En je speelt full contact twister>quote:Op donderdag 10 september 2009 11:09 schreef theKiD het volgende:
G'Morgen![]()
Gisteravond me wedstrijdje weer gewonnen..In 3 dagen 7 wedstrijdjes gespeeld, 6 gewonnen
lolquote:Op donderdag 10 september 2009 11:14 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
En je speelt full contact twister>
Tafelvoetbal natuurlijk!quote:Op donderdag 10 september 2009 11:14 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
En je speelt full contact twister>
En terecht.quote:Massaal door het rode licht
door Ingeborg Riedstra. donderdag 10 september 2009 | 10:38 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 10 september 2009 | 15:44
TILBURG - Een 35-jarige vrouw uit Tilburg kwam dinsdagmiddag om het leven toen ze werd aangereden op de kruising van de Ringbaan West met de Lage Witsiebaan.
Ze stak daar te voet de weg over en werd geschept door een 23-jarige Tilburgse automobilist.
De vrouw stak over op een plek waar geen voetgangersstoplicht staat. Fietsers moeten nu aan de kant van het benzinestation oversteken waar wel een tijdelijk stoplicht hangt. Voetgangers zouden eigenlijk een eind verderop moeten oversteken, maar maken ook veel gebruik van dit stoplicht.
Volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat de automobilist door rood licht is gereden. Meteen na het ongeval zijn er extra hekken geplaatst om te voorkomen dat meer mensen op deze plek de Ringbaan West oversteken.
De wijze waarop de gemeente de verkeerssituatie ter hoogte van deze kruising tijdelijk heeft geregeld, baart veel mensen zorgen. Dat blijkt wel uit de vele reacties op het artikel over het dodelijk ongeval op de website van onder andere deze krant. 'De eerste keer dat ik daar langskwam, reed ik bijna door rood omdat die verkeerslichten totaal niet opvielen', reageert Heidi. 'Moest er van komen, ik ben ook vol door rood gereden; inderdaad die kleine stoplichten vallen niet op,' meldt John op de site.
Dit ongeval is niet te wijten aan het negeren van rood licht. Maar dat mag een wonder heten. Want een klein halfuurtje posten op het kruispunt maakt duidelijk dat automobilisten die vanaf het centrum komen, wel massaal door het rode licht rijden. Soms wel drie achter elkaar. De stoplichten boven de weg zijn uitgeschakeld en de stoplichten die tijdelijk twee meter verder aan de zijkant staan, worden te laat opgemerkt. Met name omdat veel bestuurders zich niet houden aan de 30 km-verordening die nu tijdelijk geldt.
"Alle verkeersmaatregelen die we op hebben genomen, voldoen aan alle richtlijnen", benadrukt een woordvoerder van de gemeente. "Een ongeval als dit, hoe tragisch ook, is niet te voorkomen."
Ook verderop op de Ringbaan West en elders in de stad zorgen werkzaamheden voor chaotische verkeerssituaties. Zoals op de Schouwburgring, waar gisteren tijdelijke stoplichten werden geplaatst ter hoogte van de kruising met de Zomerstraat. "Als iedereen zich aan de regels houdt, dan kun je veel voorkomen', zegt Arie Brons, die al meer dan twintig jaar stoplichten plaatst voor VTN (Verkeerstechniek Nederland).
Donderdag aan het einde van de dag of uiterlijk vrijdag moet de verkeerssituatie op kruising Ringbaan West met de Lage Witsiebaan in ieder geval weer normaal zijn.
jah stond vandaag tot aa nde snelweg vastquote:Op donderdag 10 september 2009 18:14 schreef existenz het volgende:
Nee, dat is inderdaad een klote situatie bij het bastion...
Lees ik nu pasquote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Tot in de Boekanier vanavond, iedereen die er is![]()
.
en zegt ze dan niet eerderquote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef hetzusjevan het volgende:
.
1000% kans dat je mij gespot hebt, ik alleen jou niet.. Weg anonimiteit..quote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef hetzusjevan het volgende:
.
Geen idee hoe je eruit ziet hoor. Stond je achter de bar, of bij jassen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
1000% kans dat je mij gespot hebt, ik alleen jou niet.. Weg anonimiteit..
ik ga meestal bij profile, maar zijn alleen nieuwe fietsenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef krioro het volgende:
Hoi. Ik heb een vraag aan de fietsfanaten hier. Waar in Tilburg kan ik het beste kijken voor een fatsoenlijke (2e hands) mountainbike? Mag oud en simpel zijn, als ie maar degelijk is. Voorvorkvering heb ik bijvoorbeeld zelfs liever niet.
hoe maakt u het mevrouw Ophelia ?quote:
ik liep in het glas aan de kant van de jassenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:02 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Geen idee hoe je eruit ziet hoor. Stond je achter de bar, of bij jassen?
aah, in de file bij nijmegen ?quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:30 schreef aardappel het volgende:
Gisteren naar coldplay geweestWas echt superveeeeeet
Mijn vriendin zit op kamers in het centrum van Nijmegen, dus ik was er zo met het fietsjequote:
aah dat is dan weer beterquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef aardappel het volgende:
[..]
Mijn vriendin zit op kamers in het centrum van Nijmegen, dus ik was er zo met het fietsje
Van Loon (Westermarkt) heeft af en toe wel een leuk 2e hands fietsje in de collectie, maar dan moet je geluk hebben...quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef krioro het volgende:
Hoi. Ik heb een vraag aan de fietsfanaten hier. Waar in Tilburg kan ik het beste kijken voor een fatsoenlijke (2e hands) mountainbike? Mag oud en simpel zijn, als ie maar degelijk is. Voorvorkvering heb ik bijvoorbeeld zelfs liever niet.
Wat is je budget? Als je voor een hele degelijke wilt gaan zou ik naar Ventoux (Berkdijksestraat) of Rings (Goirle) gaan. Daar hebben ze echt (2e hands) kwaliteits mountainbikes. Bij 'Blade' aan de Bredaseweg verkopen ze geloof ik ook wel leuke mountainbikes. Maar als je een goedkoper model zoekt kun je ook terecht bij een doorsnee fietsenwinkel die 2e hands fietsen verkopen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef krioro het volgende:
Nieuw wordt me te duur.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik ga meestal bij profile, maar zijn alleen nieuwe fietsen
Ah, daar heb ik mijn huidige fiets wel eens laten maken toen ie onderweg daar in de buurt uit elkaar vielquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:23 schreef Guard het volgende:
[..]
Van Loon (Westermarkt) heeft af en toe wel een leuk 2e hands fietsje in de collectie, maar dan moet je geluk hebben...
Budget is zo weinig mogelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:28 schreef toma het volgende:
[..]
Wat is je budget? Als je voor een hele degelijke wilt gaan zou ik naar Ventoux (Berkdijksestraat) of Rings (Goirle) gaan. Daar hebben ze echt (2e hands) kwaliteits mountainbikes. Bij 'Blade' aan de Bredaseweg verkopen ze geloof ik ook wel leuke mountainbikes. Maar als je een goedkoper model zoekt kun je ook terecht bij een doorsnee fietsenwinkel die 2e hands fietsen verkopen.
En als je gaat mountainbiken dan is voorvering echt een must. Mountainbikes zonder voorvering worden volgens mij niet eens meer gemaakt.
Waar je ook zou kunnen kijken is bij Matra-bikes in Drunen. Daar heb je voor erg weinig geld een leuk fietsje. Maar zei verkopen alleen nieuwe en bieden volgens mij geen service.
Tja. Het beste kun je gewoon even langs gaan bij een fietsen zaak en zeggen wat eisen zijn en je budget is. Bij Ventoux hebben ze hele leuke twee de hands mtb's vanaf 200 euro tot 3000 euro. En het ligt er maar net aan wat ze in huis hebben qua 2e hands fietsen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:50 schreef krioro het volgende:
[..]
Nieuw wordt me te duur.
[..]
Ah, daar heb ik mijn huidige fiets wel eens laten maken toen ie onderweg daar in de buurt uit elkaar viel. Toen niet echt naar de fietsen daar gekeken, zal ik eens doen als ik er langs kom.
[..]
Budget is zo weinig mogelijk. Maar ik heb eigenlijk niet echt een idee wat zoiets moet kosten, paar honderd euro? Die winkel in de Berkdijksestraat ken ik ja, maar ben er nog nooit binnen geweest. Die andere 2 ken ik niet geloof ik. Hoeveel zou een simpele mountainbike daar ongeveer kosten? Drunen is me al weer te ver, teveel moeite.
Vroeger had niemand vering. Maar ik ga ook niet hardcore mountainbiken hoor, het zal vooral voor in de stad zijn.
Oh, ik dacht aan zo'n 200 euro als bovengrens van mijn budgetquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:59 schreef toma het volgende:
[..]
Tja. Het beste kun je gewoon even langs gaan bij een fietsen zaak en zeggen wat eisen zijn en je budget is. Bij Ventoux hebben ze hele leuke twee de hands mtb's vanaf 200 euro tot 3000 euro. En het ligt er maar net aan wat ze in huis hebben qua 2e hands fietsen.
En uit eigen ervaring weet ik dat je met een omafiets ook "goed" over een mountainbike-parcours kuntquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef Tegan het volgende:
Ze hebben gloednieuwe omafietsen voor 150,- bij de Karwei... Spuit hem een felle kleur, klaar. Inc. tien jaar garantie op fabrieksfouten en twee jaar garantie op onderdelen.
Omafietsen horen niet nieuw te zijn, en niet duurder dan een tientjequote:Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef Tegan het volgende:
Ze hebben gloednieuwe omafietsen voor 150,- bij de Karwei... Spuit hem een felle kleur, klaar. Inc. tien jaar garantie op fabrieksfouten en twee jaar garantie op onderdelen.
Nope, ik heb geen vak dat zo heetquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef toma het volgende:
Ej Tegan, heb jij toevallig vandaag het 3e en 4e uur Basiswiskunde gehad?
Nou ik wist dat je bij me op school zit en aangezien ik met een hoop mensen van ook andere opleidingen college's volg had dat best gekund.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nope, ik heb geen vak dat zo heet.
edit: Dacht je me dat je me spotte?
Naja, aan de ene kant kut, maar aan de andere kant wel fijn dat je er nu al achter komtquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:04 schreef toma het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik ga stoppen met m'n opleiding. Vind het schakeljaar nu al erg zwaar en ik heb geen zin om dit nog zo'n 4 jaar vol te houden.
Ik heb heel lang getwijfeld wat ik nu moest gaan doen. Een andere HBO-studie, werken of naar de Uni. Toch maar naar de Uni gegaan maar ik had voor de zekerheid nog geen OV en studiefinanciering aangevraagd. Van alle vakken die ik nu heb vind ik één vak eigenlijk echt interessant. De andere vakken zijn vaak te theoretisch en abstract zonder enige kijk op de praktische kant van de theorie. En daar kan ik totaal niet tegen ben ik achter gekomen. Ook is het zo dat ik voor twee vakken veel voorkennis is vereist die ik niet heb. Als ik in die colleges zit is alles wat ik hoor totale abracadabra.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:14 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Naja, aan de ene kant kut, maar aan de andere kant wel fijn dat je er nu al achter komt
Weet het nog niet. Maar ik denk dat ik maandag ga solliciteren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:19 schreef Tegan het volgende:
Hm, dat is wel jammer toma. Ga je nu werken of toch iets anders proberen?
Checkquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:57 schreef Guard het volgende:
Zo maar eens even richting centrum, vieren dat het weer weekend is
Misschien ook maar eens langs van Oirschot in Riel, die heeft geen verkeerde 2e hands collectie. Ik heb mijn mountainbike daar ook gehaaldquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:22 schreef krioro het volgende:
Pics?quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik had de allerleukste sportschoenen gezien maar ze waren niet meer in m'n maat en kan ze verder wss ook nergens meer krijgen. Wat kan ik daarvan balen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |