijk ook, maar welke optie je ook kiest in deze lastige puzzel, hij heeft altijd verstrekkende gevolgen voor zowel Jolie als jijzelf. Hoewel verhuizen een enorm project is, kan het toch vrij snel gebeurd zijn (wij hebben gezocht, gevonden en zijn verhuisd en dat alles binnen 3 weken tijd). Waarschijnlijk helemaal geen reële optie voor je, maar ik moest er toch aan denken plots. Als het zou kunnen, zou het zomaar iets heel fijns kunnen opleveren.

Als ik tussen de andere opties zou moeten kiezen, zou ik zelf denk ik voor optie twee gaan en proberen zo snel mogelijk m'n rijbewijs te halen.En Jolie alleen met zo'n chauffeur op het speelplein..daar hoef je volgens mij hoef je daar echt niet van wakker te liggen. Sorry dat ik daar een beetje om moet lachen , maar dat vind ik wel typisch een zorgje dat je los moet laten in je overwegingen. Niet relevant, volgens mij. Vier dagen per week ontbijten bij een gastouder en dan met een busje naar school gebracht worden klinkt echt wel fijn, vind ik. Rustig, en overzichtelijk. Twee dagen BSO is ook nog wel te doen. Gaat Jolie vier of vijf dagen naar school eigenlijk?

Sterkte met deze moeilijke keuze Luchtbel!

Jubileum moderator woensdag 9 september 2009 @ 09:30:30 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72574377
LB, ik ga even in op de lange termijn. Jouw werk, is dat een verhuizing voor de lange termijn? De nieuwe school, is dat in een buurt waar je evt. naar toe zou willen/kunnen verhuizen?
Het klinkt misschien niet aardig maaar een oplossing zoeken die over een jaar weer veranderd moet worden is ook geen oplossing vind ik. Zeker niet qua school, daar moet je toch ook rekening houden met een lange termijn.

Ik bedoel het niet onaardig hoor, ik vind je situatie heel vervelend. ik zou denk ik ook kiezen voor de nieuwe school, en daar evt. naar toe verhuizen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72575098
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
Vier dagen per week ontbijten bij een gastouder en dan met een busje naar school gebracht worden klinkt echt wel fijn, vind ik. Rustig, en overzichtelijk.
haha, wat grappig toch hoe verschillend je daar toch tegenaan kunt kijken.
Ik vind dat juist helemaal niet fijn klinken, en rustig en overzichtelijk
Het is toch weer een tussenstation en dat juist in de ochtend...nee ik zou daar nooit niet snel voor kiezen.
  Jubileum moderator woensdag 9 september 2009 @ 10:19:26 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72575360
Ik denk dat het heel afhankelijk is van je kind Lily. Ik zou daar ook niet aan moeten denken maar mijn kinderen zijn daar ook niet goed in denk ik. Iris heeft, net als Eva behoefte aan veiligheid. Die gaat wel 1 dag naar de BSO, heeft het daar ook best naar haar zin, maar is liever bij familie waar ze geknuffeld wordt.
Hier komen 3 ochtenden mijn ouders om 7 uur, die zetten Eva op de taxi en leveren Iris bij Karin af die de kinderen naar school brengt. Tussen de middag eet ze afwisselend bij Karin of bij opa en oma. De andere 2 dagen zijn Jeroen en ik thuis om de beurt. 1 middag wordt ze gehaald door opa en oma, 1 middag BSOen 1 dag bij Karin.
Ik vind dat al een heel schema maar voor Iris werkt dit. Overblijven vind ze echt echt niet leuk, en meer BSO ook niet dus we hebben het gelukkig zo kunnen oplossen.
Als er ooit iets is met opa en oma valt mijn schema in duigen maar dat zien we dan wel weer, voor nu werkt dit.

4 dagen BSO is wel weer rustiger als mijn schema bedenk ik me nu maar aan de andere kant is dit familie en voelt het erg fijn en veilig voor Iris.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 10:24:42 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_72575471
Luchtbel, wat een dilemma
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: